Romuraudanajo

SisuScania

Miten töitä on tarjolla ja mimmosta hommaa se on sekä kuljetustapa? Ajetaanko valmiiksi täynnä olevia lavoja joltain jätteenkäsittelypisteeltä vai haetaanko romut ihan paikanpäältä joltain "pirssipaikalta" jossa kuormat pitää itse lastata kuormaimella?

Koukkulava-autolla varmaan niiden "konttien" ajoa. Nuppiin yksi kontti ja 2 kärryyn. Sitten olen nähny kärryjä joissa on vain yksi iso lava. Autot on ollu 3 ja 4 akselisia kumpi on parempi ja paljon täytyy olla vetäviä pyöriä?

Ajot varmaan joillekkin kierrätysfirmoille kuten Stenalle tai Kuusankoskelle. Niistäkin voitte jotain kertoa.

12

6065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa

      Onko ajot yleensä saman reitin sahaamista vai vaihteleeko? Joutuuko autossa nukkumaan?

      • myöss

        ottaa kupoliteltan matkaan autos ei ole pakko nukkua


    • infoo

      Autoja on tosiaan 2 ja 3 koppasia. 2 koppaset 4 akselisia 3 akselisilla kärryillä jotkut telivetoja mutta suurin osa nousuteli autoja. Kuorman tehdään joko valmiiksi lavoille tai sitten päälle tai maassa lava kerrallaan. Romua ajavia firmoja löytyy useita ja esim Kuusakoskella on myös omia autoja. Töitä romuhommissa tosiaankin riittää. Omat kokemukseni ovat Speedyexiltä, töitä todella riittää, mutta tilinkin kyllä tekee. Kahteen mieheen ajetaan 2 koppasta autoo viikon vaihdolla, tunteja tulee siinä 250 - X (harvoin kuitenkaan -) kuukaudessa eli palkoille pääsee jos vaan jaksaa painaa. Toppuuttelu onneksi on aika vieras käsitys eli ohjelmaa todellakaan pantata. Speedyllä ajetaan kyllä myös muutakin kuin romua esim purkujätettä ym ym vaihtelua siis riittää. Itse hommasta ainakin tykkään, työn ja vapaan suhde on viikko ja viikko rytmillä aivan sopiva. Tänään oli vaihtopäivä eli nyt alan keskittyä vapaan pitämiseen, alkaa saunasta ja sixpackista puol litrasia karhuja

      • SisuScania

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.


      • mulla
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä


      • infoo
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.


      • tietomäärää
        infoo kirjoitti:

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.


      • infoo
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        Mahdoitko huomata et kerroin vaan kaikkiin autoihin tulleen tekstiviestin sisällön??


      • tekee
        mulla kirjoitti:

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä

        Kyllä ne yrittäjät ajaa kusarin ajoja 95% kuusakoskella ei ole montaa omaa autoa koska kyseiset palvelut on edullisempi ostaa...vaikka autot on kuusakosken väreissä niin se ei aina tarkota että se on niitten! firma on keskittynyt ostamaan rautaa ja jätettä... 8 vuoden kokemuksella tästä yrityksestä!


      • eikeksiiiiiiiiiii
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        No tuo nyt oli taas varsin "sukka"-viesti keskelle hyvää keskustelua.


    • meinaa

      Keskustelu latistua, harmi sinänsä kun kerrankin on päästy keskusteleen oikeista miesten töistä

      • rahtihemmotar

        kannattaa mennä keskustelemaan rahtihemmot.com sivustolle, siellä ei ole mittään ylimääräisiä häröjä..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      40
      3460
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      13
      2848
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2524
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1997
    5. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      57
      1938
    6. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      16
      1911
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      54
      1831
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      55
      1583
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1498
    10. Kenet molemmat

      Sä haluat mies?
      Ikävä
      13
      1224
    Aihe