Minulla on yksi riesa lennellyt, kesäkärpänen on päättänyt asettua talveksi kotiini.
Olen saanut sen pieneen keittiöönkin ja pistänyt oven kiinni ja isolla viuhkalla sitä yrittänyt ikkunasta ulos saada.
Ei se mene.
Ei kai, kun ulkona on kylmä.
Ymmärrän.
Ruokaa sille ei ole tarjolla missään.
Sitten kun menen illalla nukkumaan niin kukas se viimeksi siinä pörrää.
Saisi joku muu pörräillä kimpussa.
Kuinka häädän yhden
21
674
Vastaukset
- häätänyt
Jos asut kerrostalossa, onnistut kyllä saamaan sen rappuun jonkun muun kiusaksi.
Pane valo eteiseen ja jätä ovi raolleen. Eipä aikakaan, kun kärpänen lentää pimeästä huoneesta valoa kohden.
Sitten avaat ulko-oven, sytytät valon rappukäytävään, sammutat valon eteisestä ja jätät oven raolleen.
Kärpänen lähtee taas kohti valonpilkahdusta.
Sillä tavoin häädän aina makuuhuoneestani kärpäset, jos niitä on sinne eksynyt.
Kesällä ne löytävät sitten itsekin ulos, kun on ovet ja ikkunat auki.
Näin kylmillä ne eivät mielellään mene ulos. - Kärpänenenen
Ota sitä takajaloista kiinni, laita hellalle ja lyö paistinpannulla päähän.
Sitten laitat sen biojätepussiin.- Hintriika*
Tapahtui noin 60 vuotta sitten, että tätini onnenkärpänen osuuskaupan kahvilassa Täti ola kahvilanhoitaja) hukkui kermanekkaan.
Tätini ei ottanut sitä takajaloista kiinni eikä lyönyt paistinpannulla, mutta hän yritti virvotella sitä sähkölevyn päällä. Homma ei onnitunut, ja tätini suri kärpästä pitkään.
Kesytä se ja anna sen nauttia olostaan.
Kysy siltä sitten, miltä makuukammari näyttää katosta päin katsottuna.- rRiusa
Eikö se ole rikollista jahdata pientä kärpästä? Mitä sanovat luonnonsuojelijat ja eläinten ystävät? Vieläpä harhauttaa kylmään paleltumaan.
Jos on vain yksi kärpänen, se on jo uhanalainen laji. Toki tämä pitäisi ymmärtää ja antaa vain kaikki apu eläimen säilymiselle. Suojellaanhan eläimiä silloinkin, kun näyttönä on ulostuspapanoita. Ja toimenpiteet saattavat maksaa miljoonia; valitukset oikeusasteissa, töiden viivästyminen tai peruuntuminen. Nii-iin, vai ollaanko sitä rasisteja? Toisia saa vainota ja tappaa, toisten jälkiäkin suojellaan.
Otappa näistä selvää. - Jatta
vaiheita, moniakin, että olisin hallunnut olla kärpäsenä katossa.
En kyllä olisi uskaltanut ruveta inisemään, enkä pörisemään, taatusti olisin saanut lätkästä.
Olen eläinrakas, mutta en kärpäsrakas. Taatusti lätkäisen sillä minkä ensin käteeni saan, vielä saatellen: "Siitäs sait senkin p......nen. - etsivivä-amadeus
Jatta kirjoitti:
vaiheita, moniakin, että olisin hallunnut olla kärpäsenä katossa.
En kyllä olisi uskaltanut ruveta inisemään, enkä pörisemään, taatusti olisin saanut lätkästä.
Olen eläinrakas, mutta en kärpäsrakas. Taatusti lätkäisen sillä minkä ensin käteeni saan, vielä saatellen: "Siitäs sait senkin p......nen.mutta kotikärpäseen en kajoa vieläkään,se amateuksen vankka mielipide
- Atolfia
tyhjään maitolasiin ja kannan ulos. Päästän ne lentämään tai maahan juoksemaan vapaasti.
Kun kärpänen on esim ikkunassa, lasi vaan päälle ja postikortti ujutetaan lasin ja ikkunan väliin ja sitten vain häjyläinen ulos.
En koskaan tapa, koska niistä jää likainen jälki. RRRRaid tappaa talossa ja puutarhassa!
- etsivivä-amadeus
KÄRPÄNEN eihän sitä saa tappaa.
Se tuo onnea kotiin,jos sen tappaa epäonni seuraa.
Minä en uskaltaisi.
Sehän voi myös olla Sinun ystäväsi rajantakaa.
Minä rahtaan kaikki oliot sieniämpäristäkin ulos,en tapa,hämähäkit varsinkin.
Kaloja joudun perkaamaan aika paljon,siunaan saaliin ja sitten vasta aloitan teurastuksen.
amateus osa luontoa - se ensin
etsivivä-amadeus kirjoitti:
KÄRPÄNEN eihän sitä saa tappaa.
Se tuo onnea kotiin,jos sen tappaa epäonni seuraa.
Minä en uskaltaisi.
Sehän voi myös olla Sinun ystäväsi rajantakaa.
Minä rahtaan kaikki oliot sieniämpäristäkin ulos,en tapa,hämähäkit varsinkin.
Kaloja joudun perkaamaan aika paljon,siunaan saaliin ja sitten vasta aloitan teurastuksen.
amateus osa luontoasitten tapa,meni sen sielu taivaaseen?
- etsivivä-amadeus
se ensin kirjoitti:
sitten tapa,meni sen sielu taivaaseen?
antimistasi siunaan,se on vanhankansan tapa, näin sen teen.
Olen sovussa luojani kanssa,kuka Hän sitten lieneekään?
- Wanha waris
Opeta se tulemaan samaan paikkaa päivittäin syömään. Murunen jauhalihaa riittää.
Viikon kulutua anna ruokaa vasta, kun se antaa tassua. Tartu tällöin sitä käpälästä ja taluta ulos, kyllä se tottuu ulkoruokintaankin.
:8)- etsivivä-amadeus
KÄRPÄNEN,tieteiselokuva.
Se oli mielestäni hyvä.
Jatketaan juttua mielenkiintoisesta aiheesta.
Kesyvaris minulla oli aikoinaan ja se oli tosi viisas,kärpäsestä en tiedä.
Harakoiden viimeinen tutkimus paljasti niiden älykkysosamäärän korkeanmaksi olettamaa. - Ekaluokkalainen ja mummu
etsivivä-amadeus kirjoitti:
KÄRPÄNEN,tieteiselokuva.
Se oli mielestäni hyvä.
Jatketaan juttua mielenkiintoisesta aiheesta.
Kesyvaris minulla oli aikoinaan ja se oli tosi viisas,kärpäsestä en tiedä.
Harakoiden viimeinen tutkimus paljasti niiden älykkysosamäärän korkeanmaksi olettamaa.Pyydystä se parhaimpaan teeastiaan ja ruoki sitä.
Kun kaverillasi on syntymäpäivä,anna se lahjaksi.
- tulis kesä
ja kärpäsiä, olis köyhälläkin ystäviä, vanha sanonta.
Muistan mainiosti, miten paljon kärpäsiä lenteli kaikkialla vielä joitakin vuosikymmeniä sitten, kun Suomessakin vielä oli lehmiä. Nythän niitä ei näy missään, ja kärpäset ovat niiden mukana kadonneet.
Minulla on vanha kärpäspyydys, eli pullon muotoinen lasiastia, jonka pohja on auki. Siitä kömpivät hyönteiset jäävät loukkuun pullon sisään.
Olen havainnut, että nykyisin samanlaisia pyydyksiä saa ostaa roinakauppojen hyllyiltä. Tulevat muotiin.
Mitähän niillä pyydystetään näinä päivinä?
Viime kesänä ei ollut enää ampiaisia eikä muitakaan hyönteisiä. Kesämökkimme omenapuihin ei tullut ainuttakaan raakiletta, kun hyönteiskato oli niin ankara.
Niin että onkohan se sinun huonekärpäsesi sukunsa viimeinen?
Janoon se kuolee ennemmin tai myöhemmin ja makaa ketarat pystyssä jonakin aamulla ikkunanlaudallasi.- Atolfia
näin maalla yleisesti käytettävän katosta roikkuvia, ruskeita liimapapereita kärpästen pyydyksinä. Ne olivatkin usein mustanaan kuolleita kärpäsiä. Yäk, kun sellaisen näki pirtin pöydän yläpuolella, oli vähän vaikea nauttia pöydän antimista.
Nykyään en ole moisia nähnyt, mutta kärpäsiäkin lienee vähemmän.
Kerran oli yksi sukulaisnainen autoni kyydissä.
Kärpänen lenteli auton sisällä ja istui kojelaudalle.
Nainen mäiskäsi sen kuoliaaksi.
Minä valittamaan, että tapoit minun kesyn autokärpäsen.
Se oli just oppinut syömään kädestä ja nytkin tuli siihen kojelaudalle pyytämään evästä.
Ja Sinä tapoit sen.
Alkoi kauhea poru ja valitus ja anteeksipyytely.
Meni kauan aikaa ennen kuin hän uskoi, että se olikin vain pilaa.- ällistelii
Usko jo, häätöön pitää olla oikeuden päätös. Ota myös huomioon, että siitäkin voidaan valittaa.Kulut tietysti maksaa hävinnyt.
Koeta nyt vain sietää alivuokralaistasi ja ruoki hyvin.
- tosavainen
Täällä meilläpäin Etelä-Suomessa ei ole kärpäsiä ollenkaan. Jo toinen kesä peräkkäin. Mutta eipä ole pääskysiäkään.
Ehkäpä tuo kärpäsesi on viimeinen. Jos tapat, niin pistä päivämäärä ylös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861789Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981106Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79972- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54751- 53684
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52681