Pitääs ensi kesäksi tilata kunnon energiaikkunat, MSE:t ja aika tasanen on tilanne. Pihlan esitteissä on 0,85 U-arvo, mutta ei tutkimustuloksia, saman kompuksen Tiivi ei taida olla juonessa mukaan ollenkaan, Domuksella 0,80 eikä näy myöskään viittausta tuloksiin, Skaalan näyttää olevan samaa luokkaa, Fenestralla myös 0,85 mutta takuuvarmasti liian painavat sisäpokat kun niissä on 3k-lasi.
Onko jollakin parempaa tietoutta tulevasta, ei verkkosivut vielä oikein kellään oikein näytä pelittävän.
Matalaenergiaikkunat
6
1779
Vastaukset
- tilaa U=1.0
Tilaa kolmilasiset ikkunat tuplaselektiivillä. Ihan normipainoset lasit. Avattavina helppo asentaa jne.
Jos tuosta U=1.0 arvosta parantaa, niin menee nelilasiseen ikkunaan, joka on hankala ja painava...- 4lasia ok
Meillä on uudessa talossa tuollaiset nelilasiset Termoikkunat eikä ne kyllä oo hankalat ja painosta en osaa sanoa kun tuossahan nuo on paikoillaan. Kai rakennusala menee siihen, että kannattaa suosia matalaenergiaa, meidänkin talosta tuli matalaenergiatalo.
- Ajassa mukana
4lasia ok kirjoitti:
Meillä on uudessa talossa tuollaiset nelilasiset Termoikkunat eikä ne kyllä oo hankalat ja painosta en osaa sanoa kun tuossahan nuo on paikoillaan. Kai rakennusala menee siihen, että kannattaa suosia matalaenergiaa, meidänkin talosta tuli matalaenergiatalo.
Ne 2 2 ikkunat ovat jäämässä pois ja kaikki ovat siirtymässä faktasyistä 1 3 ikkunaan. Paino arveluttaa ja sen tunnusti ainakin Tiivin edustaja.
- järki käteen
2 2 ikkunat voit heti unohtaa. Niiden U-arvot on vain laskennallisia, koska pokien välitila täytyy kuitenkin tuulettaa, eli käytännössä vastaa normaalia 1K ulkolasi 2K sisälasia. Tietääkseni ainoastaan Fenestralla ja Alavus Ikkunoilla on oikeaoppinen matalaenergiaikkuna, jossa sisäpokassa on 3K lasi, eli sillä on merkitystä myös käytännössä. Jos paino on ongelma (ei pitäisi olla normaalikokoisilla ikkunoilla), on järkevää hankkia normaali 1 2 ikkuna mahdollisimman hyvällä lasilla, silläkin pääsee lähes A-luokkaan.
- sivuilta löytyy
Sieltä löytyy virallisesti luokitellut ikkunat.
- upee keksintö
Olin eilen Helsingissä Finnbuild messuilla ja löysin Lammin Ikkunan osastolla tuon mitä etsit.
Ihan eri luokkaa on energiatehokkuus nyt.
U-arvo on 0,66 ja tuo A-energialuokka menee keskeltä halki eli E-arvo on 42.
Tuote on muutenkin fiksu, varmasti ulkopuoleltaan huoltovapaampi kuin mikään muu ikkuna ja sille on saatu PRH:n mallisuojakin.
Kannattaa ehdottomasti tutustua ennenkuin muita ostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207