Romuraudanajo

SisuScania

Miten töitä on tarjolla ja mimmosta hommaa se on sekä kuljetustapa? Ajetaanko valmiiksi täynnä olevia lavoja joltain jätteenkäsittelypisteeltä vai haetaanko romut ihan paikanpäältä joltain "pirssipaikalta" jossa kuormat pitää itse lastata kuormaimella?

Koukkulava-autolla varmaan niiden "konttien" ajoa. Nuppiin yksi kontti ja 2 kärryyn. Sitten olen nähny kärryjä joissa on vain yksi iso lava. Autot on ollu 3 ja 4 akselisia kumpi on parempi ja paljon täytyy olla vetäviä pyöriä?

Ajot varmaan joillekkin kierrätysfirmoille kuten Stenalle tai Kuusankoskelle. Niistäkin voitte jotain kertoa.

12

5913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa

      Onko ajot yleensä saman reitin sahaamista vai vaihteleeko? Joutuuko autossa nukkumaan?

      • myöss

        ottaa kupoliteltan matkaan autos ei ole pakko nukkua


    • infoo

      Autoja on tosiaan 2 ja 3 koppasia. 2 koppaset 4 akselisia 3 akselisilla kärryillä jotkut telivetoja mutta suurin osa nousuteli autoja. Kuorman tehdään joko valmiiksi lavoille tai sitten päälle tai maassa lava kerrallaan. Romua ajavia firmoja löytyy useita ja esim Kuusakoskella on myös omia autoja. Töitä romuhommissa tosiaankin riittää. Omat kokemukseni ovat Speedyexiltä, töitä todella riittää, mutta tilinkin kyllä tekee. Kahteen mieheen ajetaan 2 koppasta autoo viikon vaihdolla, tunteja tulee siinä 250 - X (harvoin kuitenkaan -) kuukaudessa eli palkoille pääsee jos vaan jaksaa painaa. Toppuuttelu onneksi on aika vieras käsitys eli ohjelmaa todellakaan pantata. Speedyllä ajetaan kyllä myös muutakin kuin romua esim purkujätettä ym ym vaihtelua siis riittää. Itse hommasta ainakin tykkään, työn ja vapaan suhde on viikko ja viikko rytmillä aivan sopiva. Tänään oli vaihtopäivä eli nyt alan keskittyä vapaan pitämiseen, alkaa saunasta ja sixpackista puol litrasia karhuja

      • SisuScania

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.


      • mulla
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä


      • infoo
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.


      • tietomäärää
        infoo kirjoitti:

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.


      • infoo
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        Mahdoitko huomata et kerroin vaan kaikkiin autoihin tulleen tekstiviestin sisällön??


      • tekee
        mulla kirjoitti:

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä

        Kyllä ne yrittäjät ajaa kusarin ajoja 95% kuusakoskella ei ole montaa omaa autoa koska kyseiset palvelut on edullisempi ostaa...vaikka autot on kuusakosken väreissä niin se ei aina tarkota että se on niitten! firma on keskittynyt ostamaan rautaa ja jätettä... 8 vuoden kokemuksella tästä yrityksestä!


      • eikeksiiiiiiiiiii
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        No tuo nyt oli taas varsin "sukka"-viesti keskelle hyvää keskustelua.


    • meinaa

      Keskustelu latistua, harmi sinänsä kun kerrankin on päästy keskusteleen oikeista miesten töistä

      • rahtihemmotar

        kannattaa mennä keskustelemaan rahtihemmot.com sivustolle, siellä ei ole mittään ylimääräisiä häröjä..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe