Onko kokemusta, pitäiskö marjatuomipihlaja (saskatoon) suojata talveksi verkolla. Hyvää syksyä kaikille!
saskatoon
6
1793
Vastaukset
En ole suojannut omia saskatoonejani talveksi millään lailla,ovat saaneet olla rauhassa pupuilta.
- kiitokset
sulle, näin sitten teenkin
- suojannut
Minä olen kyllä suojannut, koska epäilen, että rusakot ainakin katkovat oksia. Jos ne tuhoavat tyrnitkin niin mikseivät myös saskatoonit.
- Marjatuomipihlajat
Omat marjatuomipihlajat olen suojannut verkoilla, kun ne ei muuten saa kasvaa isoiksi... Isotuomipihlajan vieressä olen jättänyt suojaamatta, kun siitä ne ei välitä.
Tänä syksynä jo oli syöty oksia & suojasin ne verkoilla pari viikkoa sitten (asun II-vyöhykkeellä ja lumesta ei ole vielä tietoa).
Tyrnejä ja orapihlajaa kanssa syödään eli kannattaa suojata.
Myyrät sitten syö alhaaltapäin, että pelkkä jänisverkko ei riitä marjatuomipihlajalle.
ei ole tarvinnut Koillismaan korkeudella.
- huvimaja
Espoossa puput syö kaikki mikä näkyy, orapihlaja, juhannusruusu, kataja kaikki kelpasi. Kaikki kukkapenkit, kasvimaa ja puut ovat talvella aidattuja. Silti rohkeimmat nousevat etutassuillaan verkon päälle kurottaakseen aidan taakse. On joku päässyt hyppäämään 90 cm aidan ylikin >>> nyt aivat ovatkin vähintään 120 korkeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh721882Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971643- 1411141
- 59668
- 198642
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6616Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako184531- 46478
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337442- 44438