Jeep Grand Cherokeen sisävalot ?

Hatska

Itselläni on ollut n. puolivuotta vuosimallin 1998 Jeep Grand Cherokee 4.0(ajettu n.120000km)joka on tähänasti toiminut moitteettomasti. Kuitenkin nyt tuli ensimmäinen pikku vika, joka koskee sisävaloja. Yhtenä päivänä huomasin, että sisävalot eivät sammuneetkaan ajoon lähdettäessä niinkuin ennen, vaan jäivät palamaan. Kuitenkin ne sammuivat sitten viiveellä kuten pitääkin, jätettäessä auto parkkiin. Olisiko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa, ja jos on ollut, mikähän on ollut syy kyseiseen vikaan, tietääkö kukaan? Tällähetkellä on kaikki sisävalon polttimot otettu pois ajoa häiritsemästä.

4

1611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selitys

Kuskin etuoven ja korin välissä on sähköjohto poikki.

• Jeep GC

Veikkaampa että jonkin oven tai takaluukun sulkeutumiskytkin on joko vioittunut tai sitten takaluukku on jäänyt aavistuksen raolleen, eli ei ole aivan kunnolla kiinni.

• syty valot

Joo on jo pitemmän aikaa olleet pimeenä nuo sisävalot. Ovissa olevat valot kyllä syttyvät kun oven avaa, mutta katossa olevat ei. Olisko vika jossain kytkimessä. Vuosimalli -97

• Hatska

Mikäkö aiheutti sisävalojen päällejäämisen ajon aikana!!! No ihmettelin tänään kun ajoin töistä kotiin kuoppaista mökkitietämme, niin oikealta puolelta repsikan jalkatilasta sulakeke- ja relekotelosta alkoi kuulua releen napsahtelua aika-ajoin, ja virta-avaimen ympärillä oleva valokehä sammui ja syttyi sen tahdittamana.No sehän on senmerkki, että jonkin oven valokytkimen täytyy mennä välillä päälle ja välillä pois.Vika olikin oikeanpuoleisen takaoven valokytkimessä, jota ovi ei tarpeeksi painanut sisään, vaan oli siinä ja siinä hilkulla. Korjaus oli helppo,liimasin kontaktiliimalla pyereän n. 10mm halkaisijaltaan ja 3mm paksun kumiprikan oveen painonapin jättämän pienen jäljen kohdalle ja ongelma korjaantui välittömästi ja sain laittaa kaikki sisävalopolttimot jälleen takaisin, jotka olin poistanut ongelman alkaessa.Tässä vain vinkki teille muillekin, mikäli vastaavanlaista ilmenee. On hienoa kun Jeeppi toimii jälleen täysin kunnossa olevana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1134
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe