kokemuksia tiivi-ikkunoista?

onko millaisia?

Ostettiin tiivin ikkunat. Toimitusaika piti, nätit on,yms, MUTTA.. puolet ikkunoista poikkeaa tilatuista mitoitukseltaan huomattavasti.Millaisia hyvityksiä olen oikeutettu saamaan? Luultavasti saa nuo saapuneetkin asennettua,mutta lisätyötä aiheuttaa huomattavasti,kun aukkoja pitäisi suurentaa, näin syksystä ei enää huvittaisi uusia käydä tilaamaan kun olis saatava remontoitava tila lämpöiseksi ennen talvea ja toimitusajat ovat 7-8viikkoa.
Olenko oikeutettu hinnan alennukseen?Entäs viivästyksestä korvauksia? Vai tylystikö vaan ikkunat takaisin tehtaalle ja uusia tilaamaan?
Neuvokaa,kokeneemmat.Kiitos

9

3118

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex ikkunamies

Kaikki riippuu siitä, kuka on vastuussa mitoista.

Onko mitat erilaiset kuin tilausvahvistuksessa? Entä kävikö myyjä mittaamassa reijät?

• näin on

Mitat ovat myyjän ottamat. Tilausvahvistuksessa mitat ova niinkuin pitääkin, mutta toimitetuissa ikkunoissa ne poikkeavat 24cm tilatuista.

• y suuntaan
        näin on kirjoitti:

Mitat ovat myyjän ottamat. Tilausvahvistuksessa mitat ova niinkuin pitääkin, mutta toimitetuissa ikkunoissa ne poikkeavat 24cm tilatuista.

Siis ihan oikeasti - minä luulen, että sinä puhut paskaa!

Toisaalta jos olet niin typerä ja avuton, ettet tiedä oletko oikeutettu hyvitykseen vai et, olet itse syypää kohtaloosi.

• tyhmä en ole,entä sinä?
        y suuntaan kirjoitti:

Siis ihan oikeasti - minä luulen, että sinä puhut paskaa!

Toisaalta jos olet niin typerä ja avuton, ettet tiedä oletko oikeutettu hyvitykseen vai et, olet itse syypää kohtaloosi.

kyse on ristimitoista, ikkunat ns.salmiakki-ikkunoista, eli asennetaan kulmittain. Siis mitat kulmasta kulmaan, ns. halkaisija..Olivat ilmeissti tulkinneet tehtaalla väärin tilausta ja sekoittaneet ristimitat sivumittojen kanssa.
        Johonkin olen oikeutettu hyvityksen muodossa, sen tiedän toki.Lienee sinulla ymmärryksessä vikaa kysymykseni suhteen tai sitten vain ilmaisin itseäni huonosti.Kyse oli siis siitä, millaisia hyvityksiä ihmiset ovat vaatineet/saaneet vastaavissa tilanteissa?
        Ja kuten olet varmaan itsekin joskus kuullut, luulo ei aina ole tiedon väärti, siis luule sinä ihan rauhassa mitä haluat.Mutta tämä palsta on oikeasti tarkoitettu rakentamiseen yms. liittyvään keskusteluun, joten jos sinulla on jokin alemmuuskompleksi itsetuntosi/ tyhmyytesi kanssa niin suosittelen jotain toista foorumia.

• Ex ikkunamies
        tyhmä en ole,entä sinä? kirjoitti:

kyse on ristimitoista, ikkunat ns.salmiakki-ikkunoista, eli asennetaan kulmittain. Siis mitat kulmasta kulmaan, ns. halkaisija..Olivat ilmeissti tulkinneet tehtaalla väärin tilausta ja sekoittaneet ristimitat sivumittojen kanssa.
        Johonkin olen oikeutettu hyvityksen muodossa, sen tiedän toki.Lienee sinulla ymmärryksessä vikaa kysymykseni suhteen tai sitten vain ilmaisin itseäni huonosti.Kyse oli siis siitä, millaisia hyvityksiä ihmiset ovat vaatineet/saaneet vastaavissa tilanteissa?
        Ja kuten olet varmaan itsekin joskus kuullut, luulo ei aina ole tiedon väärti, siis luule sinä ihan rauhassa mitä haluat.Mutta tämä palsta on oikeasti tarkoitettu rakentamiseen yms. liittyvään keskusteluun, joten jos sinulla on jokin alemmuuskompleksi itsetuntosi/ tyhmyytesi kanssa niin suosittelen jotain toista foorumia.

Kulostaa siltä, että voisit saada vaikka uudet oikean kokoiset ikkunat pikatoimituksella kun virheen on tehnyt toimittaja-osapuoli.

Sopimalla myyjän kanssa asiaan varmaankin löytyy ratkaisu.

• jeesatkee jos tiedätte..
        Ex ikkunamies kirjoitti:

Kulostaa siltä, että voisit saada vaikka uudet oikean kokoiset ikkunat pikatoimituksella kun virheen on tehnyt toimittaja-osapuoli.

Sopimalla myyjän kanssa asiaan varmaankin löytyy ratkaisu.

Jos lähdetään vaikka siitä, että olisin halukas pitämään nuo mittavirheelliset ikkunat sopivaa hinnanalennusta vastaan niin mikähän olisi prosenteissa semmoinen kohtuullinen alennus kauppasummasta? Tiivin myyjä tarjosi tänään 150euroa, mutta hylkäsin sen jo suoralta kädeltä liian pienenä hyvitysenä.Huomenna on tulossa käymään ja neuvottelemaan paikan päälle. On vain hauska tilanne sinänsä, kun en ole saanut erittelyä ikkunoiden hinnasta, siis mitä mikäkin maksaa, niitähän oli yhteensä 8, joista neljään olen tyytyväinen..kokonaiskauppahinta on kuitenkin tuhansissa euroissa..

• Hermanni
        jeesatkee jos tiedätte.. kirjoitti:

Jos lähdetään vaikka siitä, että olisin halukas pitämään nuo mittavirheelliset ikkunat sopivaa hinnanalennusta vastaan niin mikähän olisi prosenteissa semmoinen kohtuullinen alennus kauppasummasta? Tiivin myyjä tarjosi tänään 150euroa, mutta hylkäsin sen jo suoralta kädeltä liian pienenä hyvitysenä.Huomenna on tulossa käymään ja neuvottelemaan paikan päälle. On vain hauska tilanne sinänsä, kun en ole saanut erittelyä ikkunoiden hinnasta, siis mitä mikäkin maksaa, niitähän oli yhteensä 8, joista neljään olen tyytyväinen..kokonaiskauppahinta on kuitenkin tuhansissa euroissa..

Ne toiset neljä ikkunaa, jotka eivät siis sopineet aukkoihin ja joissa myöskin mittavirheet olivat suuret. Miksi hyväksyisit minkäänlaista kompromissia? Ensiksikin jos eivät sovi, pitänee sinun suurentaa/muuttaa ikkuna aukkojen kokoa, joka mielestäni on aika suuri toimenpide.
        Ei muuta kuin ole lujana ja vaadi sopivan kokoiset ikkunat. Turhaa on tehdä sopimusta mistään muusta. voipi olla että tulet katumaan muunlaista päätöstä ikkunoiden suhteen.

Itselläni on hyvät kokemukset Tiivi -ikkunoiden suhteen. Toimitus oli valmiiksi asennettuna. Pyysin mittaajaa jättämään karmeihin 1 cm:n varan, koska talo johon ikkunat tulivat oli vanha ja epäilin mittatarkkuutta rakennuksessa. Myöhemmin paljastui, että tuo 1 sentti tuli tarpeeseen.

• pääsuunnittelija(ria)

Hei,

Ilmeisesti olet saanut liian suuret ikkunat ("aukkoja pitää suurentaa").
      Näinollenhan olet saanut samalla rahalla enemmän, joten on syytä olla hissukseen tehtaan suuntaan etteivät veloita sinua lisämaksulla.

Ps. Ikkuna-aukkojen suurentamisen lisäksi myös ikkunoita on helppo esim. kenttäsirkkelillä pienentää. Ajaa vain reunasta pois tarvittavan määrän. Sitten vain urskaa pirusti reunoihin ettei talvella käy viima.

• Rakennustarkastaja (RI)

Ei kannattaisi rakentaa liian tiiviisti. Voit lisätä talon hengittävyyttä poraamalla seiniin reikiä.

Korvaukset noissa tapauksissa ovat pyörineet siinä 50-100 €/ikkuna m2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1693
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1300
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      219
      936
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      867
    5. 55
      766
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      737
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      725
    8. 89
      691
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      637
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe