Vaikeaa

Uunituore opiskelija

Aloitin nyt syksyllä matikanopiskelun. Pärjäsin lukiossa erinomaisesti ja kirjoituksiin sen kummoisemmin panostamatta kohtuullisen hyvin.
Yliopistomatikka on kuitenkin aivan älyttömän vaikeaa. Kuuluuko sen olla tällaista? Tehtäviä ei välillä ymmärrä ja jopa helpoihin todistuksiin menee tuntikaupalla aikaa, ja lopputulos saattaa olla että joutuu jättämään kesken kun ideat loppuu.
Millaisia kokemuksia on muilla? Kuuluuko tämän olla tällaista?

5

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeampaa

Itse opiskelen matikkaa sivuaineena. Onhan se vaikeampaa kuin lukiossa. Itse en lukiossa tehnyt juuri mitään opintojen eteen ja sain erinomaisia arvosanoja, harvoin esim. viitsin tehdä läksyjä. Nyt kyllä lueskelen luentomonisteita ja käyn laskuharjoituksissa.

En nyt sanoisi - ainakaan tässä vaiheessa - yliopistomatikkaa "älyttömän vaikeaksi", mutta kylläkin selkeästi työläämmäksi kuin lukiomatikka. Lukiossahan homma oli lähinnä kaavojen mekaanista soveltamista, kun yliopistossa pyritään ymmärtämään matematiikkaa syvällisemmin. Siihen saa totutella, että aikaa joutuu käyttämään enemmän, mikäli aikoo ymmärtää kaiken kunnolla.

• Kärsivällisyyttä!

Tai matikka on sitten ihan väärä valinta. Kyllä se siitä aukeaa, kun pääset sisään ja eroon lukiomatikan helppoudesta, sinulle. Lukiomatikan helppous viittaa, että parempaakin on ainesta.
      Ei tämä helpoimpia aineita ole, mutta fyysikot ovat vielä lujemmalla ... (minä vielä molempia, kun masokistina päätin viedä matikankin ääripäähän).
      Teknillinen korkeakoulu saattaisi olla vaihtoehto, jos "todistelu" on ylivoimaisen rasittavaa. Helpolla et kyllä sielläkään pääse, käyn itse kursseilla myös siellä.
      Jos kaikki olisi helppoa, niin mikäpä parempi, löhöiltäisiin vaan mukavasti aivoja rasittamatta ja seiskan juoruja lukien ...

• kärsivällinen matikan opisk...

Millä perusteella fysiikka (matematiikan soveltaminen) on vaativampaa kuin itse matematiikka? Itse olen opiskellut vain matikkaa ja haluaisin kuulla selityksen.

• hallita matematiikka
        kärsivällinen matikan opisk... kirjoitti:

Millä perusteella fysiikka (matematiikan soveltaminen) on vaativampaa kuin itse matematiikka? Itse olen opiskellut vain matikkaa ja haluaisin kuulla selityksen.

melkein yhtä hyvin kuin matematiikan pääaine-
        opinnoissa ja sitten se fysiikka myös...

• salmo salar
        kärsivällinen matikan opisk... kirjoitti:

Fysiikassa, varsinkin teoreettisessa sellaisessa täytyy hallita suuri joukko eli laskumenetelmiä. Usein nämä vielä opetetaan vain muutamalla kurssilla ja etemistahti on todella kova.

Matikassa lähestymistapa on tietysti toinen ja laskutekniikat ovat sivuosassa. Yhtä kaikki, käymäni matikan kurssit ovat olleet kaikki aika helppoja ja opintopisteitä saa työmäärään nähden paljon. Tosin olen käynyt lähinnä vain analyysin kursseja. Ehkä Algebra, logiikka sun muu voisi olla vaikeampaa...

Mut joo, fyysikot ovat kovilla.:) Fysiikan lisäksi täytyy hallita matikka ja mielellään aika paljon käpistelyäkin. Ja tietysti englanti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8336
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4528
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4098
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3482
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2556
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2159
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2013
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2006
    Aihe