Jos opettaja ihastuu oppilaaseen/opiskelijaan

Eräs kiinnostunut

Eräänä päivänä törmäsin taas jollakin keskustelupalstalla viestiin, jossa joku kertoi ihastuneensa opettajaansa. No, näitä tapauksiahan on varmasti paljon, mutta rupesi sitten mietityttämään, mahtaako oppilaaseen tai yleensä samassa koulutuslaitoksessa liikuskelevaan opiskelijaan ihastuneita OPETTAJIA olla paljonkin? Onko syntynyt vakavia suhteita tuollaisesta asetelmasta? Oletko seurannut vierestä tai oletko itse opettajana ollut ihastunut? Mitä olet yleensä mieltä tällaisesta?

Taidanpa laittaa tämän tuonne opiskelu-palstallekin.

22

3994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tälläinen..

      opettaja-oppilas asetelma, jos ois kyse aikuisista.
      Eihän se ihastuminen katso aikaa, paikkaa, niin kuin ei rakastuminenkaan. Kaksi ihmistähän siinä kohtaa, titteleillä ei ole mitään merkitystä!

    • sitten

      kun olin koulussa, mun ope kuljeskeli lukiolaistytön kanssa. Open vaimo oli opiskelemassa toisella paikkakunnalla ja lapset hänen mukana. En vaan muista miten loppupeleissä kävi.

      Mitä sitten, voisi kait he kohdata muussakin tilanteessa.

    • iästä riippuen...

      Ehkä jos toinen on vähintään 18 juttu olisi jopa uskottava.

    • jos

      oppilaan isä tai äiti ihastuu opettajaan?

      • isään tai äitiin

        mitäs sitten?

        Onko ihmettä open ihastua oppilaaseen, jos ope ja oppilas suht samanikäisiä... Ei kait opet ala-asteella ihastu oppilaisiin, mutta AMK:ssa, voi sitä sattuu. Kokemusta on.


      • Eräs opiskelija
        isään tai äitiin kirjoitti:

        mitäs sitten?

        Onko ihmettä open ihastua oppilaaseen, jos ope ja oppilas suht samanikäisiä... Ei kait opet ala-asteella ihastu oppilaisiin, mutta AMK:ssa, voi sitä sattuu. Kokemusta on.

        Ei minustakaan ole mitään ihmeellistä siinä, jos opettaja ihastuu jonkun oppilaan vanhempaan. Tällaisia tapauksia kai onkin. Ehkä kuitenkin hiukan inhottavaa oppilaalle.

        Kun mennään korkeakoulumaailmaan, tulee ihastuminen opiskelijaan mielestäni täysin hyväksyttäväksi. Kyseessähän on kaksi täysikäistä ihmistä, jotka voivat rakentaa kunnollisen suhteen keskenään. Vai että AMK:ssa näin käy ja kokemusta on? Millaista kokemusta? Onko opettajilla ollut paljonkin säätöä opiskelijoiden kanssa? Entäs yliopisto?

        Itselle tuli mieleen yksi tapaus, jonka yliopistossa opiskeleva kaverini kertoi joskus. Yliopistolla oli töissä semmoinen väitöskirjaa tekevä assistentti, joka oli jokin aika sitten eronnut tahollaan. No, opiskelijathan joutuvat käymään assistenttien luona aina, kun tulee käytännön ongelmia, ja niin eräs opiskelijaneitonenkin päätyi assistentin luokse opiskeluasioissa. Joskus vuoden päästä tuosta kaveri oli huomannut, että tytöllä oli kummallisen paljon asiaa assistentille, koska kävi tämän luona useammin kuin opiskelijat yleensä. Yhtäkkiä ravaaminen oli sitten loppunut kuin seinään ja jonkin ajan päästä joku oli nähnyt tytön ja herra assistentin yhdessä jossakin kaupungilla. (Kai alkoivat tapailla ihan oikeasti opiskeluasioista jutskaamisen sijasta.) Sen jälkeen heidät oli nähty monesti yhdessä yliopiston ulkopuolella, joten ilmeisesti jonkinlainen suhde pääsi kehittymään. Ei siihen kukaan sen erityisemmin kiinnittänyt huomiota, koska osasivat hoitaa seurustelunsa asiallisesti eikä kummankaan työ kärsinyt.

        Tiedä sitten, kumpi tuossa ihastui kumpaan. Assistentti oli kuulemma sellainen vähän omaperäinen tapaus ja tyttö hiljainen erakko.


      • tätä
        Eräs opiskelija kirjoitti:

        Ei minustakaan ole mitään ihmeellistä siinä, jos opettaja ihastuu jonkun oppilaan vanhempaan. Tällaisia tapauksia kai onkin. Ehkä kuitenkin hiukan inhottavaa oppilaalle.

        Kun mennään korkeakoulumaailmaan, tulee ihastuminen opiskelijaan mielestäni täysin hyväksyttäväksi. Kyseessähän on kaksi täysikäistä ihmistä, jotka voivat rakentaa kunnollisen suhteen keskenään. Vai että AMK:ssa näin käy ja kokemusta on? Millaista kokemusta? Onko opettajilla ollut paljonkin säätöä opiskelijoiden kanssa? Entäs yliopisto?

        Itselle tuli mieleen yksi tapaus, jonka yliopistossa opiskeleva kaverini kertoi joskus. Yliopistolla oli töissä semmoinen väitöskirjaa tekevä assistentti, joka oli jokin aika sitten eronnut tahollaan. No, opiskelijathan joutuvat käymään assistenttien luona aina, kun tulee käytännön ongelmia, ja niin eräs opiskelijaneitonenkin päätyi assistentin luokse opiskeluasioissa. Joskus vuoden päästä tuosta kaveri oli huomannut, että tytöllä oli kummallisen paljon asiaa assistentille, koska kävi tämän luona useammin kuin opiskelijat yleensä. Yhtäkkiä ravaaminen oli sitten loppunut kuin seinään ja jonkin ajan päästä joku oli nähnyt tytön ja herra assistentin yhdessä jossakin kaupungilla. (Kai alkoivat tapailla ihan oikeasti opiskeluasioista jutskaamisen sijasta.) Sen jälkeen heidät oli nähty monesti yhdessä yliopiston ulkopuolella, joten ilmeisesti jonkinlainen suhde pääsi kehittymään. Ei siihen kukaan sen erityisemmin kiinnittänyt huomiota, koska osasivat hoitaa seurustelunsa asiallisesti eikä kummankaan työ kärsinyt.

        Tiedä sitten, kumpi tuossa ihastui kumpaan. Assistentti oli kuulemma sellainen vähän omaperäinen tapaus ja tyttö hiljainen erakko.

        Ope muuttaa pienelle paikkakunnalle, niin mistäs niitä suhteita löytyy parhaiten?

        Joskus ajattelen asian niin, että ei ole johdatuksen ohjaaja, jos sellainen on olemassa, aina niin fiksu, että keksisi järjestää kaksi ihmistä yhteen muutoin kun "asiakassuhteessa".


      • äiti..
        isään tai äitiin kirjoitti:

        mitäs sitten?

        Onko ihmettä open ihastua oppilaaseen, jos ope ja oppilas suht samanikäisiä... Ei kait opet ala-asteella ihastu oppilaisiin, mutta AMK:ssa, voi sitä sattuu. Kokemusta on.

        ihastuu lapsensa opeen? Mulle kävi näin, mutta onneksi "tapauksessa" on yksi niin suuren suuri ärsyttävä tekijä, että ihastus on laimenemaan päin ja vauhdilla! Pelkkä ajatuskin tästä "tekijästä" nostaa karvat pystyyn.


      • vanhemmat ja opet
        äiti.. kirjoitti:

        ihastuu lapsensa opeen? Mulle kävi näin, mutta onneksi "tapauksessa" on yksi niin suuren suuri ärsyttävä tekijä, että ihastus on laimenemaan päin ja vauhdilla! Pelkkä ajatuskin tästä "tekijästä" nostaa karvat pystyyn.

        ihastuvat toisiinsa. Olitko kenties nuori äiti silloin ja vanhempi miesope teki vaikutuksen? Uskalsitko kertoa ja aloititteko suhteen?

        Tallaisia tapauksia -ope-vanhempi- on muuten paljon.


      • näkökulmia
        äiti.. kirjoitti:

        ihastuu lapsensa opeen? Mulle kävi näin, mutta onneksi "tapauksessa" on yksi niin suuren suuri ärsyttävä tekijä, että ihastus on laimenemaan päin ja vauhdilla! Pelkkä ajatuskin tästä "tekijästä" nostaa karvat pystyyn.

        Olen tehnyt aikas paljon töitä sovittelijana, joko töissä tai sitten vain siviilissä. Aina on kahden ihmisen välillä kaksi näkökulmaa asioihin. Kuinka usein sanomme, sinä loukkasit, vaikka voisi sanoa, minä loukkaannuin.

        Kun muuttaa omaa käytöstä, myös toisen käytös muuttuu, yleensä näin.

        Voisin kertoa paljon esimerkkejä, joissa toinen on tehnyt ärsyttäviä tekoja ja toinen on ollut suorastaan poissa tolaltaan, on se hullu. Joskus syy on ollut se, että vastapuoli on ITSE tehnyt sellaista, joka on ärsyttänyt toista ja hän on "antanut takaisin samalla mitalla". Kun sen on kumpikin tajunnut, asia on ollut korjattavissa ja rakkaus jatkunut. -puhuminen on kultaa- mykkäkoulu hyväksi vain jos on kurkku kipeä-

        Joskus toinen ei ole tehnyt mitään vaan joku on kertonut toisen tehneen, ja toinen uskonut ja syyttänyt toista.

        Oletko kuullut eräässä lehdessä olleesta mainoksesta, jossa naisen käsialalla on kirjoiteltu lurituksia ja sen takia moni nainen on syyttänyt miestä toisesta naisesta, kun on lehteä kotona lukenut.

        Vaihtoehtoja on paljon...

        Toista on helppo syyttää, on se ärsyttävä, mutta omaa käytöstä suhteessa toisiin on usein vaikea havaita. Se, mikä toista ärsyttää, sitä joku toinen ihannoi.

        Kannattaa miettiä ensin omaa käytöstä ja sen jälkeen jutella asiasta, selvittää mistä on kyse. Jos ette pysty keskenänne, on sitä varten saatavilla puolueettomia avustajia.


      • Muuttakaa etelään
        äiti.. kirjoitti:

        ihastuu lapsensa opeen? Mulle kävi näin, mutta onneksi "tapauksessa" on yksi niin suuren suuri ärsyttävä tekijä, että ihastus on laimenemaan päin ja vauhdilla! Pelkkä ajatuskin tästä "tekijästä" nostaa karvat pystyyn.

        Oletko kuullut mainoksen, missä mies ensin sanoo "oma vika" ja sitten "muuttakaa etelään"?

        ""mutta onneksi "tapauksessa" on yksi niin suuren suuri ärsyttävä tekijä, että ihastus on laimenemaan päin ja vauhdilla!"" Yrititkö sä sitä miesopea, mutta et onnistunut ja nyt sanot "onneksi" laimenee? Ihastunut olet joka tapauksessa lapsesi opeen ollut.


      • perään
        Eräs opiskelija kirjoitti:

        Ei minustakaan ole mitään ihmeellistä siinä, jos opettaja ihastuu jonkun oppilaan vanhempaan. Tällaisia tapauksia kai onkin. Ehkä kuitenkin hiukan inhottavaa oppilaalle.

        Kun mennään korkeakoulumaailmaan, tulee ihastuminen opiskelijaan mielestäni täysin hyväksyttäväksi. Kyseessähän on kaksi täysikäistä ihmistä, jotka voivat rakentaa kunnollisen suhteen keskenään. Vai että AMK:ssa näin käy ja kokemusta on? Millaista kokemusta? Onko opettajilla ollut paljonkin säätöä opiskelijoiden kanssa? Entäs yliopisto?

        Itselle tuli mieleen yksi tapaus, jonka yliopistossa opiskeleva kaverini kertoi joskus. Yliopistolla oli töissä semmoinen väitöskirjaa tekevä assistentti, joka oli jokin aika sitten eronnut tahollaan. No, opiskelijathan joutuvat käymään assistenttien luona aina, kun tulee käytännön ongelmia, ja niin eräs opiskelijaneitonenkin päätyi assistentin luokse opiskeluasioissa. Joskus vuoden päästä tuosta kaveri oli huomannut, että tytöllä oli kummallisen paljon asiaa assistentille, koska kävi tämän luona useammin kuin opiskelijat yleensä. Yhtäkkiä ravaaminen oli sitten loppunut kuin seinään ja jonkin ajan päästä joku oli nähnyt tytön ja herra assistentin yhdessä jossakin kaupungilla. (Kai alkoivat tapailla ihan oikeasti opiskeluasioista jutskaamisen sijasta.) Sen jälkeen heidät oli nähty monesti yhdessä yliopiston ulkopuolella, joten ilmeisesti jonkinlainen suhde pääsi kehittymään. Ei siihen kukaan sen erityisemmin kiinnittänyt huomiota, koska osasivat hoitaa seurustelunsa asiallisesti eikä kummankaan työ kärsinyt.

        Tiedä sitten, kumpi tuossa ihastui kumpaan. Assistentti oli kuulemma sellainen vähän omaperäinen tapaus ja tyttö hiljainen erakko.

        Ope voi olla oman lapsensa ope. Onko kummallista tai ei sallittavaa. Ainoa ero tietysti biologisuus, jos on äidin / tai isän uusi puoliso.

        Sitten voi olla oman lapsen ope ja rakastua saman luokan johonkin toiseen äitiin ja erota. Edelleen on oman lapsen ope, mutta muuttaa yhteen lapsensa luokkakaverin äidin kanssa. Tai kuvio joku muu...

        Mikä edellisessä kuviossa on päätekijä, onko ope opena vai yhtenä luokan vanhempi? Onko hän rakastunut oppilaansa äitiin vai lapsensa luokkakaverin äitiin?

        Usein vedotaan moraaliin, etiikkaan ja virkarikkomuksiin yms. tällaisissa tapauksissa. Rakkaus on moraalitonta, jos rooliasetelmien mukaan rakastuminen ja suhteet olisivat tuomittuja.


      • mitä yritit sanoa
        äiti.. kirjoitti:

        ihastuu lapsensa opeen? Mulle kävi näin, mutta onneksi "tapauksessa" on yksi niin suuren suuri ärsyttävä tekijä, että ihastus on laimenemaan päin ja vauhdilla! Pelkkä ajatuskin tästä "tekijästä" nostaa karvat pystyyn.

        Ootko oppilaan äiti ja ihastuit opeen vai miten se oli kun kirjoitat 'mulle kävi näin'. Mutta nyt ihastumisesi laimenee kun joku ärsyttää. Onko 'tekijä' henkilö vai asia vai mitä tarkoitat.
        Kerro nyt meille uteliaille tarkemmin kun kerran sydämesi avasit.


      • äiti..
        mitä yritit sanoa kirjoitti:

        Ootko oppilaan äiti ja ihastuit opeen vai miten se oli kun kirjoitat 'mulle kävi näin'. Mutta nyt ihastumisesi laimenee kun joku ärsyttää. Onko 'tekijä' henkilö vai asia vai mitä tarkoitat.
        Kerro nyt meille uteliaille tarkemmin kun kerran sydämesi avasit.

        ja ihastuin opeen. Tämä "ärsyttävä tekijä" on muilta ihmisiltä kuultua tietoa (tai huhua), joka järkytti mieltäni aika lailla. En tietenkään voi tässä asiasta kertoa.


      • kiinnostaa.
        äiti.. kirjoitti:

        ja ihastuin opeen. Tämä "ärsyttävä tekijä" on muilta ihmisiltä kuultua tietoa (tai huhua), joka järkytti mieltäni aika lailla. En tietenkään voi tässä asiasta kertoa.

        Alkoiko suhde ja missä määrin vai ei? Siksi kysyäkseni, kuinka yleistä on tällaiset suhteet?


      • äiti..
        kiinnostaa. kirjoitti:

        Alkoiko suhde ja missä määrin vai ei? Siksi kysyäkseni, kuinka yleistä on tällaiset suhteet?

        Siis minä ihastuin. Ope tuskin ihastui. Luin varmaankin hänen antamiaan "merkkejä" aivan väärin.


    • N22v.Opiskelija

      Mun mielestä asiassa ei ole mitään erikoista :) Jos kyseessä olisi esimerkiksi Ammattikorkeakoulu, jossa Opettaja ja Opiskelija olisivat suunnilleen samanikäisiä, niin aivan hyvin voisi tuollaisista lähtökohdista kehkeytyä jotain, jos molemmat ovat kiinnostuneita toisistaan :) Eihän siinä ole mitään väärää jos molemmat osapuolet ovat täysi-ikäisiä, silloin ei asemalla pitäisi olla mitään merkitystä :)

      • mitä...

        Mun ope kysyi kerran tunnilla ammattikorkeassa voiko opettaja ja opiskelija mennä yhdessä kaljalle. Arvaa mitä opiskelijat vastasivat? Vain minä vastasin joo, muut vastasivat ei.


      • kysymys......
        mitä... kirjoitti:

        Mun ope kysyi kerran tunnilla ammattikorkeassa voiko opettaja ja opiskelija mennä yhdessä kaljalle. Arvaa mitä opiskelijat vastasivat? Vain minä vastasin joo, muut vastasivat ei.

        silloin on opella jotain mielessä, uskoisin niin, ja vastauksesta riippuen sitten toimii. ensin varmistavat miten yhteisö suhtautuu, vai kuinka arvelette. mun yks opiskelukaveri yritti iskee kaikki miesopet ja meni niin pitkälle, että yritti vierailevat opetkin.


    • No problem!

      Ei haittaa, jos kyseessä ovat täysi-ikäiset, kuten moni onkin jo todennut. Enkä minäkään ymmärrä, miksi opettajat ja opiskelijat eivät voisi olla muullakin tavoin toisilleen läheisiä. Tai no, ainakaan mitään ongelmia ei olisi sen jälkeen, kun opiskelija ja opettaja eivät enää olisi opettaja-oppilas -suhteessa, vaan vain hengaisivat samassa koululaitoksessa.

      Mutta sitten kysymys: Missä ovat ihastuneet opet? Kun näitä tarinoita kuitenkin tuntuu olevan, miksi kukaan ei tule anonyyminä tunnustamaan tunteitaan? :) Tällä ihastumispalstalla kun muutenkin tunnustellaan niin vilkkaasti.

    • Anonyymi

      Oon oppilas ja olen ihastunut mul liikunan opettajaa mut kun näytin mun opettajasta kuva niin mun iskä sano sitä että se on söpö olin tolloin ihastunut mun opettajaan ja mun iskä oli käynyt palaverissa sen kaa mun koulun käynnistä ja sittenkun lähettii kotiin niin se vaa tokas että olihan se aika söpö💀

    • Anonyymi

      Oma kirjanpidonopettajani meni naimisiin oppilaansa kanssa. Ei omalta luokaltani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe