Vuokralukaali

kohta asunnoton

Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä firmasta? Laitoin pari viikkoa sitten hakemuksen kahteen asuntoon..Toinen vain hävisi sivuilta ilman että tuli mulle mitään tietoa (ilmeisesti vuokrattiin jollekulle toiselle..) ja toisesta sanottiin, että sitä on joku muukin jo hakenut ja ehkä kämppä menee tälle toiselle hakijalle. Nyt tämä jälkimmäinen asunto oli taas eilen näyttölistassa eli uusia hakijoita näemmä siihen haetaan..Eli en ilmeisesti kelvannut siihenkään vaikka asunnosta olin kiinnostunut?

Luottotiedot on kunnossa, työ- ja koulupaikka olemassa eli näissä ei pitäisi olla vikaa..

24

9561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä on

Jos vuokranantaja haluaa itse valita asukkaan, niin siihen ei välittäjä mitään mahda.
      Itselle on ainakin tullut sitä kautta tosi hyvä asunto ja niin varmaan sinullekin. Tsemppiä!

• RajoittunutHaahka

Ettei sitä perää voi levittää heti aamusta?

• kuvaa

vuokralukaalin toiminnasta, silloin kun olin heidän asiakkaana. Vuokravakuus olisi pitänyt toimittaa heidän kassakaappiinsa (en tosin suostunut ja sain silti asunnon) ja vuokrasopimuksessa oli melkoisesti kirjoitusvirheitä. Siinä vaiheessa minulle tuli mitta täyteen, kun he ilmoittivat vuokran korotuksesta, joka olisi tullut voimaan helmikuussa, vaikka vuokran tarkistus oli sopimuksessa määritelty heinäkuulle. Siinä vaiheessa kun ilmoitin sopimusrikkomuksesta, minulle alettiin rähjäämään että kyllä niin voidaan tehdä ja vedottiin lakiin. No, pyysin (tammikuussa 2008) heitä kertomaan kyseiset lain kohdat, jossa niin sanotaan, mutta vieläkään en ole niistä tietoa saanut.

• näin--

Juuri näin siellä toimitaan ei mitään ilmoiteta...ollaan vaan.Ps-jos saat heiltä asunnon ota valokuvat ko.päivänä kun muutat...seinät ja lattiat ym.ettet sitten kun muutat pois joudu korvaamaan olemattomia korjaushommia jotka MUKA ovat tulleet sinä aikana kun olet asunut asunnossa-.

• niin....

Juuri niin he toimivat....muista jos saat asunnon heidän kauttaan kuvata koko asunto...seinät ja lattiat...ettei tule stten yllätystä kun muutat joskus pois...olemattomista korjaustoimenpiteistä jotka MUKA ovat tulleet sinun aikanasi..itselleni kävi näin...

• Peter Kouvo

Olikohan nimellä Peter Kouvo, koitas sitä. Me saatiin asunto ihan keskustasta vaikka oltiin opiskelijoita ja pulassa, hyvin hommat luisti. :)

• Nimetön .

Vuokraporissa (Kouvo) asiallista palvelua toisin kuin Lukaalissa, niiden kanssa en aio asioida enää koskaan. Ihme touhua niillä tosiaan, ensin luvataan sitten keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä..asunto mennyt muille, tai ei olekaan vuokrattavissa vaikka on listalla edelleen. jne.
        Tällä palstalla ollut aiemminkin keskustelua ko firmasta (Lukaali), alkuvuodesta ja aikaisemminkin.

• . . . . .

Vuokraporissa (Kouvo) asiallista palvelua toisin kuin Lukaalissa, niiden kanssa en aio asioida enää koskaan. Ihme touhua niillä tosiaan, ensin luvataan sitten keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä..asunto mennyt muille, tai ei olekaan vuokrattavissa vaikka on listalla edelleen. jne.
        Tällä palstalla ollut aiemminkin keskustelua ko firmasta (Lukaali), alkuvuodesta ja aikaisemminkin..

• koita...

tulee huonoja kokemuksia. Sanoin kirjallisesti toimistoon v-sopimuksen irti ja kas en myöhemmin ollutkaan sitä sanonut. No,onneksi siitä selvisin rahalla.. VAIN 400 eskolla.
        Ei enää ikinä sinne ja samaa suosittelen muille.
        (Peter Kouvo = Pois Kahisevat)

Vuokralukaalissa SAA asiakaspalvelua ihan maksukyvyn ja naamakertoimen mukaan.
        Samaa peliä jatkunut vuosikausia ja myös aiemmassa toimistossa,jossa olivat töissä.

Tee AINA kaikki kirjallisena ja ole tarkkana sanamuotojen/kirjoitusvirheiden osalta,takuut pankkiin sulkutilille ja nosto-oikeus vain molempien suostumuksella (Merita). Kuvaa asunto ennen muuttoa ja pois muuttaessa,muista myös siivota kunnolla..myös se sähkölieden takaosa.
        Kirjallinen irtisanominen,johon on saatava vuokranantajan allekirjoitus ennen kuukauden vaihtumista. Näin vältyt ylimääräisen kuukauden vuokralta ja ON jopa mahdollisuus saada mahdolliset vuokratakuut takaisin.

Muutakin vielä olisi,mutta tällä tiedolla pärjää jo pitkälle.

T.13v kokemus toimistosta,ei mitään hampaankolossa.

• Toinen vuokranantaja
        Nimetön . kirjoitti:

Tällä palstalla ollut aiemminkin keskustelua ko firmasta (Lukaali), alkuvuodesta ja aikaisemminkin.

Vuokralaiseni myöhästeli toistuvasti vuokrissa, Lukaalin asenne oli, että katsotaan miten homma etenee, uskoivat aina vuokralaisen selitykset ts. olivat aina vuokralaisen puolella, vaikka vuokranantaja on heille se maksava asiakas. Asenne oli lisäksi vuokranantajavastainen. Onneksi vuokralainen otti ja lähti, niin ei tarvitse enää taistella asiasta Lukaalin kanssa, KOSKAAN. Niin, uusi vuokralainen on Vuokraporin kautta ja homma toimii kuten pitää.

• JormaTrump
        Toinen vuokranantaja kirjoitti:

Vuokralaiseni myöhästeli toistuvasti vuokrissa, Lukaalin asenne oli, että katsotaan miten homma etenee, uskoivat aina vuokralaisen selitykset ts. olivat aina vuokralaisen puolella, vaikka vuokranantaja on heille se maksava asiakas. Asenne oli lisäksi vuokranantajavastainen. Onneksi vuokralainen otti ja lähti, niin ei tarvitse enää taistella asiasta Lukaalin kanssa, KOSKAAN. Niin, uusi vuokralainen on Vuokraporin kautta ja homma toimii kuten pitää.

Toisaalta välittäjän on aika hankala tehdä tuollaisessa tapauksessa mitään, vuokrasopimus kuitenkin on vuokralaisen ja vuokranantajan välinen, eikä välittäkään tietenkään pysty ennakoimaan vuokralaisen "laatua".. Eikä kyllä aukottomasti pysty itsekään. Välittäjältä näkisin tuossa tilanteessa saatavan vain neuvoja miten tehdä haastehakemuksen kanssa ym.

Itse pyrin suojautumaan ongelmatilanteilta siten, että pääsääntöisesti henkilötakauksilla pyyhin perseeni. Ja vakuus on sen 2kk rahana va:n omalle vakuustilille.

• JormaTrump
        koita... kirjoitti:

tulee huonoja kokemuksia. Sanoin kirjallisesti toimistoon v-sopimuksen irti ja kas en myöhemmin ollutkaan sitä sanonut. No,onneksi siitä selvisin rahalla.. VAIN 400 eskolla.
        Ei enää ikinä sinne ja samaa suosittelen muille.
        (Peter Kouvo = Pois Kahisevat)

Vuokralukaalissa SAA asiakaspalvelua ihan maksukyvyn ja naamakertoimen mukaan.
        Samaa peliä jatkunut vuosikausia ja myös aiemmassa toimistossa,jossa olivat töissä.

Tee AINA kaikki kirjallisena ja ole tarkkana sanamuotojen/kirjoitusvirheiden osalta,takuut pankkiin sulkutilille ja nosto-oikeus vain molempien suostumuksella (Merita). Kuvaa asunto ennen muuttoa ja pois muuttaessa,muista myös siivota kunnolla..myös se sähkölieden takaosa.
        Kirjallinen irtisanominen,johon on saatava vuokranantajan allekirjoitus ennen kuukauden vaihtumista. Näin vältyt ylimääräisen kuukauden vuokralta ja ON jopa mahdollisuus saada mahdolliset vuokratakuut takaisin.

Muutakin vielä olisi,mutta tällä tiedolla pärjää jo pitkälle.

T.13v kokemus toimistosta,ei mitään hampaankolossa.

"takuut pankkiin sulkutilille ja nosto-oikeus vain molempien suostumuksella"

- Ei missään nimessä näin! Vuokra(sopimus)vakuushan on nimenomaan vuokran-antajalle annettu vakuus. Lisäksi nykypäivänä monet pankit perii pantatun pankkitilin avauksesta 50-150e maksun.

Kuitenkin vuokravakuus on joka on pantattu vuokran-antajalle, (vain vuokran-antajalla nosto-oikeus!)

Irtisanominen aina kirjallisena. Oli sitten vuokralainen tai vuokranantaja.

• vuokranantajallakaan

Vuokralukaali ei toimi tasapuolisesti. Luin ketjun ja vuokralaisilla tuntui olevan kaikkea pientä säätöä. Niin on vuokranantajallakin, kun lasku on maksettu, niin heitä ei kiinnosta myöskään vuokranantajan ongelmat, niitäkin voi esiintyä, vuokralaisia on érilaisia. Suosittelen Vuokraporin käyttöä, www.vuokrapori.fi

• on vuokraisäntänä

ainakin aivan sairas tyyppi. Sillä on viikkarissa joku kauppa jossa se löhöää yksin päivät pitkät ilman asiakkaita. Sen oli kuulemma päästävä silloin tällöin katsomaan miten vuokralaiset asuvat. Minä häivyin. Oli sen porsaansilmissä niin sairas kiilto. Joku vanha tuppiteppo se varmaan on.

• olen

heidän toimintaan!
      Antavat sellaisia vuokralaisia, jotka ovat aivan
      rupusakkia!
      Eivät edes ymmärrä maksaa vuokriaan!
      Alan itse vuokraamaan asuntoni, näen samalla minkä näköinen tyyppi on tulossa ja luottotiedot saa tänäpäivänä jokaiselta, hyvin pientä maksua vastaan.

• vuokraan asuntoani

olen vuokranantajana ja kaikki on puolin ja toisin toiminut joka kerta.sopimukset pitää ja tähän mennessä vuokralaiset ovat olleet sellaisia kuin on luvattu--maksavat ajallaan ja pitävät kämppää siististi.Tosin eihän kukaan välittäjä ole vuokralaisesta vastuussa loppupeleissä.
      Minulla siis vain positiivista sanottavaa.

• JormaTrump

Näin on. Puitteet Vuokralukaalissa on silti mitä mainioimmat. Omat kokemukseni pelkästään vuokranantajan roolista, mutta tässä vuoden sisään useamman asunnon heidän kauttaan vuokrannut, niin melkein jokaisessa sopimuksessa on ollut korjattavaa. Samoin asunnon esittelyteksteissä. Silti, ei luulisi olevan vaikeata kun toimeksiantaja toimeksiantoa tehdessä, kertoo miten haluaa vuokralaisen suorittavan vakuuden (1-3kk, omalle vakuustililleen, pantattuna talletuksena, vai henkilö tms. takaus, kaikki nuo sallittuja AHVL:n mukaan)Asukkaan löytyessä, on yleesä kerrottu henkilön perustiedot jne. jonka jälkeen olen puhelimitse sitten hyväksynyt homman. Mieluusti itsekin asunnon vuokraisi, Porissa vaan tuntuu olevan synkkä fakta se, että vuokranantajan omilla ilmoituksella vuokralaiskandidaatit on lähinnä sitä B-luokan porukkaa jotka eivät kaikki edes malta selvinpäin soittaa. - No, onhan se hitosti helpompaa kävellä vuokralukaaliin ja tsekata koko tarjonta (joka heilläkin usein varsin hyvää) kerralla ja poimia omansa, sen sijaan että etisi lehti-ilmoituksia kaikista paikallislehdistä. Ehkä uusi vuokraovi.com toimii jatkossa?

Useissa asunnoissa myös kuvat on ala-arvoisia. Vuokralukaalinkin porukasta moni toiminut kiinteistönvälittäjänä, luulisi jo kohteiden kuvausten sujuvan.

Muista välitysfirmoista ei kokemusta, mutta joutunen harkitsemaan.. Vuokralukaalissa parhaana pidän nettisivua, jossa kohteet kätsästi esillä, ja usein muutama kuvakin. (En ainakaan itse vuokra-asuntoa etsiessä jaksaisi jokaisesta 2h k s asunnosta kyselyä laittaa jos kuvat / osoite ole selvillä).

Ilmeisesti Porilaiset seonneet lopullisesti, kun katsoo Vuokralukaalin "Työsuhdeasunnot" otsikon alla olevia asuntoja.

• asiakas7777

Menin miinaan ja vuokrasin asunnon vuokralukaalin kautta. nyt kun olen irtisanomassa olen törmännyt armottomaan pilkunnusimiseen(lait ja sopimukset sanoo tätä ja sitä) ja jokaisella asialla yritetään rahastaa tolkuttomasti. yöunet menneet kun pelottaa tarkastus(MITÄ OLEN MUKA MAHTANUT RIKKOA JA TUHOTA. varmaan taas vaaditaa vaivaista 500e korvauksia ) ja itsellä oli kerran vuokra myöhässä, vuokranantaja oli koittanut tavoittaa ko. firmasta jonkun, häntäkään ei palveltu kuulemma.

• Vuokralukaali=hämärä

Kaveri vuokrasi lukaalin kautta asunnon ja asuttuaan vuoden halusi muuttaa pois. Sopimus purettiin, mutta vuokratakuita ei kuulunut. Lukaali väitti ettei kaverini ollut maksanut kaikkia vuokriaan, kunnes kaverini löi maksukuitit jokaisesta vuokrasta pöytään. Lukaalissa vikistiin jotain olematonta ja Meni monta kuukautta ennenkuin hän sai rahansa takaisin.

• Erittäin tyytymätön

Vuokralukaalissa huonoa palvelua!! Ei vastata puheluihin, eikä sähköpostiin. Asunnot ala-arvoisessa kunnossa ja silti kamalat vuokrat. Lähetetään tekstari, että asuntoa ei jostain syystä vuokratakaan tai asunto myydään. Ei ilmoiteta jos vuokrattu toiselle. Esittelijät epäkohteliaita, seisovat tumput suorassa huoneistossa. Loputon lista negatiivisia asoita... Heiltä en vuokraa mitään!!

• tyytymätön.

aivan, samanlaisia selityksiä sain joskus; asunnon omistajan poika tuleekin siihen asumaan jne.
        onkohan edes puolet niiden ilmoittamista asunnoista oikeasti vuokrattavissa vaiko vain lumeena että tulisi käsitys firmalla menevän hyvin?

• hgfdsa

Vaikka tämä keskustelu on vuosia vanha ja koskee Vuokralukaalia, siinä on mainittu myös Vuokrapori. Oma kokemukseni Vuokraporista on 2000-luvun alusta, jolloin muutin toiselta paikkakunnalta opiskelemaan Poriin. Asunnon näyttötilaisuudessa Vuokraporin edustaja ei maininnut sanallakaan, että vuokranantaja haluaa sopimuksen ensin määräaikaisena, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi. Kun tein sopimuksen toisella paikkakunnalla (sopimuspohja ja allekirjoitettu sopimus toimitettiin postitse), vaatimuksena oli määräaikaisuus, johon oli pakko suostua. Muuttaessani asunnosta pois neljän vuoden jälkeen ja ilmoittaessani asiasta Vuokraporiin, asiaan suhtauduttiin vähintäänkin oudosti. Viimeistään siinä vaiheessa, kun selvitin asunnon avaimien palauttamista, tuli tunne että en olisi saanut muuttaa asunnosta pois. Muuton syy oli työpaikan saanti toiselta paikkakunnalta. Avaimien palauttamisen sopimisessa oli omat säätämisensä, koska muutto tapahtui aikaisin aamulla ennen Vuokraporin toimipisteen aukeamista. Vuokrapori kuitenkin suostui ehdotukseeni, että palautan asunnon avaimet Vuokraporin postiluukkuun kirjekuoressa.

Vuokraporista jäi sellainen tunne, että yritystä kiinnostaa ainoastaan se osapuoli, jonka kanssa toimeksianto on tehty, olipa se sitten vuokralainen tai vuokranantaja. Itse tein toimeksiannon vuokralaisena, mutta kuitenkin loppujen lopuksi oli vahva tunne siitä, että Vuokraporille merkitsevää on ainoastaan toimiva sopimussuhde vuokranantajan kanssa.

Olen asunut aina vuokralla. Kokemus on opettanut, että parhaimmat vuokrasuhteet olen saanut sopimalla asioista suoraan vuokranantajan kanssa ilman vuokranvälittäjää.

• Neuvos

Hienoa, että riittää teitä jotka asuvat vuokralla. Lihotatte joka ikinen kuukausi minun pankkitiliäni. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe