oireeni-allergiaa?

nuori nainen ja talvikko

Tervehdys

Oireeni:
- vuotava nenä
- vuotavat ja verestävät silmät
- kutiava kurkku
- turvonnut nielu (imusolmukkeet?)-> huono nesteenkierto kasvoissa, aamuisin etenkin kasvot todella turvoksissa

Tämä alkoi n.viikko sitten, ja hamsterini hankin 2 viikkoa sitten.

Allergisten (myös muiden) mielipiteitä? Olenko allerginen. Pystyykö allergian kanssa elämään?

Toiv ei eläinallergiaa. Lähisuvussa ei ole eläinallergiaa ja itselläni on n. 4 vuotta sitten ollut hamsteri ja gerbiileitä. Koira kotona, jolle en ole allerginen.
Testeihin tuskin menen vaikka kehoitettaisiin.

3

563

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa

Jep, jep. Aika selkeä yhteys hamsteriin. Allergian kanssa elämistä sinun pitää miettiä ihan itse. Vielä et ole kovin kiintynyt lemmikkiisi, pidemmän ajan kuluttua oireesi voivat pahentua ja kiinnyt lemmikkiisi koko ajan enemmän... Tajuat varmasti mitä tarkoitan.

• allergiaa

Voi pahimmassa tapauksessa muuttua astmaksi. Ei kannattais leikkiä terveydellä.Sinun on vaikeampi luopua lemmikistä ,mitä kauemmin se sinulla on.

• ....

Mitä käytät hamsterin alusmateriaalina? Puru ym pölyävä voi aiheuttaa allergiaoireita. Itse olen allerginen rotilleni, mutta koska pidän niitä terraariossa, ei pöly pääse leviämään ja näin ollen saan oireita vain pitäessäni rottia sylissä. Hyvällä alusmateriaalilla on myös vaikutusta oireisiini, paras taitaa olla paperipelletti,joka tosin on suhteellisen kallista.

Mutta vaikka kuinka yrittäisi valita parhaat alusmateriaali- ja asumusratkaisut, voi eläimestä luopuminen silti olla ainut vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      93
      1470
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      94
      1127
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      864
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      303
      790
    5. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      52
      696
    6. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      86
      696
    7. 45
      671
    8. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      651
    9. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      637
    10. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      28
      604
    Aihe