Coca-Cola, lääke ripuliin?

Mahainen.

Nyt kiinnostaisi tietää, että onkohan ehkäpä muillakin myönteisiä vaikutuksia virvoitus juomasta Coca-Colasta ripulin hoitoon.

Kerran sain kuulla eräältä lääkärilta, että vatsatautiin auttaa/helpottaa Coca-Colan juonti, sillä kokishan on kasvisuutejuoma, ja jokin aine siinä kokiksessa auttaa vatsaan...

Itse olen huomannut, että Coca-Cola on auttanut myöskin ripuliin. Miistan, kun kerran minua vaivasi todella paha ripuli. Riitti jos vaikka haukkasin yhden leipäpalan tai join pisarankin vetta, niin samantien oli mentävä vessaan. Ripuloin niin pahasti, että tuntui kuin kohta kuihtuisin kuoliaaksi.

Mutta juodessani Coca-Colaa (light) vatsa hiukan oudosti remusi, mutta kuitenkaan tunne ei ollut sellainen, että vessaan pitäisi taas mennä. Hetken päästä kokeilin syömistä ja nyt ei tarvinnut mennävessaan! Join houkan lisää kokista ja kuinka ollakaan ripuli oli asettunut!

Myöskin veljeni kertoi minulle, että hänkin on saanut ripulin kerran kuriin juomalla Coca-Colaa.

Ja nyt kiinnostaisi tietää onko muollakin ollut vastaavia myönteisiä kokemuksia kokiksesta ripulin hoitoon?

17

18887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aavistuskaan

      kokiksen avuista. Mutta sen sijaan sekä närästys että ripuli ovat "parantuneet" minulla rasvattomalla maidolla. Kun jätin maidon juonnin, ripuli ja varsinkin närästys olivat karmeat. Tietenkään maito ei kaikille sovi, mutta niille joille sopii, kantsisi ehkä kokeilla varsinkin närästysvaivaan rasvatonta maitoa.

      Kokiksessa on niin paljon karmaisevia aineita, varsinkin light-kokiksessa vielä sokerinkin korvaten, joten en kyllä pätkääkään usko sen terveydelliseen vaikutukseen.

    • Jaffaa

      Jospa on nykyajan ilmiö tuo Cocis. Ennen se oli keltainen Jaffa,jota vatsatautilaiset joivat. Auttaisko jokin tee myös yhtä hyvin? Ennen ulkomaanmatkoilla vaani pöpöt,niin jos tuli ripuli,valkoista leipää ja teetä vaan kunnes tokeni. Aamuisin mapatun konjakin voima on jo todettu luulonvaraiseksi.

      • virallisesti tunnustaneet

        ennen vanhaan sitä, että keltainen jaffa auttaa. Muistan kun lapseni olivat pieniä ja jollakin oli mahatauti. Lääkäri vihjaisi, että voisihan sitä koettaa keltaista jaffaa. Se auttoikin. Itse olen jo eläkkeellä, mutta jos on vatsassa jotain ongelmaa, juon keltaista jaffaa ( pieni määrä kerrallaan) ja kyllä se vaan auttaa!


      • Kuukkeli*
        virallisesti tunnustaneet kirjoitti:

        ennen vanhaan sitä, että keltainen jaffa auttaa. Muistan kun lapseni olivat pieniä ja jollakin oli mahatauti. Lääkäri vihjaisi, että voisihan sitä koettaa keltaista jaffaa. Se auttoikin. Itse olen jo eläkkeellä, mutta jos on vatsassa jotain ongelmaa, juon keltaista jaffaa ( pieni määrä kerrallaan) ja kyllä se vaan auttaa!

        Keltainen jaffa ei oikeesti ole ihme lääke, siinä siis on niin paljon sokeria, että se vaikuttaa helpottaen ripuliin. Saman asian ajaa jos juo vettä, missä on paljon sokeria.;)


      • sitten
        Kuukkeli* kirjoitti:

        Keltainen jaffa ei oikeesti ole ihme lääke, siinä siis on niin paljon sokeria, että se vaikuttaa helpottaen ripuliin. Saman asian ajaa jos juo vettä, missä on paljon sokeria.;)

        todetiiin,että sokerivesi on hyvä ja tepsivä lääke!


      • sokeri elättää aina pöpöjä

      • sanoi lääkäri

    • Leif Lindström

      VATSATAUTIIN EI OLE PARANNUSKEINOJA PAITSI SEN PITÄMINEN!!!!! JAFFASSA ON LIIKAA SOKERIA, WISHY-VESI ON AINOA SUOSITELTAVA VATSATAUDIN AIKANA, JOSKAAN SEKÄÄN EI SITÄ VIE POIS EIKÄ NOPEUTA. TÄRKEINTÄ ON RIITTÄVÄ NESTEEN SAANTI JA SUOLAN. SYÖDÄ EI KANNATA, ALKAA VAIN VELLOMAAN MAHASSA.

    • toivottua vaikutusta

      Ei vahvat sokerijuomat kuten cokis ole mitään lääkkeitä. Jokin idea tuohon kuitenkin liittyi mutta kyse ei ollut kuitenkaan millään lailla limppareiden "parantivasta vaikutuksista".

      Vatsataudissa kuitenkin riittävä nesteen juominen olisi tärkeää. Muistaakseni tuon limppareidenkin idea liittyi jollakin tavalla vatsan suola tms. tasapainoon... Ehkä googlettamalla löytyy paremmin tietoa.

      Vatsatautiin voivat helpottaa myös maitohappobakteerivalmisteet.

    • minävaiinn

      Coca-cola on hyvä lääke ripuliin, nykyisin juotetaan jopa pienille lapsille ja vauvoille sairaalassa cocista ensihoitona ripuliin

    • cokispieru

      Minun kohdallani ainakin puolenlitran pullo Coca Cola Zeroa takaa kunnollisen ripulin viikoksi eikä helpota ei sitten mikään.

    • Colaa nam

      Oon kans kuullu että Colassa on jotain ainetta, joka suojaa vatsan kalvoja tms. Pari vuotta taakse päin olin perheeni kanssa Turkissa. Olin ainoa joka joi Colaa joka päivä, eikä ollut minkäänlaisia ongelmia vatsan kanssa. Muu perhe taas sai kärsiä vatsavaivoista. Tämän kokemuksen jälkeen uskon vahvasti että itselläni se Cola säästi mut kamalalta ripulilta. Ja huom. mulla on tosi herkkä vatsa, jopa herkempi kuin muilla perheenjäsenillä. En syönyt ennen matkaa tai matkan aikana mitään maitohappobakteereita tms. Joten colaa vaan nassuun ja elämä hymyilee!

    • auttaase

      muistin tän keinon juuri.. ei auttaneet precosat eikä imodiumit ym, mutta onneksi löytyi pullo colaa jonka join, mahakipu ja polte ja ällöolo hävisi - taas! oksennustautiin ihan ehdoton, oon pariin ottteeseen käyttänyt. Nyt antibioottiripuliin.

    • Anonyymi

      Siis coca cola oltiin valmistettu vatsakipuun kauan aikaa sitten mutta siinä oli silloin kokaiinia

    • Anonyymi

      Heippa! Löysin tämän aiheen...kuullut myös että coca cola voi auttaa, mutta onko kukaan kuullut tai kokeillut auttaako kofeiiniton cola myös? Itellä kofeiinim sieto huono. Ilmesesti kofeiinitonta ei saa kuin sokerittomana :/

    • Anonyymi

      Kannabiksen laillistamista ja sääntelyä edistävän kansalaisaloitteen allekirjoitusaika loppuu 3 päivän päästä. Olethan tutustunut aloitteeseen ja allekirjoittanut?

      On aika kääntää sivua, hankkiutua eroon epäonnistuneesta ja syrjäyttävästä kieltolaista ja olla historian oikealla puolella, samalla puolella kuin muut kannabispolitiikkaansa muuttavat itsenäiset valtiot.

      Kieltolait tuovat mukanaan ainoastaan pimeän markkinan, haitat ja kehittyvän rikollisuuden joilla ei lapsia, nuoria tai muita yksilöitä suojella!

      🌍
      https://kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11377
      https://Lailliseksi.fi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe