no hei, vanhan rintamamiestalon piha oli lähes heinäpeltoa, nyt kun pihaa on myllätty/viemärit yms) ja maata nostettu melkein metrin verran täytemaalla joka melkoisen savipitoista,ja kesän aikana siinä kasvoi kaikkea mahdollista vaikka kuinka sitä tasattiin, miten siis saan tähän liki 200neliön tilaan "kauniin" nurmikon, jotkut sanoo, että muovi vaan alle ja multaa 15-20cm päälle ja toiset taas, että siihen päälle vaan, yritin repiä kaiken ... mm päivänkakkarat juurineen nyt juuri irti, mutta neuvoja kaipaan silla 30kuutiota multaa ei niin halpaa ole....
Vastaukset 3
- Nurtsi
Kylvä nurmikon ja apilan siementä ja anna kasvaa vapaasti, kunnes on sopivan vahvuista ja sitten alat ruohonleikkurilla ajella n. viikon välein jotta rikkakasvit pysyvät kurissa. Loppukesästä nurmikko on vahvistunut kauniiksi kentäksi. Mitään muoveja ei kannata laittaa alle. Nurmikko kannattaa laittaa kyllä vasta keväällä. Ei varmaan enää lähde näin myöhään syksyllä.
- voi kylvää vaikka
kuinka myöhään jos ei kerkiä syksyllä itämään niin keväällä aivan varmasti itää, kun maassa on kosteutta ja aurinkokin jo lämmittää.
- siementen
jälkeen takaa kiinteän pohjan. Haravalla, isopiikkisellä tasaiseksi, siemenet siihen ja haraa ne mullan joukkoon, sitten jyräys.
Savinen maa ei ole hyvä, joten lisää hiekkaa, jos budjetti kestää. Riippuu mullan laadusta hiekan tarve.
Kaikkein paras olisi hiekkapohjainen alue, mihin päälle multaa 15-20cm. Se mataloituu ajan kanssa.
sammaleet poistuu tuhkalla. Nythän on tulipesiä taloissa ja tuhkaa tulee, joten se pihalle ja sammal ei pääse valtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.115949Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo116857En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209694- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus54586- 38568