sienet kadonneet

metsistä?

asun hollolassa ja näistä metsistä on kyllä hävinneet sienet ja puolukat samoin messilän metsät...missä mahtaa esiintyä kanttarellit? suppilovahverot? ja mustat torvisienet? (muita en uskalla kerätä kun en hirveemmin tunne) keräisin kyllä mielelläni muitakin jotka on paistamisen jälkeen syötäviä.??????????

4

1049

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Uroskokki

Ei ne sienet kadoneet ole ne vaan jostain syystä ovat myöhässä vaikka on paljon satanut (ainakin Paimiossa on satanut paljon) kaksi viikoa sitten Rouskuja löytyi vähän suppiloita pieniä näkyi, viimeviikon loppuna oli jo Rouskuja paljon ja tänään suppiloita löyty jo ½ ämpärillistä, eli viikon päästä uskon supiloita lötyvän jo hyvin (kerron kuinka kävi) Kanttarelle on naapuri jo 3 viikkoa poiminut ja kertonut että niitä on hyvin (itse en kanttarellejä löydä, olen varmaan väärän tyyppisissä metsissä, otan jos vastaan tulee mutta harvoin tulee )
      Tässä pari kuvaa päivän suppilosaaliista ensin tuoreet sitten kuivattu:
      http://www.aijaa.com/v.php?i=2756021.jpg
      http://www.aijaa.com/v.php?i=2756217.jpg

• Ruma mies

Totta on, että sienet ovat myöhässä. Suppilovahverot ovat normaalisti tähän aikaan jo suuria, nyt suurin osa niistä on pikkusormen kynnen kokoisia naperoita, poimittavissa vasta 1-2 viikon kuluttua.

Rouskut tuntuvat olevan aivan sekaisin. Normaalisti niillä on yksi suuri satokausi, jolloin niitä voi poimia koko talven tarpeen parissa päivässä. Nyt tuntuu kuin yhden ison satokauden sijasta olisi monta pientä satokautta.

• * Uroskokki

Kyllä ainakin täällä Paimiossa huonolta näyttää Suppiloiden osalta, runsas viikko kulunut ja melkeen tyhjänä varmat paikat ovat

• 1943

olin minäkin eilen sienessä. Lampaankääpiä löytyi jonkin verran. Lisäksi tuntui olevan kangasrouskuja, joita en poimi. Tuosta maastosta löytyi 1 musta torvisieni ja muutama suppilovahvero. Viimeksi mainittuja olen muualta löytänyt, ei kuitenkaan ole valtavia määriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1063
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      22
      1040
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      725
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      605
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      61
      596
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe