kokemuksia Helsingin keskuskadun Silmäsairaalasta?

privaattia

oletteko käyneet operaatioissa?

5

1931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen olen

      Mulla on tosiaan harmaakaisi leikattu molemmista silmistä ja oikein tyytyväinen olen. On jo muutama vuosi aikaa, mutta sen jälkeen olen muuten käynyt siellä silmälääkärin kontrolleissa reilun vuoden välein, niin paljon paikkaan tykästyin :)

      En tiedä mitä noista harmaakaihioperaatiosita sen tarkemmin kertoisin, siis sujuivat hyvin ja henkilökunta oli ystävällistä.

      • ehkä valitsen

        millaiset tekomykiöt, tarvitsetko laseja? kuka kirurgi on hyvä?


      • tyytyväinen olen
        ehkä valitsen kirjoitti:

        millaiset tekomykiöt, tarvitsetko laseja? kuka kirurgi on hyvä?

        Ei leikattu yhtäaikaa, vaan oisko ollut noin kolmen viikon välein. Siis leikkaukset olivat toki jo vuonna2002.

        Mykiöistä en tiedä/muista muuta kuin, että saamassani indetification card:issa lukee model: AR40e ja vasemmassa diopteria 25.0D sekä oikeassa 24.0D Ja kortissa on myös firman nimi: Allergan, Inc., oisko valmistajan nimi...

        Laseja en tarvi, ei olut ennen kaihileikkausta eikä nytkään. Siksi dioptereissa tuo pienen pieni ero, jotta sekä lähi, että kaukonäkö olisivat toimivat (eli silmät ovat siis aivan vähän erilaria, mutta niin vähän, ettei normaalitilanteissa haittaa mitään, mutta laseja ei sitten tarvita, jollei tule muuta ongelmaa myähemmin - eikä ole ainakaan vielä tullut, yli 6 vuotta operaatioista.

        Kirurgi oli Jukka Sulonen. En voi oikeastaan sanoa mitään muuta hänestä kuin sen, että omalla kohdallani kaikki meni ja onnistui vallan mainiosti - toki näin olisi hyvin voinut käydä myös kaikkien muidenkin leikkaavien silmälääkäreiden kanssa.


      • jos kaksi silmää operoitiin
        tyytyväinen olen kirjoitti:

        Ei leikattu yhtäaikaa, vaan oisko ollut noin kolmen viikon välein. Siis leikkaukset olivat toki jo vuonna2002.

        Mykiöistä en tiedä/muista muuta kuin, että saamassani indetification card:issa lukee model: AR40e ja vasemmassa diopteria 25.0D sekä oikeassa 24.0D Ja kortissa on myös firman nimi: Allergan, Inc., oisko valmistajan nimi...

        Laseja en tarvi, ei olut ennen kaihileikkausta eikä nytkään. Siksi dioptereissa tuo pienen pieni ero, jotta sekä lähi, että kaukonäkö olisivat toimivat (eli silmät ovat siis aivan vähän erilaria, mutta niin vähän, ettei normaalitilanteissa haittaa mitään, mutta laseja ei sitten tarvita, jollei tule muuta ongelmaa myähemmin - eikä ole ainakaan vielä tullut, yli 6 vuotta operaatioista.

        Kirurgi oli Jukka Sulonen. En voi oikeastaan sanoa mitään muuta hänestä kuin sen, että omalla kohdallani kaikki meni ja onnistui vallan mainiosti - toki näin olisi hyvin voinut käydä myös kaikkien muidenkin leikkaavien silmälääkäreiden kanssa.

        miten pitkä sairasloma tuli kun silmät leikataan noi eri aikaan? nykyään voidaan kai leikata jopa samalla kertaa?


      • Anonyymi
        tyytyväinen olen kirjoitti:

        Ei leikattu yhtäaikaa, vaan oisko ollut noin kolmen viikon välein. Siis leikkaukset olivat toki jo vuonna2002.

        Mykiöistä en tiedä/muista muuta kuin, että saamassani indetification card:issa lukee model: AR40e ja vasemmassa diopteria 25.0D sekä oikeassa 24.0D Ja kortissa on myös firman nimi: Allergan, Inc., oisko valmistajan nimi...

        Laseja en tarvi, ei olut ennen kaihileikkausta eikä nytkään. Siksi dioptereissa tuo pienen pieni ero, jotta sekä lähi, että kaukonäkö olisivat toimivat (eli silmät ovat siis aivan vähän erilaria, mutta niin vähän, ettei normaalitilanteissa haittaa mitään, mutta laseja ei sitten tarvita, jollei tule muuta ongelmaa myähemmin - eikä ole ainakaan vielä tullut, yli 6 vuotta operaatioista.

        Kirurgi oli Jukka Sulonen. En voi oikeastaan sanoa mitään muuta hänestä kuin sen, että omalla kohdallani kaikki meni ja onnistui vallan mainiosti - toki näin olisi hyvin voinut käydä myös kaikkien muidenkin leikkaavien silmälääkäreiden kanssa.

        Jukka Sulonen leikkasi kaihin molemmista silmistä n. 10v sitten. Leikkaus onnistui loistavasti ja näkö edelleen erinomainen. Ei ole jälkikaihiakaan tullut, koska kaikki samentumat saatiin aikanaan pois. Kiitos ja kunnia Sulosen ammattitaidolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe