"tarpominen"

elviira.....

miten saisin tarpomisen loppumaan.. joka yö kun nukun niin herään siihen että kissa tarpoo minua kynsillään.. monet keinot on kokeiltu.. toiseen huoneeseen kun laittaa niin alkaa huuto ja jos tarpomisen alettus laitan lattialle niin hyppää vain takaisin

10

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janhenia

      Ei siinä auta varmaan muu kuin kieltäminen. Sääliksi käy kyllä toista, joka hellyyttä osoittaa ja sitten sysätään lattialle :(. Ymmärrän kyllä, että se voi yöllä häiritä, mutta tämä tarpominen/leipominen on kuitenkin yksi kisan tapa osoittaa hellyyttä omistajlle.

      • Chiste

        meilläkin! Oon vaan pitänyt kissojen kynnet sen verran lyhkäsinä ettei "lypsäminen" ihmislihaan jälkiä tee eikä koske, mutta heräähän siihen silti. Ei siinä auta muu kuin ystävällisesti töniä kissaa pois, kääntää kylkeä ja nukahtaa..kunnes sama tai jo jonossa seuraava otus tulee suorittamaan paineluelvytystä :)


      • elviira.....
        Chiste kirjoitti:

        meilläkin! Oon vaan pitänyt kissojen kynnet sen verran lyhkäsinä ettei "lypsäminen" ihmislihaan jälkiä tee eikä koske, mutta heräähän siihen silti. Ei siinä auta muu kuin ystävällisesti töniä kissaa pois, kääntää kylkeä ja nukahtaa..kunnes sama tai jo jonossa seuraava otus tulee suorittamaan paineluelvytystä :)

        joo olenki pätkäissyt kissalta kynsien päät jolloin se ei koske niin paljon ja saan paremmin nukuttua :)

        voi tietenkin olla että pentu oli alle luovutus ikäinen kun sain sen koska ne oli "tappo uhan alla" :( ja tapa on jäänyt liian aikaisin vieroittamisesta.
        alussa oli myös lutustamista mutta se tapa on onneks saatu karsittua pois..


      • on ollu liian aikainen
        elviira..... kirjoitti:

        joo olenki pätkäissyt kissalta kynsien päät jolloin se ei koske niin paljon ja saan paremmin nukuttua :)

        voi tietenkin olla että pentu oli alle luovutus ikäinen kun sain sen koska ne oli "tappo uhan alla" :( ja tapa on jäänyt liian aikaisin vieroittamisesta.
        alussa oli myös lutustamista mutta se tapa on onneks saatu karsittua pois..

        Meillä sama juttu. Ns. "rescue" kisu polkee vielä 5-vuotiaana. Se on asia joka katoaa ajan myötä tai sitten ei, niinku meillä. Onneks mä olen paksunahkainen =)


      • anskuli--
        on ollu liian aikainen kirjoitti:

        Meillä sama juttu. Ns. "rescue" kisu polkee vielä 5-vuotiaana. Se on asia joka katoaa ajan myötä tai sitten ei, niinku meillä. Onneks mä olen paksunahkainen =)

        joo ja tottuuhan sitä ajan myötä siihen.. :) en kyllä luopuis mistään hinnasta :)


      • Chiste
        anskuli-- kirjoitti:

        joo ja tottuuhan sitä ajan myötä siihen.. :) en kyllä luopuis mistään hinnasta :)

        kaikki kissani harrastavat edelleen "akupainelua", ne yli 10-vuotiaatkin (eikä minun killeistäni ole kuin yksi alaikäisenä saatu).


      • nenna.
        on ollu liian aikainen kirjoitti:

        Meillä sama juttu. Ns. "rescue" kisu polkee vielä 5-vuotiaana. Se on asia joka katoaa ajan myötä tai sitten ei, niinku meillä. Onneks mä olen paksunahkainen =)

        Meilläkin 9- viikkoisena kaksi kissaa luovutettuu eikä kumpikaan lypsä meitä, älkää jankuttako enää siitä luovutusiästä.

        eikä lopu välttämättä koskaan, pitää vaan nätisti siirtää pois, ei auta suuttuua kun ei se sitä kiusallaan tee, vaan hellyydestä.


      • Dodih
        nenna. kirjoitti:

        Meilläkin 9- viikkoisena kaksi kissaa luovutettuu eikä kumpikaan lypsä meitä, älkää jankuttako enää siitä luovutusiästä.

        eikä lopu välttämättä koskaan, pitää vaan nätisti siirtää pois, ei auta suuttuua kun ei se sitä kiusallaan tee, vaan hellyydestä.

        Ja kissan luovutusikä on sentään 12 viikkoa..oon täs samoilla, ei se liity ikään vaan ihan muuhun


    • kolllit

      Hei!

      Et voi lopettaa sitä, totu vain siihen. On julmaa käyttää konsteja, joita kerroit. Psyykkaa itsesi.Jos alkaa opettaa kissaa tavoille, niin se on elinikäinen tehtävä, muutakin tekemistä maailmassa on.
      Tassujen painallakset yleensä kestää 4-10 min, sen jälkeen uni voittaa - kummallekin. Kaikilla kissoilla ei ole samaa tapaa, painaltavat kissat ovat varmaan vieroitettu liian aikaisin tai on täytynyt taistella nisästä.

      Kestä, kaiken voi kääntää voitoksi. Eräs ystäväni kärsi naapurin tuulikanteleen helinästä- Aina raivostui eikä saanut unta. Kerran hän päätti, että tämä on miellyttävä ääni, nukkui siihen ja sen jälkeen ääni ei ole häntä vaivannut. Jos otat kissan, niin sopeudu, kissan ei tarvitse eikä rupea.

      • Vastaukseni kovin myöhässä, mutta komppaan.

        Meillä nuorin on 2010 metsästä löytynyt ressu, jota löytäjät eivät voineet auttaa kuin äidinmaidonkorvikkeella alkuun. Meille tuli sukulaisen kautta reilusti alle kaksikuukautisena ja minä olen nyt ollut ihastuttavan kollipojan "äiti" jo yli seitsemän vuotta.
        Polkee rintani päällä edelleen, mutta ei koskaan ole lussuttanut tyynynkulmia tms. Minun paitaani alussa, mutta se juttu hävisi itsekseen.
        Suloinen polkustaja saa polkea kyllä ihan aina, kun emoksi ehdin. Monesti polkee vain hetken ja nukahtaa pää leukani alla ja käpälät halausasennossa toviksi.
        Lisäksi seurailee tarkasti tekemisiäni, ottaa osaa lähes kaikkiin kotitoimiini sekä juttelee kovasti (monta eri sävyä ja tarkoitusta...myös vastaanväittäminen) ja pitää miestäni leikkikaverina, kun vanha kolli ei oikein enää innostu (kohta 20v).

        Vaikka olen ihmislasten isoäiti - on kyllä hellyttävin kokemukseni ikinä - siitä en tahdo luopua! Lapsoset ovat jo teini-ikäisiä, joten tunkua ei ole - siis rinnan päälle ;D
        Rakkaus on ihana asia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe