asun hollolassa ja näistä metsistä on kyllä hävinneet sienet ja puolukat samoin messilän metsät...missä mahtaa esiintyä kanttarellit? suppilovahverot? ja mustat torvisienet? (muita en uskalla kerätä kun en hirveemmin tunne) keräisin kyllä mielelläni muitakin jotka on paistamisen jälkeen syötäviä.??????????
sienet kadonneet
4
1016
Vastaukset
- * Uroskokki
Ei ne sienet kadoneet ole ne vaan jostain syystä ovat myöhässä vaikka on paljon satanut (ainakin Paimiossa on satanut paljon) kaksi viikoa sitten Rouskuja löytyi vähän suppiloita pieniä näkyi, viimeviikon loppuna oli jo Rouskuja paljon ja tänään suppiloita löyty jo ½ ämpärillistä, eli viikon päästä uskon supiloita lötyvän jo hyvin (kerron kuinka kävi) Kanttarelle on naapuri jo 3 viikkoa poiminut ja kertonut että niitä on hyvin (itse en kanttarellejä löydä, olen varmaan väärän tyyppisissä metsissä, otan jos vastaan tulee mutta harvoin tulee )
Tässä pari kuvaa päivän suppilosaaliista ensin tuoreet sitten kuivattu:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2756021.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2756217.jpg- Ruma mies
Totta on, että sienet ovat myöhässä. Suppilovahverot ovat normaalisti tähän aikaan jo suuria, nyt suurin osa niistä on pikkusormen kynnen kokoisia naperoita, poimittavissa vasta 1-2 viikon kuluttua.
Rouskut tuntuvat olevan aivan sekaisin. Normaalisti niillä on yksi suuri satokausi, jolloin niitä voi poimia koko talven tarpeen parissa päivässä. Nyt tuntuu kuin yhden ison satokauden sijasta olisi monta pientä satokautta.
- * Uroskokki
Kyllä ainakin täällä Paimiossa huonolta näyttää Suppiloiden osalta, runsas viikko kulunut ja melkeen tyhjänä varmat paikat ovat
- 1943
olin minäkin eilen sienessä. Lampaankääpiä löytyi jonkin verran. Lisäksi tuntui olevan kangasrouskuja, joita en poimi. Tuosta maastosta löytyi 1 musta torvisieni ja muutama suppilovahvero. Viimeksi mainittuja olen muualta löytänyt, ei kuitenkaan ole valtavia määriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522263Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131433Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m641229- 861126
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23941Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47912