Yamaha YZF-R125 vai Honda CBR 125

Kertokaapas

Niin elikkäs kertokaapas molempien kevareiden hyvät sekä huonot puolet. Kumpi olisi parempi ihan normi kaupunkiajossa?

61

9839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään tiedä

      mutta jammulle uskollisena: onhan se nyt niin paras, mutta toisaalta uuden CBR:n saa alle 3500...

      • kuski - - - -

        seepra on hienomman näkönen ja kulkee kovempaa


      • mitään tiedä
        kuski - - - - kirjoitti:

        seepra on hienomman näkönen ja kulkee kovempaa

        taannoisessa MP-Maailmassa vertailtiin juuri noita kahta ja ceberi on ilmeisesti ajajaystävällisempi, siis mukavampi, mutta toisaalta jammu isommalla rungolla parempi jos on ajaja pitempi, toisaalta asento kyykympi jammussa joten ajamatta ei tiedä.Mutta oikeasti mukaan vertailuun pitäisi ottaa todellinen 1. eli aprilia, hinta tietenkin on mitä on.


    • hah

      toi ensinmäinen vaa on paras

      • fdgfdg

        jos haluat osaksesi sääliä osta cbr jos taas mainetta ja kunniaa osta yamaha.yamahassa todellakin sitä isojen pyörien meininkiä.cbr on pikkutyttöjen kampaajallakäynti kulkine.


      • Patvo
        fdgfdg kirjoitti:

        jos haluat osaksesi sääliä osta cbr jos taas mainetta ja kunniaa osta yamaha.yamahassa todellakin sitä isojen pyörien meininkiä.cbr on pikkutyttöjen kampaajallakäynti kulkine.

        Mä oon ite ajanu moneen kertaan CBR:llä ja ollu YZF:n päällä. en ooviel sitä ajanu, mutta henk koht. pidän enemmän Jammusta. en tiiä miks, mutta jammussa on ainakin paremmat äänet.
        En kyllä siitä nopeudesta sit tiiä, aika monen mukaan YZF kulkee 134km/h ja CBR vähä vähemmän...


      • seepra kuski -- - - - - -
        Patvo kirjoitti:

        Mä oon ite ajanu moneen kertaan CBR:llä ja ollu YZF:n päällä. en ooviel sitä ajanu, mutta henk koht. pidän enemmän Jammusta. en tiiä miks, mutta jammussa on ainakin paremmat äänet.
        En kyllä siitä nopeudesta sit tiiä, aika monen mukaan YZF kulkee 134km/h ja CBR vähä vähemmän...

        meikäläisen CBR kulkee kovempaa kuin 134 km/h. Ei ole tainnu vain olla kuskeilla taitoa;)???


      • miksum93
        seepra kuski -- - - - - - kirjoitti:

        meikäläisen CBR kulkee kovempaa kuin 134 km/h. Ei ole tainnu vain olla kuskeilla taitoa;)???

        alkaa verratko jammuu ja sepraa. yamahas on kaikki parempaa ja TM testas nait kahta. jammu vei tietekinkin mut vaa aika pienel erol, huiput oli niil myotatuules 113... hankikaa gpr siin on tehoo ja vaantoo TTn


      • munq
        miksum93 kirjoitti:

        alkaa verratko jammuu ja sepraa. yamahas on kaikki parempaa ja TM testas nait kahta. jammu vei tietekinkin mut vaa aika pienel erol, huiput oli niil myotatuules 113... hankikaa gpr siin on tehoo ja vaantoo TTn

        Lueskelin ilta puhteena täs näit kevari asioita ja mietin itsekin ostoa, mutta en vertais huippuja noin pelkän mittarin mukaan, kun nehän tuppavaat enemmän tai vähemmän valehtelemaan. Kannatan siis, että katsotte että heittääkö mittari ja vertailette sitten. Ja vielä ei voi sanoa kumpi noista on parempi noin suoraan. Mielipide on katsojaasta/käyttäjästä kiinni. Toki eroja voi vertailla ja sehän on suositeltavaa.


      • miksum93
        munq kirjoitti:

        Lueskelin ilta puhteena täs näit kevari asioita ja mietin itsekin ostoa, mutta en vertais huippuja noin pelkän mittarin mukaan, kun nehän tuppavaat enemmän tai vähemmän valehtelemaan. Kannatan siis, että katsotte että heittääkö mittari ja vertailette sitten. Ja vielä ei voi sanoa kumpi noista on parempi noin suoraan. Mielipide on katsojaasta/käyttäjästä kiinni. Toki eroja voi vertailla ja sehän on suositeltavaa.

        Nii no, oon testannu molempii pyörii ja asia oli päivän selvä heti kun istu selkää. jamahas on erittäin laadukas vaihteisto, toisin kun taas separis josta löyty ihmeelisii välivapait(oli uus). Kaikeltapaa yamahas oli laadukkaampi tuntuma. ja parempi pätimä arvo;) tosin voi olla et ceparin saa kulkee kovempaa. ku vakiona menee melkein yht kovaa ja yamaha on "TT" toisin kun cepari jos on kai jonkin lainen kuri putkes. en ole aivan varma korjatkaa jos tiedätte


      • munq
        miksum93 kirjoitti:

        Nii no, oon testannu molempii pyörii ja asia oli päivän selvä heti kun istu selkää. jamahas on erittäin laadukas vaihteisto, toisin kun taas separis josta löyty ihmeelisii välivapait(oli uus). Kaikeltapaa yamahas oli laadukkaampi tuntuma. ja parempi pätimä arvo;) tosin voi olla et ceparin saa kulkee kovempaa. ku vakiona menee melkein yht kovaa ja yamaha on "TT" toisin kun cepari jos on kai jonkin lainen kuri putkes. en ole aivan varma korjatkaa jos tiedätte

        Itse olen kuullut kaverilta, jollai on arrowin putkisto vaimennin cbr:ssä että tämä olisi kulkupuolta parantanut. Myös motot.net tietopankissa lukee, että cbr:ään saisi melkein 1kW lisää tehoa tehoputkistolla. No mene ja tiedä, siitä vaan kokeilemaan. Penkillähän se asia selviäis. Jos joku on penkittäny cbr:nsä teharin kanssa vois sanoa miten asia oikeesti on.


      • miksum93
        munq kirjoitti:

        Itse olen kuullut kaverilta, jollai on arrowin putkisto vaimennin cbr:ssä että tämä olisi kulkupuolta parantanut. Myös motot.net tietopankissa lukee, että cbr:ään saisi melkein 1kW lisää tehoa tehoputkistolla. No mene ja tiedä, siitä vaan kokeilemaan. Penkillähän se asia selviäis. Jos joku on penkittäny cbr:nsä teharin kanssa vois sanoa miten asia oikeesti on.

        joo siis tulee varmaa tehoi lisäää teharil niinku tulee jammuuki saattaaa tulla enemmänki ku toi 1 kw


      • ahamaY*
        miksum93 kirjoitti:

        joo siis tulee varmaa tehoi lisäää teharil niinku tulee jammuuki saattaaa tulla enemmänki ku toi 1 kw

        Aluksi sen verran tästä viestistä, omistan yamahan joten olen luonnollisesti sen puolella.

        Mutta täytyy aluksi korjata nämä TM testejä lukeneiden ihmisten ajatukset, yamahan huippunopeus ja kiihtyvyys on "huomattavasti" parempi kuin hondalla. kaveri, kenen kanssa kuljen päivät omistaa hondan ja huiput on siinä 120-125 MITTARIIN. Yamahalla tulee 127-134 normaalilla tuulen vireellä. myötätuuleen yammu pääsee parhaimmillaan sinne 137 asti MITTARIIN, sillä siinä paikkeilla alkaa kone rajoittamaan.

        molemmat ovat ruiskuja, joten kuluttavat vähän, mutta isomman tankkinsa ansiosta Yamahalla pääsee pidemmälle yhden tankkauksen voimalla.

        yamaha on iso, titanicin kokoinen piikki, jolla on hyvä harjoitella isompaa pyörää varten. Honda on sitten taas pienempi, ja luonnollisesti ketterämpi käännellä. Silti, ihmeen kaupalla Yamaha kiihtyy nopeammin, ja eron kyllä huomaa. Hondan ensivaikutelmaa pilaa polkupyörän paksuiset renkaat, sillä Yamahan eturengaskin on suurempi kuin cbr:än takarengas.

        sitten vielä puollustelen omaa pyörää, sillä saa naisia paremmin ;)
        -jos olet eri mieltä, nii ei muuta kuin ilmoituksia.


      • miksum93
        ahamaY* kirjoitti:

        Aluksi sen verran tästä viestistä, omistan yamahan joten olen luonnollisesti sen puolella.

        Mutta täytyy aluksi korjata nämä TM testejä lukeneiden ihmisten ajatukset, yamahan huippunopeus ja kiihtyvyys on "huomattavasti" parempi kuin hondalla. kaveri, kenen kanssa kuljen päivät omistaa hondan ja huiput on siinä 120-125 MITTARIIN. Yamahalla tulee 127-134 normaalilla tuulen vireellä. myötätuuleen yammu pääsee parhaimmillaan sinne 137 asti MITTARIIN, sillä siinä paikkeilla alkaa kone rajoittamaan.

        molemmat ovat ruiskuja, joten kuluttavat vähän, mutta isomman tankkinsa ansiosta Yamahalla pääsee pidemmälle yhden tankkauksen voimalla.

        yamaha on iso, titanicin kokoinen piikki, jolla on hyvä harjoitella isompaa pyörää varten. Honda on sitten taas pienempi, ja luonnollisesti ketterämpi käännellä. Silti, ihmeen kaupalla Yamaha kiihtyy nopeammin, ja eron kyllä huomaa. Hondan ensivaikutelmaa pilaa polkupyörän paksuiset renkaat, sillä Yamahan eturengaskin on suurempi kuin cbr:än takarengas.

        sitten vielä puollustelen omaa pyörää, sillä saa naisia paremmin ;)
        -jos olet eri mieltä, nii ei muuta kuin ilmoituksia.

        hyvä saada vähä käyttäjä tietoo. minulle helpotus kuulla et toi yamaha on nopeempi ku se mitä TM ilmotti, ja näin olen kuullut monelta käyttäjältä.
        Joo ja Yamaha on todellaki paljo paremman näkönen


      • sepolle¨
        ahamaY* kirjoitti:

        Aluksi sen verran tästä viestistä, omistan yamahan joten olen luonnollisesti sen puolella.

        Mutta täytyy aluksi korjata nämä TM testejä lukeneiden ihmisten ajatukset, yamahan huippunopeus ja kiihtyvyys on "huomattavasti" parempi kuin hondalla. kaveri, kenen kanssa kuljen päivät omistaa hondan ja huiput on siinä 120-125 MITTARIIN. Yamahalla tulee 127-134 normaalilla tuulen vireellä. myötätuuleen yammu pääsee parhaimmillaan sinne 137 asti MITTARIIN, sillä siinä paikkeilla alkaa kone rajoittamaan.

        molemmat ovat ruiskuja, joten kuluttavat vähän, mutta isomman tankkinsa ansiosta Yamahalla pääsee pidemmälle yhden tankkauksen voimalla.

        yamaha on iso, titanicin kokoinen piikki, jolla on hyvä harjoitella isompaa pyörää varten. Honda on sitten taas pienempi, ja luonnollisesti ketterämpi käännellä. Silti, ihmeen kaupalla Yamaha kiihtyy nopeammin, ja eron kyllä huomaa. Hondan ensivaikutelmaa pilaa polkupyörän paksuiset renkaat, sillä Yamahan eturengaskin on suurempi kuin cbr:än takarengas.

        sitten vielä puollustelen omaa pyörää, sillä saa naisia paremmin ;)
        -jos olet eri mieltä, nii ei muuta kuin ilmoituksia.

        jos ei puhuta enää normista kaupunkiajosta, ni kerron pienen tarinan. hengailin kahden separin omistajan kanssa kylillä, ja joku sitten sai päähänsä että lähdetään porukalla turkuun. Joten, matkaan lähti 2 cbr:ää ja yks yzf. Jos joku tietää, niin Turku-Tampere moottoritiellä on ihan mukavan kokoinen ylämäki, sinne saakka päästiin ihan mukavaa vauhtia, itse ajelin perimmäisenä ettei pojat jää liikaa.
        noh, siinä kukkulan kohdalla huomasin että sepot alkaa hyytyä, ni piti itekki sit hellittää kaasua. lopulta, kun päästiin melkeen ylös saakka, ni yamahan mittari näytti 88... jumatsuikka et hävetti mennä sitä vauhtia moottoritiellä kun ladatki painelee ohitte...

        -mutta tietenkin, saatte aivan itse valita että kummasta pyörästä pidät enemmän.


      • poeka8934
        sepolle¨ kirjoitti:

        jos ei puhuta enää normista kaupunkiajosta, ni kerron pienen tarinan. hengailin kahden separin omistajan kanssa kylillä, ja joku sitten sai päähänsä että lähdetään porukalla turkuun. Joten, matkaan lähti 2 cbr:ää ja yks yzf. Jos joku tietää, niin Turku-Tampere moottoritiellä on ihan mukavan kokoinen ylämäki, sinne saakka päästiin ihan mukavaa vauhtia, itse ajelin perimmäisenä ettei pojat jää liikaa.
        noh, siinä kukkulan kohdalla huomasin että sepot alkaa hyytyä, ni piti itekki sit hellittää kaasua. lopulta, kun päästiin melkeen ylös saakka, ni yamahan mittari näytti 88... jumatsuikka et hävetti mennä sitä vauhtia moottoritiellä kun ladatki painelee ohitte...

        -mutta tietenkin, saatte aivan itse valita että kummasta pyörästä pidät enemmän.

        haha lol rofl. yzf on parempi paljo parempi ja hienompi


      • Patvo
        poeka8934 kirjoitti:

        haha lol rofl. yzf on parempi paljo parempi ja hienompi

        Kun tosiaan itte aattelin tuon YZF:n hankkia, nii kannattaako ostaa suoraan käytetty, kun ei viittis 5190 euroo tuhlata pyörään, kun ei olekaan vielä semmosia summia. Käytetyissä on riskinsä, mutta kysyn, että kuinka helposti huonolla ajajalla YZF:ään tulee välivapaita? Tarkoitan siis, että jos ostaa semmoselta ei niin hyvältä kuskilta.


      • hinta jammusta!
        Patvo kirjoitti:

        Kun tosiaan itte aattelin tuon YZF:n hankkia, nii kannattaako ostaa suoraan käytetty, kun ei viittis 5190 euroo tuhlata pyörään, kun ei olekaan vielä semmosia summia. Käytetyissä on riskinsä, mutta kysyn, että kuinka helposti huonolla ajajalla YZF:ään tulee välivapaita? Tarkoitan siis, että jos ostaa semmoselta ei niin hyvältä kuskilta.

        Ceparin saa , tai sai ainakin vielä viime syksynä pitkälti alle 4000 ekun. No, jos raha ei aseta esteitä niin siitä vaan jammu kauppaan.


      • Honda2
        munq kirjoitti:

        Itse olen kuullut kaverilta, jollai on arrowin putkisto vaimennin cbr:ssä että tämä olisi kulkupuolta parantanut. Myös motot.net tietopankissa lukee, että cbr:ään saisi melkein 1kW lisää tehoa tehoputkistolla. No mene ja tiedä, siitä vaan kokeilemaan. Penkillähän se asia selviäis. Jos joku on penkittäny cbr:nsä teharin kanssa vois sanoa miten asia oikeesti on.

        Devilin putkella tulee ihanan muhkeat äänet. En vaihtais nopeuden takia ja aina voi ostaa isomman renkaan taakse, parhaimaksi oon todennut leveyden olevan 120/80 - 17.


      • :D5756
        seepra kuski -- - - - - - kirjoitti:

        meikäläisen CBR kulkee kovempaa kuin 134 km/h. Ei ole tainnu vain olla kuskeilla taitoa;)???

        Miten se taidosta on kiinni, pelle :D


      • SelittäkääLisääPASK4
        miksum93 kirjoitti:

        Nii no, oon testannu molempii pyörii ja asia oli päivän selvä heti kun istu selkää. jamahas on erittäin laadukas vaihteisto, toisin kun taas separis josta löyty ihmeelisii välivapait(oli uus). Kaikeltapaa yamahas oli laadukkaampi tuntuma. ja parempi pätimä arvo;) tosin voi olla et ceparin saa kulkee kovempaa. ku vakiona menee melkein yht kovaa ja yamaha on "TT" toisin kun cepari jos on kai jonkin lainen kuri putkes. en ole aivan varma korjatkaa jos tiedätte

        Ehkä on vanha viesti mut sama se.

        Eipä ole mun cebarissa mitään "ylimääräsiä" välivapaita, tainnut olla ihan kuskista kiinni ;)


    • Kääpiögnome

      Jos kuulut vähemmistöön kääpiöt cbr on oiva.

      • 787

        Honda:
        Kiihtyvyys
        Möreet äänet
        Hinta
        Ketteryys
        Koko
        Säilytystilaa penkin alla
        4 vuoden takuu

        Yamaha:
        Voit ajaa huomaamattomasti, sillä kukaan ei kuule kun laitat yamahasi käyntiin

        - Kiihtyy heikosti
        - Sähkömopon äänet
        - 2010-mallit kusivanteilla
        - Ei säilytystilaa
        - Liian makuuasento, rasittaa ranteita ja selkää
        - Hinta


      • hagfdasfgsd
        787 kirjoitti:

        Honda:
        Kiihtyvyys
        Möreet äänet
        Hinta
        Ketteryys
        Koko
        Säilytystilaa penkin alla
        4 vuoden takuu

        Yamaha:
        Voit ajaa huomaamattomasti, sillä kukaan ei kuule kun laitat yamahasi käyntiin

        - Kiihtyy heikosti
        - Sähkömopon äänet
        - 2010-mallit kusivanteilla
        - Ei säilytystilaa
        - Liian makuuasento, rasittaa ranteita ja selkää
        - Hinta

        Yamaha vie viivalla todistetusti
        Se on hiljane mutta mitä sitte?
        Honda ei oo sekää äänekäs
        2010-mallit on hienoja, toi sun kommenttis oli mielipidekysymys
        Yamahassa on säilytystila
        Ja toi yamahan ajoasento on kans mielipidekysymys
        Ja imo honda on liian pienikokoinen
        Ylihinnoteltu toi Yammu on munki mielestä mutta ei niitä uutena tarvii ostaa
        Mee töihi ja osta semmone ku näkee et oot vaa kateelline


      • 4545
        hagfdasfgsd kirjoitti:

        Yamaha vie viivalla todistetusti
        Se on hiljane mutta mitä sitte?
        Honda ei oo sekää äänekäs
        2010-mallit on hienoja, toi sun kommenttis oli mielipidekysymys
        Yamahassa on säilytystila
        Ja toi yamahan ajoasento on kans mielipidekysymys
        Ja imo honda on liian pienikokoinen
        Ylihinnoteltu toi Yammu on munki mielestä mutta ei niitä uutena tarvii ostaa
        Mee töihi ja osta semmone ku näkee et oot vaa kateelline

        Honda vie todistetusti viivalla, no vakioväleistä en osaa sanoa kun mulla on keveemmät välit, mutta näillä vie sitten jo reilusti Yamahaa. Huiputkin kasvoivat 14-44 väleillä kun jaksaa vääntää kutosen loppuun.
        Hondassa sentään paljon möreemmät äänet kuin Yamahassa, ja Hondaan saa putkia halvalla, itsellänikin on vaihdettu putki.
        Yamahassa ei ole penkin alla säilytystilaa, kaiken tilan vie se korjauspussukka. Hondassa on takapenkin alla noin 1.5 litraa säilytystilaa.
        Yamahan asento on selvästi huono, eikä mielipidekysymys, ainakaan normaaliajossa, Yamaha sopii vain kilparadoille, paitsi sielläkään ei sitten tehot riitä.
        Olen jo töissä, ja ei se raha ei kuitenkaan ratkaissut tällä kertaa, joten tämä ei liity siihen.


      • asgfasdf
        4545 kirjoitti:

        Honda vie todistetusti viivalla, no vakioväleistä en osaa sanoa kun mulla on keveemmät välit, mutta näillä vie sitten jo reilusti Yamahaa. Huiputkin kasvoivat 14-44 väleillä kun jaksaa vääntää kutosen loppuun.
        Hondassa sentään paljon möreemmät äänet kuin Yamahassa, ja Hondaan saa putkia halvalla, itsellänikin on vaihdettu putki.
        Yamahassa ei ole penkin alla säilytystilaa, kaiken tilan vie se korjauspussukka. Hondassa on takapenkin alla noin 1.5 litraa säilytystilaa.
        Yamahan asento on selvästi huono, eikä mielipidekysymys, ainakaan normaaliajossa, Yamaha sopii vain kilparadoille, paitsi sielläkään ei sitten tehot riitä.
        Olen jo töissä, ja ei se raha ei kuitenkaan ratkaissut tällä kertaa, joten tämä ei liity siihen.

        No paljos hondan putket sitte maksaa? Kasva jos yamahan ajoasento on huono, se on edelleen mielipidekysymys millasesta ajoasennosta tykkä tai mihi on tottunu


      • 4545
        asgfasdf kirjoitti:

        No paljos hondan putket sitte maksaa? Kasva jos yamahan ajoasento on huono, se on edelleen mielipidekysymys millasesta ajoasennosta tykkä tai mihi on tottunu

        Kyllä minä Yamahalla ajamaan pystyn, jalatkin tukevasti pysyy maassa vielä. Kuitenkin siinä lähes maataan tankin päällä, ja jo TM:n testissäkin luki, että sen etukeno ajoasento rasittaa ranteita. Oman lyhyen koeajon aikana selkänikin tuli kipeeksi.


      • hdagfa
        4545 kirjoitti:

        Kyllä minä Yamahalla ajamaan pystyn, jalatkin tukevasti pysyy maassa vielä. Kuitenkin siinä lähes maataan tankin päällä, ja jo TM:n testissäkin luki, että sen etukeno ajoasento rasittaa ranteita. Oman lyhyen koeajon aikana selkänikin tuli kipeeksi.

        Paljo ne hondan putket maksaa, kysyn uudestaa. Ei siinä nyt ranteitte päälle oo tarkotus koko omaa painoa laittaa, jos ei taivu ni pysyköö cebarissa. Tm:n testissä ne ei osaa mitää, penkitti sisäänajamattomia vehkeitä


      • 4545
        hdagfa kirjoitti:

        Paljo ne hondan putket maksaa, kysyn uudestaa. Ei siinä nyt ranteitte päälle oo tarkotus koko omaa painoa laittaa, jos ei taivu ni pysyköö cebarissa. Tm:n testissä ne ei osaa mitää, penkitti sisäänajamattomia vehkeitä

        Halvimmillaan Hondaan saa kokoputkistoja noin 250 eurolla. Se ajoasento nyt vain on sellainen etukeno, joten paino kohdistuu väkisinkin juuri ranteille. Ja kuten sanoin, niin itselleni ei sovi sellainen, koska ranteet ja selkäni ei kestä, jonkun muun varmasti kestävät.


      • 4545
        4545 kirjoitti:

        Halvimmillaan Hondaan saa kokoputkistoja noin 250 eurolla. Se ajoasento nyt vain on sellainen etukeno, joten paino kohdistuu väkisinkin juuri ranteille. Ja kuten sanoin, niin itselleni ei sovi sellainen, koska ranteet ja selkäni ei kestä, jonkun muun varmasti kestävät.

        Ja lisäystä vielä, että itse en Hondankaan vakioääniä jaksanut kuunnella, vaan putken vaihdoin, jotta tulee kunnon äänet, mutta Yamahassa mielestäni vakioäänet ovat aivan törkeät, kuulostaa ihan sähkömopolta, ei pahalla, mutta kannattaa niihinkin se putki vaihtaa.


      • bvsdga
        4545 kirjoitti:

        Ja lisäystä vielä, että itse en Hondankaan vakioääniä jaksanut kuunnella, vaan putken vaihdoin, jotta tulee kunnon äänet, mutta Yamahassa mielestäni vakioäänet ovat aivan törkeät, kuulostaa ihan sähkömopolta, ei pahalla, mutta kannattaa niihinkin se putki vaihtaa.

        tai sitte repii sen helvetin db-killerin vittuu siitä


      • 47827
        4545 kirjoitti:

        Honda vie todistetusti viivalla, no vakioväleistä en osaa sanoa kun mulla on keveemmät välit, mutta näillä vie sitten jo reilusti Yamahaa. Huiputkin kasvoivat 14-44 väleillä kun jaksaa vääntää kutosen loppuun.
        Hondassa sentään paljon möreemmät äänet kuin Yamahassa, ja Hondaan saa putkia halvalla, itsellänikin on vaihdettu putki.
        Yamahassa ei ole penkin alla säilytystilaa, kaiken tilan vie se korjauspussukka. Hondassa on takapenkin alla noin 1.5 litraa säilytystilaa.
        Yamahan asento on selvästi huono, eikä mielipidekysymys, ainakaan normaaliajossa, Yamaha sopii vain kilparadoille, paitsi sielläkään ei sitten tehot riitä.
        Olen jo töissä, ja ei se raha ei kuitenkaan ratkaissut tällä kertaa, joten tämä ei liity siihen.

        jos son rahast kiinni putken hommaus nii osta eripaksusii putkii vaa jostai rautakaupast ja ala kasata :P... jo taas jos säilytys tilaa kaipaat, osa skootteri...


    • voivoi...

      Joo, sellasta päteemistä ja paskaa täälläkin. Molemmat pyörät on yhtähyviä. Ja kyykkyihin ei tehareita pahemmin osteta... -.- ja ns "tehari" ei tuo lisää nopeutta, ehkä vähän vääntöä. Mutta se auttaa koneen kiertoa ja muuntelee ääntä. Jolloin saadaan pyörään lisättyä lisää kilowatteja eikä kone tukehdu pakokaasuun. Eli kyykkyihin ne teharit voitte unohtaa, teharit on enduroihin. Se on pakoputki! Ja sitten taas ulkonäköön CBR on kääpiöitten, köyhien, munattomien pyörä, kuin taas jos ostaa moottoripyörän sitä varten että hommaa "pillua" ni sitten yzf-r ja se on yksinkertasesti vain hienompi. Ja hinnastakin voi päätellä että kumpikohan olis parempi. Ja yzf-r parempi hallittavuus ja kiihtyy nopeemmin kuin cbr. CBR tuhlaa vähemmän bensaakin joten millä helvetillä se muka ois kiihtymään tai kulkemaan nopeempi kuin yzf-r??? Nyt ne persjantteri kakarat helvettiin täältä päteemästä. Ja ne kenellä oikeesti on kokemusta niitä täällä kaivataan.

    • MP-veteraani

      Ihan turha kiistellä maku asioista. Itse olen ajanut elämäni aikana jos minkälaista pyörää ja omalla pojallani on Yamahan piikkinen ja kummipojallani Hondan vastaava. Molemmilla olen ajanut ja molemmissa on omat puolensa. Yamahan ajoasento ei todellakaan sopinut itselleni, sillä selkä ja ranteet rasittuivat jo lyhyen koeajon jälkeen ja vaikka Hondaa haukutaankin pieneksi niin kyllä siinä mahtui hyvin tällainen 185cm ukkeli ajamaan ja ajoasentokin oli paremman tuntuinen kuin Yamaha:ssa. Kulkupuoli oli molemmissa samanlainen, Honda tuntui kiihtyvän hiukan rivakammin ja kummipoika sanoi vaihtaneensa välityksiä. Huippuja tuli myös kokeiltua, molemmat pyörät keräsivät mittareihinsa suunnilleen saman verran, mutta uskon että CBR:n mittari näytti nopeuden "oikeammin". Myös Hondan renkaita on turha haukkua pieniksi, molemmilla pojilla taisi olla tismalleen samat renkaat käytössä, sillä saahan CBR:n isompia renkaita. Omalle pojalleni olisin ostanut mieluummin juuri tuon CBR:n, mutta hän tuntui todellakin haluavan tuon yzf:n ja maksoi itse koko pyörän. Omasta mielestäni Yamaha on liian paljon Hondaa kalliimpi ja rahalle ei saa vastinetta. Ja säästetyt rahat voi sitten vaikka myöhemmin käyttää autoon, tai isompaan pyörään. Jokatapauksessa on jokaisen oma asia, millä pyörällä ajaa.

    • Näin on

      Taitaa olla luontainen vappunaamari niillä, jotka yrittää saada kalustolla pillua. MP-veteraanin kirjoitus oli hyvä ja omasta mielestänikin noiden kevareiden paremmuus on jokaisen oma mielipide.

    • Kokenut motoristi

      CBR:ssä vakiona hieman pitkät välitykset, mutta sopivilla välityksillä luulen että luonnollisesti ketterämpi ja kevyempi CBR on kiihdytyksissä parempi. Yamahalla saattaa sen sijaan kulkupuoli olla parempaa sillä tehoja on vakiona melkein 1kW enemmän. Äänistä voi olla montaa mieltä, äänenvaimentajaa modaamalla tai itsetehtynä saa äänet itselle mieluiseksi. Itse ajan Hondalla ja olen sitä mieltä että Yamaha ei ole hintaansa nähden Hondaa järkevämpi ostos. Toki molemmathan ne tehokkaina nelitahtipyörinä järkeviä ostoksia ovat.

    • Been There

      Pitäishän se nyt tietää että tällasia kysymyksiä ei kysytä Suomi24:n fanipoika palstoilla (Vastaukset tyyliin: Yammu on iha paska osta hONDA1!!1!) vaan jossain järkevällä sivustolla joka nyt jollain tapaa edes käsittelee moottoripyöriä...

    • kevarikevari

      Olis jees jos jostain löytyis noita cbr:rän änkkiä kun eihän niitä meinaa löytyä...

    • makke17

      mro

      olen itsekkin ajellut molemmilla pyörillä. Ittellä on honda ihan mukava peli onkin.
      Yammussa ainakin omasta mielestä 190cm pitkä kaveri ei ajoasento toimi ollenkaan rupeaa kramppaamaan ja selkä tulee kipeäksi, honda on ainakin minulle sopiva peli ja tässä ei minullakaan rahasta ollut kiinni vaan järki tuli mukaan. Kulkee sen 125 oikeaa nopeutta,mutkateillä aivan loistava peli kevariksi ;Dj. Ja hondani onkin oikein ''pomminvarma peli'' autokoulun vanha peli eli huollettu oikeen kunnolla ja ei naarmuja ollenkaan mittarissa 8tonttua lepäilee ja vaan kovaa ajoa :DDD Mutta uskon että yammullekkin oikeita käyttäjiä löytyy ja näyttävä peli.. Oma mielipide :D

    • puolueeton auttaja

      No itse omistan Hondan vuosimallia 2010 eli viimeinen "pieni" vuosimalli joten luonnollisesti olen sen kannalla, mutta asiaan Hondan kone on tämän hetken piikki markkinoiden luotettavin, mutta yamahan kone on lähes yhtä turvallinen eli ei suurta eroa siinä suhteessa. Olen ajanut molempia pyöria ja mielestäni Hondassa on parempi ajoasento, koska se on pystympi eikä rasita selkää tai ranteita. Vauhdista sen verran että olen ottanut viivat saman vuosimallin yzärin kanssa ja ne menivät aivan samoihin, suoralla cebarini kerää ehkä hivenen enemmän huippuja kuin kyseinen yzäri, mutta alamäessä luonnollisesti jammu menee ohi koska on n.10kg painavampi. Molemmat kuluttaa vähän jammusta en tiedä mutta cebarini vajaa 3 litraa/100km. Hondalle antaisin plussat 4v takuusta sekä halvasta hinnasta tietysti uusi cebari jota en ole ajanut niin maksaa samanverran kuin jammukin. Käytettynä "riippuu tietenkin yksilöstä" olen cebarin kannalla koska niitä saa halvalla ja monissa cebareissa on vielä takuuaikaa jäljellä. Yamahassa etuna tietenkin katteiden suuruus ja ison pyörän tuntuma. Honda kulkee yläkierroksilla paremmin ja tässä suhteessa olen jammun kannalla koska vakiona cebaria on todella rasittavaa kiihdyttää 6 vaihteella 50 vauhdista, mutta välejä vaihtamalla saadaan asia korjatuksi. En ole kuullut että kummassakaan tyyppivikoja olisi, mutta yzäreissä on enemmä pyöräkohtaisia erilaisuuksia kuin Hondassa. Katso kumpi mieleen enemmän sopii ja käy istumassa molemmat laadukkaita pyöriä kun kumpikin ovat.

      • TM-Asiantuntia

        JOS TOTTA PUHUTAAN NIIN HONDA on paras kun laskee kaiken yhteen (hinta kulutus viat ajettavuus jne.)


    • honda kuski
    • HondaCBR125R
      • HondaCBR125R

        Ja vaikka cbrssä onkin vähemmän kuin yzfrssä se tosiaan kiihtyy paremmin kuin yzfr ja yzfr tuntuu minusta jotenkin muoviselta joten ostakaa cbr (itellä vuoden 2011cbr)


      • HondaCBR125R
        HondaCBR125R kirjoitti:

        Ja vaikka cbrssä onkin vähemmän kuin yzfrssä se tosiaan kiihtyy paremmin kuin yzfr ja yzfr tuntuu minusta jotenkin muoviselta joten ostakaa cbr (itellä vuoden 2011cbr)

        Siis vähemmän tehoa


    • erg2234

      Omasta mielestä tas ysäri on parempi mun silmään cbr näyttää muurahaiselta ja se on pienempi, jos oot lyhyt ni osta mielummi separi

    • yzäri<3

      valitatte etttä yzäri on kallis?? ite ostin käytetyn yzärin (2011) mallin 2900e kaikki toimii koko pyörä maalattu ja vilkut vaihettu ja ledit laitetttu sun muuta pikku lisää, yamahan asento sopii minulle tosi hyvin eikä tuu paikat kipeiksi. vakiona 2011 vuoden yzäri ja cbr viivoilla ni yzäri vie tai ainaki oma vakio yzäri vie cebarit sanoitte mitä tahansa voitte tulla kokeilee cebareillanne. aion ostaa vielä arrowin putkiston yskään ja sillä tavalla enemmän vääntöä ja paljo paremmat äänet sillä missään nelitahti pyörässä ei oo vakioputkella hyviä ääniä kaikki ne on samanlaisia imurin kuulosia. ja ne cbr:n renkaat xDDD mun mummiksessa on isommat pyörät xDD

    • Molemmat on hyviä

      Ittellä on tuommoinen 2012 125 R CBR:ä repsol edt. Oon saanut jäteltyä kaikki 125 nelarit, jotka on viivoja sun muita kisoja ottanu. Ja kilometrejä 4kk sisään
      12 000km. Ei mitään vikaa!!!!

      Vehkeistä
      YZF-R125
      -muovinen=huoltoja varten muovien kans ränttäämistä
      -kone alkaa hajoaan noin 25 000km
      -iso, mutta turhan kyyky
      -kaunis pyörä ja saa monennäköisiä, mutta ehkä turha massaa kun niitä on kylän abc:n pihassa 5 rivissä

      CBR(2011->?)
      -uudet leveät vanteet/renkaat, mulla 110 ja 140
      -kone pirteä, ruiskuohjelmalla about 20hp (2011-> kone on 150cc, mutta 125cc pytyllä)
      -puoli-naku=huoltoihin ei tarvii purkaa mitään
      -pieni kulutus maantie 2.8l/100km ja kylä 3.3l/100km
      -kiihtyy v*tusti piikki nelariks

    • separiboi

      "ruiskuohjelmalla 20hp..."

      Ahah.. ohon et taida uskoa itsekkään. Cebari on niitä taiwanin laatupyöriä, joista lähtee hikisesti ne sallitut 15 pollea.

      Vakiona ruiskucebari kulkee MITTARIIN 120km/h tai hitusen yli, mutta tämä ei ole edes 115km/h todellista nopeutta.
      tosi laiska, eikä oikeen kiihy mihinkään. 0-100km/h;n vie aikaa n. 16-17sek ja siinä ajassahan vois vaikka keittää kahvit. Tollanen pienikokoinen edullinen leluhan se on, mutta varmaan ihan hyvä johonkin taajama-ajeluun. :)

      • lahna849

        On ihan Thaimaassa tehty ja kuule ihan samanlailla kiihtyy muitte nelarien kanssa ja on testattu. Iha tasoissa meni yzf ärrän kaa. Ja on jääny 4t husset ja yamaha wee ärrät.


    • maxk2

      Voi pojat pojat....nyt loppu heti noi kiihtyvyys kattomiset koska mul on cbr on testanut jammuu ja face the fact...mollemat kiihtyy surkeesti!!! Jos haluat nopeutta,kiihtyvyyttä niin osta kaks tahti.jos haluaa mukavan,rauhallisen,ekonoomisen prätkän niin kyll se cbr ja jammu vetää sitä samaa rataa.ei niit hemmetin nelareit kiihtyvyydestä osteta eikä toisten tyhmien honda vs yamaha taistelu!mene kauppoihin(tai jos käytetty hakusessa niin varaa aika myyjän kaa)ja testaa mikä sulle sopii parhaiten :) ett sä saa täältä mitään selva että mikä on parempi!ja niin paljon lisää että ei millään,SIIS MILLÄÄN nelaril motaril vedellä...herätkää nyt herranjestas hyvät ihmiset

      • cebarikusk1

        Mikäs siinä jos haluu ostaa 2-t kevarin ja vaihtaa sitä mäntää ihan tarpeeks usein ja sit valitat kun menee kaikki rahat remppaamiseen!

        Ja muuteskin miks helvetis pitäis maksaa uudesta piikistä 6000-7000e kun oikeesti laadukkaamman saa alle 5500e !

        Makuasia mut mikäs siinä kun isi maksaa, kun omat rahat luultavasti menee tupakkaan ja alkomahooliin.

        Terv. 16v-raitis-cebarikuski!


    • noniiiiiii

      KOEAJAKAA ja sitten tehkää päätöksenne! Ulkonäkö ja äänethän ovat katsojan/kuulian omaan näkemykseen mitä ovat. Suunnileen saman verranhan nuo kulkee mut eipä sillä oo paljoo väliä kun nelitahtisia ovat kumpikin.

    • täyttä sontaa

      ei jesus tätä p*skaa että separi ei muka kulje! mulla on -07 cbr täysin vakiona ja kulkupuolta löytyy mittariin n.142km/h, tiedä sitten...

      • totta tosiaan

        niin, mittariin...


      • eseseseses
        totta tosiaan kirjoitti:

        niin, mittariin...

        mittari nyt kusettaa noissa nopeuksissa yleensä jo sen ~20km/h


      • CBR
        eseseseses kirjoitti:

        mittari nyt kusettaa noissa nopeuksissa yleensä jo sen ~20km/h

        no ei ehkänii paljoo heitä kuitenkaa... haukut vaa cbr:ää ku pidät enemmän yamahasta joka ei kulja noi paljoo


      • CBR
        eseseseses kirjoitti:

        mittari nyt kusettaa noissa nopeuksissa yleensä jo sen ~20km/h

        no ei ehkänii paljoo heitä kuitenkaa... haukut vaa cbr:ää ku pidät enemmän yamahasta joka ei kulja noi paljoo


    • Honda all the way

      No yammulla on iha kivat äänet jos on oikee putki mut ei kiihy mihinkään. Cbr kuulema menee iha hyvi.

    • CBR 125 R kuski

      Toisaalta YZF-R125 on parempi, mutta saa rutkasti miinusta männän vaihdosta.. joka näyttää olevan yleinen ongelma YZF-R125 piikeissä.

    • Hondaklaani

      Mielipidekysymys. Kummatkin hyviä ja luotettavia vehkeitä.
      Tätä kiistaa voi lähinnä verrata monkey vs pv meininkiin.
      CBR on käyttäjäystävällisempi ja sopii varmaan vähän paremmin aloittelevalle motoristille. YZF-R on ehkä vähän "sporttisempi", mutta itse pidän CBR:än ajoasennosta. Jos on tiukka budjetti, hyvä kuntoisen (vanhemman)cebarin saa nettimotosta 800e, jammusta voit odottaa 1000e. kummatkin hyviä pyöriä, käy koittamassa ennen ku ostat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe