OUTOA, MUTTA TOTTA!!!
Miksi minun pitää Siurilankatu 42 B .. asunnossa kuunnella Mummun ja Papan Lasten Lapsien Tossujen Töminää???
Kolme kertaa viikossa???
Tiedättekö, mitä tarkoitaa METELÖINTI? MITÄ edellyttää taloYHTIÖSSÄ asuminen?, mitkä ovat isännöitsijän ja puheenjohtajan velvollisuudet!?
Ehkä olen hiljaa
Valtava töminä vain kuuluu ylhäältä
Kolina ja Kilinä???
Laitan rva. hallituksen puheenjohtajalle viestin, kiitoksin ja kukkasin...
Typetä, tylsä kaupunki,,,
15
1414
Vastaukset
- tähän töminään
se taitaa olla poliisin tossujen töminä, mikä siellä rapussa kuuluu - ainakin tossa osotteessa..
- '''
satutko tietämään että kyseinen talo on rauhallinen taloyhtiö, josta ei ihan kuka vaan asuntoja pysty vuokraamaan! ihme kun taas forssalainen mollaa viksberiä! et varmaankaan päivääkään niillä kulmilla ole asunut!
- santtura..
...etkö tiedä, että ne kuuluvat talon järjestyssääntöjen mukaan normaaliin elämään. Klo 22-23 pitäisi jo hiljentyä, juoppojenkin. Minkäs sille voit, jos naapurin lapsi valvottaa kipeänä..Voi armias taivas tätä forssalaisten ainaista narinaa ja pahansuopuutta. Tarttis laajentaa reviiriä ja kuunnella muitakin ihmisiä ja heidän kommenttejaa. Ei tämä elämä ole niin suoraviivaista. Ota huomioon muutkin ihmiset.
ps. Elämme vain kerran, siis nauti jokaisesta päivästä pieni hymy suupielilläsi. Tänäänkin voin auttaa lähimmäistäni..pinellä teolla- aika osuva kirjootus
tästä kerrostaloasumisesta ja todettiin että me suomalaiset otetaan vasta ensiaskelia.
Ei olla vielä opittu.
Reviiri pienenee kerrostalossa ohuen ohueksi.
- äiti87..
satutko tietämään,että se on normaalia elämisen ääntä...yleensä hiljaisuus on klo.22-07 ja sillä aikavälillä naapurin lapsen lapset tuskin siellä on juoksentelemassa.jos et kestä normaalia elämisen ääntä niin kannattaa varmaan muuttaa metsän keskelle jossa saat olla aivan omassa hamassa yksinäisyydessäs ja ei varmaan kuulu mistään kolinaa...
- Helppo ratkaisu!
Muuta Tammelaan...tai Jokioisille...eipäs kun Humppilaan!
- ENTINEN forssalainen
Äläpä turhaan mökötä,kuule lapsen lapset ovat monelle elämän rikkaus.Sinun pitää asunto etsiä selasesta talosta jossa on vain jotain kuolevaisia. Elämä jatkuu vanhanakin.Koetappa ymmärtää tämä asia.
- minun tarinani
Muutin 4kk vanhan lapseni kanssa osaketaloon (mummotaloon) vuokralle talon ylimpään kerrokseen. Lapsen isä asui tässä vaiheessa toisessa kaupungissa ja kävi vain viikonloppuisin. Lapseni oli huono nukkuja, 15 kertaa yössä heräsi huutamaan. Alakerran kusipäät (lapsettomat uusnaineet kuuskymppiset) yritti kerätä nimiä meiän poishäätämisex lapsen itkun vuoksi! Eihän se onnistunut, kukaan ei ollu niitten puolella. Lapsi kasvoi ja sota jatkui! Tulivat muuten käytävässä huutamaan lapsen aikana, että lapsi pitäisi laittaa nukkumaan kahdeksalta! Sanoin, mutta kun hän nukkuu max 8 tuntia, niin onko sitten okei et herää neljältä yöllä ja lähtee muiden lapsien kanssa leikkimään, ei taitais olla leikkikavereita.
Joo, lapsen isäkin sitten muutti jossain vaiheessa samaan kaupunkiin, mutta ei meille. Mut kävi sitten päivittäin meillä ja se jos joku alakertalaisia vasta vitutti!
Mä olin yh, eli mulla ei olisi saanut käydä vieraita, saati et lapsen isä!
Enempiä kirjottelematta, viimisen tempun kun ne tollot teki, niin otin yhteyttä oikeusaputoimistoon ja siihen loppui kusipäitten kiusanteko.
Nyt asun paljon isommassa kämpässä, maan tasalla, yläkerrassa asuu samanikäinen lapsi mun lapseni kanssa ja tää on vielä kulmahuoneisto, kukaan ei valita mun tai lapseni askeleista!
Mut, trauma jäi! - kerro,
minun tarinani kirjoitti:
Muutin 4kk vanhan lapseni kanssa osaketaloon (mummotaloon) vuokralle talon ylimpään kerrokseen. Lapsen isä asui tässä vaiheessa toisessa kaupungissa ja kävi vain viikonloppuisin. Lapseni oli huono nukkuja, 15 kertaa yössä heräsi huutamaan. Alakerran kusipäät (lapsettomat uusnaineet kuuskymppiset) yritti kerätä nimiä meiän poishäätämisex lapsen itkun vuoksi! Eihän se onnistunut, kukaan ei ollu niitten puolella. Lapsi kasvoi ja sota jatkui! Tulivat muuten käytävässä huutamaan lapsen aikana, että lapsi pitäisi laittaa nukkumaan kahdeksalta! Sanoin, mutta kun hän nukkuu max 8 tuntia, niin onko sitten okei et herää neljältä yöllä ja lähtee muiden lapsien kanssa leikkimään, ei taitais olla leikkikavereita.
Joo, lapsen isäkin sitten muutti jossain vaiheessa samaan kaupunkiin, mutta ei meille. Mut kävi sitten päivittäin meillä ja se jos joku alakertalaisia vasta vitutti!
Enempiä kirjottelematta, viimisen tempun kun ne tollot teki, niin otin yhteyttä oikeusaputoimistoon ja siihen loppui kusipäitten kiusanteko.
Nyt asun paljon isommassa kämpässä, maan tasalla, yläkerrassa asuu samanikäinen lapsi mun lapseni kanssa ja tää on vielä kulmahuoneisto, kukaan ei valita mun tai lapseni askeleista!
Mut, trauma jäi!" että lapsi pitäisi laittaa nukkumaan kahdeksalta! Sanoin, mutta kun hän nukkuu max 8 tuntia,"
tuosta kertoisin kokemuksiani, 4 vanhempana, 6 isovanhempana.
Ehkä otit ja ajattelit tuon liian sanatarkasti, et oikein ymmärtänyt ja et kokeillut sitä riittävän kauaa,
sillä ei uuteen käytökseen heti opi, et sinäkään muutu missään nopeasti, ruokailutavoissasi, opi kieliä, tms.
TUO TARKOITTI esim. sitä että lapsen pitää jo rauhoittua 19 aikoina ja aloittaa unitoimet 20 aikaan.
Sillä usein jos menee sen "ensimmäisen väsymyksen ohi" eli on ns. "yliväsynyt" juuri silloin tulee nukkumisvaikeuksia ja lyhyt yöuni.
Jos ajattelet päiväkotiin viemistä tai kouluun menoa,
on ikävää jos joutuu kiirehtimään lasta aamuisin, tai on sitten koulussa puoliväsynyt, siitä seuraa että ei opi kuten muut
ja siitä seuraa että koulussa ei olekaan kiva olla.
Kyllä jokainen lapsi pitäisi opettaa jo pienestä siihen että heräilee helposti 7 maissa aamulla,
koska sitä rytmiä pitää noudattaa usein 15-vuotta.
Sitten vasta kun on valmistunut (24-v), voi ajatelle uutta rytmiä, mm.
jos on työtön, voi makoilla puoleen päiviin, olla puolikuntoinen keskipäivällä ja piristyä iltaa kohden. - olo oli kun oravalla
minun tarinani kirjoitti:
Mut, trauma jäi!Joo meillä oli joskus suht samanlainen tilanne!! Talo täynnä vanhempia ihmisiä ja meillä sitten kun sattui olemaan ns. koliikkivauva joka sitten itki yötä päivää. Olihan se itselleenkin todella raskasta eikä sitä millään lailla auttanut se asia et naapurit hakkas kattoon, pattereihin ja niitä nimettömiä lappusia tipahteli postilaatikosta tuon tuostakin.
Kyllä se aina kannattaa asuntoa hankkiessa ottaa selvää millaista väkeä talossa asuu nje. Säästyy itsekkin paljolta. - juuri sitä
kerro, kirjoitti:
" että lapsi pitäisi laittaa nukkumaan kahdeksalta! Sanoin, mutta kun hän nukkuu max 8 tuntia,"
tuosta kertoisin kokemuksiani, 4 vanhempana, 6 isovanhempana.
Ehkä otit ja ajattelit tuon liian sanatarkasti, et oikein ymmärtänyt ja et kokeillut sitä riittävän kauaa,
sillä ei uuteen käytökseen heti opi, et sinäkään muutu missään nopeasti, ruokailutavoissasi, opi kieliä, tms.
TUO TARKOITTI esim. sitä että lapsen pitää jo rauhoittua 19 aikoina ja aloittaa unitoimet 20 aikaan.
Sillä usein jos menee sen "ensimmäisen väsymyksen ohi" eli on ns. "yliväsynyt" juuri silloin tulee nukkumisvaikeuksia ja lyhyt yöuni.
Jos ajattelet päiväkotiin viemistä tai kouluun menoa,
on ikävää jos joutuu kiirehtimään lasta aamuisin, tai on sitten koulussa puoliväsynyt, siitä seuraa että ei opi kuten muut
ja siitä seuraa että koulussa ei olekaan kiva olla.
Kyllä jokainen lapsi pitäisi opettaa jo pienestä siihen että heräilee helposti 7 maissa aamulla,
koska sitä rytmiä pitää noudattaa usein 15-vuotta.
Sitten vasta kun on valmistunut (24-v), voi ajatelle uutta rytmiä, mm.
jos on työtön, voi makoilla puoleen päiviin, olla puolikuntoinen keskipäivällä ja piristyä iltaa kohden.mitä kirjoitin! Eli pyysivät, että kahdeksan jälkeen illalla meillä ei enää käveltäisi, koska jokainen askel kuuluu heille. Pieni lapsi ei kuitenkaan liiku varpaillaan vaan juoksemalla...
Siinä vaiheessa kun lapsen yöitkut loppuivat ja unirytmi löytyi, niin nämä toopet keksivät aina lisää valitettavaa ihan vaan valittamisen ilosta. Meillä oli jopa kerran kolahtanut patteri! Kauhea rikos!
No, nyt mulla on asiat hyvin, mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, trauma tästä sodasta jäi, eikä vähiten minulle vaan myös lapselle.
Niille, jotka painivat samojen ongelmien kanssa, haluan sanoa, että älkää antako periksi! - z--
juuri sitä kirjoitti:
mitä kirjoitin! Eli pyysivät, että kahdeksan jälkeen illalla meillä ei enää käveltäisi, koska jokainen askel kuuluu heille. Pieni lapsi ei kuitenkaan liiku varpaillaan vaan juoksemalla...
Siinä vaiheessa kun lapsen yöitkut loppuivat ja unirytmi löytyi, niin nämä toopet keksivät aina lisää valitettavaa ihan vaan valittamisen ilosta. Meillä oli jopa kerran kolahtanut patteri! Kauhea rikos!
No, nyt mulla on asiat hyvin, mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, trauma tästä sodasta jäi, eikä vähiten minulle vaan myös lapselle.
Niille, jotka painivat samojen ongelmien kanssa, haluan sanoa, että älkää antako periksi!meilläkin neljännestä kuluu noin kymenvuotisien lasten jalkojen töminää, meille ekaan kerrokseen,
ei se häiritse, mutta olen miettinyt kahta seikkaa,
kuinka paljon häiritsee päälläni asuvia vanhoja,
vanhaapiikaa ja leskimiestä,
sekä kuinka paljon me häiritsimme kun mekin tyttären ja 3 poikaa kasvatimme
ja eivät kyllä olleet hiljaisemmasta päästä.
Aikaisin kyllä nukkumaan aina mentiin, se oli varmaa,
kymmenvuotiaanakin aina (kai, en muista) 21.00
ja nytkin me vanhapari mennään aina noin 21.30. - Roy Donary
olo oli kun oravalla kirjoitti:
Joo meillä oli joskus suht samanlainen tilanne!! Talo täynnä vanhempia ihmisiä ja meillä sitten kun sattui olemaan ns. koliikkivauva joka sitten itki yötä päivää. Olihan se itselleenkin todella raskasta eikä sitä millään lailla auttanut se asia et naapurit hakkas kattoon, pattereihin ja niitä nimettömiä lappusia tipahteli postilaatikosta tuon tuostakin.
Kyllä se aina kannattaa asuntoa hankkiessa ottaa selvää millaista väkeä talossa asuu nje. Säästyy itsekkin paljolta....kannattaa tietysti katsoa olosuhteet ja vanhemmat joihin syntyy tai jättää syntymättä.
Kaikki ei oo ihan noin yksjakoista.
Kaikkee ei voi määrätä. Vähiten sitä mitä naapuri puuhaa.
Karua mutta totta. - ???
Roy Donary kirjoitti:
...kannattaa tietysti katsoa olosuhteet ja vanhemmat joihin syntyy tai jättää syntymättä.
Kaikki ei oo ihan noin yksjakoista.
Kaikkee ei voi määrätä. Vähiten sitä mitä naapuri puuhaa.
Karua mutta totta.Totta helvetissä sitä ihminen voi itse määritellä mihin muuttaa ja mihin ei!!! Eihän sitä kenenkää tarvitse väkipakolla sellaseen taloon muuttaa missä tiettävästi asuu esin. vanhempia ihmisiä.
Ei oikein mennyt järkeen että mitä sinä Roy Donary tarkoitit tolla viestilläs.Kirjoitit: Ja lapsia hankkiessaan,......kannattaa tietysti katsoa olosuhteet ja vanhemmat joihin syntyy tai jättää syntymättä.
Pitäiskö lapset jättää hankkimatta ihan vaan sillä perusteella että naapuri saattaa häiriinyä pienen lapsen yöllisestä itkusta?
- Kerrostalossa
Miten niin Typerä? jota yritit varmaan sanoa? Tylsä varmaankin. Miten liittyy kaupunkiin asumisesi? Heikankehässä on tilaa ja sitten ei ainakaan tömisevät lapset ole murheesi. Suomalaiset on luotuja kanta-astujiksi. Juuri se on kummallista että ei pystytä kävelemään sukkasillaan kevyesti, vaan on pompittava kun biisonit, varsinkin kerrostaloasunnossa. Mutta "kotini on linnani" joten ei kun riemuiten hyppikää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178133Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996379Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722529
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402450- 452263
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 891927
- 481585