asun hollolassa ja näistä metsistä on kyllä hävinneet sienet ja puolukat samoin messilän metsät...missä mahtaa esiintyä kanttarellit? suppilovahverot? ja mustat torvisienet? (muita en uskalla kerätä kun en hirveemmin tunne) keräisin kyllä mielelläni muitakin jotka on paistamisen jälkeen syötäviä.??????????
sienet kadonneet
4
947
Vastaukset
- * Uroskokki
Ei ne sienet kadoneet ole ne vaan jostain syystä ovat myöhässä vaikka on paljon satanut (ainakin Paimiossa on satanut paljon) kaksi viikoa sitten Rouskuja löytyi vähän suppiloita pieniä näkyi, viimeviikon loppuna oli jo Rouskuja paljon ja tänään suppiloita löyty jo ½ ämpärillistä, eli viikon päästä uskon supiloita lötyvän jo hyvin (kerron kuinka kävi) Kanttarelle on naapuri jo 3 viikkoa poiminut ja kertonut että niitä on hyvin (itse en kanttarellejä löydä, olen varmaan väärän tyyppisissä metsissä, otan jos vastaan tulee mutta harvoin tulee )
Tässä pari kuvaa päivän suppilosaaliista ensin tuoreet sitten kuivattu:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2756021.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2756217.jpg- Ruma mies
Totta on, että sienet ovat myöhässä. Suppilovahverot ovat normaalisti tähän aikaan jo suuria, nyt suurin osa niistä on pikkusormen kynnen kokoisia naperoita, poimittavissa vasta 1-2 viikon kuluttua.
Rouskut tuntuvat olevan aivan sekaisin. Normaalisti niillä on yksi suuri satokausi, jolloin niitä voi poimia koko talven tarpeen parissa päivässä. Nyt tuntuu kuin yhden ison satokauden sijasta olisi monta pientä satokautta.
- * Uroskokki
Kyllä ainakin täällä Paimiossa huonolta näyttää Suppiloiden osalta, runsas viikko kulunut ja melkeen tyhjänä varmat paikat ovat
- 1943
olin minäkin eilen sienessä. Lampaankääpiä löytyi jonkin verran. Lisäksi tuntui olevan kangasrouskuja, joita en poimi. Tuosta maastosta löytyi 1 musta torvisieni ja muutama suppilovahvero. Viimeksi mainittuja olen muualta löytänyt, ei kuitenkaan ole valtavia määriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822