Viittaako

hartsiallergiaan?

Ripsiväristä ja luomiväristä silmät alkavat välittömästi vuotaa ja kirvellä. Esim. Hesarin painopuste ärsyttää hengitysteitä. Kun esim. verikokeen jälkeen laitetaan ruskehtava teippi niin teipin kohtaan nousee tummanpunainen ihottuma, jos teippi/laastari on kauemmin niin iho turpoaa sen alta ja punoitus kestää jopa pari viikkoa. Työpaikalla paljon paperipölyä plus mäntypuisia lavoja siirretään trukeilla koko ajan edestakaisin ja lavoista irtoaa ilmaan pölyä, joka sitten kaikilla pinnoilla jonkinlaisena mustana "mönjänä", joka ärsyttää ihoa ja hengitysteitä.
Jos on hartsiallerginen niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon kun menee leikkaukseen?
Tietääkö kukaan onko esim. perusvoiteissa käytetty hartsia? Entä lääkkeissä, vitamiineissa? Voiko hartsiallergia aiheuttaa huulien turpoamista ihoreaktioiden ja aivastelun ym. lisäksi?

4

1285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vain

      Oirekuvauksesi sopivat kaikki hartsiallergiaan. Hartseja on 99% meikeistä, joten joudut tekemään todella salapoliisityötä etsiessäsi hartsittomat. Lumenen sensitive ripsarin pitäisi olla hartsiton. Pelkästään mineraaleja sisältävät mineraalimeikit sopivat hartsiallergiselle. Huuliin ei ole tarjolla mitään. Hartseja on myös liimoissa kuten olet huomannutkin.

      Leikkauksissa en usko hartseja käytettävän, mutta varmista asia etukäteen!

    • lunnonhartsiallergiasti

      Ite oon hyvin monille aineille allerginen.Tuota hartsia on myös kaikissa alkoholijuomissa jossainmäärin ja mehuissakin myös.

      • ollut hartsiallergiaa

        Kävin testissä ja ei ole hartsiallergiaa. Sellainen selkään laitettava kuppijuttu. Voikohan nuo testit erehtyä?


      • Yksi vain
        ollut hartsiallergiaa kirjoitti:

        Kävin testissä ja ei ole hartsiallergiaa. Sellainen selkään laitettava kuppijuttu. Voikohan nuo testit erehtyä?

        Ihotestit ovat vain suuntaa antavia. Limakalvot oireilevat yleensä paljon ihoa enemmän ja joillakin tietyt ihon osat paljon selkää enemmän. Testeillä ei voida sulkea mitään allergiaa 100% pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe