saskatoon

tietoa kaipaava

Onko kokemusta, pitäiskö marjatuomipihlaja (saskatoon) suojata talveksi verkolla. Hyvää syksyä kaikille!

6

1795

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole suojannut omia saskatoonejani talveksi millään lailla,ovat saaneet olla rauhassa pupuilta.

• kiitokset

sulle, näin sitten teenkin

• suojannut

Minä olen kyllä suojannut, koska epäilen, että rusakot ainakin katkovat oksia. Jos ne tuhoavat tyrnitkin niin mikseivät myös saskatoonit.

• Marjatuomipihlajat

Omat marjatuomipihlajat olen suojannut verkoilla, kun ne ei muuten saa kasvaa isoiksi... Isotuomipihlajan vieressä olen jättänyt suojaamatta, kun siitä ne ei välitä.

Tänä syksynä jo oli syöty oksia & suojasin ne verkoilla pari viikkoa sitten (asun II-vyöhykkeellä ja lumesta ei ole vielä tietoa).

Tyrnejä ja orapihlajaa kanssa syödään eli kannattaa suojata.

Myyrät sitten syö alhaaltapäin, että pelkkä jänisverkko ei riitä marjatuomipihlajalle.

• ei ole tarvinnut Koillismaan korkeudella.

• huvimaja

Espoossa puput syö kaikki mikä näkyy, orapihlaja, juhannusruusu, kataja kaikki kelpasi. Kaikki kukkapenkit, kasvimaa ja puut ovat talvella aidattuja. Silti rohkeimmat nousevat etutassuillaan verkon päälle kurottaakseen aidan taakse. On joku päässyt hyppäämään 90 cm aidan ylikin >>> nyt aivat ovatkin vähintään 120 korkeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      198
      1906
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      48
      1096
    3. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      956
    4. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      134
      890
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      841
    6. 68
      752
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      98
      716
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      73
      677
    9. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      23
      617
    10. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      609
    Aihe