Romuraudanajo

SisuScania

Miten töitä on tarjolla ja mimmosta hommaa se on sekä kuljetustapa? Ajetaanko valmiiksi täynnä olevia lavoja joltain jätteenkäsittelypisteeltä vai haetaanko romut ihan paikanpäältä joltain "pirssipaikalta" jossa kuormat pitää itse lastata kuormaimella?

Koukkulava-autolla varmaan niiden "konttien" ajoa. Nuppiin yksi kontti ja 2 kärryyn. Sitten olen nähny kärryjä joissa on vain yksi iso lava. Autot on ollu 3 ja 4 akselisia kumpi on parempi ja paljon täytyy olla vetäviä pyöriä?

Ajot varmaan joillekkin kierrätysfirmoille kuten Stenalle tai Kuusankoskelle. Niistäkin voitte jotain kertoa.

12

5846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asa

      Onko ajot yleensä saman reitin sahaamista vai vaihteleeko? Joutuuko autossa nukkumaan?

      • myöss

        ottaa kupoliteltan matkaan autos ei ole pakko nukkua


    • infoo

      Autoja on tosiaan 2 ja 3 koppasia. 2 koppaset 4 akselisia 3 akselisilla kärryillä jotkut telivetoja mutta suurin osa nousuteli autoja. Kuorman tehdään joko valmiiksi lavoille tai sitten päälle tai maassa lava kerrallaan. Romua ajavia firmoja löytyy useita ja esim Kuusakoskella on myös omia autoja. Töitä romuhommissa tosiaankin riittää. Omat kokemukseni ovat Speedyexiltä, töitä todella riittää, mutta tilinkin kyllä tekee. Kahteen mieheen ajetaan 2 koppasta autoo viikon vaihdolla, tunteja tulee siinä 250 - X (harvoin kuitenkaan -) kuukaudessa eli palkoille pääsee jos vaan jaksaa painaa. Toppuuttelu onneksi on aika vieras käsitys eli ohjelmaa todellakaan pantata. Speedyllä ajetaan kyllä myös muutakin kuin romua esim purkujätettä ym ym vaihtelua siis riittää. Itse hommasta ainakin tykkään, työn ja vapaan suhde on viikko ja viikko rytmillä aivan sopiva. Tänään oli vaihtopäivä eli nyt alan keskittyä vapaan pitämiseen, alkaa saunasta ja sixpackista puol litrasia karhuja

      • SisuScania

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.


      • mulla
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä


      • infoo
        SisuScania kirjoitti:

        Tuohan kertoi jo aika paljon. Kumpi on esimerkiksi mielestäsi kätevämpi tuohon hommaan? 2- vai 3-koppanen? (3 vai 4 akselinen) Tai onko siinä sillein eroa, että toisella keräillään enemmän romuja ja toisilla ajetaan jo täysiä valmiiksi täysiä koppia? Telivedosta ei varmaan niin ole hyötyä noissa hommissa kuin joissain pahemmissa lähdöissä.

        Määränpäässä puratteko lavat mahdollisella koukkulavan kipillä vai jätättekö kopat sinne ja otatte uudet tilalle?

        Sitten tuon nosturin kanssa pelaaminen varmaan vähän sama kuin tukkirekassa. Se taitaa olla kiinni siinä kopan perässä? Että jos yhden auton yrittäjäksi alkaisi niin onko se nosturi niin tarpeellinen romun ajossa vai riittääkö tuota pelkkien jo täysien koppien ajamista? Sitten tuosta ajosta päivän sisään, että onko paljon semmoista keräilyajoa, (joko romun tai koppien) ennen kuin pääsee täyttä niittiä viemään laitokselle?

        Kiitoksia mahdollisista lisävastauksista.

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.


      • tietomäärää
        infoo kirjoitti:

        2 koppanen on ainakin nopeampi toimia ja itse ainakin pidän siitä enemmän, kokemusta tosin löytyy 3 koppasestakin. Speedyllä ainakin on nosturiautot erikseen ja ne ovat kiinteä lavaisia eikä koukkuautoja. Purku tapahtuu useimmiten kippaamalla, harvoin jätetään kuormattuja lavoja purkamatta. Yrittäjäksi lähtemisestä en oikein osaa muuta sanoa kuin että juhannuksen mielenosoitukseen kiellettiin tekstiviestillä osallistumasta koska speedyllä on polttoainelisä käytössä.

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.


      • infoo
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        Mahdoitko huomata et kerroin vaan kaikkiin autoihin tulleen tekstiviestin sisällön??


      • tekee
        mulla kirjoitti:

        Just niinkuin arvelitkin. Nosturivehkeellä enemmän romujen keräilyä ja kolmekoppaisella valmiiden lavojen ja konttien kuskailua juitsarin komentojen mukaan, ainakin Kuusakosken ajoissa joista on kokemusta.

        telivedosta on yhtä paljon hyötyä kun nyt vaihtolava-autossa yleensä eli hyvin harvoin.

        Ihan kivaa ja vaihtelevaa hommaa se koppien kuskaaminen kun siinä on monen sortin kamaa ja välillä puuta ja remonttilavojakin, mut kuka hullu sellasta yrittäjänä lähtis tekemään.. hinnoittelu täyttä sanelupolitiikkaa ja taksat perseestä

        Kyllä ne yrittäjät ajaa kusarin ajoja 95% kuusakoskella ei ole montaa omaa autoa koska kyseiset palvelut on edullisempi ostaa...vaikka autot on kuusakosken väreissä niin se ei aina tarkota että se on niitten! firma on keskittynyt ostamaan rautaa ja jätettä... 8 vuoden kokemuksella tästä yrityksestä!


      • eikeksiiiiiiiiiii
        tietomäärää kirjoitti:

        Oikein tiedät polttoainelisän olemisesta. Luuletko, ettei muilla ole. Näyttää Suomessa toopeja autokuskeja riittävän.

        No tuo nyt oli taas varsin "sukka"-viesti keskelle hyvää keskustelua.


    • meinaa

      Keskustelu latistua, harmi sinänsä kun kerrankin on päästy keskusteleen oikeista miesten töistä

      • rahtihemmotar

        kannattaa mennä keskustelemaan rahtihemmot.com sivustolle, siellä ei ole mittään ylimääräisiä häröjä..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3928
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      213
      2196
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2113
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1494
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1245
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      93
      1158
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1110
    Aihe