150 1,9Diesel

onko hyvä?

Rakastuin autoon kun näin sen: kaunis kuin mikä noiden rumien tusinavolvojen ja taksimersujen ja harmaiden tojotien keskellä. Oli myös hyvä ajaa (luokkansa vääntöjäykin kori jne) eikä hintakaan ole ihan kauhea.

Kertokaas kokemuksia autosta? Mitään tyyppivikoja, konehan on vissiin Saabin käyttämä 150 hv 1,9 dieseli? Mitään tyyppivikoja ei ainakaan googlella heti löytynyt,onhan se kyllä aika uusi mallikin.

13

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellinen...

ja farkkuna nimenomaan!

• toi on

moottori jota käyttää siis, saab ja moni Gm konsernin tekele. Fiat ja Gm kanssa yhteistyössä tehty...

• sdghdh

se on tehty ennen gmää..vuodelta 97

• niin mutta
        sdghdh kirjoitti:

on ne kuitenkin otettu käyttöön gmllä... myöhemmin...

• beetta julia
        sdghdh kirjoitti:

Huolestuttavaa jos moottori ei ole kehittynyt 10vuoteen! En ole perehtynyt riisselihin, joten en asiasta voi mitään sanoa. Alfa on autona mielestäni hyvä, mutta arvo kyllä laskee uusissa. Eipä mulla olisi varaa ostaa alfaa jos pitäisi hintansa, eli ajelen noin 6-12v vanhoilla. Joissa mielestäni hinta/laatu suhde on paras (kaikista automerkeistä), tietysti käytettyauto on aina yksilö!

• K.Ä.
        beetta julia kirjoitti:

Huolestuttavaa jos moottori ei ole kehittynyt 10vuoteen! En ole perehtynyt riisselihin, joten en asiasta voi mitään sanoa. Alfa on autona mielestäni hyvä, mutta arvo kyllä laskee uusissa. Eipä mulla olisi varaa ostaa alfaa jos pitäisi hintansa, eli ajelen noin 6-12v vanhoilla. Joissa mielestäni hinta/laatu suhde on paras (kaikista automerkeistä), tietysti käytettyauto on aina yksilö!

...ettei moottori olisi kehittynyt 10 vuoteen. Onhan siellä muuttuneet ruiskutuspaineet, ahtopaineet, venttiilien lukumäärä... teho ja vääntö ovat kasvaneet...

Ja ominaisuudethan ovat lopulta tärkeimmät, ei se, kuinka usein niitä muutetaan.

• arvon alenema

ihan tyylikäs se on mutta se arvon aleneminen... jos sen kestää niin nikä ettei.
      Kannattaa tosin tuoda ulkomailta ja mahdollisimman hyvillä varusteilla.

• gzs

mikä vitun arvon aleneminen , suksis nyt sinne minne valo ei paista noine vitseinesi

• karu totuus
        gzs kirjoitti:

mikä vitun arvon aleneminen , suksis nyt sinne minne valo ei paista noine vitseinesi

Ei 159 eroa muista alfoista. Arvo tippuu kuin lehmän häntä, työsuhdeautoiksi siksi pääosin menevät ja osin alfan maineen vikaherkkänä autona vuoksi.
        Varmasti maahantuojan kalliit huollot vaikuttavat myös asiaan?
        Käy alfabbs sivuilla kyselemässä arvonalenemasta!

Pyynnit voi olla mitä vain, toteutuneet hinnat on toista. Oikea hinta Suomen merkkiliikkeessä on Saksan varustellun auton hintataso liikkeessä verot. Eli siitä tuo tuonnin kannattavuus, laske itse, helppoa arvioida kun tietää co2-päästölukemat.

Minua tuo arvonalenema ei haittaa koska mulla on just työsuhdeauto. Omaan käyttöön toisin 156 mallin 2,4 JTD koneella, jos tarvitsisin alfan dieseliä.

• dsadfa
        karu totuus kirjoitti:

Ei 159 eroa muista alfoista. Arvo tippuu kuin lehmän häntä, työsuhdeautoiksi siksi pääosin menevät ja osin alfan maineen vikaherkkänä autona vuoksi.
        Varmasti maahantuojan kalliit huollot vaikuttavat myös asiaan?
        Käy alfabbs sivuilla kyselemässä arvonalenemasta!

Pyynnit voi olla mitä vain, toteutuneet hinnat on toista. Oikea hinta Suomen merkkiliikkeessä on Saksan varustellun auton hintataso liikkeessä verot. Eli siitä tuo tuonnin kannattavuus, laske itse, helppoa arvioida kun tietää co2-päästölukemat.

Minua tuo arvonalenema ei haittaa koska mulla on just työsuhdeauto. Omaan käyttöön toisin 156 mallin 2,4 JTD koneella, jos tarvitsisin alfan dieseliä.

hehe hyviä vitsejä

• ei lippispää
        dsadfa kirjoitti:

hehe hyviä vitsejä

Vai vitsiksi luulet? Kerro nyt meille palstalaisille mikä tuossa edellä kerrotussa ei sinun mielestäsi pidä paikkaansa?
        Minä en pidä autoillessa lippalakkia, joten tiedän eri automerkkien arvonalenemat. Mm. Tuulilasi, Autobild jne. ovat julkaisseet niistä tilastoja.

Ja mitä luulet hintatasolle käyvän kun työsuhdeautoiksi ostetut tulevat kohta kiertoon markkinoille? Samalla hetkellä alkaa Saksantuonti kannattamaan entistä paremmin ja se kannattaakin koska sieltä saa paremmin varusteltuja yksilöitä.
        Nyt Alfistiksi haluavan kannattaa tuoda 156 dieselinä, katso tullin sivulta verojen määrä ja hämmästy! Huomaat että suomen autoliikkeiden hinnoissa on paljon ilmaa.
        Toki GT tai 159 on myös edullisempi tuoda käytettynä Saksasta, mutta itse en vielä "talousihmisenä" sitä vielä tekisi vaikka tuo GT himottaisi nahkasisustuksella.

• kokeiltu

Taitaa olla aikalailla äänekkäin auto kokoluokassaan. Renkaat huutaa karkealla asfaltilla tolkuttomasti.

• J..

...Dodge Avengeria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      976
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe