460 1,8 -93 tietoa kiitos

tyyyppivikoja?

kertokaas mitä kannattaa tarkastaa tommosesta autosta kun lähtee kattomaan rahakasa taskussa.

paljonko kulutus satasella maantiellä voisi olla? 7 litraa?

3

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonni meni

Olisin myös kiinnostunut tietämään, mitä on odotettavissa? Sulla on tiedossa vuotta nuorempi, joten tässä tämän vanhan vikoja.

Tällä on ajettu 234000 km, ja silti autossa toimii kaikki tällä hetkellä. Huoltokirjasta näkyy virranjakajan kansi vaihdetun ja tietenkin ne ajopään hihnat kaksi kertaa. Myös iskarit on uusittu, joten tuollaisia pieniä vikoja on ollut. Sitten ne tavalliset öljynvaihdot ja mutt on tehty ajallaan. Hyvin toimitettu huoltokirja jo kertoo missä mennään.

Ovet siinä lonksuu, ja volvo-myynti sanoi, ettei enää näihin malleihin myydä tappeja vaan tulee ostaa koko saranat. Rahastusta sekin, sanon minä. Tosi lämmin se on ja kulkee hyvin.

Ukolla on 95-malli, ja se on äänettömämpi, vaikka on 2 litran moottori. Olen silti tyytyväinen tonnin hintaiseen autooni, koska halpojahan kilometrit ovat näillä hinnoilla.

• 1,8i

Vie keskimäärin n. 8,3 litraa satasella. Tavanomaiset huollot tein. Meni jäähdyttäjän letkua, ilma ja bensa-suodatinta. Laitoin myös virranjakajan kannen ja tulpanjohdot ja tulpat. Mittarissa oli 207.000. Nyt paukuttanut 30.000 lisää. Alkoi tosiaa toimimaan kun auto kun oli noi huolto-osat laitettu. Osiin meni joku satanen ja työt tein itse. Bensa-suodatin oli ehkä yksi niistä tärkeimmistä kun sitä ei oltu varmasti koskaan vaihdettu. Kuljettajan puolen ovessa on keskuslukitus, niin se hieman ronklaa sisävalon (kytkimen) tavoin. Öljypohjan tulppa tuntuu jengoistaan löysältä ja tiputtaa vaikka tiiviste on vaihdettu. Saattaa sekin olla tarvike tulppa ja uuden koitan laittaa seuraavassa öljyjen vaihdossa.

• melko yksilöitä

Mulla oli 460 Turbo -92 kilonmetrejä paukutin 470 000km
      Jakohihnaa piti tietysti vaihtaa, mutta mitään tästä vehkeestä ei hajonnut.
      Eipäs pensapumppu meni ja se olikin ilkeä vaihtaa. Kuskin oven toppari petti,
      eli ovi aukesi "yli niskojen" Tässä kaikki. Pelkkää ajamista.
      loppuajoilta alko pellit ruostumaan. Erityisesti takaovien alaosa.
      Öljypohjantulppa on heikko lenkki. Mikäli tulppa on joskus kierretty hiukan liian piukalle alkaa tulppa vuotaa. Näin kävi minullekin. Ei auttanut muu kuin laittaa
      tappuraa ja putkikittiä. Vuoto loppui. Tämän jälkeen vaihdoin öljyt
      tikun reijästä imuvehkeellä. Tietysti meni jarrupaloja, öljyt piti vaihtaa,
      tulpatkin joskus, näitä normaalista kulumisesta ja käytöstä johtuvia.
      Tykkäsin autosta. Tiedän että kaikki eivät ole pikku-volvosta samaa mieltä
      mutta minulla auto toimi moitteettomasti. Myin aikoinaan auton pois ja pari
      vuotta myöhemmin näin pelin vielä liikenteessä, joten kilonmetrejä tuli varmaan
      yli puoli miljoonaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3511
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1568
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1265
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      868
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe