Pitkittynyt rannekipu

yksikätinen

Vasen ranne kipeytyi äkillisesti ilman vammaa elokuun puoli välissä (olen vasen kätinen). Kipu tuntuu etenkin käden kiertoliikkeissä, sekä peukaloon tai pikkurilliin päin taivuttaessa. Esimerkiksi oven avaaminen avaimella, kahvin kaataminen tuo rannekivun esille.

Hakeuduin rannekivun takia työterveyslääkärin vastaanotolle. Tämä totesi kliinisessä tutkimuksessaan vasemmassa kädessä vain nyrkkiinpuristusvoiman lievän heikentymisen. Lisäksi vastustettu kierto ja taivutus peukaloon päin aiheutti kipua ranteeseen. Ranteessa ei ollut mainittavaa turvotusta tai painoarkuutta, eivätkä sen liikkeet aiheuttaneet tunnettavaa rutinaa. Myös rannetta ylemmän yläraajan osien kliininen tila oli täysin normaali. Hoitava lääkäri arveli näiden tietojen perusteella, että kyseessä oli ranteen pehmeiden kudosten rasitusvamma (jännetupen tulehdus värttinäluun puolella) ja määräsi käteen lastan sekä aloitti tulehdus-kipulääkehoidon.

Kohta pari viikkoa saikkua ja lääkkeitä takana ja em. liikkeet aiheuttavat edelleen kipua. Viikkoja kulunut eikä ranne siedä edelleenkään rasitusta. Enemmän kun tekee, niin alkaa särkemäänkin. Mistä on kysymys? Saikku loppumassa, enkä kyllä työhöni vanhusten parissa pysty. Päivittäin moni nostoja hoitotilanteissa jne. Kohtalotovereita, oletteko saaneet jostain apua?

38

41960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin

Ohjeethan on mennä lääkäriin!

• Jännekipu

aiheuttaa myös tosi pitkäkestoisen kiputilan.
      Itselläni alkoi heinäkuussa ja vieläkään kivutonta päivää en ole nähnyt. Tänään pantiin kortisonipiikki rauhoittamaan tulehdusta. Toivottavasti se ja saikku ja lepo nyt vihdoinkin tehoavat.

• hermostuttaa

toivoisin samanlaisiin vaivoihin apua. Aivan samanlaisia oireita mullakin ollut jo kohta 8vk. On kokeiltu vaikka mitä, fysioterapiaa, lastaa, kortisonia, tulehduskipulääkkeitä jne. On tilanne toki mennyt paremmaksi etenkin kortisonin jälkeen mutta käsi ei edelleenkään kestä raskaampaa nostamista, mikä on todella huono juttu, koska työssäni on hyvin paljon juuri tällaista tekemistä. Eli nyt olen siis saikulla, mietitään kevyempää toimenkuvaa, toivottavasti onnistuu!
      Sain pari vk sitten lähetteen kirurgille, mikä sunkin kannattaa ottaa esille, jos oireet jatkuvat. Nää saattaa usein valitettavasti olla hyvinkin pitkällisiä juttuja.
      Toivottavasti löydät avun!

• Nimetön

täällä sinulle kohtalotoveri, sairastuin 23. elokuuta, sairaslomalla ollut siitä asti, kaksi kertaa kokeillut töissä oloa, en pystynyt olemaan, työskentelen keittiöllä. yksityislääkärillä kävin lopulta kun kyllästyin työterveyslääkäreitten viikon sairaslomiin ja huonoon kohteluun ja huonoon hoitoon, hän kirjoitti minulle oikean tulehduskipulääkkeen, kortisonin tabletteina ja sairaslomaa joulukuun 15., koska hermoratatutkimus on minulla joulukuun 5. eli hän halusi sairasloman tutkimuksen tuollepuolen, näistä kaikista hoitotoimenpiteistä huolimatta käsi ei ole kunnossa, olen tippunut kelan sairaspäivärahalle, mikä on mulla tosi huono, elelen päivän kerrallaan ja yritän nauttia elämän pienistä iloista särkevän käden kans ja särkylääkkeitä otan lisäksi. joko sinun kätesi tuli kuntoon?

• Epäillyttää

Itselläni on ollut rannekipua useamman vuoden, mutta satunnaisesti. Ennen oli yleensä vain syksyisin tätä kipua ranteessa kun taivuttaa rannetta alaspäin tai esim. kahvin kaatamisessa ja ruokakassien nostamisessa. Kipu on kuitenkin aina hävinnyt ja tullut jossakin vaiheessa syyttä takaisin tai sitten rasituksen vuoksi.
      Nykyään on kuiteski tätä kipua ollut tiheämmin ja eilen huomasin häiritsevän asian! Kun taivutan rannetta, siihen keskelle ilmestyy kohouma! Kyseessä ei ole siis ganglio vaan tämä kohouma muistuttaa ihan kuin luu törröttäisi poikkeuksellisesti juuri keskellä rannetta!

Lääkärin on tarkoitus mennä, heti kun sinne pääsee , mutta onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai epäilyksiä? Voisiko kyseessä olla luun murtuma/sijoiltaanmeno, josta en ole ollut tietoinen ?

Kyseessä siis on oikea käsi ja tätä kipua ja outo kohouma on vain oikeassa.

• Riansa

Hei!
        Onko rannevaivasi syy selvinnyt? Kun luin tuon tekstisi niin oisin voinut sen vaikka itse kirjoittaa, mulla on niin samat oireet!
        Lääkäriaikaa oon taas ranteelle tilailemassa mutta kerro mikä sulla oli ja pääsitkö vaivasta eroon?

• maalainen3

mulla iavan sama hoitoo tarjottiin ja ollu jo 6 vk saikulla. fyssärille meen 2 vk päästä enään en jaksa syösä lääkkeitä yht n. 4 vk söin niitä

• kipuun kyllästyt

Itselläni on rannekipua ollut kohta 4 viikkoa. Käsi tuli ylllättäen kipeäksi, sillä yhtenä aamuna heräsin niin käsi oli kipeä edellesenä päivänä ei mitään.
      Olen syönyt puolet tuosta ajasta särkylääkkeitä, kahtakin erilaista sekä laitettu kertaalleen kortisonipiikki lääkärissä, näistä ei apua.
      Käsi on toista kättä kylmempi,turvoksissa ja ei käteen alkaa sattua heti jos yrittää nostaa jotain itse asiassa sillä ei pysty nostaa mitään, ei pysty avaamaan edes ovea, koska kiertoliike sattuu.

Onko jollain samanlaisia oireita ja onko diagnoisoitu?

• ninu

Minulla todettu myös vasemmassa ranteessa jännetupintulehdus värttinäluunpuolella ensimmäisen kerran 2011. Siitä asti on ollut kivuttomampia ja taas todella kivuliaita jaksoja. Nyt tämän vuoden puolella ollut melkein koko ajan kipeä. Syöty on ja syödään erinäisiä tulehduskipulääkkeitä, lastahoito on kokeiltu ja kortisonia pistelty. Mistään ei apua, joten minulla leikkauks edessä ensi viikolla. Avataan siis tuo ahtautunut jännetuppi. 2vuotta tässä onkin nyt taisteltu ja vihdoin toivottavasti saisi käden kuntoon!

• käettaaskussa

Sama vaiva rahikaisella. Vasen ranne niin kipeä, että tavarat tippuilevat käsistä. Myös oikean käden ranne kipeenä muttei niin paljon kuin vasemman. Elokuusta asti särkenyt ja kipulääkkeillä on yritetty mennä. Nyt kun on pimeetä ja kylmää, mielialakin alamaissa, niin särky ottaa todella aivoon kun hermot alkavat olla kireellä särystä.
      No onneksi en ole enää työelämässä, mutta muistan ajan kun tein tietsikalla töitä kummatkin ranteet tuettuina, eli vaivasivat jo silloin. Yritin jäljittää mistä nää kännyt on voineet tulla kipeiksi ja keksin, että ilmeisesti fillarilla-ajosta. Mulla on viisvaihteinen pyörä ja ei jalkajarruja ja vaihteita joutuu käyttämään käsillä sekä jarruttamaan.

Kai se taas on mentävä lääkärin pakeille ja pyydettävä vaikka kortisonia. Olen saanut sitä olkapäähän ja kyynärpäähän aikoinani ja se on ainoa joka on auttanut.

• tilanteeseen väsynyt

Toukokuun alussa alkoi vasemmassa ranteessa yösäryt, ranne puutui ja töissä tavarat alkoivat tippuilla. Ensin hoidettiin ranteen, sittemmin kyynärvarren jännetupintulehduksena, sairauslomaa, lastahoidot, kylmähoidot, särkylääkkeet, kinesioteippaukset, kortisonipistokset, fysioterapia, omaehtoiset jumppaukset/venytykset............
      Mikään ei ole auttanut, kortisoni sai sormet toimimaan ja kinesioteippien avulla ei tarvitse suihkussa pitkiä hiuksia pestessä enää itkeä. Särky ei ole loppunut missään vaiheessa kokonaan, särkylääkkeistä kuitenkin vain hetkellistä apua ja siksi niitä en ole paljoa viitsinyt syödä.
      On tehty ENMG ->ok, UÄ -> ok, RTG -> ok ja ranteen MRI, jossa löytyi ganglio. Selittäälkö se tätä??? Sain lähetteen käsikirurgille, joka oli aivan kuutamo, uutta aikaa eri käsikirurgille odotellessa...
      Olen kolmekymmpinen ja teen hoitotyötä, jossa todella paljon nostelua ja käsillä tekemistä, olen ollut paljon sairauslomalla ja välillä koittanut olla töissä, mutta käsi ei sitä kestä.... Ranneliikkeet ja ranteen kiertoliikkeet ja tietty nostot siis pahimpia.
      Ärsyttää, ahdistaa..... Onko jollain kokemuksia ja mistä on lopulta saanut avun???

• hoitoalalla myös

Kannattaa hankkiutua gangliosta eroon. Se voi olla aivan hyvin syynä, vaikka lääkärit eivät sitä aina suoraan myönnä. Leikkaus on yleensä helppo, toipuminen 2-6 viikkoa. Suosittelen. Itsellä suorastaan pelastanut elämän. Joskus pienikin ganlio painaa hermoja ja muita rakenteita aiheuttaen jatkuvaa kipuilua ja arkuutta.

• Anonyymi
        hoitoalalla myös kirjoitti:

Kannattaa hankkiutua gangliosta eroon. Se voi olla aivan hyvin syynä, vaikka lääkärit eivät sitä aina suoraan myönnä. Leikkaus on yleensä helppo, toipuminen 2-6 viikkoa. Suosittelen. Itsellä suorastaan pelastanut elämän. Joskus pienikin ganlio painaa hermoja ja muita rakenteita aiheuttaen jatkuvaa kipuilua ja arkuutta.

Laitan tämän tähän jos joku muukin lukee vuosien päästä. Olen itse kolme kertaa lääkärin ohjeilla rikkonut ganglion kämmenselästäni. Siihen jäi, ei tullu enää takas ja ei tarvinu leikata.

• eija3

Sain vinkin mennä osteopaatille ja se on kokeilematta.
      Kauhea rannekipu.

• Talvikko24

Sm sanotaan että hieroa. Mutta kipu on niin vi*un kamalaa!

• auuutsss

Minullakin molemmat ranteet ollet kipeinä jo yli puoli vuotta. Oikeassa kädessä oli sillä tavalla, että esimerkiksi sakseja ei voinut käyttää eikä p....ään pyyhkiä, mutta se on jo lähes korjaantunut. Vasemmassa kädessä kipu kehittyi muutamaa päivää myöhemmin ja on oikeastaan vain pahentunut. Kaivoin kesällä itseni korkuisen jätekaivon ja sinne johtavan viemäriputkiojan, mutta ei nuo ranteet mielestäni vielä siitä suuttuneet. Sitten, kun väänsin sorkkaraudalla isoja ruosteisia nauloja purkulaudoista, siinä taisin samalla kääntää ranteeni sijoiltaan. Vai mitä arvelette? Lääkäriin en ole mennyt rahojani tuhlaamaan, koska olen melko varma, että he vain kysyisivät minulta, ja koska en osaa kipuani diagnosoida, hekin sitten tyytyisivät vain määräämään lääkkeitä. Vuosi sitten kävin jo sen rumban läpi toisen vaivan kanssa, ja rahat meni, mutta sairaus säilyi (kunnes tajusin mennä luontaishoitoon).

Reumatismi? Jännetupin tulehdus? Revähtymä? Sijoiltaan meno? Murtuma? Ei ole ollut turvotusta, ei punotusta, eikä esimerkiksi tämä kirjoittaminen koske, mutta joskus vihlaisee niin, että parahdan, esimerkiksi, kun käsi osuu sormet edellä johonkin, vaikka hihaan takkia päälle laittaessani. Puoli vuotta lienee aika pitkä aika potea kipua, josta ei tiedä, mikä se on.

• Ungefär

Itselläni rannevaivat loppuivat kuin seinään, kun aloin syödä tuoretta inkivääriä peukalonpäänkokoisen palan luonnonjugurtin seassa päivittäin. Lisäsin myös ruokalusikallisen hunajaa sekaan, jotta totuin inkiväärin väkevään makuun.
        Suosittelen kokeilemaan , josko auttaisi myös vaivaanne.

• auuuutss
        Ungefär kirjoitti:

Itselläni rannevaivat loppuivat kuin seinään, kun aloin syödä tuoretta inkivääriä peukalonpäänkokoisen palan luonnonjugurtin seassa päivittäin. Lisäsin myös ruokalusikallisen hunajaa sekaan, jotta totuin inkiväärin väkevään makuun.

Kiitos neuvosta! Ostin tänään inkiväärin kökkäleen ja laitan sitä pirtelöön. Jospa se auttaisi.

• rannekipu
        auuuutss kirjoitti:

Kiitos neuvosta! Ostin tänään inkiväärin kökkäleen ja laitan sitä pirtelöön. Jospa se auttaisi.

Minulla nyt ranné ollut tosi kipeänä useita viikkoja ja tuli sellainen polttava kipu ranteesta kyynärpäätä kohti. Muistin vanhan konstin: laitoin villalankaa ranteen ympärille ja kas kummaa kipu häipyi ranteesta tunnin kuluessa, että kokeilkaapa muutkin tätä vanhaa konstia!

• Anonyymi
        Ungefär kirjoitti:

Inkivääri on hyvä apu tulehduksiin ja flunssaan.

• Monikärsii

No kaikki itkijät onko inkivääri ainoa ratkaisu? Vai kaikkiko vielä kärsii? Itehän oon kittuutellu 1.5 vuotta mut ku 2 kuukauden lepo ja argoxia kuuri ei auttanut niin nyt niitä vinkkejä

• SitruunaHunaja

Glukosamiini, inkivääri ja valkosipuli.
        Glukosamiini auttaa noin kahden kuukauden kuluttua ja kannattaa jatkaa loppuelämä nauttimista.
        Minua ei argoxia auttanut pätkääkään.

• Kolmioluu

Oikea ranne oli yllättäen kipeä toissa-aamuna heti herättyäni ja lievähköä kipua on ollut siitä asti jatkuvasti. Tiedossa ei ole mitään syytä. En ole satuttanut kättä mihinkään, mutta sen olen pannut merkille, että varsinkin ollessani tietokoneella pitempään oikea käsi on kylmempi kuin vasen. Nyt laitoin ranteeseen vanhan kansan villalankaviritelmän: pari kietaisua 100-prosenttista villalankaa ja solmu. - Aion kokeilla myös tuoretta inkivääriä.

Vuosikymmeniä sitten loukkasin saman ranteen sellaisessa tilanteessa, että kiireessä ja hämärässä nostin märkää pyykkiä täynnä olevaa painavaa kuivaustelinettä niin kevyellä otteella kuin kuivausteline olisi ollut tyhjä. Silloin luotaishoitaja pani ranteen kuntoon; pyöritteli rannetta rentoutumisen vuoksi jonkin aikaa ja sitten äkkiä nykäisi ja painoi rannetta. Hän kertoi, että ranteessa on hyvin paljon pieniä luita ja yksi pieni kolmioluu oli hypännyt sen vääränlaisen noston vuoksi pois kolostaan ... minusta se oli uskottava ja hauska selitys ... mutta ranne tuli kuntoon.

• Kolmioluu

Muistin vielä yhden konstin rannekipuun ja päätinkin kokeilla sitä. Käärin ranteen ympärille kaalinlehden, jota lämmitin ensin kuumassa vedessä ja murskasin hieman kaulimella ennenkuin kiedoin ranteeseen. Päälle laitoin kelmua ja sitten idealside. Kun kääre on nyt ollut ranteessa vuorokauden, kipua ei juuri tunnu edes puristaessa. Tepsiköhän?

• Kuparikannus

Mullakin ollut oikea ranne kipeänä noin puoli vuotta. Olen vanhusten hoitotyössä, missä se on kipeytynyt. Ranne tai peukalo ei ole ollut missään vaiheessa punoittava tai turvoksissa, mutta tietyissä, ennen kaikkea ranteen tai peukalon kiertävissä liikkeissä tulee vihlova, äkillinen kipu. Myös aamulla yön jälkeen se on kipeä. Jatkuvaa kipua ei onneksi ole.

Olen kahdesti käynyt eri fysioterapeuteilla, mutta selvää syytä ei ole löytynyt. Toiselta sain ohjeeksi tehdä peukalolla tiettyä jumppaliikettä, mutta ei se ole auttanut, ei liioin kahden viikon loma töistä. Terveyskeskuslääkärille olen puhunut tästä vain puhelimitse, mutta hän vain luki fysioterapeutin kirjoittaman tekstin eikä ottanut mitenkään asiaan kantaa.

• Ranneeee

Mulla oli oikeassa kädessä pitkään kipua. Laukoin välillä milläki lääkärillä. Diagnoosit jännetupen tulehus,tenniakyynärpää,olkapään kääntäjä lihas.lääkettä ja saikkua

Hermo meni ku ranne kipuili eikä taipunu mihinkään ja tavarat ei pysyny kädessä.

Mangetti kuviin pääsin ja kappas löyty lunatum malasia (aikuisen kienpöckin tauti)

Ranne leikkaukseen ja kivut loppu. Kuolu ranneluupoistettiin ja laitettiin kaksi ruuvia tilalle. Toipuminen oli kivuliasta mut enää ei mitään. Ranne toisin ei taivu ku jäykistetty

Suosittelen mangeetti kuvissa käymään niin saattaa löytyä heti syy. Itellä meni vuosi melkein ennen ku hoksin ja pakotin lääkärin tekeen sinne lähetteen.

Vasta kyllä kesällä oli juttua iltalehen vai iltasanomien sivuilla samasta aiheesta. Ihanko olisin oman tarinan lukenu siittä

• janeee

itsellä kanssa raneet temppuilleet jo melkein vuoden ja lepo ei tunnu millään auttavan ja särkylääkkeitäkin tullut vedettyä eikä mitään läkärissä käyty,fysioterapeutilla käyty eikä mikään tepsinyt

• Kipuilija75

Liittyykö kenelläkään rannekipuun käden vapina kirjoittaessa? Vuoden olen taistellut nyt aina uusiutuvien kipuoireiden kanssa ja tuo vapina pahin. Tutkimuksia tehty hermoratatutkimuksesta fysiatrin ja neurologin tutkimuksiin eikä syytä löydy.

• Tuukka23v

Mulla on nyt 3,5v oireita. Kädet osan päivästä kivuttomat. Usein puutumisen tunnetta ja nostaessa tulee äkillisiä kovia kipuja. Sairaslomaa en oo saannut päivääkään vaikka keittiössä työskentelen. Enmg oli kunnossa kun eilen kävin tutkimuksessa. Innolla jäädään odottamaan seuraavaa lääkärin siirtoa..

• Anonyymi

Hei, onko kukaan teistä käynyt läpi De Quervain syndrooman eli jännetuppitulehduksen ja peukalon ojentaja jänteen ahtauman leikkauksen...? Itselläni leikattiin 03/2018 ja 04/2018 molemmista käsistä rannekanava-ahtaumat ja sit ny 05/2019 vasemman käden ranteesta tuo De Quervain syndrooma. Käsi ei vieläkään kunnossa ja nyt leikattu käsi on todella kipeä, eikä sillä pysty tekemään paljon mitään, kättä joutuu pitämään tukilastassa välillä, leposärkyäkin on paljon. Sairaanhoitaja sanoi että paraneminen vie aikaa. Mutta itse tunnen että, kädessä olisi muukin vaiva. Odotan toisen hoitajan soittoa ja pyydän kyllä röntgen kuviin pääsyä ja verikokeetkin. Osaako joku kuitenkin auttaa ja onko jollakin samoja ongelmia...hermot jo aika kireellä kipujen takia. 🤬😖😡😣

• Anonyymi

Itesellä ollut samaa semmoset melkeen vuoden on kuvattu röntgen ja magneetti hermoradat katottu tulehduksena hoidettu lasta ollut mutta mitään ei ole löytynyt joko sulla on selvinnyt

• Anonyymi

Minä myös hoitoalalla. Mulla leikattu oikean ranteen nivel, n. 12v.sitten.Nyt vasen tekee pahaa liikuttaessa. Se on nivelrikko sairaus ja toivon ette tarttis leikata
      Tepa

• Anonyymi

Hupaisa juttu, luulin ett ajankohtainen

• Anonyymi

12v.myöhemmin kirjoitan. Mulla oireet oli pahat 10v.sitten.,lopulta jäykistettiin 5v.sitten. Nyt hyvä. Toinen käsi oireilee nyt. Mukavaa vuoden - 21 alkua kaikille

• Anonyymi

Hei.Minulla on peukalossa ollut kipu puoli vuotta,kun se vääntyi kaatuessa.On otettu röngten ja mangeettikuvat.Pieni luunsiru on ainaki ja kulumaa.Kovasti kipeytyy.Tänään peukalon tyveen laitettiin aamulla kortisonipiikki ja aivan jäätävä kipu siinä nyt.Jos tämä ei auta niin kuulemma seuraavana peukalon jäykistäminen.Onko teillä kellään kokemusta tästä pistämisestä ym edellä luetuista?

• Anonyymi

Itse olen 16v oikeakätinen. Vasen ranne ollut 7 vuotta kipeä eikä lääkärit oikeen auta asiaan. Olen venyttelyt sitä, laittanut kylmää ja kuumaa kipeeseen kohtaan jne. Eikä vieläkään ole helpottanut

• Anonyymi

Olisko rannekanavassa vika, itselläni oli ja molemmat ranteet on leikattu parin vuoden väliajoin .eikä sen jälkeen ole ollut mitään kipuja

• Anonyymi

16 vuotias nuori täällä, on ollut nyt noin 1,5 vuotta kipua molemmissa ranteissa. Kipuja varsinkin peukun ja sormien liikkuessa. ranteiden kääntäminen sattuu, ja en voi asettaa niille painoa kämmenet maassa. Ranteilla on kipeämpiä ja hellempiä kipu kausia mutta ne eivät tunnut ikinä normaaleilta vaan jäykiltä ja heikohkoilta. Kuitenkaan niissä ei ole mitään huomattavia heikkouksia lääkärin ja fysioterapeutin mukaan. Turvotusta tai lämpöä ei myöskään ole ollut.

Olin soittanut viulua yli 9 vuotta kipuja ennen. Se kuitenkin on ollut tauolla yli puol vuotta. Kivut alkoi vasemmasta ranteesta ja 2023 keväällä ajateltiin että se olisi ollut jännetupintulehdus. Kipu hellitti levolla ja burana kuurilla vähän aikaan. Kuitenkin syksyllä kipu uusiutui ja tuli 2023 loppu vuodesta molempiin ranteisiin. Jätin viulun soiton tauolle, mutta 2023 joulukuussa kun kivut hermostutti ja vaikeutti soittamista. Nyt 2024 alkuvuodesta kävin lääkärillä joka ohjasi vain fysioterapeutille joka antoi vain jumppa ohjeita jotka voimistaisivat ranteen ja sormien lihaksia mutta ne ei ole auttanut kipuun mitenkään.
      Nyt kun aloitin lukion syksyllä on kivut ollut välillä ihan siedettäviä mutta tälläkin hetkellä kirjottaessa oikea ranne on puutumassa kivusta. Hankkiudun varmaan uudestaan yksityiselle kirurkille tai lääkärille. Vaivat ja kivut kuitenkin pelottavat ja hermostuttavat. Arkia-asiat vaikeutuvat välillä, koulu hommat samalla ja joudun välillä pyytämään lisäaikaa esim... pitkiin esseisiin.
      Alkaa mennä hermot ja tuntuu että ei voi tehdä mitään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      125
      4054
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      2081
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1821
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1760
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1681
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      448
      1532
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1282
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      450
      1251
    Aihe