Miksi en saa olla lihava?

Pullero

Eli kysynkin että miksi en saa olla lihava? Onkos se niin että jos erotut massasta olet erillainen ja samalla tuomittu. Sterotypiat jylläävät niin paljon että jos olet lihava olet auttamattomasti A) selkärangaton B)Ruma C)Laiska D) Huonompi ihminen.

Minusta lihavuus edustaa keittiötaitoja joten jos ottaisin akan niin pullero mielummin ja toisekseen lihavuuden saavuttaminen vaatii rahaa :D joten olettekos nähneet lihavaa etiopialaista?

Lihavuus voi olla seurausta myös jostain sairaudesta. Miksi täällä sitten moititaan että lihavuus on valtava terveysriski ja samalla unohdetaan että kuollut ihminen ei vanhustenhoitorahoja kuluta! Typeryys paljastuu jos luulee ikuisesti elävänsä vaikka laiha olisikin. Tunnen monia laihoja jotka syövät ennemän kuin minä lihoamatta grammaakaan. Ollessani matkoilla laihojen tuttavien kanssa en voinut muuta kuin ihmetellä sitä määrää jonka he kitusiinsa ahtoivat ja minulla sama määrä aiheutti välittömän painon-nousun. Söimme täysin samaa ruokaa ravintoloissa ja ainoastaan minulla paino nousi .....

Olisi kiva kulkea kaupoissa ja muuallakin joutumatta ajattelemaan tirskumista kuullessaan että nauravatko ne minun ylipainolle.

Elä ja anna muiden elää...............

39

3675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi

maailmassa stereotypiat jyllää. Kaikki käyvät peruskoulua.Kaikkien tulee käyttäytyä samalla tavalla, katsella formuloita ja ja tapella tpsän puolesta.Erilainen on ulkopuolinen, outo kummajainen jota ei voi hyväksyä hyväksyttyjen joukkoon. Joukko-oppi jyllää. Ei ymmärretä, kautta aikojen ovat ihmiset olleet erilaisia, eripituisia, erimallisia, nenät eripituisia ja paksuisia. Miksi se on niin vaikeaa. Onko se peruskoulun ja joukko-opin syy.

• Läski Pukki

oLEN LIHAVA SUOMALAINEN MIES jaksan harrastaa seksiä monta kertaa päivässä ja viikossa olen ylä päällä alla sivulla joka puolella Muija on normaalin painoinen eli ihane painon omaava sillä loppuu puhti ennen kuin minulta. pyörällä jaksan ajaa 40-100 km päivässä jos oikein urheilu hulluksi tuun eikä siinä oo vaihteita harvat ovat mäet joita en jaksa polkee ylös .
        lääkäri sanoi mulla on hyvä sydän eli ei tarvii
        pelätä ihan heti että pumppu tiltaa . ja vaateita löydän semmoisia kun haluan.
        Mitä ennempi yritän laihduttaa sitä enempi lihoon
        oon päätttännyt lopettaa koko homman .
        ja olisiko John Candy ollut niin hyvä näytteliä jos hän olis ollut laiha kukkakeppi ?
        tunnen yhden nelikympisen oljen korren se on kuin duracell pupu ja urheilu hullu niin vaan tehtii äijälle ohitus leikkaus ja sit toiseksi kun puhutaan sokeritaudista tuttavista jotka harrastaa kyseitä anteeks sairastaa tautia ovat juuri kukkakeppejä .

• saahan olla

Etkö ole vielä oppinut, että suhde kalorit, kulutus on se mikä lihottaa .Sun normaalipainoiset kaverit liikkuu vähän tehokkaammin,kun sinä ylipainosi kanssa pystyt.Hehän voivat silloin syödäkkin samoin kun sinä ja enemmänkin.Oiskohan sun kuitenkin syytä miettiä laihtumista,kun itsetuntosi näyttäisi vaativan sitä .Kuvittelet muiden nauravan selkäsi takana ,kantaisit liikakilosi kuin kuningatar, jos kerran haluat olla lihava.Teet siitä vaan itse suuren numeron.Kyllä sitä läskiä kadulla näkee ihan tarpeeksi.Paremmin se säälittää ,kun naurattaa.

• jaahas

joku kateellinen kakkosnelonen A-kupilla marisee.. "Lähinnä säälittää".. blaa blaa..

• painoinen

Mistä lihavaa pitäis kadehtia???
        Luuletko että joku haluaa sun verenpainees,diabetksen,verisuoni-ja sydäntautisi ja -surusi,vyötäröä koristavat ihramakkarat,sellulitisi ym. Haloo,herää!

• painotaiteilija
        painoinen kirjoitti:

Mistä lihavaa pitäis kadehtia???
        Luuletko että joku haluaa sun verenpainees,diabetksen,verisuoni-ja sydäntautisi ja -surusi,vyötäröä koristavat ihramakkarat,sellulitisi ym. Haloo,herää!

Lihavuus on nykyään vakava ilmiö. Lääkärit kehoittavat järjestään kaikkia
        laihduttamaan terveydellisistä syistä. Lihavat vievät enemmän tilaa niin
        kotona kuin ulkona. Lihavat ovat myös kömpelöitä, erityisesti rakastellessaan.
        Laihduttaminen palkitsee nopeasti.

• onnellinen
        painotaiteilija kirjoitti:

Lihavuus on nykyään vakava ilmiö. Lääkärit kehoittavat järjestään kaikkia
        laihduttamaan terveydellisistä syistä. Lihavat vievät enemmän tilaa niin
        kotona kuin ulkona. Lihavat ovat myös kömpelöitä, erityisesti rakastellessaan.
        Laihduttaminen palkitsee nopeasti.

Ei lihavat ole sen kömpelömpiä kun niin sanotut normaalit ei se ole läskeistä kiinni ja mitä tilan viemiseen tulee ni eiköhän sitä tilaa vie ison egon ja kovan äänen omaavat ruipelot jotka luulevat omistavansa koko planeetan.Ja mix valitatte lihavista jos ette kestä katsoa meitä laittakaa silmät kii tai puhkokaa silmänne!!!!

• noora
        jaahas kirjoitti:

joku kateellinen kakkosnelonen A-kupilla marisee.. "Lähinnä säälittää".. blaa blaa..

tuntuu itsetunto-ongelmia olevan itse kullakin. on ihanaa, että meitä on moneksi, eivätkä kaikki ole mitään langanlaihoja. ylipaino on kuitenkin haitaksi terveydelle (siinä missä alipainokin). itse poikkean tänne lähinnä siksi, että tuossa vuonna 2000 olin au pair-vuoden italiassa ja lihosin älyttömästi (lähes 20kg). pääsin noista kiloista eroon ja haluan auttaa muita -siois vain niitä jotka haluavat laihtua. tiedän millä kilot lähtevät ja myös pysyvät poissa.
        olen 165/47 nyt ja kuppikoko on b,... (ja oli b silloinkin, kun painoin sen 20 kiloa enemmän). tuo aa-kupin haukkuminen oli sinänsä aika tyhmää, koska me ihmiset olemme erikroppaisia ja lihomme eri paikoista. jollain vaan on iso perse, vaikka olisi muuten oikein hoikka. jollakulla toisella taas on pienet tai isot rinnat ja sellaisina pysyvät, vaikka paino miten muuttuisi.
        en usko, että kukaan pienirintainen normaalipainoinen haluaa saada mahaan ja perseeseen makkaroita vain siksi, jotta saisi isot rinnat.
        yhtä typerää on lihavan ihmisen haukkua laihaa ihmistä, kuin päin vastoin. minusta edellisen kirjoittajan viestissä oli asiaa, eikä se vaikuttanut miltään vittuilumielessä kirjoitetulta.
        tässä voisi ihan hyvin sanoa sinulle samat sanat, että taas joku kateellinen läski kolmoskutonen DD-kupilla marisee. en todellakaan sano noin kenellekään ja minusta kaikkien kukkien pitäisi antaa kukkia. halusin vain tuoda esiin sen pointin, että miokälui tuo edellisen kirjoittama viesti loukkasi sinua, niin sinun viestisi onnistui loukkaamaan varmasti vähintään yhtä hyvin. jokainen olkoon juuri sen painoinen, kuin itse tahtoo.

• noora
        onnellinen kirjoitti:

Ei lihavat ole sen kömpelömpiä kun niin sanotut normaalit ei se ole läskeistä kiinni ja mitä tilan viemiseen tulee ni eiköhän sitä tilaa vie ison egon ja kovan äänen omaavat ruipelot jotka luulevat omistavansa koko planeetan.Ja mix valitatte lihavista jos ette kestä katsoa meitä laittakaa silmät kii tai puhkokaa silmänne!!!!

mun on ainakin vaikee ratsastaa lihavan miehen päällä, kun heppi on piilossa läskien välissä (ja näyttääkin pienemmältä mitä todellisuudessa on) ja omat polvet ei ylety alustaan, kun toisen reidet ja maha on niin paksu! lihava mies ei vaan mahdu mun jalkojeni väliin.
        ja tätä en kirjoittanut millään pahalla, vaan totesin vaan sen, että kyllä seksi lihavan kanssa on aina vaikeampaa,... mutta hlökohtaisesti mun makuun on isot miehet (pitää olla kokoa, mutta ei liikaa,...sopiva pyöreys on seksikästä)

• Rehureiska
        onnellinen kirjoitti:

Lihava ihminen selittelee lihavuuttaan, ja saa meidän lapsetkin uskomaan että rasvan syönti on terveellistä.Saa toki olla mitä on,kun se pysyskin omana asiana. älkää totuttako läskin syöntiin ainakaan jälkipolvea.

• mie

No joo. Ehkä tuo kalorit-kulutus suhde pätee oppikirjan esimerkki ihmisiin. Kun nyt niin oppinut olet, kerrothan toki miksi asia meidän perheessämme on näin.
        Käymme molemmat töissä, mieheni ja minä. Minä siivoan päivät, hän seisoo paikallaan lähes tulkoon koko ajan. Minä kuljen työmatkat polkupyörällä tai kävellen, hän autolla. Kotityöt lähes poikkeuksetta teen minä hänen istuessa television tai tietokoneen ääressä. Lasten kanssa ulkoilu on myös lähes kokonaan minun "etuoikeuteni". Koirien kanssa ulkoilemme yleensä koko perheen voimalla. Syömme mieheni kanssa suunnilleen samanlaisia annoksia. Lapset ja mieheni ovat normaalipainoisia, minä pyöreä. Hassua, eikö totta!!!

• mie
        Rehureiska kirjoitti:

Lihava ihminen selittelee lihavuuttaan, ja saa meidän lapsetkin uskomaan että rasvan syönti on terveellistä.Saa toki olla mitä on,kun se pysyskin omana asiana. älkää totuttako läskin syöntiin ainakaan jälkipolvea.

Vai läskiä lihavat syö, no en minä ainakaan! Ja mistä olet saanut päähäsi että joku pitää rasvan syöntiä terveellisenä??? Meillä valitaan kaikista elintarvikkeista se kevyempi ja vähäsuolaisempi, jos vaihtoehtoja on ja tätä nykyähän niitä löytyy. Me kaikki syömme samaa ruokaa, mieheni ja minä suunnilleen samankokoisia annoksia, herkkupäivä on vain lauantaina ja se pätee myös vanhempiin. Liikun enemmän kuin mieheni. Ja minä olen perheen ainoa ylipainoinen... Enkä selittele kenellekään, minä nyt vain satun olemaan tällainen.

• haloo
        onnellinen kirjoitti:

Valitettavasti olemme tulevaisuutenne maksumiehiä ja-naisia!! Sitähän me juuri emme haluaisikaan.Olet kovasti lyhytnäköinenkin.

• voi samperi!
        haloo kirjoitti:

Valitettavasti olemme tulevaisuutenne maksumiehiä ja-naisia!! Sitähän me juuri emme haluaisikaan.Olet kovasti lyhytnäköinenkin.

Kyllä... Eli kaikki lihavat pitäisi polttaa roviolla ettei vaan teidän ruipeloiden rahat vähene?!!! ehdotappa siitä eduskuntaa ni ehkä saatte tahtonne läpi!!!! Kyllä sä olet tyhmä!!! on niitä kaikkia muita sairauksia laihoillakin!!

• myöhemmin
        voi samperi! kirjoitti:

Kyllä... Eli kaikki lihavat pitäisi polttaa roviolla ettei vaan teidän ruipeloiden rahat vähene?!!! ehdotappa siitä eduskuntaa ni ehkä saatte tahtonne läpi!!!! Kyllä sä olet tyhmä!!! on niitä kaikkia muita sairauksia laihoillakin!!

Minä puhun ainakin normaali painoisista, en anorektikoista.Kerropas nyt ne "laihojen" sairaudet,mitä tässä on odotettavissa!!!!!Tupakoitsijoiden ja alkohilin liika käyttäjien vaivat kuuluvat myös itseaiheutettuihin ,joten niitä on turha yrittää.Paljonko itse kannat ylimääräistä mukanasi?Mulle on ihan turha kehuskella,että itsehän kiloni riemuiten kannan.Tiedän mitä se riemu ja hyväntuulisuus on .Olin n.10v 20kg ylipainoinen,sitten onneksi polvinivelet ei enään kestäneet.Istuin jopa pyörätuolissa vähän aikaa.Tästä on kulunut n.5v.josta 3v.olen pysynyt siinä painossa johon laihdutin 161/60kg oikeilla ruokatavoilla.En kaipaa takaisin sitä rasvakerrosta,jonka vedin wc-pöntöstä alas.Se tuli jopa kalliiksi pitää.Energiaa kun tarvittiin paljon enemmän sen läskin siirtelemisessä paikasta toiseen.Ruokahan ei ole halpaa.Nykyään olen täysin terve.Osallistuin jopa vuosi sitten Espanjassa 52km.kävelytapahtumaan,joka päättyi korkealle vuorille.Kävelimme koko yön tuon 52km.matkan.Terveytensä vaaliminen kannattaa aina,siitä saa paljon enempi iloa,kuin siitä turhasta ruuasta mitä mättää suuhunsa.

• hörinää
        onnellinen kirjoitti:

Ekö ole kokenut muunlaista elämää????Ainako oot ollu ylipainoinen??Kokeilisit laiduttaa,tulisit huomaamaan muutoksen!!!!!

• Kahden lapsen äiti
        mie kirjoitti:

Vai läskiä lihavat syö, no en minä ainakaan! Ja mistä olet saanut päähäsi että joku pitää rasvan syöntiä terveellisenä??? Meillä valitaan kaikista elintarvikkeista se kevyempi ja vähäsuolaisempi, jos vaihtoehtoja on ja tätä nykyähän niitä löytyy. Me kaikki syömme samaa ruokaa, mieheni ja minä suunnilleen samankokoisia annoksia, herkkupäivä on vain lauantaina ja se pätee myös vanhempiin. Liikun enemmän kuin mieheni. Ja minä olen perheen ainoa ylipainoinen... Enkä selittele kenellekään, minä nyt vain satun olemaan tällainen.

Minulla on kaksostytöt.
        Toinen on selvästi pullukampi kuin toinen.
        Tytöille syötetään ihan samaa ruokaa ja laitetaan lautaselle yhtä paljon. Tytöt liikkuvat yhtä paljon. Lapset ovat olleet vauvasta lähtien ihan eri rakenteisia. Toisella on lyhyet jalat ja pitkä yläkroppa, toisella taas pitkät kintut ja lyhyt yläkroppa. Se lyhytjalkainen on selvästi tullut siis minuun ja lihoo herkästi.
        Lääkäri sanoi, että 5-vuotiasta ei vielä kannata laittaa laihikselle, varsinkin kun kyse on kaksosista. Voisi olla tosi hankala tilanne kieltää toiselta syöminen lähes kokonaan ja antaa toisen syödä normaalisti.
        Lapset ovat hyvässä kunnossa ja liikkuvat paljon. Eikä ole edes allergioita (vielä).
        Ei se aina ole elintavoista tai ruoasta tuo paino kiinni. Minulla on kaksi elävää esimerkkiä, jotka hämmästyttivät jo neuvolassa...

• on.....

...lepposia, ei ne keksi kepposia; jos on runsaslihainen niin ei oo vihainen.
      Tämän vanhan laulun sanat kertookin oivallisesti totuuden! Ei sen kärtsympää, ruikuttavampaa, ja ilkeempää ihmistä juurikaan ole kuin laiha, mitään syödä uskaltamaton "kukkakeppi"! En tajua, miksi laihat, tai ns. normaalipainoiset ovat aina lihavien kimpussa, luulisi että oman, väittämänsä mukaan ihannetilan, itsensä erinomaisuuden ja "haavekuvan" parissa kuluisi aika itseään ihaillen! Mutta EI, mollata muita täytyy!! Mikä näitä "ruikkukukkoja" oikein vaivaa, kun itseensä tyytyväisen ihmisen pitäisi olla helppo hyväksyä muutkin?? Vai eivätkö he olekkaan niin tyytyväisiä, mitä antavat ymmärtää??
      Luulenkin, että ihmisen psyyke on niin monimutkainen, ettei pelkkä oman itsensä ihailu ja muiden mollauskaan anna sille tarvitsemaansa tyydytystä. Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia ja etsitään elämällemme jokin tyydyttävämpi perspektiivi, kuin ulkokuorien arvostelu. Sisinhän on se tärkein!!

• hiiiii

Hyvin sanottu. Näin on. Sisäistäkää tää ihmiset, niin maailma on parempi paikka kaikille, ja helpompi on elää!

• ...täytyy todistella

Miksi teidän pulleroiden täytyy kokoajan todistella olevanne onnellisia ja tyytyväisiä olotilaanne??? Eikö läskien mukana raahaaminen olekkaan iloinen asia??Tottakai jokainen saa syödä mitä ja kuinkapaljon haluaa,mutta se tulevaisuus... sen maksumiehiä ovat ne ei lihavat.Totuus nyt kuitenkin on se,että nämä mainitsemasi "ruikkukukot,kukkakepit"ym.joutuvat olemaan työelämässä kauemmin,kun pysyvät terveenä,eivätkä sairastu liikalihavuuden aiheuttamiin tauteihin ja ylipainon aiheuttamiin nivelrikkoihin ym. Mitä mieltä olet siitä,että jokainen maksakoon itse elämänsä seuraamukset??Rahalla tai hengellään!! Eikö olisi kohtuullista? Ei tarvitsisi puuttua toisten elämään sen jälkeen.Sais syödä itsensä hengiltä vapaasti,syyttömien joutumatta maksumieheksi.

• "leppoinen"
        ...täytyy todistella kirjoitti:

Miksi teidän pulleroiden täytyy kokoajan todistella olevanne onnellisia ja tyytyväisiä olotilaanne??? Eikö läskien mukana raahaaminen olekkaan iloinen asia??Tottakai jokainen saa syödä mitä ja kuinkapaljon haluaa,mutta se tulevaisuus... sen maksumiehiä ovat ne ei lihavat.Totuus nyt kuitenkin on se,että nämä mainitsemasi "ruikkukukot,kukkakepit"ym.joutuvat olemaan työelämässä kauemmin,kun pysyvät terveenä,eivätkä sairastu liikalihavuuden aiheuttamiin tauteihin ja ylipainon aiheuttamiin nivelrikkoihin ym. Mitä mieltä olet siitä,että jokainen maksakoon itse elämänsä seuraamukset??Rahalla tai hengellään!! Eikö olisi kohtuullista? Ei tarvitsisi puuttua toisten elämään sen jälkeen.Sais syödä itsensä hengiltä vapaasti,syyttömien joutumatta maksumieheksi.

Olen ollut suht tyytyväinen elämääni ja itseenikin olenpa ollut lihavampi tai laihempi, molemmista on kokemuksia! Enkä mielestäni "todistellut" mitään!!! Ihmettelin vain sitä, miksi laihojen tai normaalipainoisten pitää AINA olla lihavampien kimpussa!!!! Ulkokuori kun EI ole se tärkein pointti ihmistä arvioitaessa!! Sanonta: moni kakku kaunis päältä, silkkoa sisältä kuvaa laihempien suhtautumista lihavampiin myös erinomaisesti!
        Maksumiesasiasta sanoisin sen verran, että kuka nyt maksaa kenenkin sairastamiset! Maksan minäkin esim. viinan ja tupakan sairastuttamien ihmisten kuluja, vaikken itse em. tuotteita käytä! Tällaiset maksut katson kuitenkin normaaliin elämään kuuluvana, en pidä niistä sen kummempaa meteliä!!
        Sekös sinua ottaakin eniten päähän, kun mielestäsi ruipelot JOUTUVAT olemaan työelämässä lihavia kauemmin??? Voi laihempikin sairastua!!! Joten tämä perustelusi ontuu!! Ja jos et muuta keksi, niin ainahan voit tekeytyä lihavaksi, niin pääset lyhyemmällä työelämässä olemisella!!!!
        Pitäisikö mielestäsi esim. onnettomuudessa loukkaantuneet ja vanhukset jättää hoitamatta sillä perusteella, ettet sinä joudu maksajaksi ja omaa syytään ovat joutuneet onnettomuuteen, tai tulleet vanhoiksi????
        Taatusti maksaa itse jokainen oman elämänsä seuraamukset siinä tapauksessa, jos maksaa ne hengellään!! Hautajaiset maksetaan joko vainajan, tai omaisten rahoista, sinä et ainakaan joudu osallistumaan niihin kuluihin sentilläkään!!! Tuskin ainakaan asuinpaikkakunnallasi kuolee kovin montaa ihmistä 10:n v:n aikana, joka haudattaisiin kunnan (vero)varoin!!
        Muutenkin kirjoituksesi oli vain omaan napaansa tuijottajan malliesimerkki!!!!

• Leppoinen
        "leppoinen" kirjoitti:

Olen ollut suht tyytyväinen elämääni ja itseenikin olenpa ollut lihavampi tai laihempi, molemmista on kokemuksia! Enkä mielestäni "todistellut" mitään!!! Ihmettelin vain sitä, miksi laihojen tai normaalipainoisten pitää AINA olla lihavampien kimpussa!!!! Ulkokuori kun EI ole se tärkein pointti ihmistä arvioitaessa!! Sanonta: moni kakku kaunis päältä, silkkoa sisältä kuvaa laihempien suhtautumista lihavampiin myös erinomaisesti!
        Maksumiesasiasta sanoisin sen verran, että kuka nyt maksaa kenenkin sairastamiset! Maksan minäkin esim. viinan ja tupakan sairastuttamien ihmisten kuluja, vaikken itse em. tuotteita käytä! Tällaiset maksut katson kuitenkin normaaliin elämään kuuluvana, en pidä niistä sen kummempaa meteliä!!
        Sekös sinua ottaakin eniten päähän, kun mielestäsi ruipelot JOUTUVAT olemaan työelämässä lihavia kauemmin??? Voi laihempikin sairastua!!! Joten tämä perustelusi ontuu!! Ja jos et muuta keksi, niin ainahan voit tekeytyä lihavaksi, niin pääset lyhyemmällä työelämässä olemisella!!!!
        Pitäisikö mielestäsi esim. onnettomuudessa loukkaantuneet ja vanhukset jättää hoitamatta sillä perusteella, ettet sinä joudu maksajaksi ja omaa syytään ovat joutuneet onnettomuuteen, tai tulleet vanhoiksi????
        Taatusti maksaa itse jokainen oman elämänsä seuraamukset siinä tapauksessa, jos maksaa ne hengellään!! Hautajaiset maksetaan joko vainajan, tai omaisten rahoista, sinä et ainakaan joudu osallistumaan niihin kuluihin sentilläkään!!! Tuskin ainakaan asuinpaikkakunnallasi kuolee kovin montaa ihmistä 10:n v:n aikana, joka haudattaisiin kunnan (vero)varoin!!
        Muutenkin kirjoituksesi oli vain omaan napaansa tuijottajan malliesimerkki!!!!

Oletpa tosi leppoinen ja äärettömän hyväntuulinen.Ei kai kilot paina?? Et sinä ärhentelylläsi pysty miksikään muuttamaan niitä tosiasioita,että lihavat sairastuu diabetekseen, verenpaineeseen,sydän-ja verisuoni vaivoihin,nivelrikkoihin ym.normaalipainoisia helpommin.Jos sinä vielä 60v.olet syömättä minkäänlaisia lääkkeitä päivittäin,kuten minä,niin onneksi olkoon.Tosiasia on myös,että vain alle 10% Suomalaisista yli 50v.ei käytä mitään vakituista lääkitystä.Kysymyshän oli siitä , että kaikki maksaa omat kulunsa.Sairaudeksi sitä mainitaan alkoholismikin.Itse aiheutettuja vaivoja ,niinkun lihavuus ja myös tupakka. Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että taidat jo naukkailla päivittäin ainakin verenpainelääkkeitä.

• "leppoinen"
        Leppoinen kirjoitti:

Oletpa tosi leppoinen ja äärettömän hyväntuulinen.Ei kai kilot paina?? Et sinä ärhentelylläsi pysty miksikään muuttamaan niitä tosiasioita,että lihavat sairastuu diabetekseen, verenpaineeseen,sydän-ja verisuoni vaivoihin,nivelrikkoihin ym.normaalipainoisia helpommin.Jos sinä vielä 60v.olet syömättä minkäänlaisia lääkkeitä päivittäin,kuten minä,niin onneksi olkoon.Tosiasia on myös,että vain alle 10% Suomalaisista yli 50v.ei käytä mitään vakituista lääkitystä.Kysymyshän oli siitä , että kaikki maksaa omat kulunsa.Sairaudeksi sitä mainitaan alkoholismikin.Itse aiheutettuja vaivoja ,niinkun lihavuus ja myös tupakka. Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että taidat jo naukkailla päivittäin ainakin verenpainelääkkeitä.

Yleensä olen hyväntuulinen ja leppoisa, vain toisiin ihmisiin pilkaten tai alentuvasti suhtautuvat saavat "karvani nousemaan"!! Tiedoksi: jaksan mainiosti kantaa omat kiloni, taakka ei ole ylivoimainen tai raskas. Verenpaineeni on normaalioloissa 80/120, lääkärini mielestä huippuhyvä! Ainoa "vakilääkkeeni" on kilpirauhaslääke; sillä ei tietääkseni ole mitään tekemistä lihavuuden/laihuuden kanssa. Onko sinun tietosi toinen?? Onko sinulla luetun ymmärtämisvaikeuksia?? Kirjoitin ettei alko tai tupakka kuulu "repertuaariini"!! Silti sopotat naukkailusta?? Vain viinaa naukkaillaan, puhekielessä, muita nesteitä juodaan, lääkettä otetaan, tupakkaa poltetaan ja ruokaa syödään, ei siis naukkailla!
        Jos oikein pilkkua viilataan, niin lisäaineellisia ruoka-aineita syömälläkin voi itseaiheutetun taudin saada, esim. syövän; syötkö pelkkää luomu-ruokaa, ettet vaan sairastuta itseäsi?? Autoilu ja teollisuus saastuttavat ilmaamme; käytätkö kaasunaamaria ulkona ollessasi, ettet saa itseaiheutettua , esim. keuhkosairautta?? Voisithan estää sairastumistasi välttämällä lisäaineita ja ilmansaasteita, elintarvike,-ym. teollisuus ei ainakaan ota minkäänlaista vastuuta mahdollisesta sairastumisestasi; itseaiheutettuja kaikki tyynni!!
        Huomaatko, että jos oikein tiukalle vedetään, kaikki sairaudet ovat "itseaiheutettuja"?? Maksatko kaikki sairastamisesi omasta kukkarostasi? Tohin eppäillä ;) Yhteiskunnan kustantamaan terveyskeskukseen sinäkin hakeudut!

• Hola
        "leppoinen" kirjoitti:

Yleensä olen hyväntuulinen ja leppoisa, vain toisiin ihmisiin pilkaten tai alentuvasti suhtautuvat saavat "karvani nousemaan"!! Tiedoksi: jaksan mainiosti kantaa omat kiloni, taakka ei ole ylivoimainen tai raskas. Verenpaineeni on normaalioloissa 80/120, lääkärini mielestä huippuhyvä! Ainoa "vakilääkkeeni" on kilpirauhaslääke; sillä ei tietääkseni ole mitään tekemistä lihavuuden/laihuuden kanssa. Onko sinun tietosi toinen?? Onko sinulla luetun ymmärtämisvaikeuksia?? Kirjoitin ettei alko tai tupakka kuulu "repertuaariini"!! Silti sopotat naukkailusta?? Vain viinaa naukkaillaan, puhekielessä, muita nesteitä juodaan, lääkettä otetaan, tupakkaa poltetaan ja ruokaa syödään, ei siis naukkailla!
        Jos oikein pilkkua viilataan, niin lisäaineellisia ruoka-aineita syömälläkin voi itseaiheutetun taudin saada, esim. syövän; syötkö pelkkää luomu-ruokaa, ettet vaan sairastuta itseäsi?? Autoilu ja teollisuus saastuttavat ilmaamme; käytätkö kaasunaamaria ulkona ollessasi, ettet saa itseaiheutettua , esim. keuhkosairautta?? Voisithan estää sairastumistasi välttämällä lisäaineita ja ilmansaasteita, elintarvike,-ym. teollisuus ei ainakaan ota minkäänlaista vastuuta mahdollisesta sairastumisestasi; itseaiheutettuja kaikki tyynni!!
        Huomaatko, että jos oikein tiukalle vedetään, kaikki sairaudet ovat "itseaiheutettuja"?? Maksatko kaikki sairastamisesi omasta kukkarostasi? Tohin eppäillä ;) Yhteiskunnan kustantamaan terveyskeskukseen sinäkin hakeudut!

Mikä teitä Suomalaisia paksuja vaivaa??Jos oikein ymmärsin lihavat koko ajan kehuskelee,kuin ovat tyytyväisiä kiloihinsa ja onnellisia oloonsa.Mutta EIHÄN SE SILTÄ VAIKUTA!!!!jOS minun pitäisi ruveta kantamaan vaikka 25-50kg ylimääräistä aina mukanani,niin kyllä varmaan kiristyis pinna ja paras tapahan on puskea vihansa tuntemattomiin . Varsinkin jos joku vähänkin mainitsee,että liikalihavuus on vaikka terveys riski.Mikä se nyt todellisuudessa onkin.aJATTELEMINEN EI OLE KIELLETTY lihaviltakaan.

• "leppoisa"
        Hola kirjoitti:

Mikä teitä Suomalaisia paksuja vaivaa??Jos oikein ymmärsin lihavat koko ajan kehuskelee,kuin ovat tyytyväisiä kiloihinsa ja onnellisia oloonsa.Mutta EIHÄN SE SILTÄ VAIKUTA!!!!jOS minun pitäisi ruveta kantamaan vaikka 25-50kg ylimääräistä aina mukanani,niin kyllä varmaan kiristyis pinna ja paras tapahan on puskea vihansa tuntemattomiin . Varsinkin jos joku vähänkin mainitsee,että liikalihavuus on vaikka terveys riski.Mikä se nyt todellisuudessa onkin.aJATTELEMINEN EI OLE KIELLETTY lihaviltakaan.

..varsinkin lukutaitosi kaipaa kohennusta! Sössötit jotain paksuista, "25-50kg ylimääräistä aina mukanaan kantavista", kenellä ja mistä päättelit sellaiset kilot olevan???
        Kokeillaan laskutaitoasi; kun ihminen on 170cm pitkä ja painaa 72kg, ihannepainon ollessa 64kg, niin paljonko on ylipainoa? Vinkki: puuttuu jonkin verran 25kg:sta, 50kg:sta vielä enemmän!
        Ihannepainokin on suhteellinen, koska perustuu pelkkään pituuteen. 170/72 pieniluinen tyyppi näyttää lihavammalta kuin 170/72 rotevampi tyyppi! Ajattelu on Sinullekkin sallittua, ei tarvi heitellä mitä sattuu!!

• MAIKKI

TERE

• Sic

En ymmärrä, miksi näistä asioista ei voida puhua kauniisti. Painosta puhuttaessa tulevat heti käsittelyyn "ihrat", "läskit", "selluliitit", "kukkakepit" ja ties mitkä. Tästä toki voi keskustella aivan asiallisestikin.

Mielestäni lihava ei ole sama kuin ruma, laiha ei ole sama kuin ruma eikä normaalipainoinen ole sama kuin ruma. Rumuus ja kauneus riippuu paljon muustakin. Enkä nyt puhu pelkistä sisäisistä arvoista. Enkä tässä nyt puolustele sen kummemmin laihoja kuin lihaviakaan.

"Imagine all the people,
      Sharing the world"
      "You may say I'm a dreamer,
      but I'm not the only one,
      I hope some day you'll join us,
      And the world will live as one."

Tämä sanoma on päässyt monilta unohtumaan. Mutta miettikääpäs, miten mukavaa elämä olisikaan jos maailma olisi tuollainen.

• nimim.

Saahan ihminen lihava olla. Mutta jos arvostelua ei siedä, ei kannata kauheasti kerätä ylipainoa. Kyllä ihmiset noin yleisesti ottaen tykkää arvostella toisiaan. Sekä ulkoisia avuja/vikoja että fyysisiä ja älyllisiäkin. Se tapa on niin juurtunut meihin että tuskinpa katoaa, vaikka kuinka toivoisitte.
      Mitä paremmin kansakunnalla menee, sitä enemmän ehditään tuijottaa näitä ulkonäköjuttuja.
      Pitäisikö sitä pitää syntinä, jos haluaa näyttää hyvältä ja arvostaa sitä myös ympäristössään?

Ruvetaan sitten kaikki ajattelemaan että lihavat on rikkaita ja hyviä kokkaamaan, jos se jotain helpottaa.

• jatu

ihan oma itses vaan äläkä anna muitten vaikuttaa sun elämään.

• Ei Sääliä

Niin syökää ja lihokaa älkää hoitako terveyttänne.
      Kyllä me sitten maksamme teidän sairauskulunne ,sokeritaudista ,nivel ja verisuonitaudista aiheutuvat kulut .

• XXX

Ihmisten aineenvaihdunnan tasoissa on eroja, kuten sanoit. Lihavuuden syyt ovat yleensä osaksi siis perinnöllisiä, mutta paljon on kyse liikunta- ja ruokailutottumuksista. Oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla _kaikki_ kuitenkin pystyvät laihtumaan ja kontrolloimaan painoaan.

Itse liikun ja katson aina mitä suuhuni laitan. Syön paljon sellaista, mistä en juuri pidä, koska tiedän, että se on terveellistä ja hyväksi minulle. Tämä takaa minulle sen, että näytän ja tulen aina näyttämäänkin - hyvältä. Terveys ja hyvä kroppa vaatii uhrauksia. Mielestäni mikään ruoka ei maistu niin hyvältä, kuin se miltä tuntuu _näyttää hyvältä_.

Kysy itseltäsi: Mikä on sinun kaikkein kallein omaisuutesi? Ei, se ei ole asunto eikä autokaan. Se on sinun ruumiisi. Sinulla on vain yksi. Seuraava kysymys onkin: miksi sitten kohtelet sitä huonosti? Lihavuuden, liikunnan puutteen ja huonojen ruokailutottumusten aiheuttamien sairauksien hoitoon kulutetaan järjettömästi rahaa Suomessa vuosittain. Samoin monet lihavat kärsivät sekä fyysisesti että psyykkisesti tilastaan. Miksi he eivät välitä itsestään?

Tämän palopuheen jälkeen olen valmis sanomaan oman kantani: Pidän lihavia ihmisiä piittaamattomina ja laiskoina, mutta toisaalta säälin heitä hiukan.

• rumaa

Lihavuus kertoo aina ihmisestä jotain negatiivista.
      Lihavalla ei ole itsehillintää, koska on totuus että jos ei syö, niin laihtuu, tai jos syö paljon niin pysyäkseen kohtuumitoissa on vastaavasti liikuttava enemmän.
      Lihavalla ihmisellä on siis jonkinasteisia psyykkisiä ongelmia, esim. oman toiminnan ohjaus ei toimi niin kuin pitäisi.

Jos lihavuus johtuu sairaudesta, ei sekään paranna asiaa. Normaalilla aloitekyvyllä varustettu painelee lääkäriin jos paino alkaa kummasti nousta ilman suursyömistä ja sohvaperunana toimimista; jos aineenvaihdunta tuntuu liian hitaalta, on turvotusta jne.

Totta kai lihavalla on oikeus olla lihava, mutta itsestään huolehtivilla on myös oikeus olla sitä mieltä, että läski on rumaa ja antaa kantajastaan aina vähemmän positiivisen kuvan.

Liika laihuuskin on luonnotonta - luissa ei silmä lepää (ei sairaudesta johtuvaa laihuutta tarkoitan).

• KAUNISTA

mmmmm...... kaikki pullerot..... olette IHANIA !

• honkkeli
        KAUNISTA kirjoitti:

mmmmm...... kaikki pullerot..... olette IHANIA !

On Vaarallista. No sen sitten tajuaa viimeistään silloin kuin alkaa 40 vuotiaana puristaa tosissaan rinnan seudulta. Silloin voi olla vain liian myöhäistä.

• "keijukainen"

Mielestäni on aika lailla turhaa moittia ihmisiä heidän ulkonäöstään, olivat he sitten laihoja tai lihavia. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, ja täytyy myöntää, että en ole tyytyväinen itseeni. Ja jos oikein rehellisiä ollaan, niin syy siihen, miksi ylipäätään olen lihava, on se että en ole koskaan ollut tyytyväinen itseeni. Tämä on nimittäin aikamoinen noidankehä. Mielestäni yleistys "läskit ovat laiskoja" on väärä. Itse kirjoitin ylioppilaskirjoituksissa parikin laudaturia, pääsin heti yliopistoon ja arvosanat ovat edelleen hyviä. Arvelisin, että olemalla laiska tai heikkoluonteinen en olisi tänne asti päässyt, mutta tämä ei ollut pointtini. Se on nimittäin se, että mielestäni on hyvin surullista, kun ihmisiä arvioidaan pelkästään heidän ulkomuotonsa perusteella, oli se sitten mikä tahansa. Itse yritän tätä parhaani mukaan välttää, koska en voi mitenkään tietää mitään tuntemattomien ihmisten elämästä. Olen miettinyt oman ylipainoni syitä ja keksinytkin ne. Tekee kipeää tunnustaa itselleen, että tarvitsee läskejään. Tarvitsee niitä, voidakseen murehtia vain ulkonäköään sen sijaan, että joutuisi miettimään jatkuvasti elämän mielekkyyttä, tai sitä, miksi on lapsesta saakka ollut sisimmässään niin surullinen. Mitä yritän sanoa on, että minulle läskiys on todellakin tekosyy, mutta ei sillä lailla miten se yleensä käsitetään. Minulle liikapaino on seuraus, ei syy, ja siksi tekeekin kipeää kadulla kulkiessa jos joku möläyttää jotain. Yritän olla ihmisille hyvä, avulias ja antaa heidän olla sellaisia kuin ovat. Muuta en heiltäkään pyydä. Miksi ihmisen kuori on niin tärkeää nykyään? Eikö sisimmällä ole mitään merkitystä? Mielestäni ihmisellä on omissa arvoissaan jotain pahasti vialla, jos hän lokeroi muut näiden ulkokouren perusteella. Ihmisillä on ongelmia ja ne kuuluvat elämään. Eikö olisi parempi koittaa auttaa toisia kuin polkea heitä maahan? Auttamista on myös se, että pitää mölyt mahassaan ja antaa ihmisten olla. "Tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän". Sinulle, "Pullero", sanon vain, että saat olla sellainen kuin olet ja että olet oikeassa, pitää elää ja antaa muiden elää. Suvaitsevaisuutta, ihmiset rakkaat!

• Anonyymi

Kyllä saat olla. 2/3-osaa suomalaisista on läskejä! Suomalainen arvostaa lihavuutta itsessään, puolisisossaan sekä lähipiirissään.

• Anonyymi

saat olla ihan vapaasti lihava.Kannustan sinua lihavuuteen, Se on minun kannaltani todella hyvä asia. Silloin minulla hoikalla ja energisellä miehellä menee paljon paremmin. Olen huomannut että mitä enemmän ympäriiläni on pullukoita sitä paremmin työurani, ansiotasoni ja naisuhteeni kehittyvät. Minulla chäänsit paranevat kun muut lihovat.

• Anonyymi

Kuinka monella teistä, jotka haukkuvat lihavia, ei ole tuttavapiirissä ainuttakaan lihavaa ihmistä? Kannattaa miettiä tarkasti, suurin osa ihmisistä tuntee ylipainoisen ihmisen. Lataatteko te sillekin suoraa tekstiä painostansa? Ja ootteko ihan satavarmoja ettette ikinä itse liho missään elämän vaiheessa? Herätkää ihmiset. Me olemme kaikki erilaisia ja hyvä niin, ja lisäksi, me olemme kaikki ihmisiä. Onhan se ylipaino terveysriski mutta kyllä ne lihavat sen tietää itsekin. On ihan älytöntä syyllistää ihmisiä.

• Anonyymi

Lihavuus tulee koko yhteiskunnalle kalliiksi, joten lihava tulee meille kaikille kalliimmaksi kuin normaalipainoinen.

Toisaalta Suomessa arvostetaan lihavuutta kaikessa muodossaan ja 70 % aikuisista on jo lihavia, asialla ei ole mitään väliä, sillä lihavat maksavat omiaan ja toisten lihavien sairauksia. Lihava mies, lihava vaimo, lihavat lapset, lihavat vanhemmat, lihavat naapurit, lihavat serkut ja lihavat työkaverit.

Toisaalta lihavuus myös lyhentää elinikää, joten se on eläkkeiden kannalta hyvä asia: nuorten ei tarvitse maksaa niin paljon vanhusten eläkkeitä, kun he lihavuuden takia kuolevat aikaisemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2194
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2148
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1366
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1247
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      896
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      879
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      874
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      864
    Aihe