Joillakin "alan lehdillä" on valitettavan paljon voimaa muokattaessa ihmisten mielikuvia. Jotkut lehdet ja toimittajat joko tietoisesti tai ammattitaidottomuuttaan heittävät vääristäviä arvauksia, joilla on vaikutusta pitkälle jonkun automallin elinkaareen.
Olikohan vuonna 2003 vai 2004, kun Tekniikan maailma julkaisi Vectran 60 000km käyttötestin. TM piti 1,8 koneen venttiilejä suurena riskinä ja vieläkin jotkut näyttävät tälläkin palstalla varovan kyseistä konetta vanhan TM:n artikkelin takia.
En itse ole ainakaan huomannut tällä palstalla käydyn keskustelua TODELLISISTA venttiiliongelmista. Perheen entisessä kakkosautossa (vm.2002) oli vastaava moottori ja 100 000km ilman minkäänlaisia ongelmia.
Siis ihan mielenkiinnosta. Onko OIKEASTI jollakulla 1,8 koneen venttiilinvarret katkeilleet?
Vectran venttiiliongelmat
7
953
Vastaukset
- venttiilivikoja
Vectra, vm:2001 1,8 (92kw) koneella, ajettu 140.000 ei ole ollut minkäänlaisia moottorivikoja.
- vara-venttiili
kun starttaan ja auto on kylmä niin pitää kovaa kalinaa pitkän aikaa ... kunnes olen ajanut noin 3km loppuu äänet. onko mahdollista että ääni tulee venttiileistä...vai mikä mahtaa olla. tietääkö joku? A vectra 2.0 -94 kiitos!
- ole.
katkeilleet. 150tkm mittarissa. vm 2oo3.
- vectras
reilu 2000 km mittaris eikä vikoja
- Veijo Esso
Tuokin venttiilijupakka osoitte Tekniikan maailman "asiantuntevuuden". Noita moottoreita on ooppeleissa vaikka kuinka kauan ja samanlaisia venttiilipinnoitteita vielä pidempään. Eikä niiden kanssa ole ollut ongelmia.
Nykyään opelilla ei ole pahemmin muitakaan. Ihmiset muistavat pitkään 90-luvun ooppelit. - Varkkuvektra
TM on yleensä suosinut tietyn konsernin autoja. Muistuu mieleeni talvitesti, jossa voittaja-autoon oli lisävarusteeksi otettu mm. ESP, kun se olisi ollut saatavilla myös muihin merkkeihin samalla hintaa. Lopetin lehden tilauksen toimittajien puolueellisuuden ja asiantuntemattomuuden takia.
Jos olisi painettu pehmeämmälle paperille, niin olisi ollut edes muuta käyttöä.- Vagniikan Maailma
TM 10/2007: "Golfin tapauksessa maahantuoja ei pystynyt järjestämään testiimme 1,6 Trendline -mallia...VW Golfin tapauksessa saimme hieman paremmin varustellun 1,6 Comfortline -mallin, jonka hinta on 23900 euroa. Golf onkin vertailumme kallein auto."
TM 13/2007: "Hinnaltaan sopivin vertailuauto olisi ollut 1,6 FSI edullisimmalla varustetasolla...maahantuojalla ei ollut antaa sellaista vertailuun. Mukana oleva 2,0 FSI Comfortline on siten 3500 euroa seuraavaksi kalleinta autoa tyyriimpi."
TM 20/2007: "Golf Variantin halvinkin dieselmalli on selvästi kalliimpi kuin kallein ja tehokkain diesel Kia. Näin hintarajaksi muodostui 26990 - 29170 euroa...Moitimme: -Hinta" (ei kuitenkaan vaikuta pisteisiin)
TM 10/2008: "Golf taas on mukana moottoritekniikkaan liittyvän filosofisen muutoksen myötä...hintahaarukka on noin 20000 - 23000 euroa, missä Hyundai on selvästi halvin ja Volkswagen selvästi kallein."
TM 13/2008: "VW Passatin suhteen jouduimme joustamaan hintarajasta, koska halusimme sen mukaan uudella yhteispaineruiskutusdieselillä. Ainoa testiin saatavilla ollut auto oli Comfort-varustein, jolloin sen hinta nousi noin 3000 euroa muita korkemmaksi. ...Passat on noin 4500 euroa kalliimpi kuin vertailun halvimmat autot."
Ystävällisin terveisin
Vagniikan Maailma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086