Mitä luokkia nyky päivänä enää on hengissä?
Rata-auto lukkia suomessa?
6
2884
Vastaukset
- weberman
Jos nyt lähdetään virallisista, SM arvon omaavista liikkeelle:
Formula Ford, yksityyppi monoposto.
Formula Renault, sama, kuin ed.
Formula 3, luokitellut rungot ja moottorit.
Sitten ns. "koppiautot"
Super Touring, perustuu tuotantoautoihin, esim BMW 320, Honda Civic, Vw Golf jne.
GT 3 Nordic, perustana nopeat 2 paikk. matkailuautot, esim Porsche, Ferrari, Lamborchini, Dodge Viper jne.
Lisäksi ns "täyteluokkina" ajavat Legends-autot. putkirunko, Yamahan 1300ccm moottori ja 30 luvun autoja muistuttava kuitukori. Tässä luokassa osanottajia on niin paljon, että karsintalähtöjä on useita.
Kansallisina luokkina hengissä ovat edelleen Mini Tonni ja 2 endurance luokkaa, harrasteautojen rataluokka sekä tietenkin Historic luokat. Lisäksi useampi Karting- luokka.
Joten kyllä radoilla säpinää riittää, siitä vain katsomaan. SM.t ovat jo tältä vuodelta ohi, mutta jospa AKK Sport. nettisivuilta löytyisi vielä jotain kansallista kisaa, niihin on yleensä vapaa pääsy, joten ei kukkaro rasitu, kuin matkakustannuksista ja syödähän yleensä täytyy kuitenkin.:)- PeeVee
Kertoisitko harrasteautojen rataluokasta tarkemmin?
- weberman
PeeVee kirjoitti:
Kertoisitko harrasteautojen rataluokasta tarkemmin?
Eräs kaverini ajoi pari vuotta takaisin laitteella, jossa oli Ford Cortina vm 64 korikehikko, kuituosin kevennetty, normaali turvavarustus. Moottori oli Volvon B230 lohko 86mm iskulla (Pentan teräsakseli), Arrowin H-kanget,Mahlen B230ET.n takomännät koneistettuna 86 iskulle. Kansi ns. 531 valua, venttiilit 49/39. Polttoainetta syötti 2 WEBER 55DCO kaasutinta ja kaasut poistuivat avaran peltisarjan kautta. Vaihteisto oli Fiatin välitetty suorahampainen ja perä Toyota Hi-Acesta. Luonnollisesti jarrut ja jousitus olivat muunneltuja kilpaosin. Laittella voitettiin useita kilpailuja, nyttemmin pitää sapattia muiden kiireiden vuoksi. Tarkempia tietoja saat AKK. Sport sivuilta, mm säännöt. Heillä pitäisi olla myös omat nettisivut.
- villeko
weberman kirjoitti:
Eräs kaverini ajoi pari vuotta takaisin laitteella, jossa oli Ford Cortina vm 64 korikehikko, kuituosin kevennetty, normaali turvavarustus. Moottori oli Volvon B230 lohko 86mm iskulla (Pentan teräsakseli), Arrowin H-kanget,Mahlen B230ET.n takomännät koneistettuna 86 iskulle. Kansi ns. 531 valua, venttiilit 49/39. Polttoainetta syötti 2 WEBER 55DCO kaasutinta ja kaasut poistuivat avaran peltisarjan kautta. Vaihteisto oli Fiatin välitetty suorahampainen ja perä Toyota Hi-Acesta. Luonnollisesti jarrut ja jousitus olivat muunneltuja kilpaosin. Laittella voitettiin useita kilpailuja, nyttemmin pitää sapattia muiden kiireiden vuoksi. Tarkempia tietoja saat AKK. Sport sivuilta, mm säännöt. Heillä pitäisi olla myös omat nettisivut.
Tuolta löytyy tietoa http://www.historicrace.fi/ . Itse olen pyörinyt kisoissa varikolla ja pidän sarjaa yhtenä parhaimmista mitä suomessa ajetaan. Sarja on nykyään Roadsport. Harrasteautoluokka vaihtoi nimensä jokin aika sitten tuollaiseksi.
- R1
villeko kirjoitti:
Tuolta löytyy tietoa http://www.historicrace.fi/ . Itse olen pyörinyt kisoissa varikolla ja pidän sarjaa yhtenä parhaimmista mitä suomessa ajetaan. Sarja on nykyään Roadsport. Harrasteautoluokka vaihtoi nimensä jokin aika sitten tuollaiseksi.
www.locostfinland.com
Locost luokassa hinta/auton nopeus ylivertainen suomessa.
Auton voit rakentaa kokonaan tai osittain itse,tekniikaksi voit laittaa esim. moottoripyörän moottorin tai lähes minkä tahansa auton moottorin (4-syl)
Ajetaan sarjamuodossa Historic Race Finlandin Gulf cuppia.
Kilpailu kuntoisen ja kykyisten autojen hinnat itse rakennettuna alkaen 3000€ - legendsfani
R1 kirjoitti:
www.locostfinland.com
Locost luokassa hinta/auton nopeus ylivertainen suomessa.
Auton voit rakentaa kokonaan tai osittain itse,tekniikaksi voit laittaa esim. moottoripyörän moottorin tai lähes minkä tahansa auton moottorin (4-syl)
Ajetaan sarjamuodossa Historic Race Finlandin Gulf cuppia.
Kilpailu kuntoisen ja kykyisten autojen hinnat itse rakennettuna alkaen 3000€Kyllä ainakin tänä kesänä katsojan kannalta kiinnostavin rataluokka on legends. Autoja on viivalla paljon (!) ja ovat muotoilultaan sympaattisen näköisiä. Silti vauhtia piisaa. Kulkevat kuulemma parhaimmillaan yli 200km/h ja kiihtyvätkin 0-100 alle 4s.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452368
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521603Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311588- 641277
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451277The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2431043- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58859Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20849