Onko kokemusta, pitäiskö marjatuomipihlaja (saskatoon) suojata talveksi verkolla. Hyvää syksyä kaikille!
saskatoon
6
1587
Vastaukset
En ole suojannut omia saskatoonejani talveksi millään lailla,ovat saaneet olla rauhassa pupuilta.
- kiitokset
sulle, näin sitten teenkin
- suojannut
Minä olen kyllä suojannut, koska epäilen, että rusakot ainakin katkovat oksia. Jos ne tuhoavat tyrnitkin niin mikseivät myös saskatoonit.
- Marjatuomipihlajat
Omat marjatuomipihlajat olen suojannut verkoilla, kun ne ei muuten saa kasvaa isoiksi... Isotuomipihlajan vieressä olen jättänyt suojaamatta, kun siitä ne ei välitä.
Tänä syksynä jo oli syöty oksia & suojasin ne verkoilla pari viikkoa sitten (asun II-vyöhykkeellä ja lumesta ei ole vielä tietoa).
Tyrnejä ja orapihlajaa kanssa syödään eli kannattaa suojata.
Myyrät sitten syö alhaaltapäin, että pelkkä jänisverkko ei riitä marjatuomipihlajalle.
ei ole tarvinnut Koillismaan korkeudella.
- huvimaja
Espoossa puput syö kaikki mikä näkyy, orapihlaja, juhannusruusu, kataja kaikki kelpasi. Kaikki kukkapenkit, kasvimaa ja puut ovat talvella aidattuja. Silti rohkeimmat nousevat etutassuillaan verkon päälle kurottaakseen aidan taakse. On joku päässyt hyppäämään 90 cm aidan ylikin >>> nyt aivat ovatkin vähintään 120 korkeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1223481
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1282556- 242106
SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.91956Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s241580Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?291560Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää151535Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?29994- 87952
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai63900