Onko muille käynyt näin?

Ylipainoinen odottaja

Eli onko kohtalotovereita, kun otimme tulevalle vauvallemme vakuutusta niin se evättiin painoindeksin takia. Olen kyllä ihan reilusti ylipainoinen indeksi 40, mutta raskaudessa kaikki sujunut hyvin. Emme siis saa vauvalle synnytyksestä alkaen voimassa olevaa vakuutusta:(

13

1839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

Enpä ole kuullut että vakuutusta olisi evätty noin mutta onhan ne riskit moninkertaiset ylipainoisilla... kai itse tiedät niistä? Vakuutusyhtiö saa päättää millaiset riskit itse ottaa eli se ei vakuuta jos joutuu suurella todennäköisyydellä korvaamaan isot rahat. Näin se vaan valitettavasti on. En halua pelotella mutta teillä todellakin on isoja riskejä.
      http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Äidin ylipaino on merkittävä riski raskaudelle/HS20070120SI2YO04ri6?ref=rss

• olen

kyllä kuullut että tuo on vakuutusyhtiöissä ihan yleinen käytäntö. Mut toivotaan, että ne vakuutusrahat olis menneet hukkaan!

• evättiin

vauvavakuutus mun migreenin takia. Se tuntui vähän oudolta, koska mun migreeni ei ole vaikuttanut mitenkään lapsen kasvuun ja kehitykseen.

• kysyisin

että mikä oli vakuutusyhtiö? itsellä kanssa edessä vakuutuksen ottaminen ja ylipainoa on...

• alkup.

Tapiola, muuten saimme heiltä edullisen vauvavakuutustarjouksen mutta nyt sitten otamme sen ilmeisesti vasta lapsen synnyttyä... Tosin vakuutusten myyjä ei sanallakaan maininnut että ylipaino voisi olla joku tekijä ettemme vakuutusta saisi, en sitten tiedä eikö kehdannut sanoa, vai halunnut vai eikö itekään tiennyt. Olin kuitenkin mukana vakuutustarjouksia haettaessa ja ylipainon kyllä havaitsee selvästi...

• vakuutuksen ottaja
        alkup. kirjoitti:

Tapiola, muuten saimme heiltä edullisen vauvavakuutustarjouksen mutta nyt sitten otamme sen ilmeisesti vasta lapsen synnyttyä... Tosin vakuutusten myyjä ei sanallakaan maininnut että ylipaino voisi olla joku tekijä ettemme vakuutusta saisi, en sitten tiedä eikö kehdannut sanoa, vai halunnut vai eikö itekään tiennyt. Olin kuitenkin mukana vakuutustarjouksia haettaessa ja ylipainon kyllä havaitsee selvästi...

Saimme kyllä vakuutuksen Tapiolasta vaikka painoa on paljon ylimääräistä.Meidän papereissa ei painoa edes tiedusteltu.

• ..........
        alkup. kirjoitti:

Kyseessä on varmaan se, että haitte vakuutusta liian myöhään! Eli pitää vakuuttaa ennen tiettyjä viikkoja, tosi aikaisin kuitenkin. Jos ylipainosta syynä ei mainittu, tuskin se sitten oli se syy...

• alkup.
        .......... kirjoitti:

Kyseessä on varmaan se, että haitte vakuutusta liian myöhään! Eli pitää vakuuttaa ennen tiettyjä viikkoja, tosi aikaisin kuitenkin. Jos ylipainosta syynä ei mainittu, tuskin se sitten oli se syy...

Haimme vakuutusta syyskuun alussa 2.9. ja mulla on laskettu aika vasta tammikuun 17. eli mun mielestä emme hakeneet kyllä liian myöhään. Meilläkään ei erikseen painoa kyselty mut se näkyy äitiyskortissa, josta ottivat hakemukseen kopion. Vakuutusyhtiön päätöksessä nimenomaan mainittiin että painoindeksi on syynä siihen että riskit ovat suurentuneet ja vakuutusta ei myönnetä.

• oli toi sun eka
        alkup. kirjoitti:

Haimme vakuutusta syyskuun alussa 2.9. ja mulla on laskettu aika vasta tammikuun 17. eli mun mielestä emme hakeneet kyllä liian myöhään. Meilläkään ei erikseen painoa kyselty mut se näkyy äitiyskortissa, josta ottivat hakemukseen kopion. Vakuutusyhtiön päätöksessä nimenomaan mainittiin että painoindeksi on syynä siihen että riskit ovat suurentuneet ja vakuutusta ei myönnetä.

kirjotus..kun sain sellasen käsityksen ettei sitä ylipainnoa mainittu ees siinä..vaan luulet et se oli syy..nyt sit sanot et syy lukikin paperissa.. nooooh.. nimim.toinen lukija

• tosiaan...
        oli toi sun eka kirjoitti:

kirjotus..kun sain sellasen käsityksen ettei sitä ylipainnoa mainittu ees siinä..vaan luulet et se oli syy..nyt sit sanot et syy lukikin paperissa.. nooooh.. nimim.toinen lukija

Ja nyt kysyjä sanoikin että syy luki papereissa! Selvähän se... eilen tuli mtv faktalla lihavan synnytys ja siltä meinasi lähteä henki. Piti laittaa hengityskoneeseen synnytyksen jälkeen. Riskit ovat kiistattomat eli lihavat saavat raskausmyrkytyksen ja raskausajan diabeteksen helpommin ja eivät pysty hoitamaan sitä diabetestä ruokavaliolla koska eivät yleensä pysty syömään normaalisti. Eli enpä ihmettele jos vakuutusyhtiö ei anna vakuutusta.

• meillä...

Meillä kävi samoin. Haettiin vakuutusta ensin muistaakseni Pohjolasta, sieltä tuli päätös jossa luki suoraan,ettei vakuutusta myönnetä äidin ylipainon takia. Sitten olimme yhteydessä Lähivakuutukseen, josta sanotiin, ettei ylipaino ole syy evätä vakuutusta, jos raskaudessa kaikki on muuten sujunut hyvin. No, hakemus vetämään sinne ja vähän ajan kuluttua tuli päätös "Vakuutusta ei voida myöntää äidin ylipainon vuoksi" :( No, tyttö on kohta 2kk ja ollut täysin terve, mutta aiomme kuitenkin ottaa vakuutuksen kun 2kk tulee täyteen :)

• ......

Osaako kukaan sanoa millaiset rajat niillä vakuutusyhtiössä on, paljonko ylipainoa on "liikaa"? Vai onko se että kun painoindeksin mukaan on vähänkin ylipainon puolella niin vakuutusta ei saa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2945
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe