Romuraudanajo

SisuScania

Miten töitä on tarjolla ja mimmosta hommaa se on sekä kuljetustapa? Ajetaanko valmiiksi täynnä olevia lavoja joltain jätteenkäsittelypisteeltä vai haetaanko romut ihan paikanpäältä joltain "pirssipaikalta" jossa kuormat pitää itse lastata kuormaimella?

Koukkulava-autolla varmaan niiden "konttien" ajoa. Nuppiin yksi kontti ja 2 kärryyn. Sitten olen nähny kärryjä joissa on vain yksi iso lava. Autot on ollu 3 ja 4 akselisia kumpi on parempi ja paljon täytyy olla vetäviä pyöriä?

Ajot varmaan joillekkin kierrätysfirmoille kuten Stenalle tai Kuusankoskelle. Niistäkin voitte jotain kertoa.

12

6059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa

      Onko ajot yleensä saman reitin sahaamista vai vaihteleeko? Joutuuko autossa nukkumaan?

      • myöss

        ottaa kupoliteltan matkaan autos ei ole pakko nukkua


    • infoo

      Autoja on tosiaan 2 ja 3 koppasia. 2 koppaset 4 akselisia 3 akselisilla kärryillä jotkut telivetoja mutta suurin osa nousuteli autoja. Kuorman tehdään joko valmiiksi lavoille tai sitten päälle tai maassa lava kerrallaan. Romua ajavia firmoja löytyy useita ja esim Kuusakoskella on myös omia autoja. Töitä romuhommissa tosiaankin riittää. Omat kokemukseni ovat Speedyexiltä, töitä todella riittää, mutta tilinkin kyllä tekee. Kahteen mieheen ajetaan 2 koppasta autoo viikon vaihdolla, tunteja tulee siinä 250 - X (harvoin kuitenkaan -) kuukaudessa eli palkoille pääsee jos vaan jaksaa painaa. Toppuuttelu onneksi on aika vieras käsitys eli ohjelmaa todellakaan pantata. Speedyllä ajetaan kyllä myös muutakin kuin romua esim purkujätettä ym ym vaihtelua siis riittää. Itse hommasta ainakin tykkään, työn ja vapaan suhde on viikko ja viikko rytmillä aivan sopiva. Tänään oli vaihtopäivä eli nyt alan keskittyä vapaan pitämiseen, alkaa saunasta ja sixpackista puol litrasia karhuja

      • SisuScania

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.


      • mulla
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä


      • infoo
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.


      • tietomäärää
        infoo kirjoitti:

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.


      • infoo
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        Mahdoitko huomata et kerroin vaan kaikkiin autoihin tulleen tekstiviestin sisällön??


      • tekee
        mulla kirjoitti:

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä

        Kyllä ne yrittäjät ajaa kusarin ajoja 95% kuusakoskella ei ole montaa omaa autoa koska kyseiset palvelut on edullisempi ostaa...vaikka autot on kuusakosken väreissä niin se ei aina tarkota että se on niitten! firma on keskittynyt ostamaan rautaa ja jätettä... 8 vuoden kokemuksella tästä yrityksestä!


      • eikeksiiiiiiiiiii
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        No tuo nyt oli taas varsin "sukka"-viesti keskelle hyvää keskustelua.


    • meinaa

      Keskustelu latistua, harmi sinänsä kun kerrankin on päästy keskusteleen oikeista miesten töistä

      • rahtihemmotar

        kannattaa mennä keskustelemaan rahtihemmot.com sivustolle, siellä ei ole mittään ylimääräisiä häröjä..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      267
      17542
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      187
      12454
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6212
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      35
      5118
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      75
      5029
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      54
      4162
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3763
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3692
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      62
      3286
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3159
    Aihe