Kiitokset

Autoduo

Oli hienoa hakea S-Type teiltä huollosta, auto oli huollon lisäksi pesty päältä kunnolla, myös aluvanteet kiilsivät, pölyt pyyhitty sisältä, imuroitu, etumatot puhtaat. Hieno palvelu, ja edellä mainittujen lisäksi se että sijaisauto kuului huollon hintaan on se seikka mikä tuo minut teille yhä uudestan ja uudestaan.

Terveisin eräs tyytyväinen asiakas.

77

3820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoduofani

      Epähuomiossa tuo firmanne nimi tulikin kirjoittajan paikalle, pahoitteluni siitä. Oli vain tarkoitus jatkaa lausetta ja ......Mutta toivottavasti kiitos tulee perille. Ja tarkoitukseni onkin suositella erinomaista huoltopalveluanne.

      • huollossa hiljaista?

        ja ei hommia riitä kun sitä täällä pitää mainostaa?
        Taitaa olla myyntipuolella myös hiljentynyt tuo maasturi ja jagge kauppa kun mainospuheet pitää ottaa käyttöön.
        Oikea asiakas sanoisi tämän palautteen henkilökunnalle suoraan tai liikeen kotisivujen kautta, eikä tänne kirjoittelisi. Luuletko että oikeasti lukisivat täältä kuinka tyytyväinen Seppo oli taas huoltoon.


      • Viistonnisesta
        huollossa hiljaista? kirjoitti:

        ja ei hommia riitä kun sitä täällä pitää mainostaa?
        Taitaa olla myyntipuolella myös hiljentynyt tuo maasturi ja jagge kauppa kun mainospuheet pitää ottaa käyttöön.
        Oikea asiakas sanoisi tämän palautteen henkilökunnalle suoraan tai liikeen kotisivujen kautta, eikä tänne kirjoittelisi. Luuletko että oikeasti lukisivat täältä kuinka tyytyväinen Seppo oli taas huoltoon.

        Tyytyväisyys Jaguaariini, ja sen mukanaan tuomiin elämän pikku luksusasioihin sai sinut näköjään vihreäksi, ja sinun piti päästä mollaamaan kiitostani.
        Ja sinä et näköjään ymmärtänyt, että kiitokseni Auto-Duolle oli tarkoitettukin muun yleisön luettavaksi, eli suositukseksi.
        Lyödäänkö vetoa, että olen asiakas, pistetään nyt vaikka panokseksi alkuun 5000€, vai haluatko korottaa, olen siihenkin valmis.
        Tavataan, ajetaan vaikka yhdessä tutustumaan sinne
        Jaguarhuoltoon, niin samalla voit itse todeta miten siellä asiakkaita palvellaan.
        Ja niin tietysti saat katsoa tuon S-typen huoltokirjan ja rekisteriotteen, niin näet, että omistaja olen minä.
        Aloitetaanko viistonnisesta?


      • rahasta kiinni...
        Viistonnisesta kirjoitti:

        Tyytyväisyys Jaguaariini, ja sen mukanaan tuomiin elämän pikku luksusasioihin sai sinut näköjään vihreäksi, ja sinun piti päästä mollaamaan kiitostani.
        Ja sinä et näköjään ymmärtänyt, että kiitokseni Auto-Duolle oli tarkoitettukin muun yleisön luettavaksi, eli suositukseksi.
        Lyödäänkö vetoa, että olen asiakas, pistetään nyt vaikka panokseksi alkuun 5000€, vai haluatko korottaa, olen siihenkin valmis.
        Tavataan, ajetaan vaikka yhdessä tutustumaan sinne
        Jaguarhuoltoon, niin samalla voit itse todeta miten siellä asiakkaita palvellaan.
        Ja niin tietysti saat katsoa tuon S-typen huoltokirjan ja rekisteriotteen, niin näet, että omistaja olen minä.
        Aloitetaanko viistonnisesta?

        Eipä ole tälläkään jaguaristilla rahasta nämä hommat kiinni. :)


      • idiootti..
        Viistonnisesta kirjoitti:

        Tyytyväisyys Jaguaariini, ja sen mukanaan tuomiin elämän pikku luksusasioihin sai sinut näköjään vihreäksi, ja sinun piti päästä mollaamaan kiitostani.
        Ja sinä et näköjään ymmärtänyt, että kiitokseni Auto-Duolle oli tarkoitettukin muun yleisön luettavaksi, eli suositukseksi.
        Lyödäänkö vetoa, että olen asiakas, pistetään nyt vaikka panokseksi alkuun 5000€, vai haluatko korottaa, olen siihenkin valmis.
        Tavataan, ajetaan vaikka yhdessä tutustumaan sinne
        Jaguarhuoltoon, niin samalla voit itse todeta miten siellä asiakkaita palvellaan.
        Ja niin tietysti saat katsoa tuon S-typen huoltokirjan ja rekisteriotteen, niin näet, että omistaja olen minä.
        Aloitetaanko viistonnisesta?

        olet


      • Stype
        Viistonnisesta kirjoitti:

        Tyytyväisyys Jaguaariini, ja sen mukanaan tuomiin elämän pikku luksusasioihin sai sinut näköjään vihreäksi, ja sinun piti päästä mollaamaan kiitostani.
        Ja sinä et näköjään ymmärtänyt, että kiitokseni Auto-Duolle oli tarkoitettukin muun yleisön luettavaksi, eli suositukseksi.
        Lyödäänkö vetoa, että olen asiakas, pistetään nyt vaikka panokseksi alkuun 5000€, vai haluatko korottaa, olen siihenkin valmis.
        Tavataan, ajetaan vaikka yhdessä tutustumaan sinne
        Jaguarhuoltoon, niin samalla voit itse todeta miten siellä asiakkaita palvellaan.
        Ja niin tietysti saat katsoa tuon S-typen huoltokirjan ja rekisteriotteen, niin näet, että omistaja olen minä.
        Aloitetaanko viistonnisesta?

        Olen joskus yrittänyt täällä samaa kun vastaväitteitä satelee ruskeista suupielistä, mutta jopa kympin panos on näille pojille aivan liikaa omien sanojensa tueksi... sillähän saisi jo mopon tankin täyteen.

        Tällä Jaguar-osastolla on jo pitkään pyörinyt muutama poikkeava henkilö, joiden ikävä kyllä onnistuneella työllä lähes kaikki asialliset Jaguar-kirjoitukset ovat kadonneet tai ainakin ne, kuten tässä, stumpataan onnistuneesti saman tien.


      • Jos otan tyhmältä
        idiootti.. kirjoitti:

        olet

        Jos otan tyhmältä rahat pois, ja helposti, niin kuka siinä silloin on idiootti?
        Niin, voisin vielä lisätä edelliseen, että otapa se viisitonninen mukaasi, koska jos suostut vetooni, niin olet jo hävinnyt.


      • jos sanojensa takana
        rahasta kiinni... kirjoitti:

        Eipä ole tälläkään jaguaristilla rahasta nämä hommat kiinni. :)

        Jos mies on sanojensa takana, niin ei siinä mitään menetä, vaikka panisi Jaguaarinsa pantiksi.
        Vastapuoli sen sijaan köyhtyy hieman. ;-)


      • kuvittele...
        Jos otan tyhmältä kirjoitti:

        Jos otan tyhmältä rahat pois, ja helposti, niin kuka siinä silloin on idiootti?
        Niin, voisin vielä lisätä edelliseen, että otapa se viisitonninen mukaasi, koska jos suostut vetooni, niin olet jo hävinnyt.

        että märkäkorva on koskaan viittätonnia nähnytkään. Sitä vaan ottaa päähän kun jollain on Jaguar, huolto toimii ja vielä jäi reippaasti rahaa tilillekin. Ei ihme, että suupielet väpättää kun joutuu bussiin ittensä tunkemaan ja muut ajelee Vee8illa ohi.

        Tuska tulee sitten finneinä naamasta ja tekstinä näppiksen takaa palstoille. Kai se sitten parantaa oloa.


      • pikkupojan (lue vähä-älyisen)
        Jos otan tyhmältä kirjoitti:

        Jos otan tyhmältä rahat pois, ja helposti, niin kuka siinä silloin on idiootti?
        Niin, voisin vielä lisätä edelliseen, että otapa se viisitonninen mukaasi, koska jos suostut vetooni, niin olet jo hävinnyt.

        juttuja. Pidätkö viittä tonnia isonakin rahana?? Kun kasvat aikuiseksi (lienee mahdotonta) niin huomaat että suhteilla pelataan ja hölmöjä rahastetaan. Itse kuulut jälkimmäisiin sen kertoo jo juttujesi tasokin.


      • vetoni on silti edelleen
        kuvittele... kirjoitti:

        että märkäkorva on koskaan viittätonnia nähnytkään. Sitä vaan ottaa päähän kun jollain on Jaguar, huolto toimii ja vielä jäi reippaasti rahaa tilillekin. Ei ihme, että suupielet väpättää kun joutuu bussiin ittensä tunkemaan ja muut ajelee Vee8illa ohi.

        Tuska tulee sitten finneinä naamasta ja tekstinä näppiksen takaa palstoille. Kai se sitten parantaa oloa.

        se viiden tonnin veto on edelleen voimassa, jos joku nyt haluaa ottaa näin tyhmältä helppoa rahaa, niin tervetuloa ;-)


      • vetoa että polkupyöräni
        vetoni on silti edelleen kirjoitti:

        se viiden tonnin veto on edelleen voimassa, jos joku nyt haluaa ottaa näin tyhmältä helppoa rahaa, niin tervetuloa ;-)

        merkki on tunturi. löytyykö ketään joka uskaltaa olla eri mieltä. aluksi panos voisi olla vaikka miljardieuroa.


      • TunTuristi
        vetoa että polkupyöräni kirjoitti:

        merkki on tunturi. löytyykö ketään joka uskaltaa olla eri mieltä. aluksi panos voisi olla vaikka miljardieuroa.

        Tuo on hyvä veto, ja Tunturi on hyvä pyörä, mukavia kilometrejä sinulle.

        Ja sitten pukkaa vähän puujalkavitsiä-------->
        Mitä yhteistä on miehellä ja pyörällä?
        Toinen on Tunturi, ja toinen on saana. Lyökää vetoa, ja miettikää, kumpi on kumpi.
        Kevyesti polkee vaari, vaarilla on Jaguaari, etupyörä menee littuun, vaari lentää ojanpenkalle.
        Ja Tunturi on kulttimerkki, ainakin pappa.
        Jokohan abbedissa on asentanut nunnien pyöriin satulat? Onkohan ne Tuntureita, abbedissa ainakin on Saana.
        Joka tapauksessa pyöräilyssä on yksi asia päin persettä, niin paitsi nunnilla.


      • Ime mua
        Viistonnisesta kirjoitti:

        Tyytyväisyys Jaguaariini, ja sen mukanaan tuomiin elämän pikku luksusasioihin sai sinut näköjään vihreäksi, ja sinun piti päästä mollaamaan kiitostani.
        Ja sinä et näköjään ymmärtänyt, että kiitokseni Auto-Duolle oli tarkoitettukin muun yleisön luettavaksi, eli suositukseksi.
        Lyödäänkö vetoa, että olen asiakas, pistetään nyt vaikka panokseksi alkuun 5000€, vai haluatko korottaa, olen siihenkin valmis.
        Tavataan, ajetaan vaikka yhdessä tutustumaan sinne
        Jaguarhuoltoon, niin samalla voit itse todeta miten siellä asiakkaita palvellaan.
        Ja niin tietysti saat katsoa tuon S-typen huoltokirjan ja rekisteriotteen, niin näet, että omistaja olen minä.
        Aloitetaanko viistonnisesta?

        Jorma


      • Rahapula lähtisi
        Ime mua kirjoitti:

        Jorma

        Hyvä Jorma

        Yrität siis ostaa minulta homoseksuaalisia palveluksia. Pettymykseksesi minun on kerrottava, että olen umpihetero. Homo- eikä muidenkaan seksipalveluiden kauppa kuulu toimenkuvaani, ja minulla on jo rahaa.
        Pahoittelen!
        Suosittelenkin sinua kääntymään jonkun gayklubin puoleen, ehkä sieltä apu löytyy.


      • varmaan oot pyöräkauppias?
        vetoa että polkupyöräni kirjoitti:

        merkki on tunturi. löytyykö ketään joka uskaltaa olla eri mieltä. aluksi panos voisi olla vaikka miljardieuroa.

        Jos samalla logiikalla väittävät.


    • autoa ei sitten

      pestä? Jos olet siitä valmis maksamaan saat huollon yhteyteen vaikka mitä.

      • lisätä

        vielä tuosta sijaisautosta, kuuluuhan se muillakin huollon yhteyteen. Sinähän sen itse maksat huollon hinnassa, vai luuletko että sen ilmaiseksi antavat hyvyyttään? Kyllä tuosta tekstistä paistaa mainos läpi, täällä sitä ja tätä kannattaa käydä...


      • Hinnassa mukaan

        Sovittuna vain tulpat 6 kpl, suodattimet (moottorin ilma ja öljy), öljyt gastrol, öljyroppu, säädöt, tarkastukset ja täytöt, mukana oli myös yksi lampun vaihto. Huollon hinta 450€, joista työn osuus 160€. Pesusta ei oltu sovittu, eikä sisäputsauksesta huoltoa tilattaessa, eikä myöskään huoltoon viedessä, Ei ainakaan Fordilla tullut auto huollosta pestynä, ei Hondakaan merkkihuollosta, eikä bmw. Ei liiemmin Vito. Ei myöskään Volvo. Niissä se olisi varmaankin pitänyt ennalta sopia.


      • Hertziltä
        lisätä kirjoitti:

        vielä tuosta sijaisautosta, kuuluuhan se muillakin huollon yhteyteen. Sinähän sen itse maksat huollon hinnassa, vai luuletko että sen ilmaiseksi antavat hyvyyttään? Kyllä tuosta tekstistä paistaa mainos läpi, täällä sitä ja tätä kannattaa käydä...

        Alennuksena, ja itse varattava....?


      • Suosittelen Jaguaristeille
        lisätä kirjoitti:

        vielä tuosta sijaisautosta, kuuluuhan se muillakin huollon yhteyteen. Sinähän sen itse maksat huollon hinnassa, vai luuletko että sen ilmaiseksi antavat hyvyyttään? Kyllä tuosta tekstistä paistaa mainos läpi, täällä sitä ja tätä kannattaa käydä...

        Auto Duon huotopalvelua Lahden Jokimaalla, koska siellä homma pelaa. Landroverin roiskeläppien asennuksen ajaksi sain käyttööni uuden Landroverin, mihinkähän se sijaisauto siinä oli hinnoteltu, kun tuntui että töineen kaikkineen homma oli tosi edullinen.
        Jaguaarin sijaisautoksi tuli sitten tuommoinen Mazda 6, josta en autona pitänyt, mutta ajoihan sillä sen puoli päivää, onneksi sekin oli automaatti. Se vain on niin, että huollon ajaksi saa auton käyttöön bensaveloituksella, eikä tarvitse vuokrata. Jos auton tuo tankkaamattomana, niin veloittavat 50 euroa. Huollon hinta on lisäkdi edullinen, ja työ tehdään viimeisen päälle, niin kuin jo kerroin.


      • vieläkään ymmärrä
        Suosittelen Jaguaristeille kirjoitti:

        Auto Duon huotopalvelua Lahden Jokimaalla, koska siellä homma pelaa. Landroverin roiskeläppien asennuksen ajaksi sain käyttööni uuden Landroverin, mihinkähän se sijaisauto siinä oli hinnoteltu, kun tuntui että töineen kaikkineen homma oli tosi edullinen.
        Jaguaarin sijaisautoksi tuli sitten tuommoinen Mazda 6, josta en autona pitänyt, mutta ajoihan sillä sen puoli päivää, onneksi sekin oli automaatti. Se vain on niin, että huollon ajaksi saa auton käyttöön bensaveloituksella, eikä tarvitse vuokrata. Jos auton tuo tankkaamattomana, niin veloittavat 50 euroa. Huollon hinta on lisäkdi edullinen, ja työ tehdään viimeisen päälle, niin kuin jo kerroin.

        kohtaa jossa olet jo maksanut sijaisauton.


      • aina tojota
        vieläkään ymmärrä kirjoitti:

        kohtaa jossa olet jo maksanut sijaisauton.

        Ja sinä taas et ole koskaan saanut hyvää palvelua. Mutta sellaisiakin autokauppoja on, ja autokauppiaita.


      • inttää
        vieläkään ymmärrä kirjoitti:

        kohtaa jossa olet jo maksanut sijaisauton.

        Tottakait palvelusta kannattaa maksaa, en itsekään ilmaiseksi töitä tee.


      • roiskeläpät??
        Suosittelen Jaguaristeille kirjoitti:

        Auto Duon huotopalvelua Lahden Jokimaalla, koska siellä homma pelaa. Landroverin roiskeläppien asennuksen ajaksi sain käyttööni uuden Landroverin, mihinkähän se sijaisauto siinä oli hinnoteltu, kun tuntui että töineen kaikkineen homma oli tosi edullinen.
        Jaguaarin sijaisautoksi tuli sitten tuommoinen Mazda 6, josta en autona pitänyt, mutta ajoihan sillä sen puoli päivää, onneksi sekin oli automaatti. Se vain on niin, että huollon ajaksi saa auton käyttöön bensaveloituksella, eikä tarvitse vuokrata. Jos auton tuo tankkaamattomana, niin veloittavat 50 euroa. Huollon hinta on lisäkdi edullinen, ja työ tehdään viimeisen päälle, niin kuin jo kerroin.

        Miten arviot tehdyn työn laadun??
        Kun et itse osaa /viitsi laittaa roiskeläppiä. Jotka siis roiskivat kuraa ilmaan?
        Etkö osannut tinkiä niitä kauppoja tehdessäsi?


      • Stype
        roiskeläpät?? kirjoitti:

        Miten arviot tehdyn työn laadun??
        Kun et itse osaa /viitsi laittaa roiskeläppiä. Jotka siis roiskivat kuraa ilmaan?
        Etkö osannut tinkiä niitä kauppoja tehdessäsi?

        Ellet ole sama poika kuin tuo yksinkertaisuus joka ei pysty käsittämään yli 5 sanan lauseita niin sitten olette varmasti veljeksiä. Rupesi taas kerran oikein huvittamaan kuinka valtavasti vaahtoa Jaguar voi joidenkin lasten suuhun saada aikaiseksi. Ja entäs se kielioppi ja viestin varsinainen sisältö, jota minulta aamulla kovasti kyseltiin? Siksi ajattelin kysellä sitä hieman tästä sinun kommentistasi.

        Miksi roiskeläpppien asennuksen työn laatua pitäisi arvioida ja jos, niin onko tavalla miten sen arvioinnin tekee jotain merkitystä sinulle esim. oppimisen sektorilla tai muuntenkaan?

        Kaksi seuraavaa lausetta eivät ole suomea, tai ainakaan kokonaisuuteen sujuvasti kuuluvia.

        "Kun et itse osaa /viitsi laittaa roiskeläppiä."
        Joo joo, mutta tämä lause jäi kesken eli mitä sitten "kun" kaveri ei viitsi niitä itse laittaa? Laitatko sinä ne?

        Minulla ei ainakaan tulisi ikimaailmassa mieleen asentaa roiskeläppiä itse jos sen voi tehdä joku muukin.

        "Jotka siis roiskivat kuraa ilmaan?"
        Tässä kohtaa se edellinen poika varmasti taputtaa sinua selkään yksinkertaisuudesta.

        Tinkimiseen viitatessasi tarkoitit varmaan edelleen sitä, että sijaisauton sai ilmaiseksi. Sitä voi olla vaikea ymmärtää. Varsinkin kun muualla se maksaa lisää. There's no free beer pitää varmasti paikkansa, mutta varsinainen ero on siinä, että teille molemmille huolto maksaisi saman verran (ei kai sinulla autoa ole?), mutta vain toinen kävelisi kotiin. Se joka ei kävele voi sanoa, että sai auton käyttöön ilmaiseksi. Ja se kävelijä voi miettiä tätä koko matkan.


      • Palvelulla on laatunsa
        roiskeläpät?? kirjoitti:

        Miten arviot tehdyn työn laadun??
        Kun et itse osaa /viitsi laittaa roiskeläppiä. Jotka siis roiskivat kuraa ilmaan?
        Etkö osannut tinkiä niitä kauppoja tehdessäsi?

        Huomaa että on olemassa ihmisiä, jotka osaavat tehdä moniakin asioita ja viimeisen päälle.

        Jotkut vain ovat siinä asemassa ettei itse tarvitse niitä roiskeläppiä asentaa.

        Kun maahantuojalta tilattuna nuo Lantikan roiskeläpät toimitettiin asennettuna, niin vain tyhmä olisi ne laittanut itse.

        Tai sitten täytyisi rakastaa noita asennushommia ihan viimeisen päälle.

        Jos olisit viitsinyt lukea, tai ajatella asiaa, niin kysymys oli kokonaispalvelusta sijaisautoineen, ja sen arvioinnista.

        Koulutukseni riittää vaativammankin työn arvioimiseen, kuin tämä roiskeläppäjuttu.

        Mutta voinhan kertoa: Ensin auto pestiin ja annettiin kuivahtaa, jonka jälkeen lokasuojien kaaren reunukseen porattiin kaksi reikää ruuveja varten.
        Lokasuojan alareunan sisäosaan porattiin myös kaksi reikää ruuveja varten, sama tehtiin, sekä etu että takalokasuojille.
        Sen jälkeen porauskohdat puhdistettiin porausjäänteistä ja massattiin. Sitten roiskeläpät asennettiin paikalleen käyttäen kiinnikeruuveissa jousialuslevyjä.
        Näin meneteltiin jokaisen roiskeläpän kohdalla, ja työn valmistuttua kiinnitykset vielä tarkastettiin.

        Työn jälki oli myös siistiä, eikä auton maalipinnassa eikä sisäosissa ollut likatahroja sitä noudettaessa.

        Hyvin ovat roiskeläpät pysyneet. ;-)


        Minun ei tarvinnut tinkiä, koska hinta ja palvelu olivat mielestäni enemmän kuin kohdallaan.

        Ei tarvinnut lähteä ostamaan suojamassaa, eikä etsimään sopivaa poranterää ja työkaluja. eikä tarvinnut itse liata käsiä mokoman pikkuasian takia.

        Jos en olisi korjaamon uskonut selviävän tuosta asennustyöstä, olisin tottakait tehnyt sen itse.


    • Onhan siinä eroa

      Asuuko teltassa, vai viiden tähden hotellissa. JAGUAR pitää huolta asiakkaistaan.

      • Kyllä nauratti

        kun jätin autoa Helsingissä Kaivokselaan Jaguarille. Siellä ne pienet japanialaiset olivat piiiitkässä jonossa kun minä pääsin jonojen ohi suoraan tiskille. Eikä ollut palvelussa valittamista täälläkään.


      • harvoja hulluja, joka
        Kyllä nauratti kirjoitti:

        kun jätin autoa Helsingissä Kaivokselaan Jaguarille. Siellä ne pienet japanialaiset olivat piiiitkässä jonossa kun minä pääsin jonojen ohi suoraan tiskille. Eikä ollut palvelussa valittamista täälläkään.

        on ostanut ylihintaisen mondeon. se jono on lyhyt.


      • Stype
        harvoja hulluja, joka kirjoitti:

        on ostanut ylihintaisen mondeon. se jono on lyhyt.

        Monille se on ylihintainen, ei voi mitään. Mutta sille on kyllä selitys, eikä sitä pysty ymmärtämään ajamatta. Siksi joudut ihmettelemään sitä loppuikäsi.

        Tietämättömyyttäsi kuvastaa hyvin vertauksesi Mondeoon.


      • tiedän paljonkin
        Stype kirjoitti:

        Monille se on ylihintainen, ei voi mitään. Mutta sille on kyllä selitys, eikä sitä pysty ymmärtämään ajamatta. Siksi joudut ihmettelemään sitä loppuikäsi.

        Tietämättömyyttäsi kuvastaa hyvin vertauksesi Mondeoon.

        ylihintaisista autoista. Onneksi teikäläisiä riitää. Auto pitä saada vaikka viimeisillä rahoilla. Hyvä näin.


      • kuvitella...
        tiedän paljonkin kirjoitti:

        ylihintaisista autoista. Onneksi teikäläisiä riitää. Auto pitä saada vaikka viimeisillä rahoilla. Hyvä näin.

        sinut autokauppiaaksi. Ei noilla käsityksillä ylemmäs pääsekään. Siten ymmärrän myös esille nostamasi rahatilanteesi.

        Mutta siinä olet oikeassa, että toisille auto on intohimo ja siinä Jaguar astuu kuvaan. Ei tojota.


      • Vai oikein autokauppiaana?
        tiedän paljonkin kirjoitti:

        ylihintaisista autoista. Onneksi teikäläisiä riitää. Auto pitä saada vaikka viimeisillä rahoilla. Hyvä näin.

        Silloin sinun luulisi myös tietävän jotain Jaguaarista, tuskin sinulla koskaan sellaista ollut epäilen että pihallasi seisookin "tonninrotteloiden" rivistö. Autokauppias ei tänne kirjoittelisi tuollaisia typeryyksiä, ja jos joskus olisit päässyt uudehkolla S-typellä ajelemaan, yhtyisit ylistäjien kuoroon. Itse olisin ostanut Audin, Bemarin, tai Mersun, jos olisin halunnut tavanomaista premiumluokan tusinakamaa. Haluan erottua tyylikkäästi joukosta, ja liikkua kissamaisen pehmeästi ja äänettömästi. Siksi valintani oli tuo S-type, joka antaa jokaiselle siihen sijoittamalleni eurolle täyden vastineen.


      • haluat olla keskinkertainen.
        tiedän paljonkin kirjoitti:

        ylihintaisista autoista. Onneksi teikäläisiä riitää. Auto pitä saada vaikka viimeisillä rahoilla. Hyvä näin.

        Ensiyönä unessani on taas toyotani keulalla kissa.


      • autokauppias tietää?
        tiedän paljonkin kirjoitti:

        ylihintaisista autoista. Onneksi teikäläisiä riitää. Auto pitä saada vaikka viimeisillä rahoilla. Hyvä näin.

        Joskus tai oikeastaan aika useinkin tuntuu etteivät autokauppiaat tiedä yhtään mitään.

        No, nyt sitä tunnetta on jälleen vahvistettu.


      • ohi?
        haluat olla keskinkertainen. kirjoitti:

        Ensiyönä unessani on taas toyotani keulalla kissa.

        menikö oma keskinkertaisuutesi ohi, kun ostit käytetyn jaggen?


      • Sattuipas nyt vaan niin muk...
        ohi? kirjoitti:

        menikö oma keskinkertaisuutesi ohi, kun ostit käytetyn jaggen?

        En ostanut käytettyä, ostin sen uutena ja olen sillä tyytyväisenä pari vuotta ajellut. ;-) Ja vaihdan sen uuteen kunhan olen ajellut sillä 150 tkm.


      • no sitten
        Sattuipas nyt vaan niin muk... kirjoitti:

        En ostanut käytettyä, ostin sen uutena ja olen sillä tyytyväisenä pari vuotta ajellut. ;-) Ja vaihdan sen uuteen kunhan olen ajellut sillä 150 tkm.

        Keskinkertaisuutesi häivyttämiseen tarvittiin siis uusi S-jagge.
        Se ei ilmeisesti lähtenyt kuitenkaan pysyvästi, kun operaatio pitää uusia 150 tuhannen jälkeen.
        Oletko viime kilometreillä jo vajonnut lähellekin kansanmiehen keskinkertaisuutta?


      • paperiin
        autokauppias tietää? kirjoitti:

        Joskus tai oikeastaan aika useinkin tuntuu etteivät autokauppiaat tiedä yhtään mitään.

        No, nyt sitä tunnetta on jälleen vahvistettu.

        ja paanalle. tässä kynä tiks tiks.
        Nii ja jos jotain tulee niinsoittele niin hoidetaan homma kuntoon....
        Auuuuhh sattuu


      • Stype
        no sitten kirjoitti:

        Keskinkertaisuutesi häivyttämiseen tarvittiin siis uusi S-jagge.
        Se ei ilmeisesti lähtenyt kuitenkaan pysyvästi, kun operaatio pitää uusia 150 tuhannen jälkeen.
        Oletko viime kilometreillä jo vajonnut lähellekin kansanmiehen keskinkertaisuutta?

        Just taas liimasit itsesi seinälle! HEHHEH!

        Ei se ole Jaguarkuski joka haluaa olla keskinkertaista parempi, eikä tarvitsekaan, vaan sinä joka haluaisi olla edes sitä, mutta et pysty ja siksi katkerana kuvittelet muidenkin tekevän niin. Erittäin hauska paradoxi joka hyvin selittää miksi pöntöllä käynnin lisäksi ainoa iloinen asia elämässäsi on kirjoitella Jaguarkuskien joukossa itsestäsi. Monille on jo selvinnyt kauan sitten kuinka kovasti olisit halunnut Jaguarin, mutta voin vakuuttaa että se ei tee ketään sen paremmaksi ihmiseksi vaikka niin toivotkin. Kokeile ensin ostaa edes käytetty tojota niin pääset itse hivenen ylemmäs ja lähemmäs itsellesi kuuluvaa paikkaa elämässä. Se voisi myös helpottaa meitä muita. Tosin edes sellainen auto ei taida kuulus Suomi24:n työsuhde-etuihin kastin alapäässä.


      • väsynyt...
        Stype kirjoitti:

        Just taas liimasit itsesi seinälle! HEHHEH!

        Ei se ole Jaguarkuski joka haluaa olla keskinkertaista parempi, eikä tarvitsekaan, vaan sinä joka haluaisi olla edes sitä, mutta et pysty ja siksi katkerana kuvittelet muidenkin tekevän niin. Erittäin hauska paradoxi joka hyvin selittää miksi pöntöllä käynnin lisäksi ainoa iloinen asia elämässäsi on kirjoitella Jaguarkuskien joukossa itsestäsi. Monille on jo selvinnyt kauan sitten kuinka kovasti olisit halunnut Jaguarin, mutta voin vakuuttaa että se ei tee ketään sen paremmaksi ihmiseksi vaikka niin toivotkin. Kokeile ensin ostaa edes käytetty tojota niin pääset itse hivenen ylemmäs ja lähemmäs itsellesi kuuluvaa paikkaa elämässä. Se voisi myös helpottaa meitä muita. Tosin edes sellainen auto ei taida kuulus Suomi24:n työsuhde-etuihin kastin alapäässä.

        Siis mitä? Raskas yövuoro lienee vienyt voimasi S-type, kun tekstistäsi ei saanut taaskaan mitään selvää. Mutta vimmaa siinä oli.
        Noin vähäisellä koulupohjalla en tosin virkeimmillänikään lähtisi hirveästi "paradoxeilla" prassailemaan. KVG.

        Annappa nyt, poju, miehen vaan itse kommentoida omaa keskinkertaisuuttaan.

        PS. Kirjoitat: "Monille on jo selvinnyt kauan sitten kuinka kovasti olisit halunnut Jaguarin, mutta voin vakuuttaa että se ei tee ketään sen paremmaksi ihmiseksi vaikka niin toivotkin. Kokeile ensin ostaa edes käytetty tojota niin pääset itse hivenen ylemmäs ja lähemmäs itsellesi kuuluvaa paikkaa elämässä." Näiden kahden lauseen yhtälö antanee varsin kattavan kuvan loogiikkasi tasosta.


      • Stype
        väsynyt... kirjoitti:

        Siis mitä? Raskas yövuoro lienee vienyt voimasi S-type, kun tekstistäsi ei saanut taaskaan mitään selvää. Mutta vimmaa siinä oli.
        Noin vähäisellä koulupohjalla en tosin virkeimmillänikään lähtisi hirveästi "paradoxeilla" prassailemaan. KVG.

        Annappa nyt, poju, miehen vaan itse kommentoida omaa keskinkertaisuuttaan.

        PS. Kirjoitat: "Monille on jo selvinnyt kauan sitten kuinka kovasti olisit halunnut Jaguarin, mutta voin vakuuttaa että se ei tee ketään sen paremmaksi ihmiseksi vaikka niin toivotkin. Kokeile ensin ostaa edes käytetty tojota niin pääset itse hivenen ylemmäs ja lähemmäs itsellesi kuuluvaa paikkaa elämässä." Näiden kahden lauseen yhtälö antanee varsin kattavan kuvan loogiikkasi tasosta.

        Tasollasi on varmasti vaikeaa saada selvää helpommistakaan teksteistä, puhumattakaan että ymmärtäisit omaa elämääsi.


      • Stype
        väsynyt... kirjoitti:

        Siis mitä? Raskas yövuoro lienee vienyt voimasi S-type, kun tekstistäsi ei saanut taaskaan mitään selvää. Mutta vimmaa siinä oli.
        Noin vähäisellä koulupohjalla en tosin virkeimmillänikään lähtisi hirveästi "paradoxeilla" prassailemaan. KVG.

        Annappa nyt, poju, miehen vaan itse kommentoida omaa keskinkertaisuuttaan.

        PS. Kirjoitat: "Monille on jo selvinnyt kauan sitten kuinka kovasti olisit halunnut Jaguarin, mutta voin vakuuttaa että se ei tee ketään sen paremmaksi ihmiseksi vaikka niin toivotkin. Kokeile ensin ostaa edes käytetty tojota niin pääset itse hivenen ylemmäs ja lähemmäs itsellesi kuuluvaa paikkaa elämässä." Näiden kahden lauseen yhtälö antanee varsin kattavan kuvan loogiikkasi tasosta.

        Ei voi olla totta... duuniporukka ulvoo naurusta ja nuoremmat meinaavat jo kuvata seinällä olevien kirjoitustesi aiheuttamia hysteerisiä nauruja ja syntyneitä aivan loistavia kommentteja Youtubeen. Sillä tosiaan voisi päästä Dr.Ruth tai Dr.Phil kierrokselle mielen psykologiasta ja siitä miten ruoho on aina vihreämpää siellä aivan toisella puolella. Tämä onkin viime päivinä ylläpitänyt firmassa melkoista keskustelua ihmisten asenteista - mutta merkittävästi älykkäämmällä tasolla. Tuskin oli kellekään yllätys. Lienee kuitenkin parasta kerätä nämä pois ennen kuin Susan Ruusinen löytää ne netistä ja soittaa sinulle (0201 11...) pyytääkseen neuvoja ongelmiinsa Matti Nykäsen kanssa. Tehän olette kuin yhtä suurta perhettä, tai ainakin sukulaisia.


      • ......taas ihan itse
        no sitten kirjoitti:

        Keskinkertaisuutesi häivyttämiseen tarvittiin siis uusi S-jagge.
        Se ei ilmeisesti lähtenyt kuitenkaan pysyvästi, kun operaatio pitää uusia 150 tuhannen jälkeen.
        Oletko viime kilometreillä jo vajonnut lähellekin kansanmiehen keskinkertaisuutta?

        Mikä sinut saa nimittelemään minua keskinkertaiseksi esittämäni palvelukiitoksen johdosta? ;-)

        Onko sinulla paha olo? Tuliko avioero? Eikö vaimo anna/anna ostaa kunnon autoa? Vai eikö sinulla ole siihen rahaa?

        Menikö asumistuki, vai työttömyyskorvaukset, vai meneekö elämässäsi muuten vain niin huonosti?

        Auttaisiko elämänmuutos, vain hullu istuu kivellä, jos kivi on kylmä.

        Älä suotta kommentoi, nämä ovat vain arveluja.
        ;-)

        Mitä minun keskinkertaisuuteeni tulee, niin johdan keskisuurta menestyvää yritystä, jonka myös omistan. Ehkä se sitten on keskinkertaista.

        Mutta voin kertoa sinulle, että menen eteenpäin elämässäni päivä päivältä, eli ehkä joskus pääsen tästä "keskinkertaisuudestani".

        Tosin siihen ei liity Jaguaarin vaihtaminen muuhun merkkiin. Ja jos vaihtelua haluan, niin perheessämme on muitakin autoja.

        Tulkitsenkin tuon kommentointisi vain elämässään turhautuneen "sohvaperunan" vuosien saatossa patoutuneiden katkeruuksien purkauksiksi. Saatan tietysti olla siinä suhteessa väärässäkin.

        Miksi et nauttisi siitä, että joillakin menee mukavasti, miksi olet heille katkera?

        Minusta näyttää tosi hienolta kun näen jonkun kanssakulkijani ajavan hienolla autolla, olevan tyylikäs ja hyväkäytöksinen.

        Minä nautin myös siitä, että kanssaihmiseni, kuka tahansa on luonteeltaan positiivinen ja menestyvä.

        Ota kiinni elämästä, ja usko itseesi, niin sinäkin pääset tuosta turhasta katkeruuden kierteestä.

        Yritä olla vaikka vain päivä ystävällinen kanssaihmisillesi, ja ajatella heistä hyvää. Huomaat, että saat vastakaikua ja sinustakin pidetään, ja elämä alkaakin vaikuttaa hyvin miellyttävältä.

        En usko että perusluonteeltasi olet "vittumainen", kirjoittelet tänne vain huviksesi provosoidaksesi muita, se onko se fiksua jääköön sinun omalletunnollesi.

        Toivotankin sinulle mitä parhainta syksyn jatkoa, ja menestystä elämässäsi, mitä ikinä sitten teetkin.


      • vai ei käy
        tiedän paljonkin kirjoitti:

        ylihintaisista autoista. Onneksi teikäläisiä riitää. Auto pitä saada vaikka viimeisillä rahoilla. Hyvä näin.

        ...sun ylihintaiset rottelos kaupaksi, kun pitää laatuautojen sivuilla vittuilemassa käydä :-D


      • pohjalta ja automyyjäksi
        autokauppias tietää? kirjoitti:

        Joskus tai oikeastaan aika useinkin tuntuu etteivät autokauppiaat tiedä yhtään mitään.

        No, nyt sitä tunnetta on jälleen vahvistettu.

        Eihän noihin rivimyyjän hommiin ole koskaan tarvinnutkaan koulutusta. Vähän nokkeluutta ja sanavalmiutta. Lopun näkee netistä, ennen näki vihkosta, kun oli vaan se autotax. Eli lukutaito riittää ja kansakoulun oppimäärä. Sitten vaan puku pykälään ja nax nax nax kynää naksuttelemaan.
        En kyllä ymmärrä kun menee autokauppaan, miksi ne juntit kysyy: Tulitteko autoa ostamaan, luuleeks ne että ollaan siellä tikkaita ostamassa.
        Ja kun vähän kiertelee ja katselee, niin heti joku on pamlaamassa sen auton erityisominaisuuksia, vaikkei yhtään kiinnosta, vaan haluaisi edetä rivistöä eteen päin, ja tehdä yleissilmäyksen mitä sieltä löytyy.

        Ja just kun olet päässyt sisälle niin kysytään: löytyykö sopivaa. Vitustakos sen siinä viellä tiedät kun et ole ehtinyt edes katsella.
        Minkälaista menopeliä? Heh olipas vitsikkäästi kysytty.

        Sitten ruvetaan kehumaan jotain tautista paskaa, joka on vetäisty pitkänä sisälle, ja koitetaan saada tuottoketju vielä jotenkin kuntoon, ettei myyntipäällikkö potki perseelle.

        Tässä autossa on automaattilaatikko, perkele, niin kun jokainen automies ei sitä manuaalista erottaisi vaihdekepin perusteella.

        Ja siinä Accordin paskassa oli maalipinta huonompi kuin venäläisessä sota-ajan Sotkassa ja jätkä tarjosi vanhasta Hondasta vaihdossa ihan lämpösiä, uuteen oli luvattu vaihdossa 5000€ enemmän, samassa kaupungissa.

        Vittu vaihdoin liikettä, ja samalla merkkiä. Siinä meni asiakas, enkä japaninkinneriä osta enää ikinä.

        Vaihtui tuo Honday AlfaRomeoon, ja onhan se nyt saatana auto tuohon nippakiikkuun verrattuna.

        No eihän tää tänne Jaggesivulle kuulu, mutta vaan yks kommentti automyyjien suloammatista, ilmankos olette niin saatanan leuhkoja, ja vituttaa tosiaan tuo asiakkaille nauraminen seläntakana, sainpas retkutettua "äijää" häh häh.


      • rottelot just
        vai ei käy kirjoitti:

        ...sun ylihintaiset rottelos kaupaksi, kun pitää laatuautojen sivuilla vittuilemassa käydä :-D

        tätä merkkiä ja halvalla saksasta tuotuja.


      • sinun tekstiäsi?
        ......taas ihan itse kirjoitti:

        Mikä sinut saa nimittelemään minua keskinkertaiseksi esittämäni palvelukiitoksen johdosta? ;-)

        Onko sinulla paha olo? Tuliko avioero? Eikö vaimo anna/anna ostaa kunnon autoa? Vai eikö sinulla ole siihen rahaa?

        Menikö asumistuki, vai työttömyyskorvaukset, vai meneekö elämässäsi muuten vain niin huonosti?

        Auttaisiko elämänmuutos, vain hullu istuu kivellä, jos kivi on kylmä.

        Älä suotta kommentoi, nämä ovat vain arveluja.
        ;-)

        Mitä minun keskinkertaisuuteeni tulee, niin johdan keskisuurta menestyvää yritystä, jonka myös omistan. Ehkä se sitten on keskinkertaista.

        Mutta voin kertoa sinulle, että menen eteenpäin elämässäni päivä päivältä, eli ehkä joskus pääsen tästä "keskinkertaisuudestani".

        Tosin siihen ei liity Jaguaarin vaihtaminen muuhun merkkiin. Ja jos vaihtelua haluan, niin perheessämme on muitakin autoja.

        Tulkitsenkin tuon kommentointisi vain elämässään turhautuneen "sohvaperunan" vuosien saatossa patoutuneiden katkeruuksien purkauksiksi. Saatan tietysti olla siinä suhteessa väärässäkin.

        Miksi et nauttisi siitä, että joillakin menee mukavasti, miksi olet heille katkera?

        Minusta näyttää tosi hienolta kun näen jonkun kanssakulkijani ajavan hienolla autolla, olevan tyylikäs ja hyväkäytöksinen.

        Minä nautin myös siitä, että kanssaihmiseni, kuka tahansa on luonteeltaan positiivinen ja menestyvä.

        Ota kiinni elämästä, ja usko itseesi, niin sinäkin pääset tuosta turhasta katkeruuden kierteestä.

        Yritä olla vaikka vain päivä ystävällinen kanssaihmisillesi, ja ajatella heistä hyvää. Huomaat, että saat vastakaikua ja sinustakin pidetään, ja elämä alkaakin vaikuttaa hyvin miellyttävältä.

        En usko että perusluonteeltasi olet "vittumainen", kirjoittelet tänne vain huviksesi provosoidaksesi muita, se onko se fiksua jääköön sinun omalletunnollesi.

        Toivotankin sinulle mitä parhainta syksyn jatkoa, ja menestystä elämässäsi, mitä ikinä sitten teetkin.

        "Toiota jos haluat olla keskinkertainen." Etkö se ole kuitenkin sinä, joka tuossa nimittelee muita keskinkertaisiksi? Eikö analogia ole oman lausumasi jälkeen selvä: jos Toyotan valinnut kerran haluaa olla keskinkertainen, Jaguarin ostanut ei sitä halua olla?

        Vuodatuksesi minun multisurkeudestani ja omasta loisteliaasta erinomaisuudestasi lienee palstan ennätys. Onko narsismi terminä lainkaan tuttu?

        Tällaisen arvomaailman pohjaltako halveksit muita tietämättä heistä mitään: "Menikö asumistuki, vai työttömyyskorvaukset, vai meneekö elämässäsi muuten vain niin huonosti"?

        Olen niin onnekkaan etuoikeutettu, että saatoin taannoin ostaa käteisellä uuden Jaguarinkin (joka oli valitettavan epäluotettava auto), en ole työttömänä tai asumistukeakaan vailla. Mutta voisin toki olla, jos epäonninen olisin.
        Sen sijaan pidän palstalla rehottavaa perusteetonta, itserakasta ylimielisyyttä vastenmielisenä.


      • autokaupassa ojasta
        pohjalta ja automyyjäksi kirjoitti:

        Eihän noihin rivimyyjän hommiin ole koskaan tarvinnutkaan koulutusta. Vähän nokkeluutta ja sanavalmiutta. Lopun näkee netistä, ennen näki vihkosta, kun oli vaan se autotax. Eli lukutaito riittää ja kansakoulun oppimäärä. Sitten vaan puku pykälään ja nax nax nax kynää naksuttelemaan.
        En kyllä ymmärrä kun menee autokauppaan, miksi ne juntit kysyy: Tulitteko autoa ostamaan, luuleeks ne että ollaan siellä tikkaita ostamassa.
        Ja kun vähän kiertelee ja katselee, niin heti joku on pamlaamassa sen auton erityisominaisuuksia, vaikkei yhtään kiinnosta, vaan haluaisi edetä rivistöä eteen päin, ja tehdä yleissilmäyksen mitä sieltä löytyy.

        Ja just kun olet päässyt sisälle niin kysytään: löytyykö sopivaa. Vitustakos sen siinä viellä tiedät kun et ole ehtinyt edes katsella.
        Minkälaista menopeliä? Heh olipas vitsikkäästi kysytty.

        Sitten ruvetaan kehumaan jotain tautista paskaa, joka on vetäisty pitkänä sisälle, ja koitetaan saada tuottoketju vielä jotenkin kuntoon, ettei myyntipäällikkö potki perseelle.

        Tässä autossa on automaattilaatikko, perkele, niin kun jokainen automies ei sitä manuaalista erottaisi vaihdekepin perusteella.

        Ja siinä Accordin paskassa oli maalipinta huonompi kuin venäläisessä sota-ajan Sotkassa ja jätkä tarjosi vanhasta Hondasta vaihdossa ihan lämpösiä, uuteen oli luvattu vaihdossa 5000€ enemmän, samassa kaupungissa.

        Vittu vaihdoin liikettä, ja samalla merkkiä. Siinä meni asiakas, enkä japaninkinneriä osta enää ikinä.

        Vaihtui tuo Honday AlfaRomeoon, ja onhan se nyt saatana auto tuohon nippakiikkuun verrattuna.

        No eihän tää tänne Jaggesivulle kuulu, mutta vaan yks kommentti automyyjien suloammatista, ilmankos olette niin saatanan leuhkoja, ja vituttaa tosiaan tuo asiakkaille nauraminen seläntakana, sainpas retkutettua "äijää" häh häh.

        allikkoon menevä.


      • Vaikuttaa hyvin ...........
        sinun tekstiäsi? kirjoitti:

        "Toiota jos haluat olla keskinkertainen." Etkö se ole kuitenkin sinä, joka tuossa nimittelee muita keskinkertaisiksi? Eikö analogia ole oman lausumasi jälkeen selvä: jos Toyotan valinnut kerran haluaa olla keskinkertainen, Jaguarin ostanut ei sitä halua olla?

        Vuodatuksesi minun multisurkeudestani ja omasta loisteliaasta erinomaisuudestasi lienee palstan ennätys. Onko narsismi terminä lainkaan tuttu?

        Tällaisen arvomaailman pohjaltako halveksit muita tietämättä heistä mitään: "Menikö asumistuki, vai työttömyyskorvaukset, vai meneekö elämässäsi muuten vain niin huonosti"?

        Olen niin onnekkaan etuoikeutettu, että saatoin taannoin ostaa käteisellä uuden Jaguarinkin (joka oli valitettavan epäluotettava auto), en ole työttömänä tai asumistukeakaan vailla. Mutta voisin toki olla, jos epäonninen olisin.
        Sen sijaan pidän palstalla rehottavaa perusteetonta, itserakasta ylimielisyyttä vastenmielisenä.

        ...........miten sen nyt sanoisin, ehkä oikea kuvaus on finninaamaiselta.

        Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?

        Emmeköhän me tiedä itse, onko se huono vai hyvä, ja tuskinpa kukaan viitsisi ostaa kalliinpuoleista huonoa autoa.

        Ilmeisesti se on kateus miksi tänne tulet mollaamaan meidän valintaamme, tai sitten todellakin olet vielä siellä Harry Potterin ja finnien välissä.

        Siinä sanomassasi olet oikeassa, ettei Jaguaaria valitse kukaan keskinkertaisuuteen tyytyvä, ei palvelussa, eikä laadussa.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos olisin halunnut tyytyä keskinkertaiseen, niin olisin ostanut Toyotan, sehän on jokamiehen auto.

        Vuodatus multisurkeudestasi? Sehän oli joukko kysymyksiä, eikä kovin relevanttia tekstiä, mutta jolla on edelleenkin oletusarvoa kirjoittelusi motiivin suhteen.

        Vaivaakohan sinua uuslukutaidottomuus, kun et pysty jäsentämään asiakokonaisuuksia vaan haet yksittäisiä detaljeja, joihin perustat vastauksesi, miettien sen enempää asian taustaa.

        Koeta päästä eroon tuosta dysfasiasta, ellei se ole synnynnäistä vaan opittua.

        Mutta kerropa nyt ihan omin sanoin, mikä tuo sinut joka ikinen päivä tänne vuodattamaan että valitsemamme auto on huono?


      • detaljeihin?
        Vaikuttaa hyvin ........... kirjoitti:

        ...........miten sen nyt sanoisin, ehkä oikea kuvaus on finninaamaiselta.

        Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?

        Emmeköhän me tiedä itse, onko se huono vai hyvä, ja tuskinpa kukaan viitsisi ostaa kalliinpuoleista huonoa autoa.

        Ilmeisesti se on kateus miksi tänne tulet mollaamaan meidän valintaamme, tai sitten todellakin olet vielä siellä Harry Potterin ja finnien välissä.

        Siinä sanomassasi olet oikeassa, ettei Jaguaaria valitse kukaan keskinkertaisuuteen tyytyvä, ei palvelussa, eikä laadussa.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos olisin halunnut tyytyä keskinkertaiseen, niin olisin ostanut Toyotan, sehän on jokamiehen auto.

        Vuodatus multisurkeudestasi? Sehän oli joukko kysymyksiä, eikä kovin relevanttia tekstiä, mutta jolla on edelleenkin oletusarvoa kirjoittelusi motiivin suhteen.

        Vaivaakohan sinua uuslukutaidottomuus, kun et pysty jäsentämään asiakokonaisuuksia vaan haet yksittäisiä detaljeja, joihin perustat vastauksesi, miettien sen enempää asian taustaa.

        Koeta päästä eroon tuosta dysfasiasta, ellei se ole synnynnäistä vaan opittua.

        Mutta kerropa nyt ihan omin sanoin, mikä tuo sinut joka ikinen päivä tänne vuodattamaan että valitsemamme auto on huono?

        "Tuo sinun vastauksesi
        Vaikuttaa hyvin miten sen nyt sanoisin, ehkä oikea kuvaus on finninaamaiselta."
        - Finninaamaiselta? :) Oma vastauksesi on minusta uljas aikuinen älyn ilotulitus, menestyjän hyvää käytöstä ja tyyliä!

        Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.

        Emmeköhän me tiedä itse, onko se huono vai hyvä, ja tuskinpa kukaan viitsisi ostaa kalliinpuoleista huonoa autoa.
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.

        Ilmeisesti se on kateus miksi tänne tulet mollaamaan meidän valintaamme, tai sitten todellakin olet vielä siellä Harry Potterin ja finnien välissä.
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki. Itse itsensä kateuden kohteeksi julistaminen on omahyväistä, mutta sopii tässä yhteydessä hyvin tyyliin.

        Siinä sanomassasi olet oikeassa, ettei Jaguaaria valitse kukaan keskinkertaisuuteen tyytyvä, ei palvelussa, eikä laadussa.
        - Kuten sanoin, sinä olit se, joka alkoi toisten keskinkertaisuudesta puhumaan.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos olisin halunnut tyytyä keskinkertaiseen, niin olisin ostanut Toyotan, sehän on jokamiehen auto.
        - Kuten sanoin, sinä olit se, joka alkoi toisten keskinkertaisuudesta puhumaan. On käynyt selväksi, että yrität varsin pontevasti välttää sitä, että sinua pidetään keskinkertaisena. Kannustettiinko ja kehuttiinko sinua lapsena? :)

        Vuodatus multisurkeudestasi? Sehän oli joukko kysymyksiä, eikä kovin relevanttia tekstiä, mutta jolla on edelleenkin oletusarvoa kirjoittelusi motiivin suhteen.
        - Selvä se, hyväkäytöksisen ja tyylikkään miehen kysymyksiähän ne vaan. Itse en lähtisi arvailemaan tai vihjailemaan mitään "näyttävästä" vaimostasi, työttömyyskorvauksista tai muista murheistasi. Ei se oikein hyvää käyttäytymistä ja tyylikästä minun saamani kasvatuksen mukaan ole. Tuo "oletusarvoa jne" ei ole suomea, eikä mitään muutakaan kieltä.

        Vaivaakohan sinua uuslukutaidottomuus, kun et pysty jäsentämään asiakokonaisuuksia vaan haet yksittäisiä detaljeja, joihin perustat vastauksesi, miettien sen enempää asian taustaa.
        - Tässä kaipaisin esimerkkejä. Mitä asiakokonaisuuksia ja mitä asian taustaa? Pitäisikö olla "miettimättä sen enempää..."?

        Koeta päästä eroon tuosta dysfasiasta, ellei se ole synnynnäistä vaan opittua.
        - Dysfasiasta? :D Hyvää käytöstä ja tyyliä taas. Ehdotan kohteliaimmin, ettet käyttäisi sanoja, joiden merkitystä et tunne. Se antaa hiukan koomisen vaikutelman, että yrität näytellä sivistyneempää kuin olet. Ei dysfasiaa voi oppia.

        Mutta kerropa nyt ihan omin sanoin, mikä tuo sinut joka ikinen päivä tänne vuodattamaan että valitsemamme auto on huono?
        - Miksi sama kysymys toiseen kertaan? En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.
        Sen sijaan kiusaan piruuttani palstalla esiintyviä, perusteetta ylimielisiä, muita summittaisesti halveksuvia ja nimitteleviä ihmisiä. En muita.


      • Stype
        detaljeihin? kirjoitti:

        "Tuo sinun vastauksesi
        Vaikuttaa hyvin miten sen nyt sanoisin, ehkä oikea kuvaus on finninaamaiselta."
        - Finninaamaiselta? :) Oma vastauksesi on minusta uljas aikuinen älyn ilotulitus, menestyjän hyvää käytöstä ja tyyliä!

        Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.

        Emmeköhän me tiedä itse, onko se huono vai hyvä, ja tuskinpa kukaan viitsisi ostaa kalliinpuoleista huonoa autoa.
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.

        Ilmeisesti se on kateus miksi tänne tulet mollaamaan meidän valintaamme, tai sitten todellakin olet vielä siellä Harry Potterin ja finnien välissä.
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki. Itse itsensä kateuden kohteeksi julistaminen on omahyväistä, mutta sopii tässä yhteydessä hyvin tyyliin.

        Siinä sanomassasi olet oikeassa, ettei Jaguaaria valitse kukaan keskinkertaisuuteen tyytyvä, ei palvelussa, eikä laadussa.
        - Kuten sanoin, sinä olit se, joka alkoi toisten keskinkertaisuudesta puhumaan.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos olisin halunnut tyytyä keskinkertaiseen, niin olisin ostanut Toyotan, sehän on jokamiehen auto.
        - Kuten sanoin, sinä olit se, joka alkoi toisten keskinkertaisuudesta puhumaan. On käynyt selväksi, että yrität varsin pontevasti välttää sitä, että sinua pidetään keskinkertaisena. Kannustettiinko ja kehuttiinko sinua lapsena? :)

        Vuodatus multisurkeudestasi? Sehän oli joukko kysymyksiä, eikä kovin relevanttia tekstiä, mutta jolla on edelleenkin oletusarvoa kirjoittelusi motiivin suhteen.
        - Selvä se, hyväkäytöksisen ja tyylikkään miehen kysymyksiähän ne vaan. Itse en lähtisi arvailemaan tai vihjailemaan mitään "näyttävästä" vaimostasi, työttömyyskorvauksista tai muista murheistasi. Ei se oikein hyvää käyttäytymistä ja tyylikästä minun saamani kasvatuksen mukaan ole. Tuo "oletusarvoa jne" ei ole suomea, eikä mitään muutakaan kieltä.

        Vaivaakohan sinua uuslukutaidottomuus, kun et pysty jäsentämään asiakokonaisuuksia vaan haet yksittäisiä detaljeja, joihin perustat vastauksesi, miettien sen enempää asian taustaa.
        - Tässä kaipaisin esimerkkejä. Mitä asiakokonaisuuksia ja mitä asian taustaa? Pitäisikö olla "miettimättä sen enempää..."?

        Koeta päästä eroon tuosta dysfasiasta, ellei se ole synnynnäistä vaan opittua.
        - Dysfasiasta? :D Hyvää käytöstä ja tyyliä taas. Ehdotan kohteliaimmin, ettet käyttäisi sanoja, joiden merkitystä et tunne. Se antaa hiukan koomisen vaikutelman, että yrität näytellä sivistyneempää kuin olet. Ei dysfasiaa voi oppia.

        Mutta kerropa nyt ihan omin sanoin, mikä tuo sinut joka ikinen päivä tänne vuodattamaan että valitsemamme auto on huono?
        - Miksi sama kysymys toiseen kertaan? En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.
        Sen sijaan kiusaan piruuttani palstalla esiintyviä, perusteetta ylimielisiä, muita summittaisesti halveksuvia ja nimitteleviä ihmisiä. En muita.

        "En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki."

        Wau. Tässäpä logiikan kukkanen.


      • Stype
        Vaikuttaa hyvin ........... kirjoitti:

        ...........miten sen nyt sanoisin, ehkä oikea kuvaus on finninaamaiselta.

        Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?

        Emmeköhän me tiedä itse, onko se huono vai hyvä, ja tuskinpa kukaan viitsisi ostaa kalliinpuoleista huonoa autoa.

        Ilmeisesti se on kateus miksi tänne tulet mollaamaan meidän valintaamme, tai sitten todellakin olet vielä siellä Harry Potterin ja finnien välissä.

        Siinä sanomassasi olet oikeassa, ettei Jaguaaria valitse kukaan keskinkertaisuuteen tyytyvä, ei palvelussa, eikä laadussa.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos olisin halunnut tyytyä keskinkertaiseen, niin olisin ostanut Toyotan, sehän on jokamiehen auto.

        Vuodatus multisurkeudestasi? Sehän oli joukko kysymyksiä, eikä kovin relevanttia tekstiä, mutta jolla on edelleenkin oletusarvoa kirjoittelusi motiivin suhteen.

        Vaivaakohan sinua uuslukutaidottomuus, kun et pysty jäsentämään asiakokonaisuuksia vaan haet yksittäisiä detaljeja, joihin perustat vastauksesi, miettien sen enempää asian taustaa.

        Koeta päästä eroon tuosta dysfasiasta, ellei se ole synnynnäistä vaan opittua.

        Mutta kerropa nyt ihan omin sanoin, mikä tuo sinut joka ikinen päivä tänne vuodattamaan että valitsemamme auto on huono?

        "Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?"

        Olin täysin varma, että tämä oli sinullekin jo selvinnyt kauan sitten! Kyseessä on se tyypillinen lasten vaiva, jossa omaa alemmuutta (tai muissa tapauksissa sen tunnetta) parannetaan tallomalla toiset alemmas. Näin voivat toimia myös jotkut aikuiset. Lopputulos on näennäinen, mutta riittää täysin jos sattuu elämään muutenkin haavemaailmassa kuten tässä tapauksessa.

        Kuka se hyvin kirjoittikaan, että "yöllä tojotani nokalla on taas kissa". Tätä voisi jatkaa toisella unella: "yöllä kaikilla muilla on vanhempi tojota".

        ps, oikeastaan minulla on vain erittäin hyviä kokemuksia Toyotasta, sillä aikanaan kaikki kolme HiAcea olivat todella hyviä autoja.


      • sivallat!
        Stype kirjoitti:

        "En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki."

        Wau. Tässäpä logiikan kukkanen.

        Hieno ei voi olla rikki?


      • Semanttis-jne
        detaljeihin? kirjoitti:

        "Tuo sinun vastauksesi
        Vaikuttaa hyvin miten sen nyt sanoisin, ehkä oikea kuvaus on finninaamaiselta."
        - Finninaamaiselta? :) Oma vastauksesi on minusta uljas aikuinen älyn ilotulitus, menestyjän hyvää käytöstä ja tyyliä!

        Kerropa meille mikä saa sinut päivästä toiseen ilmaantumaan tänne ja kertomaan meille, kuinka huono auto Jaguar on?
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.

        Emmeköhän me tiedä itse, onko se huono vai hyvä, ja tuskinpa kukaan viitsisi ostaa kalliinpuoleista huonoa autoa.
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.

        Ilmeisesti se on kateus miksi tänne tulet mollaamaan meidän valintaamme, tai sitten todellakin olet vielä siellä Harry Potterin ja finnien välissä.
        - En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki. Itse itsensä kateuden kohteeksi julistaminen on omahyväistä, mutta sopii tässä yhteydessä hyvin tyyliin.

        Siinä sanomassasi olet oikeassa, ettei Jaguaaria valitse kukaan keskinkertaisuuteen tyytyvä, ei palvelussa, eikä laadussa.
        - Kuten sanoin, sinä olit se, joka alkoi toisten keskinkertaisuudesta puhumaan.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos olisin halunnut tyytyä keskinkertaiseen, niin olisin ostanut Toyotan, sehän on jokamiehen auto.
        - Kuten sanoin, sinä olit se, joka alkoi toisten keskinkertaisuudesta puhumaan. On käynyt selväksi, että yrität varsin pontevasti välttää sitä, että sinua pidetään keskinkertaisena. Kannustettiinko ja kehuttiinko sinua lapsena? :)

        Vuodatus multisurkeudestasi? Sehän oli joukko kysymyksiä, eikä kovin relevanttia tekstiä, mutta jolla on edelleenkin oletusarvoa kirjoittelusi motiivin suhteen.
        - Selvä se, hyväkäytöksisen ja tyylikkään miehen kysymyksiähän ne vaan. Itse en lähtisi arvailemaan tai vihjailemaan mitään "näyttävästä" vaimostasi, työttömyyskorvauksista tai muista murheistasi. Ei se oikein hyvää käyttäytymistä ja tyylikästä minun saamani kasvatuksen mukaan ole. Tuo "oletusarvoa jne" ei ole suomea, eikä mitään muutakaan kieltä.

        Vaivaakohan sinua uuslukutaidottomuus, kun et pysty jäsentämään asiakokonaisuuksia vaan haet yksittäisiä detaljeja, joihin perustat vastauksesi, miettien sen enempää asian taustaa.
        - Tässä kaipaisin esimerkkejä. Mitä asiakokonaisuuksia ja mitä asian taustaa? Pitäisikö olla "miettimättä sen enempää..."?

        Koeta päästä eroon tuosta dysfasiasta, ellei se ole synnynnäistä vaan opittua.
        - Dysfasiasta? :D Hyvää käytöstä ja tyyliä taas. Ehdotan kohteliaimmin, ettet käyttäisi sanoja, joiden merkitystä et tunne. Se antaa hiukan koomisen vaikutelman, että yrität näytellä sivistyneempää kuin olet. Ei dysfasiaa voi oppia.

        Mutta kerropa nyt ihan omin sanoin, mikä tuo sinut joka ikinen päivä tänne vuodattamaan että valitsemamme auto on huono?
        - Miksi sama kysymys toiseen kertaan? En hauku koskaan Jaguaria, omanikin oli hieno auto, vaikka, kuten sanoin, jatkuvasti rikki. Jos väität muuta, tarvitaan esimerkki.
        Sen sijaan kiusaan piruuttani palstalla esiintyviä, perusteetta ylimielisiä, muita summittaisesti halveksuvia ja nimitteleviä ihmisiä. En muita.

        Vastaan taas tähän , mutta teenpä sinulle ensin selväksi miksi vastaan.
        Vastaan siksi, että minusta on perin hauskaa lukea, mitä joku valopää kirjoittaa tähän taas vastaukseksi pili pystyssä, tuoden julki omaa suurta älynlahjakkuuttaan.

        Tästähän voi kehkeytyä jopa mukava harrastus.

        Tarkastin, väittämäsi, enkä ole lainkaan siinä väärässä.
        Semanttis-pragmaattinen dysfasia:
        Kielen asianmukaisen käyttämisen ongelma, johon liittyy esim. vastavuoroisen keskustelun ongelmaa. Muistuttaa autistisen henkilön oirekuvaa. (Wikipedia)

        Sinullahan on ilmeisesti selkeä ongelma ymmärtää kirjoitettua tekstiä, ja ymmärtää sitä tuomatta sitä uudelleen esiin vastataksesi siihen.

        Ja hieman sanoisinko hidas ymmärrys, ellet ymmärrä mitä tarkoitin sillä, että se voi olla myös opittua, taas tartuit niihin detaljeihin ajattelematta asiaa laajemmin.


        Tiedoksi sinulle, että Jaguaarini oli 112 000 km.n huollossa, eikä siinä tähän mennessä ole ollut pienintäkään vikaa, vain yksi rekisterikilven valo on vaihdettu.
        Eli onpa siinä tosi huono auto?

        Ja mitä siihen keskinkertaisuuteen tulee, niin erään vastaukseni otsikko oli, toi ota jos tyydyt keskinkertaisuuteen, tai sinne päin.

        Oliko siinä kenties nimetty joku keskinkertaiseksi, ei edes tojon käyttäjää, vain itse tuote.

        Ja kun seuraavan vastauksesi teet, jos vielä vastaat niin mieti hieman kokonaisuutta, ja sitä mistä tämä ketju on saanut alkunsa, palaa tuohon ensimmäiseen viestiini, ja niihin aiempiin vastauksiisi ja mieti, olivatko ne relevantteja.

        Jos olisin sinun tilallasi, niin jättäisin jo sikseen, etten taas toisi julki, etten ole koko tätä viestiketjua ja sen syytä ja sitä mistä kärpäsestä tuli härkänren, ole ymmärtänyt, ja lisäisi epäilyksiämme dysfasiasta.

        Pahoittelen jos sinun Jaguaarisi on ollut maanantaipäivän yksilö, vai oliko se hankkiessasi sen jo pilalle revitetty tai muuten jo tiensä päässä?

        Minun on todellakin koko taipaleensa pelannut hienosti. Luotan niin tapahtuvan jatkossakin, ja niin luottavt monet muutkin Jaguaristit vaihtamalla autonsa uuteen Jaguaariin yhä uudelleen.

        Ja väännän sinulle vielä rautalangasta, että minua on palveltu Jaguarliikkeessä hienosti.


        ;-D


      • minkähän merkin
        rottelot just kirjoitti:

        tätä merkkiä ja halvalla saksasta tuotuja.

        Sitte mahdoit sieltä roudata?


      • hyvää käytöstä
        Semanttis-jne kirjoitti:

        Vastaan taas tähän , mutta teenpä sinulle ensin selväksi miksi vastaan.
        Vastaan siksi, että minusta on perin hauskaa lukea, mitä joku valopää kirjoittaa tähän taas vastaukseksi pili pystyssä, tuoden julki omaa suurta älynlahjakkuuttaan.

        Tästähän voi kehkeytyä jopa mukava harrastus.

        Tarkastin, väittämäsi, enkä ole lainkaan siinä väärässä.
        Semanttis-pragmaattinen dysfasia:
        Kielen asianmukaisen käyttämisen ongelma, johon liittyy esim. vastavuoroisen keskustelun ongelmaa. Muistuttaa autistisen henkilön oirekuvaa. (Wikipedia)

        Sinullahan on ilmeisesti selkeä ongelma ymmärtää kirjoitettua tekstiä, ja ymmärtää sitä tuomatta sitä uudelleen esiin vastataksesi siihen.

        Ja hieman sanoisinko hidas ymmärrys, ellet ymmärrä mitä tarkoitin sillä, että se voi olla myös opittua, taas tartuit niihin detaljeihin ajattelematta asiaa laajemmin.


        Tiedoksi sinulle, että Jaguaarini oli 112 000 km.n huollossa, eikä siinä tähän mennessä ole ollut pienintäkään vikaa, vain yksi rekisterikilven valo on vaihdettu.
        Eli onpa siinä tosi huono auto?

        Ja mitä siihen keskinkertaisuuteen tulee, niin erään vastaukseni otsikko oli, toi ota jos tyydyt keskinkertaisuuteen, tai sinne päin.

        Oliko siinä kenties nimetty joku keskinkertaiseksi, ei edes tojon käyttäjää, vain itse tuote.

        Ja kun seuraavan vastauksesi teet, jos vielä vastaat niin mieti hieman kokonaisuutta, ja sitä mistä tämä ketju on saanut alkunsa, palaa tuohon ensimmäiseen viestiini, ja niihin aiempiin vastauksiisi ja mieti, olivatko ne relevantteja.

        Jos olisin sinun tilallasi, niin jättäisin jo sikseen, etten taas toisi julki, etten ole koko tätä viestiketjua ja sen syytä ja sitä mistä kärpäsestä tuli härkänren, ole ymmärtänyt, ja lisäisi epäilyksiämme dysfasiasta.

        Pahoittelen jos sinun Jaguaarisi on ollut maanantaipäivän yksilö, vai oliko se hankkiessasi sen jo pilalle revitetty tai muuten jo tiensä päässä?

        Minun on todellakin koko taipaleensa pelannut hienosti. Luotan niin tapahtuvan jatkossakin, ja niin luottavt monet muutkin Jaguaristit vaihtamalla autonsa uuteen Jaguaariin yhä uudelleen.

        Ja väännän sinulle vielä rautalangasta, että minua on palveltu Jaguarliikkeessä hienosti.


        ;-D

        Puhuessasi minusta tekstissäsi vilisevät viihdyttävästi "valopäät" ja "pilit pystyssä", aivojeni tai keskushermostoni vauriot (dysfasia) ja hidas ymmärtämiseni.
        Mainostamasi tyylikkyytesi ja hyvä käytöksesi katosivat saman tien, mikä oli odotettavissakin.
        Minusta nimittelypitoinen retoriikkasi ei ole edes keskinkertaista peruskoulutasoa.
        Mutta näinpä ne asiat selviävät "koko laajudessaan". :)

        Miksi virheelliset väittämäsi eivät olekaan virheellisiä, vaan ne pitäisi vaan ymmärtää laajemmin? Kun kirjoitat soopaa, vastuu siis siirtyy lukijalle?
        Voit ymmärtää asian vaikka kuinka "laajasti", mutta dysfasiaa ei voi oppia. Se on valitettava aivoihin tai keskushermostoon liittyvä vaurio, ja sanaa ei pitäisi herjaavassa tarkoituksessa mielestäni käyttää.

        Miksi valehtelet aivan selvässä asiassa? Kirjoitit näin: Toi ota jos haluat olla keskinkertainen. Tuo "keskinkertainen" viittaa aivan kiistatta ihmiseen. Tuo on helppo tarkistaa.

        En lähde julkisesti arvioimaan ymmärryksesi tasoa, mutta en - kerran vielä - siis ole koskaan haukkunut täällä Jaguaria. Ja kuten jo varsin selkeästi mainitsin, ostin oman jaggeni uutena. Ja siinä oli paljon vikoja, mutta hieno auto se silti oli.

        Huoltoa koskevaan avautumiseesi en ole ottanut kertaakaan mitään kantaa. Mutta voin toki ottaa nyt; minusta se oli vedonlyönteineen kaikkineen hyvin lapsellinen.

        Kuinka monta teitä näitä viestejäsi muuten on kirjoittamassa, kun käytät muotoa "me" puhuessasi minusta mahdollisena dysfasiapotilaana? Vai kirjoitatko pyytämättä ja yllättäen kenties kaikkien palstalaisten puolesta?


      • Minun täytyy todeta
        hyvää käytöstä kirjoitti:

        Puhuessasi minusta tekstissäsi vilisevät viihdyttävästi "valopäät" ja "pilit pystyssä", aivojeni tai keskushermostoni vauriot (dysfasia) ja hidas ymmärtämiseni.
        Mainostamasi tyylikkyytesi ja hyvä käytöksesi katosivat saman tien, mikä oli odotettavissakin.
        Minusta nimittelypitoinen retoriikkasi ei ole edes keskinkertaista peruskoulutasoa.
        Mutta näinpä ne asiat selviävät "koko laajudessaan". :)

        Miksi virheelliset väittämäsi eivät olekaan virheellisiä, vaan ne pitäisi vaan ymmärtää laajemmin? Kun kirjoitat soopaa, vastuu siis siirtyy lukijalle?
        Voit ymmärtää asian vaikka kuinka "laajasti", mutta dysfasiaa ei voi oppia. Se on valitettava aivoihin tai keskushermostoon liittyvä vaurio, ja sanaa ei pitäisi herjaavassa tarkoituksessa mielestäni käyttää.

        Miksi valehtelet aivan selvässä asiassa? Kirjoitit näin: Toi ota jos haluat olla keskinkertainen. Tuo "keskinkertainen" viittaa aivan kiistatta ihmiseen. Tuo on helppo tarkistaa.

        En lähde julkisesti arvioimaan ymmärryksesi tasoa, mutta en - kerran vielä - siis ole koskaan haukkunut täällä Jaguaria. Ja kuten jo varsin selkeästi mainitsin, ostin oman jaggeni uutena. Ja siinä oli paljon vikoja, mutta hieno auto se silti oli.

        Huoltoa koskevaan avautumiseesi en ole ottanut kertaakaan mitään kantaa. Mutta voin toki ottaa nyt; minusta se oli vedonlyönteineen kaikkineen hyvin lapsellinen.

        Kuinka monta teitä näitä viestejäsi muuten on kirjoittamassa, kun käytät muotoa "me" puhuessasi minusta mahdollisena dysfasiapotilaana? Vai kirjoitatko pyytämättä ja yllättäen kenties kaikkien palstalaisten puolesta?

        Että sinä vain roikut niissä detaljeissa, etkä vieläkään ymmärrä. Yritä laajentaa tajuntaasi. Suosittelen sinulle joogaa tai transendenttista mietiskelyä, tai ehkäpä jokin syvärentoutus auttaisi sinua pääsemään tuon Jaguarpatoutuman yli. Päästä ne ajatuksesi nyt laukkaamaan vaikka kesäiselle vihreälle niitylle, ja kuvittele, kuinka auringonsäteet lämmittävät ihoasi.


      • Roudaaja
        rottelot just kirjoitti:

        tätä merkkiä ja halvalla saksasta tuotuja.

        Saksasta tosiaan saa halvalla. Suomesta saa huonompia kalliimmalla. Jokainen valitsee kykyjensä mukaan.


      • on insinöööööörin textiä
        hyvää käytöstä kirjoitti:

        Puhuessasi minusta tekstissäsi vilisevät viihdyttävästi "valopäät" ja "pilit pystyssä", aivojeni tai keskushermostoni vauriot (dysfasia) ja hidas ymmärtämiseni.
        Mainostamasi tyylikkyytesi ja hyvä käytöksesi katosivat saman tien, mikä oli odotettavissakin.
        Minusta nimittelypitoinen retoriikkasi ei ole edes keskinkertaista peruskoulutasoa.
        Mutta näinpä ne asiat selviävät "koko laajudessaan". :)

        Miksi virheelliset väittämäsi eivät olekaan virheellisiä, vaan ne pitäisi vaan ymmärtää laajemmin? Kun kirjoitat soopaa, vastuu siis siirtyy lukijalle?
        Voit ymmärtää asian vaikka kuinka "laajasti", mutta dysfasiaa ei voi oppia. Se on valitettava aivoihin tai keskushermostoon liittyvä vaurio, ja sanaa ei pitäisi herjaavassa tarkoituksessa mielestäni käyttää.

        Miksi valehtelet aivan selvässä asiassa? Kirjoitit näin: Toi ota jos haluat olla keskinkertainen. Tuo "keskinkertainen" viittaa aivan kiistatta ihmiseen. Tuo on helppo tarkistaa.

        En lähde julkisesti arvioimaan ymmärryksesi tasoa, mutta en - kerran vielä - siis ole koskaan haukkunut täällä Jaguaria. Ja kuten jo varsin selkeästi mainitsin, ostin oman jaggeni uutena. Ja siinä oli paljon vikoja, mutta hieno auto se silti oli.

        Huoltoa koskevaan avautumiseesi en ole ottanut kertaakaan mitään kantaa. Mutta voin toki ottaa nyt; minusta se oli vedonlyönteineen kaikkineen hyvin lapsellinen.

        Kuinka monta teitä näitä viestejäsi muuten on kirjoittamassa, kun käytät muotoa "me" puhuessasi minusta mahdollisena dysfasiapotilaana? Vai kirjoitatko pyytämättä ja yllättäen kenties kaikkien palstalaisten puolesta?

        Taidat olla niitä tyyppejä, joka ymmärtää vaan, kun ketjun pistää tattaalle, niin mihin suuntaan se pyörii.


      • onnen pekkaa
        sinun tekstiäsi? kirjoitti:

        "Toiota jos haluat olla keskinkertainen." Etkö se ole kuitenkin sinä, joka tuossa nimittelee muita keskinkertaisiksi? Eikö analogia ole oman lausumasi jälkeen selvä: jos Toyotan valinnut kerran haluaa olla keskinkertainen, Jaguarin ostanut ei sitä halua olla?

        Vuodatuksesi minun multisurkeudestani ja omasta loisteliaasta erinomaisuudestasi lienee palstan ennätys. Onko narsismi terminä lainkaan tuttu?

        Tällaisen arvomaailman pohjaltako halveksit muita tietämättä heistä mitään: "Menikö asumistuki, vai työttömyyskorvaukset, vai meneekö elämässäsi muuten vain niin huonosti"?

        Olen niin onnekkaan etuoikeutettu, että saatoin taannoin ostaa käteisellä uuden Jaguarinkin (joka oli valitettavan epäluotettava auto), en ole työttömänä tai asumistukeakaan vailla. Mutta voisin toki olla, jos epäonninen olisin.
        Sen sijaan pidän palstalla rehottavaa perusteetonta, itserakasta ylimielisyyttä vastenmielisenä.

        kun taannoin saatoit ostaa


      • koskaan haukkunut Jaguaaria
        hyvää käytöstä kirjoitti:

        Puhuessasi minusta tekstissäsi vilisevät viihdyttävästi "valopäät" ja "pilit pystyssä", aivojeni tai keskushermostoni vauriot (dysfasia) ja hidas ymmärtämiseni.
        Mainostamasi tyylikkyytesi ja hyvä käytöksesi katosivat saman tien, mikä oli odotettavissakin.
        Minusta nimittelypitoinen retoriikkasi ei ole edes keskinkertaista peruskoulutasoa.
        Mutta näinpä ne asiat selviävät "koko laajudessaan". :)

        Miksi virheelliset väittämäsi eivät olekaan virheellisiä, vaan ne pitäisi vaan ymmärtää laajemmin? Kun kirjoitat soopaa, vastuu siis siirtyy lukijalle?
        Voit ymmärtää asian vaikka kuinka "laajasti", mutta dysfasiaa ei voi oppia. Se on valitettava aivoihin tai keskushermostoon liittyvä vaurio, ja sanaa ei pitäisi herjaavassa tarkoituksessa mielestäni käyttää.

        Miksi valehtelet aivan selvässä asiassa? Kirjoitit näin: Toi ota jos haluat olla keskinkertainen. Tuo "keskinkertainen" viittaa aivan kiistatta ihmiseen. Tuo on helppo tarkistaa.

        En lähde julkisesti arvioimaan ymmärryksesi tasoa, mutta en - kerran vielä - siis ole koskaan haukkunut täällä Jaguaria. Ja kuten jo varsin selkeästi mainitsin, ostin oman jaggeni uutena. Ja siinä oli paljon vikoja, mutta hieno auto se silti oli.

        Huoltoa koskevaan avautumiseesi en ole ottanut kertaakaan mitään kantaa. Mutta voin toki ottaa nyt; minusta se oli vedonlyönteineen kaikkineen hyvin lapsellinen.

        Kuinka monta teitä näitä viestejäsi muuten on kirjoittamassa, kun käytät muotoa "me" puhuessasi minusta mahdollisena dysfasiapotilaana? Vai kirjoitatko pyytämättä ja yllättäen kenties kaikkien palstalaisten puolesta?

        Kirjoitetaanpas sinun tyyliisi:

        "En ole täällä koskaan haukkunut Jaguaaria mutta ostin oman Jaggeni uutena, ja siinä oli paljon vikoja."

        Toin siinä esiin erään detaljin älykkäästä sanavalinnastasi. Niinhän se menee, en minä hauku, mutta onhan se huono kun siinä on vikoja?

        Lopun tekstisi ja nuo arvioinnit koulutukseni tasosta rehellisyydestäni ja vaimoni ulkonäöstä jätänkin sitten muun lukijakunnan arvioitavaksi.


      • autokauppiaiden superketku
        autokaupassa ojasta kirjoitti:

        allikkoon menevä.

        Yrittää olla taas vitsikäs.


      • Vähävaraiset
        Roudaaja kirjoitti:

        Saksasta tosiaan saa halvalla. Suomesta saa huonompia kalliimmalla. Jokainen valitsee kykyjensä mukaan.

        Roudasivat takavuosina voitakin ruotsista.


      • tuo tuollainen niin ku
        hyvää käytöstä kirjoitti:

        Puhuessasi minusta tekstissäsi vilisevät viihdyttävästi "valopäät" ja "pilit pystyssä", aivojeni tai keskushermostoni vauriot (dysfasia) ja hidas ymmärtämiseni.
        Mainostamasi tyylikkyytesi ja hyvä käytöksesi katosivat saman tien, mikä oli odotettavissakin.
        Minusta nimittelypitoinen retoriikkasi ei ole edes keskinkertaista peruskoulutasoa.
        Mutta näinpä ne asiat selviävät "koko laajudessaan". :)

        Miksi virheelliset väittämäsi eivät olekaan virheellisiä, vaan ne pitäisi vaan ymmärtää laajemmin? Kun kirjoitat soopaa, vastuu siis siirtyy lukijalle?
        Voit ymmärtää asian vaikka kuinka "laajasti", mutta dysfasiaa ei voi oppia. Se on valitettava aivoihin tai keskushermostoon liittyvä vaurio, ja sanaa ei pitäisi herjaavassa tarkoituksessa mielestäni käyttää.

        Miksi valehtelet aivan selvässä asiassa? Kirjoitit näin: Toi ota jos haluat olla keskinkertainen. Tuo "keskinkertainen" viittaa aivan kiistatta ihmiseen. Tuo on helppo tarkistaa.

        En lähde julkisesti arvioimaan ymmärryksesi tasoa, mutta en - kerran vielä - siis ole koskaan haukkunut täällä Jaguaria. Ja kuten jo varsin selkeästi mainitsin, ostin oman jaggeni uutena. Ja siinä oli paljon vikoja, mutta hieno auto se silti oli.

        Huoltoa koskevaan avautumiseesi en ole ottanut kertaakaan mitään kantaa. Mutta voin toki ottaa nyt; minusta se oli vedonlyönteineen kaikkineen hyvin lapsellinen.

        Kuinka monta teitä näitä viestejäsi muuten on kirjoittamassa, kun käytät muotoa "me" puhuessasi minusta mahdollisena dysfasiapotilaana? Vai kirjoitatko pyytämättä ja yllättäen kenties kaikkien palstalaisten puolesta?

        ja myös avautuminen.


      • ja mietiskele jo
        koskaan haukkunut Jaguaaria kirjoitti:

        Kirjoitetaanpas sinun tyyliisi:

        "En ole täällä koskaan haukkunut Jaguaaria mutta ostin oman Jaggeni uutena, ja siinä oli paljon vikoja."

        Toin siinä esiin erään detaljin älykkäästä sanavalinnastasi. Niinhän se menee, en minä hauku, mutta onhan se huono kun siinä on vikoja?

        Lopun tekstisi ja nuo arvioinnit koulutukseni tasosta rehellisyydestäni ja vaimoni ulkonäöstä jätänkin sitten muun lukijakunnan arvioitavaksi.

        Siis onko nyt niin, että jos uudessa jaggessa on paljon vikoja, sitä ei saa täällä kertoa? Eikä sen toteaminen, että jaggessani oli vikoja mitään haukkumista ole, se on fakta. Auto oli silti minusta hieno.
        Tuolla logiikallasi sinä väen väkisin haluat saada minut hakkumaan entistä jaggeani. Ja minä yritän puolustaa sitä sen vioista huolimatta hienoksi autoksi.

        Sinä valehtelit ja se on epärehellistä. Ei sitä enää tarvitse arvioida, se voidaan todeta.

        Ymmärsin, että sinä itse luonnehdit aiemmin jotakuinkin niin, että sivustakatsojat ihailevat "näyttävää" daamiasi, kun saavutte konserttiin. Etkö tehnytkään niin?

        Suosittelen sinulle joogaa ja mietiskelyä, ajatuksien viemistä viimein aurinkoisille niityille. :)


      • eri hommaa
        Vähävaraiset kirjoitti:

        Roudasivat takavuosina voitakin ruotsista.

        ostella voita kuin autoja, mutta maasta se pienikin ponnistaa. Älä luovuta!


      • miettimistä
        sivallat! kirjoitti:

        Hieno ei voi olla rikki?

        voiko hieno mitenkään mennä rikki. Toisilla menee ihan kaikki rikki, mutta voiko niillä ikinä olla mitään hienoa? Tai onko se vasta hieno, joka ei mene ikinä rikki.

        Ehkä oma tilanteesi on paras, kun ei ole...


      • sen voin sentään
        eri hommaa kirjoitti:

        ostella voita kuin autoja, mutta maasta se pienikin ponnistaa. Älä luovuta!

        pystyi käyttämään.


      • Stype
        sen voin sentään kirjoitti:

        pystyi käyttämään.

        autoistasi huonoja kokemuksia.
        Mitä merkkiä ja minkä ikäisiä ne ovat olleet?


      • silloin joskus
        ja mietiskele jo kirjoitti:

        Siis onko nyt niin, että jos uudessa jaggessa on paljon vikoja, sitä ei saa täällä kertoa? Eikä sen toteaminen, että jaggessani oli vikoja mitään haukkumista ole, se on fakta. Auto oli silti minusta hieno.
        Tuolla logiikallasi sinä väen väkisin haluat saada minut hakkumaan entistä jaggeani. Ja minä yritän puolustaa sitä sen vioista huolimatta hienoksi autoksi.

        Sinä valehtelit ja se on epärehellistä. Ei sitä enää tarvitse arvioida, se voidaan todeta.

        Ymmärsin, että sinä itse luonnehdit aiemmin jotakuinkin niin, että sivustakatsojat ihailevat "näyttävää" daamiasi, kun saavutte konserttiin. Etkö tehnytkään niin?

        Suosittelen sinulle joogaa ja mietiskelyä, ajatuksien viemistä viimein aurinkoisille niityille. :)

        Fiktio:" Minullakin oli kerran DKW, olikohan se -60 luvun loppua, kun oltiin onnekkaita ja saatiin hyvä viljasato, ja jäi sen verran yli, että hieno sininen Autounion saatiin uutena ostettua.
        oli siinä kyllä aika paljon vikoja, jos oikein muistan.
        Nykyään ajelevat niillä Audeilla, jossa on samanlaiset merkit keulalla, ne neljä kiiltävää rengasta siinä konepellissä.
        Onhan ne hienoja, mutta varmaan aina rikki kun ovat Audeja. Niin ja olihan sillä yhdellä kapiaisellakin se audi -70 luvulla, sekin oli huno, joten huonoja ovat."

        Toinen fiktio:
        " Pahus kun meni bisnekset huonosti, eikä nyt oikein voi satsata autoiluun, eikä oikein ole mitään muutakaan tekemistä.

        Olisikohan jossakin jokin palsta, jossa voisin vähän ärsyttää muita, se olisi mukavaa, siitä saisi mahtavan älyllisen tyydytyksen (lähes orgasmin).
        Ai niin, autoistaanhan miehet ovat usein tarkkoja ja ylpeitä, siis menenpä sinne.
        Olenhan pelannut roolipelejä, ja pärjännytkin niissä, siis otanpa roolin.
        Otan roolin, jossa yritän olla älykkäämpi kuin toiset, koska nautin siitä, että pääsen muiden yläpuolelle. häh häh, kiva olisi kiusata vaikka Jaguaarin omistajia, noita itseään täynnä olevia individualisteja. Katsotaanpas löytyisikö täältä ketään, jota tänään alkaisin ärsyttämään. "


      • Keskinkertaisuutta
        no sitten kirjoitti:

        Keskinkertaisuutesi häivyttämiseen tarvittiin siis uusi S-jagge.
        Se ei ilmeisesti lähtenyt kuitenkaan pysyvästi, kun operaatio pitää uusia 150 tuhannen jälkeen.
        Oletko viime kilometreillä jo vajonnut lähellekin kansanmiehen keskinkertaisuutta?

        Sinähän tämänkin tähän tietenkin olit rustannut. Miksi minun pitäisi tyytyä olemaan keskinkertainen? Mitä se edistäisi? Voinhan siirtää firman Kiinaan, tai myydä sen, ja ruveta kävelemään tuulipuvussa. Mutta siinä samalla lähtee kävelemään tuulipuvuissaan joukko työntekijöitämme. Mitä se taas edistää, no ehkä sitä ihailemaasi keskinkertaisuutta.


      • nyt eri asiat
        Keskinkertaisuutta kirjoitti:

        Sinähän tämänkin tähän tietenkin olit rustannut. Miksi minun pitäisi tyytyä olemaan keskinkertainen? Mitä se edistäisi? Voinhan siirtää firman Kiinaan, tai myydä sen, ja ruveta kävelemään tuulipuvussa. Mutta siinä samalla lähtee kävelemään tuulipuvuissaan joukko työntekijöitämme. Mitä se taas edistää, no ehkä sitä ihailemaasi keskinkertaisuutta.

        Mitä tämä firma ja Kiina tähän kuuluvat?!

        "Miksi minun pitäisi tyytyä olemaan keskinkertainen?" kysyt.
        Siksi, hyvä mies, ettei sinulla ole tässä mitään tyytymisen tai valinnan paikkaa.

        Huomaatko, että olet ihan itse ylentänyt itsesi keskivertoihmisten yläpuolelle? Millä ansioilla? Jaggellako? Rahalla? Muulla roinalla?
        Älynlahjoillasi(?)?
        Sydämen sivistyksellä, kenties? :)

        Onko niin, että tuulipuvun sisällä on automaattisesti aina joku sinua alhaisempi olento?

        Luepa joskus se konserttiinmenoraporttisi uudelleen.


      • jatka samaan malliin.
        nyt eri asiat kirjoitti:

        Mitä tämä firma ja Kiina tähän kuuluvat?!

        "Miksi minun pitäisi tyytyä olemaan keskinkertainen?" kysyt.
        Siksi, hyvä mies, ettei sinulla ole tässä mitään tyytymisen tai valinnan paikkaa.

        Huomaatko, että olet ihan itse ylentänyt itsesi keskivertoihmisten yläpuolelle? Millä ansioilla? Jaggellako? Rahalla? Muulla roinalla?
        Älynlahjoillasi(?)?
        Sydämen sivistyksellä, kenties? :)

        Onko niin, että tuulipuvun sisällä on automaattisesti aina joku sinua alhaisempi olento?

        Luepa joskus se konserttiinmenoraporttisi uudelleen.

        Hyvää jatkoa sosialismiin.


    • en ikinä suosittele

      Hienoa,että teillä palvelu pelaa,samaa en voi sanoa omalla kohdallani.Myyjä epärehellinen,teki kaupat yksityishenkilönä,mikä minusta on epäloogista jos ja kun kerran omistaa kyseisen firman.Tuntuu,että jobbarin kanssa asioi.Toivottavsti kukaan muu ei ole yhtä sinisilmäinen kyseisen liikkeen omistajalle/myyjälle ja tarkistakaa helvetissä kenen nimiin se kauppakirjat kirjoittaa ja ettei ole leimasin unohtunut vaimon taskuun.

      • en suosittele

        Pakko oli kommentoida tähän vanhaan topikkiin kyseistä autoliikettä ja sen epärehellistä toimintaa kun näin nimimerkki en ikinä suosittele tekstin.
        Kauppias myi meillekin auton joka oli vielä edellisen omistajan nimissä joka on tietenkin täysin lakienvastaista hölmönä sitä ei vaan siinä kaupantekohetkessä tajunnutkaan että tälläinen "huijaus" tämäkin.
        Lisäksi tämä kyseinen kauppias vielä ilmoitti meiltä vaihtoon tulleen auton arvon aivan väärin verotukseen eli käytännössä pimitti omia tulojaan ei mitään muuta. Kauniit oli kyllä selitykset miksi hän niin papereihin kirjoittaa näkyviin. Mitä ilmeisimmin yrityksen raha-asiat sen verran retuperällä että kaikki huijauskeinot käytössä.
        Aika huonosti tuolla liikkeessä tuntuu kauppa käyvän ainakin jos seuraa miten vähän siellä netissä myynnissä oleva autokanta vaihtelee...
        Nyt ollaan jo tuosta autosta päästy aikaa sitten eroon eikä enää haluta olla kyseisten autojen eikä autoliikkeen kanssa minkäänlaisessa tekemisissä.
        En todellakaan suosittele kyseistä liikettä kellekään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe