Terveisia' Riikasta!

Sammy who was low

Kuten kirjoitusasusta nakyy, niin taalla ollaan! :) Takana paras konsertti missa olen IKINA ollut!

Olemme isani kanssa molemmat haaveilleet nakevamme Queenin joskus livena ja hieman ennen Riikan konsertin julkistamista pohdimme, etta voisimme tehda jonkun reissun yhdessa kun emme pitkan valimatkan vuoksi nae enaa kovin usein. Kun tieto Riikan keikasta tuli, ei ollut enaa epaselvaa mihin suunnistaa.

Lahdimme siis matkaan Tampereelta, josta lentaminen tuli loppupeleissa halvemmaksi kuin Helsingista. Saavuimme Riikaan, Baltian Pariisiin torstai-iltana. Perjantaipaiva meni nahtavyyksia tutkaillessa ja illalla sitten konserttiin.

Siina vaiheessa kun One Vision rajahti kayntiin, pysyin tuskin jaloillani. Siina seisoi Brian May aivan ilmi elavana ja hetken kuluttua Paul Rodgers asteli areenalle.

Seisoin noin 10 metrin paassa kielekkeesta ja huippuhetket olivat Rogerin rumpusoolo, joka alkoi 39:n jalkeen soittamalla kapuloilla kontrabassoa lyoden Under Pressuren into. Kokoajan roudarit kantoivat rumpuja lisaa kunnes setti oli pystyssa ja sitten alkoi I'm In Love With My Car. Sen jalkeen tuli Say It's Not True Rogerin, Brianin ja Paulin esittamana jonka jalkeen Roger palasi takaisin lavalle.

Brian veti myos perinteisen kitarasoolonsa, jossa oli tunnistettavissa Keep Yourself Alivea, Brighton Rockia, Now I'm Herea ja sen jalkeen tuli Bijou Freddien laulamana taustalta. Siita jatkoi aivan uskomattoman upea blues-instrumentaali.

Radio Gagan ja Bohemina Rhapsodyn kohdalla ei voinut muuta kuin haukkoa henkea!

Kaikki ne biisit kuulin joita olin toivonutkin kuulevani: Fad Bottomed Girls (Paul sekoili lahjakkaasti sanoissa), I'm In Love With My Car, Bohemian Rhapsody virtuaalidueettona Freddien kanssa, We Will Rock You ja We Are The Champions.

Eipa settilista ollut edelliselta kiertueelta kovin paljoa muuttunut. Muutama biisi uudelta levyla, Paulilta pari uutta vanhaa biisia, Hammer To Fall, Under Pressure, Dragon Attack ja These Are The Days Of Our Lives oli pudotettun pois.

Enpa olisi kymmenen vuotta sitten uskonut, etta tamakin paiva viela koittaisi. Mutta nyt olen todella tyytyvainen! :D

Mita sina Bad Co. pidit keikasta? :)

12

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammy who was low

      Erikoisvieraana All Right Nowssa: rummuissa Latvian paaministeri! :D :D :D

    • ole monessa

      konsertissa ollut mukana...

      • Sammy who was low

        Lista maailman luokan tahtien konserteista joissa olen ollut

        1. Jean Michel Jarre, Hartwal Arena, Helsinki, 16.6.1997
        2. Sting, Ruisrock, Turku 28.6.1997
        3. Genesis, Hartwall Arena, Helsinki 5.4.1998
        4. The Beach Boys (Mike Love ja Bruce Johnston), Jaahalli, Helsinki 23.11.2006
        5. Genesis, Olympia Stadion, Helsinki 11.6.2007
        6. Queen Paul Rodgers, Arena Riga, Riika 19.9.2008

        Olitko itse kyseisessa konsertissa? Jos olit niin kerropa millainen maku jai siita! Jos et ollut, niin parempi silloin olla hiljaa!


      • no oletko itse ollut

        riikassa no epäilen eli mölyt mahassa


    • Bad Co.

      "Mita sina Bad Co. pidit keikasta? :)"

      Minä, Bad Co., saavuin juuri Baltian kiertueelta, siitä syystä vastaus tulee pienellä viiveellä.
      -------

      Fiilikset ovat viimeiset viikot olleet tosi positiivisia, sen jälkeen kun uutta materiaalia on korviin kajahtanut. Ja mitä lähemmäksi hetki saapui, sen mukaan myös jännitys kasvoi, koska Queen on allekirjoittaneelle aina ollut SE bändi, joka liikuttaa aivan joka ikistä sensoria sisälläni. Siinä valossa oli toki ennen keikkaa ylilatautumisen riski. Päätin kuitenkin pitää kiltisti jalat maassa (vaikkakin se torstai-illan lennolla oli suhteellisen vaativa missio :D) ja olla miettimättä liikaa konserttia. RyanAir lennolla kuitenkin fiilikset pääsivät karkaamaan, kun kuunteli kanssamatkustajien Queen -höpinöitä, tunsin kutkuttavan alkufiiliksen syntyneen, joka jatkui nousujohteisesti seuraavana päivänä jolloin H-hetki koitti.

      ...ja itse keikka? Jotain sellaista, mitä ei voi sanoiksi pukea. Kaikkine onnistumisineen ja virheineen aivan uskomattoman upea lienee vaatimattomasti sanottu.

      • Sammy who was low

        "RyanAir lennolla kuitenkin fiilikset pääsivät karkaamaan, kun kuunteli kanssamatkustajien Queen -höpinöitä, tunsin kutkuttavan alkufiiliksen syntyneen"

        Etkai vain ole sama henkilö, jonka kanssa tapasimme Pirkkalan lentokentän kahvilassa lentäessämme Riikaan (pidimme sinulle paikkaa koneesa), näimme Areenalla ennen konserttia ja vielä paluulennollakin (pidit meille paikkaa koneessa) ja jatkoimme Tampereellekin samalla kyydillä.

        Kyseinen kaveri on ollut mukana todella monissa konserteissa, nähnyt Brianin, olisikohan ollut Guns'n'Rosen, lämppärinä vuonna '93 ja oli ollut myös Globenissa Queen PR-keikalla. Jaoimme hänen kanssaan myös kokemuksia Genesiksen keikasta, ja hän kertoi tunnelmiaan Led Zeppelinin tyyppien keikoista Tukholmasta ja Tampereelta!

        Jos olet se sama mies, niin itse olen sen kohtaamasi parivaljakon nuorempi ja kookkaampi, ruskeatakkinen tyyppi! :D


      • Bad Co.
        Sammy who was low kirjoitti:

        "RyanAir lennolla kuitenkin fiilikset pääsivät karkaamaan, kun kuunteli kanssamatkustajien Queen -höpinöitä, tunsin kutkuttavan alkufiiliksen syntyneen"

        Etkai vain ole sama henkilö, jonka kanssa tapasimme Pirkkalan lentokentän kahvilassa lentäessämme Riikaan (pidimme sinulle paikkaa koneesa), näimme Areenalla ennen konserttia ja vielä paluulennollakin (pidit meille paikkaa koneessa) ja jatkoimme Tampereellekin samalla kyydillä.

        Kyseinen kaveri on ollut mukana todella monissa konserteissa, nähnyt Brianin, olisikohan ollut Guns'n'Rosen, lämppärinä vuonna '93 ja oli ollut myös Globenissa Queen PR-keikalla. Jaoimme hänen kanssaan myös kokemuksia Genesiksen keikasta, ja hän kertoi tunnelmiaan Led Zeppelinin tyyppien keikoista Tukholmasta ja Tampereelta!

        Jos olet se sama mies, niin itse olen sen kohtaamasi parivaljakon nuorempi ja kookkaampi, ruskeatakkinen tyyppi! :D

        "Etkai vain ole sama henkilö, jonka kanssa tapasimme Pirkkalan lentokentän kahvilassa lentäessämme Riikaan (pidimme sinulle paikkaa koneesa), näimme Areenalla ennen konserttia ja vielä paluulennollakin (pidit meille paikkaa koneessa) ja jatkoimme Tampereellekin samalla kyydillä."
        ----

        Hmm...en usko olevani sama hlö. Menomatkalla istuin reilaajakaksikon vieressä, jotka eivät oikein itsekään tietäneet, mihin olivat matkalla :P. Tämän teorian myös kumoaa se tosiasia, että allekirjoittaneen paluumatka sujui bussi-laiva-juna -yhdistelmällä Viron kautta.
        ..............

        "Kyseinen kaveri on ollut mukana todella monissa konserteissa, nähnyt Brianin, olisikohan ollut Guns'n'Rosen, lämppärinä vuonna '93 ja oli ollut myös Globenissa Queen PR-keikalla. Jaoimme hänen kanssaan myös kokemuksia Genesiksen keikasta, ja hän kertoi tunnelmiaan Led Zeppelinin tyyppien keikoista Tukholmasta ja Tampereelta!"
        --

        Tämä kuullostaa ihan niiltä puheilta, jotka kuului takanai olevalta penkkirivistöltä. Joten saattoi olla, että istuit aivan takanani, kenties.

        PS.! Huomasithan, miten paljon virolaisia keikalla oli, kun Brian tiedusteli paikalla olleiden kansallisuuksia(?):D


      • Sammy who was low
        Bad Co. kirjoitti:

        "Etkai vain ole sama henkilö, jonka kanssa tapasimme Pirkkalan lentokentän kahvilassa lentäessämme Riikaan (pidimme sinulle paikkaa koneesa), näimme Areenalla ennen konserttia ja vielä paluulennollakin (pidit meille paikkaa koneessa) ja jatkoimme Tampereellekin samalla kyydillä."
        ----

        Hmm...en usko olevani sama hlö. Menomatkalla istuin reilaajakaksikon vieressä, jotka eivät oikein itsekään tietäneet, mihin olivat matkalla :P. Tämän teorian myös kumoaa se tosiasia, että allekirjoittaneen paluumatka sujui bussi-laiva-juna -yhdistelmällä Viron kautta.
        ..............

        "Kyseinen kaveri on ollut mukana todella monissa konserteissa, nähnyt Brianin, olisikohan ollut Guns'n'Rosen, lämppärinä vuonna '93 ja oli ollut myös Globenissa Queen PR-keikalla. Jaoimme hänen kanssaan myös kokemuksia Genesiksen keikasta, ja hän kertoi tunnelmiaan Led Zeppelinin tyyppien keikoista Tukholmasta ja Tampereelta!"
        --

        Tämä kuullostaa ihan niiltä puheilta, jotka kuului takanai olevalta penkkirivistöltä. Joten saattoi olla, että istuit aivan takanani, kenties.

        PS.! Huomasithan, miten paljon virolaisia keikalla oli, kun Brian tiedusteli paikalla olleiden kansallisuuksia(?):D

        "Huomasithan, miten paljon virolaisia keikalla oli, kun Brian tiedusteli paikalla olleiden kansallisuuksia(?):D"

        Kyllähän niitä oli! :D Baltian maat puhaltavat selvästi yhteen hiileen näissä kuvioissa. Ennen konserttia aulassa jaettiin mainoksia mm. Tallinnassa pidettäviin konsertteihin ja liputkin hommasimme eestiläisen lippupalvelun kautta.

        Mutta minusta Briania olisi kyllä voitu informoida hieman tarkemmin siitä, että konserttiin on tullut väkeä mahdollisesti myös Suomesta ja Ruotsista. Uskoisin suomalaisten olleen paljon aktiivisemmin edustettuna, mitä esim. englantilaisten joita Brian myös tiedusteli. :P


    • tuo keikka

      saanko kysyä mitä lysti tuli maksaan oliko kalliit liput, voi hitto aivan kadettaa tulisivatpa joskus suomeenkin nyt kun ei ole kukaan jarruttamassa,kääntyskö merkurius haudassaan

      • Bad Co.

        "saanko kysyä mitä lysti tuli maksaan oliko kalliit liput"
        ---

        Eipä reissu ainakaan hinnalla pilattu ollut. RyanAirin lento Tampereelta Riikaan oli 20 €. Paluulento samalla hinnalla, jopa halvemmallakin, jos olisi varannut matkan vielä aikaisemmin. Hotelliyö keskustassa maksoi tuli maksamaan 20 €/hlö.

        Eli pähkinänkuoressa...
        Liput: 60 €
        Lennot:40 €
        Hotelli: 40 € (kaksi yötä kahden hengen huoneessa)
        Bussi: 4 € (lentoasemalta hotellille ja takaisin)
        ------------------
        YHT. 144 € sapuskat :D


    • Sammy who was low

      Paul Rodgersille ei ole omaa osiotaan, mutta koska hän alkaa vähitellen olla yksi osa ns. Queen-perhettä, uskallan kysyä tätä täällä.

      Kanssamme Riikaan matkustaneelta tyypiltä kuulin, että Paulin ensimmäinen bändi Free olisi esiintynyt aikaan myös Suomessa. Tietääkö kukaan milloin tämä on tapahtunut ja missä?

    • apon

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1423
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      102
      1044
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      928
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      843
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      794
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe