Veneily

Caravaanailu

6

757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lammikkolaivuri

Kanavaraanit ja karvanaamarit saattaisivat tuota veneilynä pitääkin, mutta ainakaan minä en tuollaisella bussilla Keliin lähtisi.

• Keliin?

Tarkoitatko Kieliin?
        Eihän tuo mikään avomerivene olekaan, mutta riittäisi 90% suomalaisista veneilijöistä, jota ajelevat purjeet pussissa koneella, käuniissa kelissä.
        Myrskyynhän tuolla ei mennä, mutta ei nykyään mene kukaan veneelläkään.

• Lammikkolaivuri
        Keliin? kirjoitti:

Tarkoitatko Kieliin?
        Eihän tuo mikään avomerivene olekaan, mutta riittäisi 90% suomalaisista veneilijöistä, jota ajelevat purjeet pussissa koneella, käuniissa kelissä.
        Myrskyynhän tuolla ei mennä, mutta ei nykyään mene kukaan veneelläkään.

Kielin kautta olen kerran 1980-luvulla kulkenut, mutta 90° kulmassa kanavaan nähden. Ajoin kumikölisellä Jyllannista Pohjois-Saksaan.

Tarkoitin keliä isolla kirjaimella, kuten tulkitsitkin.

Ajoin kesällä 2002 Helsingistä Tallinnaan 9-metrisellä moottoripaatillani. Yli puolimatkaan saakka hiostava pläkäkeli. Sitten muuttui ja äkkiä: rupesi tekemään Unto-myrskyä, joka kaatoi vauhtiin päästyään sisä-Suomessa metsää enempi vähempi. Meri meni kuoppaiseksi, vettä tuli uskomattomasti eikä näkyvyydestä ollut tietoakaan. Aallokko ei tietenkään ehtinyt vielä miksikään talonkorkuiseksi kehittyä, mutta matkanteosta tuli joka tapauksessa aika epämiellyttävää! Mieluummin minä siinäkin kelissä kuitenkin omallani liikkeellä olin kuin millään kelluvalla asuntovaunulla!

Niin – Tallinnan lahdelle päästyä meni jo mukavammin ja Piritaan päästiin ihan kohtuudella. Olisin kuitenkin lykännyt lähtöhetkeä, jos tuo säänmuutos olisi ollut arvattavissa.

• yhdistettyä

Ensiksikin kiinnitin huomiota jotta minkähänlaiset 'paukkuliivit' kuskilla on?
      toiseksi. Olemme harrastanut jo vuosia yhdistettyä veneilykaravaanailua. Meillä on trailerilla kulkeva asuttava vene jonka kanssa olemme kierrelleet ympäri Suomea. Kerran katselivat leirintäaluella hieman vinoon kun parkkeerattiin yhdistelmä sinne ja asuttiin melkein viikko. Yleensä ei ole ollut ongelmia.
      Kaikki alkoi siitä kun menimme Inarille veneilemään ja matkalla yövyttiin veneessä. Miksi vene pitäisi olla vedessä silloin kun siinä yöpyy. Kieltämättä polttoainetaloudellisuus ja liikkuminen on tavanomaisessa asuntovaunussa parempi mutta mepä voidaan poiketa välillä vaikka vesille.
      Tuossa bussiboatsysteemissä on kieltämättä se mainio etu että voi ajaa osan matkaa pitkin vesistöjä eikä tarvitse palata trailerille. Hauska vekotin sinällään mutta mahtaa olla melko hintava.

• hintava

Kuvissa oleva yksilö on varmaan hintava vaikka ei osaisi uidakaan.

Minä ottaisin veneen tuollaisen bussin peräkoukkuun, ja poikkeaisin halutessani kalassa.

• Ilmoittivat.

Alkaen 800.000 U$D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      255
      3123
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      73
      2569
    3. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      27
      1713
    4. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1625
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      182
      1580
    6. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1240
    7. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      50
      1123
    8. 64
      1103
    9. 95
      1023
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      24
      899
    Aihe