"kihelmöinti"

lihasten päällä

Minulla kihelmöi lihakset päältä ja aika-ajoin tuntuu kuin olisi ohuen ohuet sukat tai käsineet jaloissa ja käsissä. Muisti ja keskittymiskyky on alentunut jo muutaman vuoden ajan. Väsyminen iskee vaikka kesken perunan kuorimisen ja usein on mentävä päikkäreille kesken päivän (3-4 h) ja silti nukun täydet yöunet. Nämä oireet aaltoilee, eli joskus on paremmin joskus huonommin. Lisäksi selkää särkee jatkuvasti, kovaa!

Ongelma on siinä, että fysiatri sanoo kaiken muun johtuvan selkäsärystä, eikä suostu minua lähettämään poissulku kokeisiin..? Itselleni tulee kyllä MS vahvasti mieleen. Mitä kokeita kannattaisi pyytää ja mistä? Onko muilla ollut tämän tyyppisiä oireita?

Huom! En pelkää, haluan vain asiallisen syyn oireilleni:)!

10

4506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ahdistusta

      minulla kihelmöi vasemman säären vierusta. ja vähän joka paikkaa jos alan ajattelemaan oikein. minua pelottaa niin paljon, että on ms tauti, vaikka toisaalta tunnen itsenui terveeksi ja tiedän että selkä ja niska ovat liikunnan puutteen ja näytepäätetyön kannalta todella huonossa kunnossa. olen luulosairas ja pelkään sairastavani ms tautia, aivokasvainta ja imusolmukesyöpää. toisaalta elän normaalia nuoren naisen elämää ja tunnen oloni terveeksi, mutta tämä ainainen ahdistus saa minut tuntemaan oloni epämukavaksi ja joka puolella tuntuu yks sun toista oiretta kun oikein rupeaa miettimään... ja ongelmani on se, että kun olen yksin (asun yksin) kaikki energiani menee siihen että tarkkailen oloani ja kehontuntemuksia.. en tiedä mistä pitäisi ruveta hakemaan apua.. olen kärsinyt tästä vaivasta yläasteelta alkaen.. alkaa mennä mehut kun olen 7 viime vuotta miettinyt ja ollut vakuuttunut että sairastan vakavaa tautia, ja silti vielä hyvin mennään eteenpäin. kuitenkin taustalla pelko ja huoli vakavasta sairaudesta... :((

      kuitenkin minua kihelmöi vain tietystä kohdasta.. mietin onko ainoa vaihtoehto ms tauti :(

      • vastaus, kiitos!

        Saakohan tältä palstalta yhtään asiallista vastausta?

        Huuhaat älkää vaivautuko!


      • "huuhaa"
        vastaus, kiitos! kirjoitti:

        Saakohan tältä palstalta yhtään asiallista vastausta?

        Huuhaat älkää vaivautuko!

        No voi huh huh. huuhaaksi rupeat nimittelemään. Luulisi että aikuinen ihminen osaa käyttäytyä mutta toisin taitaa olla.

        Ja lisäys, ei ollut tarkoitus vastata kysymykseesi vaan ihan samasta asiasta tietoa kaipailisin.

        Kokeileppa vitamiinia ja liikuntaa ja positiivista asennette jos vaikka helpottaisi.


      • loukkasin..
        "huuhaa" kirjoitti:

        No voi huh huh. huuhaaksi rupeat nimittelemään. Luulisi että aikuinen ihminen osaa käyttäytyä mutta toisin taitaa olla.

        Ja lisäys, ei ollut tarkoitus vastata kysymykseesi vaan ihan samasta asiasta tietoa kaipailisin.

        Kokeileppa vitamiinia ja liikuntaa ja positiivista asennette jos vaikka helpottaisi.

        Mutta mainitsin kysymyksessäni, etten pelkää juuri sen takia etten saisi liutaa näitä voi voi-viestejä, vaan ihan faktoja kokemuksia niiltä joilla on jo tauti todettu.

        Itselläni oireet jatkuneet jo väsymiseen asti. Pointtina on se, että eräällä ystävälläni alkoi samanlaiset oireet minua puoli vuotta myöhemmin. Välillä tuntui, että hän "peesaa" minua, eli kun kerroin oireistani, niin hänellä olikin ollut samaa..

        Kuukausi sitten hänellä todettiin MS ja nyt hän on pahenemisjakson takia rollaattorissa...

        Itse ohjauduin oireiden takia fysiatrian puolelle ja siellä olen pitkien kuminauhajumppien jatkossa vain kipeytynyt jatkuvasti entisestään, en siis tullut parempaan suuntaan. Eli jokuhan tässä mättää...

        En siis todellakaan toivo MS:ää, mutten pelkääkään. Pääasia on että saan diagnoosin ja hoito ja kuntoutuminen voisi alkaa. Kaularanka- ja selkäydinmagneetti minusta on otettu, mutta vastauksia en vielä ole saanut.

        Voihan se olla, että minullakin tämä jatkuu sitten sueraavassa vaiheessa MS:n pois sululla:)

        Anteeksi vielä edelliselle sanomani, minunkaan ei ollut tarkoitus loukata. Tukeahan sinäkin tarvitset:)


    • ja oireet

      Asiallisen syyn oireillesi voi antaa vain lääkäri.
      Nopein tapa päästä tutkimuksiin on neurologi, hän sitten katsoo ovatko tutkimukset tarpeellisia. Tietysti maksaa yksityisellä, mutta pääset tutkimuksiin nopeammin ja jos neuro katsoo laajemmat tutkimukset aiheellisiksi hän voi myös antaa tutkimusmääräyksen lähimpään sairaalaan, jossa sitten suljetaan eri tutkimuksilla oireiden mahdollinen syy pois.
      Ms-tautia epäiltäessä otetaan likvor-näyte, mri kuva aivoista sekä tietysti mahdolliset oireet sanovat lääkärille paljon.

      Onnea tutkimuksiin,toivottavasti oireesi eivät ole mitään vakavaa. Muista myös että oireesi voivat todella johtua selästäsi kuten fysiatri sanoo.

      Ps. mielenkiintoinen juttu: monet joilla on todettu ms-tauti eivät ole osanneet yhtään epäillä ko.tautia sairastavansa, vaan diagnoosi on tullut yllätyksenä, kuten kävi itselleni.

      • rangasta

        Siis magneetit otettu kaula- ja rintarangasta. Tuloksia ei ole vielä tullut.

        Lukisitko perusteluni kysymykselleni vatauksestani edelliselle viestittäjälle...:)


      • Piikittäjä

        Tuo ps. pointti on kyllä juuri noin kuten kirjoitit. Minullekin dg tuli järkytyksenä/yllätyksenä. Näköoireiden takia menin lääkäriin ja lopputulos mri:n ja likvor kokeiden jälkeen ms.


      • yleensä
        rangasta kirjoitti:

        Siis magneetit otettu kaula- ja rintarangasta. Tuloksia ei ole vielä tullut.

        Lukisitko perusteluni kysymykselleni vatauksestani edelliselle viestittäjälle...:)

        kannattaisi ottaa ms-tautia epäiltäessä kuvat päästä, kertovat nimittäin huomattavasti enemmän.


      • Perheenäiti

        Kaikki oireet ovat aspartaamin käytöstä!! Jos ei löydy muuta syytä. Kokeilkaapa aspartaamitonta ja lisäaineetonta ruokavaliota ja yllättykää!!! (: Minullakin oli kihelmöintiä, päänsärkyä, vatsavaivoja, näköhäiriöitä ym. ja söin paljon purkkaa. Lopetin ja on auttanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe