Kyllä online

6-max wannabe

on vielä paljon löysää rahaa kun yhden suht paljon käytetyn training sivuston coach (Aejones)ohjeistaa seuraavan mukaan aina korottamaan vähintään 3bb jos kerran meinaa korottaa ja muut kirjoittajat ovat kuorossa samaa mieltä.

http://www.leggopoker.com/forums/poker-theory/preflop-minraise-3151.html

Valtaosa näistä itsensä asemaan nostaneista 'koutseista' Sklanskyn ja Millerin johdolla on pitkää ohjeistanut pelaajia juuri niinkuin Aejones tekee.

Puhuttaessa riggedistä sitä ja riggedistä tätä, näyttää vahvasti siltä että tuossa on se siemen (höystettynä suosituksiksi potin kokoisilla suojauskorotuksilla/allarilla) joka tekee useimmista tämänkin palstan pelaajista häviäjiä.

Kyse on riskin hallinnasta... Teidän täytyy kyetä voittamaan mahdollisimman paljon käsiä mahdollisimman pienellä panostuksella suhteessa käden voimaan ja toisaalta *ERITTÄIN TÄRKEÄÄ* tietää koska kortit nyt vaan on kipattava eikä ruveta lyömään posliineja pöytään jollain kärkiparilla kun vihu tulee päälle.

Toisin sanoen... Miksiköhän todelliset huippupelaajat a la Daniel Negreanu, Phil Ivey ym. käyttävät minraise/small ball tekniikkaa - etenkin turnauksissa ja full ring pöydissä? ;)

Toistan aiemmin kirjoittamani. Korottaminen pre-floppiin on siinä ja nyt odotusarvoltaan negatiivisen odotusarvon tuottavaa pelaamista. Niin... Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, etteikö korottamine olisi lähes poikkeuksetta edellytyksenä lopulta voittavalle pelaamiselle. Tulkitkaa miten parhaaksi katsotte.

En mene yksityiskohtiin vaan haluan jättää oppimisen ja oivaltamisen lopullisen ilon teille itsellenne:D

6-max wannabe

6

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nabe-6 ?

      turnaus korotus on eri asia kun käshtable korotus. sun pittää ottaa asioita huomioon niin paljon enemmän. kaikki riippuu tilanteesta kun teet korotuksen. on huomiotava jokkainen seikka ennen kuin teet koroituksen.

      • korotusperusteet

        voivat olla eri turnaustilanteessa jossa stackin suhden sokkopanoksiin rupeaa olemaan niin kriittinen, että preflop kolikonheitto on ainoa vaihtoehto showdown valuen maksimoimiseksi hyvällä onnella, mutta pääsääntöisesti tuollakin pitää edetä aika kireille tasoille (M < alle 10) ennekuin vaikutuksia rupeaa olemaan.

        Siihen saakka omasta mielestäni miniraise/small ball on erittäin suotavan tuntuista, koska se säästää kriittisiä pelimerkkejä.

        Mutta tietty jokainen tavallaan:)


    • 6-max wannabe

      Käteispeleissä nimellinen tuotto saadaan korkeammaksi 3-4 bb perustuvalla pre-flop pelillä.

      Tuo nostaa kuitenkin samalla varianssia ja suhteellinen tuotto omaan pelin sisäiseen riskiin nähden on parempi 2 bb small ball tekniikalla.

      Käteispeleissä varianssin aiheuttamaa ongelmaa voi hallita isommalla kassalla. Turnauksissa on kuitenkin pelin sisäisessä taktiikassa kyse siitä, että lisää pelimerkkejä ei saa ostaa (poikkeuksena re-buy turnaukset) ja näin mahdollisimman hyvä tuotto suhteessa keskimäärin otettuun pelin sisäiseen riskiin on tärkeämpi kuin tuoton maksimointi suhteessa pelikassan kokoon.

      Lisäksi varianssin nostaminen hankaloittaa päätöksentekoa ja käytännössä marginaalisista käsistä irrottautumista tilanteissa joissa fold equity on suurempi kuin loppuunn katsomisella saavutettavissa oleva odotusarvoinen tuotto.

      6-max wannabe

      • The Rat

        Turnauspeliohjeistasi saa sen käsityksen, että pelaat ensisijaisesti päästäksesi rahasijoille ja vasta toissijaisesti voitosta. Onko tämä sitten järkevä taktiikka? Tietysti riippuu turnauksen palkintorakenteesta ja muista pelaajista...

        Itse en turnauksia pahemmin pelaa. Jos pelaisin, yrittäisin kyllä pelata voittoon tähtäävää peliä. Käytännössä tämä tarkoittaisi, että tippuisin usein turnauksesta alkuvaiheessa, mutta selvitessäni pidemmälle, olisi minulla hyvät mahdollisuudet voittoon... :)


      • kyllä ja ei
        The Rat kirjoitti:

        Turnauspeliohjeistasi saa sen käsityksen, että pelaat ensisijaisesti päästäksesi rahasijoille ja vasta toissijaisesti voitosta. Onko tämä sitten järkevä taktiikka? Tietysti riippuu turnauksen palkintorakenteesta ja muista pelaajista...

        Itse en turnauksia pahemmin pelaa. Jos pelaisin, yrittäisin kyllä pelata voittoon tähtäävää peliä. Käytännössä tämä tarkoittaisi, että tippuisin usein turnauksesta alkuvaiheessa, mutta selvitessäni pidemmälle, olisi minulla hyvät mahdollisuudet voittoon... :)

        Itse pelaan ennenkaikkea turneen alussa rahasijoille pääsystä kunnes olen itm tai out. Tiukkaa ja nuivaa peliä jos M huitelee parinkympin paikkeilla tai alla.

        Bubblen jälkeen tyyli muuttuukin sitten 180 astetta (edellyttäen, että olen vielä mukana) ja otan huomattavia lisäriskejä jos tarve vaatii (ja useinmiten näin on:)), koska turnauksessa hyvin sijoittuminen palkitaan niin hyvin suhteessa itm. Ensin haluan kuitenkin varmistaa mahdollisimman pitkälle edes jonkinnäköisen tuloksen.

        Olet kuitenkin ehdottomasti oikeassa: Useinmiten voittoon tähtäämiseksi on voitava päästävä myös aloittamaan isosti. Itse en kuitenkaan yleensä harrasta kovin isoja pelejä ilman suht saletteja enkä varsinkaan bluffeja alussa.

        Ideaalia on tietty saada pari monsteria jo heti alkuvaiheessa jolloin on helpompi saada isoja maksujakin kärkipareilta, jotta voi chip leaderina alkaa (erityisesti antejen mukaan tullessa) painaa päälle - mutta se on aika harvinaista herkkua.

        Huom: En todellakaan pidä itseäni kovin kokeneena turnauspelaajaana, joten ottakaa nämä kommentit vain yhtenä näkemyksenä pelitaktiikasta.

        6-max wannabe


      • vielä tätä
        kyllä ja ei kirjoitti:

        Itse pelaan ennenkaikkea turneen alussa rahasijoille pääsystä kunnes olen itm tai out. Tiukkaa ja nuivaa peliä jos M huitelee parinkympin paikkeilla tai alla.

        Bubblen jälkeen tyyli muuttuukin sitten 180 astetta (edellyttäen, että olen vielä mukana) ja otan huomattavia lisäriskejä jos tarve vaatii (ja useinmiten näin on:)), koska turnauksessa hyvin sijoittuminen palkitaan niin hyvin suhteessa itm. Ensin haluan kuitenkin varmistaa mahdollisimman pitkälle edes jonkinnäköisen tuloksen.

        Olet kuitenkin ehdottomasti oikeassa: Useinmiten voittoon tähtäämiseksi on voitava päästävä myös aloittamaan isosti. Itse en kuitenkaan yleensä harrasta kovin isoja pelejä ilman suht saletteja enkä varsinkaan bluffeja alussa.

        Ideaalia on tietty saada pari monsteria jo heti alkuvaiheessa jolloin on helpompi saada isoja maksujakin kärkipareilta, jotta voi chip leaderina alkaa (erityisesti antejen mukaan tullessa) painaa päälle - mutta se on aika harvinaista herkkua.

        Huom: En todellakaan pidä itseäni kovin kokeneena turnauspelaajaana, joten ottakaa nämä kommentit vain yhtenä näkemyksenä pelitaktiikasta.

        6-max wannabe

        "Itse en kuitenkaan yleensä harrasta kovin isoja pelejä ilman suht saletteja enkä varsinkaan bluffeja alussa."

        Korjataan: Isoja bluffeja alussa. Jos kyseessä on deep stack turnaus tai olen muuten todella vahvassa asemassa ie. M>50 pelaan alussa hyvinkin käteispelinomaisesti ahkerasti lyöden ja c-bettaillen small ball tyyliin. Ajattele tätä eräänlaisena ärsyttävänä hääräämisenä.

        Ajatuksena on lähinnä luoda jatkuvia paineita pikku ja keskikokoisille stackeille ja parhaassa tapauksessa saada heidät lyömään allareita joiden katsomiseen jollakulla toisella, jos ei itsellä on paremmin istuvat kortit.

        6-max wannabe


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe