Olen ajatellu 9-5 tavalisimpia vikoja ja millaisia voisi odottaa. Auto on mennyt 200 tkm.
Mitkä ovat yleisimmät Saab 9-5 viat?
10
9864
Vastaukset
- Teza
Yleisin vika lienee sekä ilmastoinnin että radion/ajotietokoneen näytön pikselinen sammuminen vähitellen. Maksaa joitakin satasia uusia ne.
Alkuperäisiskarit on kuraa eli 100tkm jälkeen auto muistuttaa hyppykeppiä.
Turbovikoja on jonkin verran ja ikävin vika, joskaan ei kovin yleinen onneksi on manuaalilaatikon 1. ja 2. vaihteinen kuluminen jos autoa on ajanut joku pääsiäiskäsi. Kustantaa hunajaa nimimerkillä kokemus tämäkin. - 007
Jakopää ja huohotus viat.
- muutamia kerrottu..
Pa-pumppu menee joka autossa noin hiukan ennen tai jälkeen 200tkm.
Sytytyskaseteissa on vikaa aika useasti ja niitä on vaihdeltu takuuajan jälkeenkin melkein kaikkiin autoihin.
Huohotuksen letkuissa on materiaalivikaa, letkut hapertuvat ja kone voi syödä öljynsä, huohottimen korjaus ei ole kallis.
Jakopään vikoja ei Suomessa ole montaa ollut, tämä vika on kantautunut Ruotsin puolelta jossa koneet on ajettu hajalle tahallisesti laiminlyömällä huolto.
Mikäli autossa on täydellinen huoltokirja, tämäkin menee 8v moottoritakuuseen.
Turboissa on ollut hiukan vikaa, ja nimenomaan näissä pikkuturboissa(GT17). Vuotavat öljyä ulos ja paine/pakopuolelle jota ei pakoputkesta savuna välttämättä huomaa. Helmpompi on avata koneelle menevät paineputket ja katsoa ovatko öljyiset.
Kaasuläppäpaketteja on myös vaihdeltu, näissä anturit kuluvat ja aiheuttavat vikakoodeja. Uudempia pystyy ohjelmoimaan, mutta kaikkiin ei sekään auta.
Takapäässä pitkittäisien tukivarsien kumihelojen vulkanointi haurastuu ja aiheuttaa narinaa joustoissa.
Kojelaudan näytöissä on pikselivikaa eli kaikki numerot eivät näy. Tämä on lähinnä ajotietokoneen näytössä, mutta myös ilmastoinninnäyttö voi pimentyä ja se on kalliimpi.
Tuossa muutamia yleisimpiä mitä muistan, voi olla muitakin. Kaikkiaan kuitenkin hyvä auto ja toimiva jos huollettu hyvin. Itse en kuitenkaan kovin paljon ajettua ostaisi. - apua
jos viitsit mennä saabklubin nettisivuille?;)
- saab1
hei mita vaeva saab9-5 kui mootori valo pala ja on tehtu sile vaika mita muta se ei poistu mile
- - ernesti -
Sine otta akku kaapelj irti 15 minutiksi. Sitten ei syty ku sitt vast ku vika taas sytyttä.
Bonjaaks sä ? - peetu622
Niin voisikohan joku kertoa eetä mikä vika kun tyhjäkäynti hävis ja cruise samoin??
- Heinäntekoa
Puhdista ia resetoi kaasuläppäkotelo.
- poksahtaa
Erityisesti ne viimeiset Saabit ovat vikaherkkiä, kun on käytetty GM:n, Opelin ja Fiatin osia. Vesipumput vuotatavat, vetonivelet alle 100 tonnia, termari jumittaa aiheuttaen kansiremonin. Fiatin moottoreissa dieselpumppu poksahtaa ja venttiilejä on palanut.
- Helpompaa
on listata kunnossa olevat kohteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882