Olin nuorisokodissa vuosina 1999 - 2002.
ensimmäisenä vuonna ajauduin senlaatuisiin konflikteihin jossa aivan oikeesti olin vaaraksi muillekin etten vain itselleni.
Myös aika suurien summien edestä tuhosin yhteisön omaisuutta.
Minut pantiin eristykseen tuona ekana vuonna noin 5 kertaa, hyvin voimakkain ottein sekä näistä viidestä kolme - rauhoittavan piikin avulla.
kahtena kertana sidottiin sänkyyn kiinni lepositein.
Olin todella häiriintynyt ja väkivaltainen.
tuossa laitoksessa oli vain ja ainoastaan hyviä työntekijöitä, he eivät olleet siellä vain siksi että jotain pitää tehdä saadakseen jonkin kuukausipalkan. Omahoitajaani tapailen vieläkin siis siviili-ihmisenä, en potilaana.
Omahoitajani oli laitoksesta päästyäni vielä pari vuotta tukihenkilöni, mm hän oli kolmessa eristämis kahakassa minua eristämässä - VAIN JA AINOASTAAN MINUN JA YHTEISÖN PARHAAKSI.
Eristyksen jälkeen asia puitiin aina perin pohjin läpi ja ymmärsin joka kerta käyttäytyneeni itsetuhoisesti ja erittäin vaarallisena henkilönä.
En ole julkisuudessa mistään eriskummallisista laittomista sadistisista eristyksistä kuullut enkä juuri ole ajan tasalla ongelmaisen nuorison auttamisessa. Pyrin selviämään työelämäni alkutaipaleesta kunnialla, asumaan ja elmämään onnellisena ystävättäreni kanssa. Elämme toiveessa kyetä perustamaan oikeesi perhe ja antamaan omille lapsillemme rakkautta ja hoivaa että he eivät joutuisi lastensuojeluaitoksiin ja mm eristettäväksi, se ei missään nimessä ole laatu-aikaa maata lepositeissä eristyshuoneessa muovilakana alla pissat housuissa.
Eristyskeskusteluissa kinasteli hyvin pieni ryhmä, voin viisi henkilöä, luin ne tarkkaan.
Eristys on palvelua vai mikä se nyt oli - ketjun aloittaja sai kylmiä suihkuja ja paskaa silmilleen vaikkakin kirjoitti asiaa. Toki hänkin olisi voinut antaa vähän periksi eikä ärsyttää mm helinää ja lapsen etua jotka kylläkin pyörittivät samaa ylilyövää dramatia-nauhaa.
Saattaa olla että jostain yksittäisestä tapauksesta iltalehti ja joku mot voi tehdä kaamean dokkarin mutta EI SAA YLEISTÄÄ. Pääsääntöisesti suomen lastensuojelulaitokset ovat todella tiukassa syynissä ja niissä on ammattitaitoinen henkilöstä.
MEILLÄ TÄÄLLÄ SUOMESSA ON ASIAT JOTAKUINKIN HYVIN.
nyt puhuu ERISTETTY
26
1279
Vastaukset
- Helinä-keiju3
Oletko kuullut Tukholman syndroomasta.
Tuli vaan mieleen. - missään nuorisokodissa
kertomiasi lepositeitä ja piikkejä (?) on lupa käyttää vain terveydenhuollon alaisissa laitoksissa ja niissäkin vain ammattilaisten antamina ja tekeminä ja erittäin tarkasti kirjattuna ja ilmoitettuna eteenpäin pakkokeinoja valvoville viranomaisille.
Suksi suolle juttuinesi, tällä palstalla ei sinunlaistesi luikurin kertojien jutut mene läpi.- kirjoittajalla on (epäilen ...
piikitykset ja lepositeet kuuluvat terveydenhuoltoon ja jos näin on käynyt kuinka kuvailet on tehty laittomasti. Ehdottomasti olisit kuulunut nuorispsykiatriseen hoitoon erikoislääkärin johdolla.
- niin ilman muuta
kirjoittajalla on (epäilen ... kirjoitti:
piikitykset ja lepositeet kuuluvat terveydenhuoltoon ja jos näin on käynyt kuinka kuvailet on tehty laittomasti. Ehdottomasti olisit kuulunut nuorispsykiatriseen hoitoon erikoislääkärin johdolla.
asiasi täytyy ottaa esille siinä valossa että puoskarointia harjoitettu ja rikottu lakia.
- I h m i n e n
niin ilman muuta kirjoitti:
asiasi täytyy ottaa esille siinä valossa että puoskarointia harjoitettu ja rikottu lakia.
Siitä että minulle näytettiin rajat ja kaapin paikka.
Nyt osaan elää kiltisti ja nöyrästi.
Minulle annettiin piikkiä ja lepositeitä ja olin iloinen.
Tukholmassa en ole koskaan käynyt.
Laitos jossa olin, siellä oli ammattilaiset ja heillä oli oikeus velvollisuus antaa rauhoittavia ja kiinnittää minut.
Olen heille siitä kiitollinen, haluan vielä toisinaan joutua kiinniteyksi.
Tänään taidan kiinnityttää itseni ja mennä muutamaksi tunniksi eristykseen. - tosiaan...
I h m i n e n kirjoitti:
Laitos jossa olin, siellä oli ammattilaiset ja heillä oli oikeus velvollisuus antaa rauhoittavia ja kiinnittää minut.
Tänään taidan kiinnityttää itseni ja mennä muutamaksi tunniksi eristykseen.Lopputulos onkin meidän kaikkien havaittavissa, jos siis pitää paikkansa, että olet ollut lastensuojelulaitoksessa eristyksessä.
- on lapselle näytettävä
I h m i n e n kirjoitti:
Tänään taidan kiinnityttää itseni ja mennä muutamaksi tunniksi eristykseen.muuten kuin eristämällä silloin kun lapsi ei ole vaaraksi itselleen, eikä ympäristölleen, eikä ole rikkonut mitään omaisuutta!
Noista syistä tapahtuva eristys on laillista, kaikki muu laitonta. - ilmestyy
I h m i n e n kirjoitti:
Tänään taidan kiinnityttää itseni ja mennä muutamaksi tunniksi eristykseen.tietyin väliajoin tänne.
Sinulla ei ole harmainta aavistustakaan mikä asia ja mikä työ kuuluu kenellekin ja kenenkin ammattiryhmän vastuisiin ja tehtäviin. Jos ei taas muuta ollut mene ulos lenkille pahimmat höyrysi päästämään pihalle.
Ja jos jatkat tällä palstalla vielä noita kertomisiasi
niin sinusta on tehtävä ilmoitus ja pyyntö ottaa selville missä lastensuojelun laitoksessa olet työssä ja pahaa tekemässä. - jonne voin
ilmestyy kirjoitti:
tietyin väliajoin tänne.
Sinulla ei ole harmainta aavistustakaan mikä asia ja mikä työ kuuluu kenellekin ja kenenkin ammattiryhmän vastuisiin ja tehtäviin. Jos ei taas muuta ollut mene ulos lenkille pahimmat höyrysi päästämään pihalle.
Ja jos jatkat tällä palstalla vielä noita kertomisiasi
niin sinusta on tehtävä ilmoitus ja pyyntö ottaa selville missä lastensuojelun laitoksessa olet työssä ja pahaa tekemässä.käydä pakkonoutamassa sinutkin, sitten saap peräpuikkona rauhoittavaa ja vaipan ja lepositeet.
MINÄ SIIS M I N Ä PÄÄTÄN SIITÄ KAUANKON PIDÄN SINUA ESITYKSESSÄ - HMM 7 VRK OLISI ENSIN HYVÄ, VAIPANVAIHTO KERRAN KERRAN VRK.
PUURO KLO 10.00 PAKKORUOKINTANA NENÄMAHALETKUN KAUTTA.
SITTEN VASTA YMMÄRRÄT MITÄ ERISTÄMINEN ON KUN KERRAN PUHUT KIDUTAMISESTA. Saisitkohan muuten orgasmin kun laittaisin sinut tuohon tilaan, niin kiihdyksissä täällä vaahtoat. - eristys
jonne voin kirjoitti:
käydä pakkonoutamassa sinutkin, sitten saap peräpuikkona rauhoittavaa ja vaipan ja lepositeet.
MINÄ SIIS M I N Ä PÄÄTÄN SIITÄ KAUANKON PIDÄN SINUA ESITYKSESSÄ - HMM 7 VRK OLISI ENSIN HYVÄ, VAIPANVAIHTO KERRAN KERRAN VRK.
SITTEN VASTA YMMÄRRÄT MITÄ ERISTÄMINEN ON KUN KERRAN PUHUT KIDUTAMISESTA. Saisitkohan muuten orgasmin kun laittaisin sinut tuohon tilaan, niin kiihdyksissä täällä vaahtoat.on todellisuutta jossakin laitoksessa, niin siellä rikotaan ihmisoikeuksia. Tarinoitasi lukiessa tulee mieleen, että sinulle harmillista kun et ollut natsi-saksassa Mengelen aikoihin. Mengelen kehittelemiä ns. lääketieteellisiä kokeita tehdessäsi olisit sinä ollut koko ajan orgastisessa tilassa. Rikä sielläkään olisi välttämättä tarvinnut aikuisia kiduttaa... omien mieltymystesi mukaisesti olisit voinut rajata toimintasi lapsiin. Eristysmateriaalia kun riitti ihan viattomissa lapsissa sielläkin.
- tuo on kuin
eristys kirjoitti:
on todellisuutta jossakin laitoksessa, niin siellä rikotaan ihmisoikeuksia. Tarinoitasi lukiessa tulee mieleen, että sinulle harmillista kun et ollut natsi-saksassa Mengelen aikoihin. Mengelen kehittelemiä ns. lääketieteellisiä kokeita tehdessäsi olisit sinä ollut koko ajan orgastisessa tilassa. Rikä sielläkään olisi välttämättä tarvinnut aikuisia kiduttaa... omien mieltymystesi mukaisesti olisit voinut rajata toimintasi lapsiin. Eristysmateriaalia kun riitti ihan viattomissa lapsissa sielläkin.
muissakin eristysketjuissa, joten
ANNETAAN OLLA! - laki...
jonne voin kirjoitti:
käydä pakkonoutamassa sinutkin, sitten saap peräpuikkona rauhoittavaa ja vaipan ja lepositeet.
SITTEN VASTA YMMÄRRÄT MITÄ ERISTÄMINEN ON KUN KERRAN PUHUT KIDUTAMISESTA. Saisitkohan muuten orgasmin kun laittaisin sinut tuohon tilaan, niin kiihdyksissä täällä vaahtoat.palstalla oli äärimmäisen huolestunut kysely IP-osoitteen jäljitettävyydestä. Joko alkoi puntti tutisemaan kun katselit tänään mitä on eilen mömmöissä tullut kirjoiteltua?
- nuppi
laki... kirjoitti:
palstalla oli äärimmäisen huolestunut kysely IP-osoitteen jäljitettävyydestä. Joko alkoi puntti tutisemaan kun katselit tänään mitä on eilen mömmöissä tullut kirjoiteltua?
Hmmm mietityttää josko tekisin sinusta rikos-ilmoituksen ja siis sinun ip jäljitetään kun herjaat minua huumeenkäyttäjäksi kun mainitset mömmöistä.
Eli katsotaan sitten peli loppuun kun kerran aloitit.
Toki voit pyytää anteeksi ja tulla laitokseeni housut nilkoissa, kyllä kaltaisellesi terapiamuodot löytyy....ip. - voi, voi
nuppi kirjoitti:
Hmmm mietityttää josko tekisin sinusta rikos-ilmoituksen ja siis sinun ip jäljitetään kun herjaat minua huumeenkäyttäjäksi kun mainitset mömmöistä.
Toki voit pyytää anteeksi ja tulla laitokseeni housut nilkoissa, kyllä kaltaisellesi terapiamuodot löytyy....ip.ja vielä kerran voi voi!
- tulen
nuppi kirjoitti:
Toki voit pyytää anteeksi ja tulla laitokseeni housut nilkoissa, kyllä kaltaisellesi terapiamuodot löytyy....ip.mielelläni käymään, jos teillä on avoimet ovet. En tosin tule anteeksipyytämään, enkä tosiaan housut kintuissa. Housut kintuissako teidän potilaat/asiakkaat siellä laitoksessa armoa anelevat? Kerro vaan nimesi sekä laitos jossa työskentelet. Uskon että sen toiminta kiinnostaa ihmisiä aika laajasti ja monesta ammattiryhmästä, jos toiminta siellä on lähelläkään tällä palstalla kuvailemaasi.
- yhdessäkään
tulen kirjoitti:
mielelläni käymään, jos teillä on avoimet ovet. En tosin tule anteeksipyytämään, enkä tosiaan housut kintuissa. Housut kintuissako teidän potilaat/asiakkaat siellä laitoksessa armoa anelevat? Kerro vaan nimesi sekä laitos jossa työskentelet. Uskon että sen toiminta kiinnostaa ihmisiä aika laajasti ja monesta ammattiryhmästä, jos toiminta siellä on lähelläkään tällä palstalla kuvailemaasi.
laitoksessa. Korkeintaan mielisairaalassa on /on ollut potilaana, josta tarkat kuvaukset psykiatrisen hoidon sitomisista ja piikityksistä.
Seko on milloin itse hoitaja, milloin lääkäri, nyt viimeksi vaimo oli ollut hoitajana vuosikymmeniä ja pahoinpidelty töissä hautaan ja sekopää oli muka tappanut pahoinpitelijänkin, hän on ollut myös äiti, joka odottaa eka lastaan ja äiti, jonka lapsi on juuri syntynyt, nyt hän oli maanrakennusurakoitsija, siis skaalaa löytyy harhaisesta mielestä vaikka toisille jakaa. Kirjoitustyyli paljastaa samaksi sairaaksi joka roolin takana. On haukkunut lapsia törkeillä nimillä ja kehottanut väkivaltaan, jopa henkirikoksiin huostaanotettuja lapsia kohtaan. Vanhempia kohtaan rikosnimikkeet ovat lievempiä, mutta niitä löytyy vuosien varrelta ihan riittävästi.
Luulin ensin skitsofreenikoksi, mutta he ovat ovelan älykkäitä henkilöitä, mitä tuo raukka ei kyllä ole. Ei osaa edes hakea tietoa netistä niistä asioista, joista tuntemattomia ihmisiä täällä haukkuu ja uhkailee.
Ei tajua Suomen lainsäädännöstä, eikä lainkäytöstä edes alkeita, luulee, että rikollinen voi piiloutua nimimerkin tai nimimerkittömyyden taakse ja netissä voi kirjoittaa mitä tahansa. Ei ymmärrä asioita, vaikka niitä hänelle on täälläkin yritetty rauhallisesti ja asiallisesti selittää viimeisen vuoden aikana.
Tekisi suuren palvelun itselleen kun hakeutuisi tiiviiseen hoitosuhteeseen ja pitäisi huolta lääkityksestään. Ei välttämättä edes ymmärrä olevansa sairas ja rikkovansa lakia törkykirjoituksillaan. Se on jo pahempi juttu se. - on sekopää??
yhdessäkään kirjoitti:
laitoksessa. Korkeintaan mielisairaalassa on /on ollut potilaana, josta tarkat kuvaukset psykiatrisen hoidon sitomisista ja piikityksistä.
Seko on milloin itse hoitaja, milloin lääkäri, nyt viimeksi vaimo oli ollut hoitajana vuosikymmeniä ja pahoinpidelty töissä hautaan ja sekopää oli muka tappanut pahoinpitelijänkin, hän on ollut myös äiti, joka odottaa eka lastaan ja äiti, jonka lapsi on juuri syntynyt, nyt hän oli maanrakennusurakoitsija, siis skaalaa löytyy harhaisesta mielestä vaikka toisille jakaa. Kirjoitustyyli paljastaa samaksi sairaaksi joka roolin takana. On haukkunut lapsia törkeillä nimillä ja kehottanut väkivaltaan, jopa henkirikoksiin huostaanotettuja lapsia kohtaan. Vanhempia kohtaan rikosnimikkeet ovat lievempiä, mutta niitä löytyy vuosien varrelta ihan riittävästi.
Luulin ensin skitsofreenikoksi, mutta he ovat ovelan älykkäitä henkilöitä, mitä tuo raukka ei kyllä ole. Ei osaa edes hakea tietoa netistä niistä asioista, joista tuntemattomia ihmisiä täällä haukkuu ja uhkailee.
Ei tajua Suomen lainsäädännöstä, eikä lainkäytöstä edes alkeita, luulee, että rikollinen voi piiloutua nimimerkin tai nimimerkittömyyden taakse ja netissä voi kirjoittaa mitä tahansa. Ei ymmärrä asioita, vaikka niitä hänelle on täälläkin yritetty rauhallisesti ja asiallisesti selittää viimeisen vuoden aikana.
Tekisi suuren palvelun itselleen kun hakeutuisi tiiviiseen hoitosuhteeseen ja pitäisi huolta lääkityksestään. Ei välttämättä edes ymmärrä olevansa sairas ja rikkovansa lakia törkykirjoituksillaan. Se on jo pahempi juttu se.Taidat olla aika vainohtarhainen tyyppi itse, jos kuvittelet yhden nimimerkin täällä kirjoittavan kaikki viestit, jotka sinua ei miellytä. Mutta tämä vainoharhaisuus obn tämän palstan bioille hyvin tyypillistä, sinänsä paha juttu mutta elä sinä vaan niissä kuvitelmissasi, jos se saa hyvälle mielelle.
- Voi jestas
on sekopää?? kirjoitti:
Taidat olla aika vainohtarhainen tyyppi itse, jos kuvittelet yhden nimimerkin täällä kirjoittavan kaikki viestit, jotka sinua ei miellytä. Mutta tämä vainoharhaisuus obn tämän palstan bioille hyvin tyypillistä, sinänsä paha juttu mutta elä sinä vaan niissä kuvitelmissasi, jos se saa hyvälle mielelle.
että voi olla lapsellista!
.... TÄMÄ vainoharhaisuus on TÄMÄn palstan bioille tyypillistä...
Kuule! Pidä nyt huoli vain omasta vainoharhaisuudestasi ja painu sinne laki-foorumille kyselemään lisäohjeita, miten on parasta menetellä jatkossa. Valehtele mitä valehtelet, kyllä sinut tunnistetaan täällä joka tapauksessa. - apina
Voi jestas kirjoitti:
että voi olla lapsellista!
.... TÄMÄ vainoharhaisuus on TÄMÄn palstan bioille tyypillistä...
Kuule! Pidä nyt huoli vain omasta vainoharhaisuudestasi ja painu sinne laki-foorumille kyselemään lisäohjeita, miten on parasta menetellä jatkossa. Valehtele mitä valehtelet, kyllä sinut tunnistetaan täällä joka tapauksessa.Sinä se tunnut asuvan täällä.
Onko sinulla reppana paskahousulla muuta tekemistä kun tällä ala-arvoisella mitään sanomattomalla foorumilla leikkiä jotain kerrostalo-kiinteistön alkuperäis-asukas-omistaja-talonmiestä joka omistaa koko taloyhtiön.
Kaltaisiasi paskahousu, nössö, alistettuja puolisoita on maa täys. - ja elä fantasioissasi
jonne voin kirjoitti:
SITTEN VASTA YMMÄRRÄT MITÄ ERISTÄMINEN ON KUN KERRAN PUHUT KIDUTAMISESTA. Saisitkohan muuten orgasmin kun laittaisin sinut tuohon tilaan, niin kiihdyksissä täällä vaahtoat.En ole aikoihin täällä käynyt, mutta kirjoituksesi oli niin kuvottava, että pakko kommentoida.
Minut voit tulla hakemaan laitokseesi, jos rohkeutesi riittää.
Olen valmis antamaan yhetystietoni, kun kerrot kenelle, ettei tarvi ihan koko palstalle niitä kirjoittaa.
Katsotaan sitten kumpi sit' rauhoittavaa saa.
- kysymyksiä
herätti tämä sinun kirjoitelmasi. Mistä ihmeestä tiedät, että suurin osa Suomen lastensuojelulaitoksista on tiukassa syynissä? Oletko ollut kenties niistä kaikissa ja nähnyt konkreettisesti tarkastusten tapahtuvan? Kukaan ei tällä palstalla kiellä sitä, etteikö olisi hyviäkin paikkoja olemassa ja huostaanottoja jotka tapahtuvat lain puitteissa ja lapsen parhaaksi. Täällä kirjoittaa joukko biovanhempia joiden lapsi/lapset ovat joutuneet esim. ala-arvoiseen perhekotiin, huostaanotto tehty ns. hoidollisista syistä kun ei muuten tutkimuksiin pääse, rikoksen uhreja on huostattu huonoihin olosuhteisiin jne... lista on pitkä. Sitten täällä kommentoi joukko erittäin kärkeviä ja aivan selvästi provosointi tarkoituksessa liikkeellä olevia häiriköitä, joiden alatyylin kirjoituksiin valitettavan moni lähtee mukaan. Nuo eristysketjut tuovat mieleen Gestapon toiminnan ja henkilö joka niitä ajatuksia täällä viljely on takuu varmasti häiriintynyt. Kukaan terve ihminen ei puhu nuorista, hätää kärsivistä ihmisistä tuohon tyyliin. Riehunnan ja väkivallan taustalla on paha olo. Eikö mieluummin pitäisi keskittyä pahan olon poistamiseen kuin ärsyttämällä saada nuori kerta toisensa jälkeen lääkkeillä huumattuna lepositeisiin. Itse en voi puhua kovin laajan kokemuksen kautta, sillä oma nuoreni oli vain ja ainoastaan yhdessä perhekodissa. Lapseni mielenterveys (samoin minun) olisi mennyt, ellei sosiaaliviranomaiset olisi uskoneet lapseni hätää ja pahaa oloa siellä. Lapseni ei onneksi kaikesta ärsyttämisestä (henkinen väkivalta, vähättely, valehtelu, kaikkinainen kieroilu, suoranainen vittuili häntä itseään siteeraten) huolimatta menettänyt malttiaan vaan viestitti kaiken tapahtuneen minulle ja minä edelleen sos.toimeen. Olen usein miettinyt että jos sos.toimi ei olisi uskonut niin lapseni olisi tällä hetkellä jossain suljetulla. Surkuhupaisinta perhekotikokemuksen loppumetreiltä on se, että perhekoti yritti tehdä kaikkensa että lapsi olisi siirretty lastenkotiin kun sopimusta heiltä purettiin. Heidän kuulemiskertomuksessa on mitä ihmeellisimpiä perusteita: lapsi on tasapainoton, ei kykene empatiaan, elää vanhempien aiheuttamassa ristipaineessa jne... Tämä jälkimmäinen juontaa juurensa siitä, että puhuivat isälle yhtä ja äidille toista ja näin saivat aikaan täydellisen sekaannuksen. Hajoita ja hallitse tyylillä on tietysti ennenkin otettu valtaa itselle. Perhekodin väelle oli melkoinen pettymys, kun lapsi pääsikin kotiin. Alunperin oli tarkoitus n. 2 vuoden ajaksi sijoittaa, mutta perhekodin kieroilun ansiosta aika lyheni reippaasti. Minullekin väläyttelivät perhekodista yhteydenpidon rajoittamista kun lapseni hätää eteenpäin viestitin. Ei varmasti olisi kaukana ollut enää se, että lapsi laitetaan tuolla lukkojen taakse... Eihän vankejakaan pidetä selleissään sänkyihin sidottuina, vaan heille on kaikenlaista terapiaa tarjolla. Miksi siis huostaanotetuille lapsille pitäisi hyväksyä aivan äärimmäiset keinot? Ainakaan tuossa "meidän" perhekodissa ei ollut minkaanlaista valvontaa, eikä tekemäni kantelu ole johtanut mihinkään. Kuitenkin näin maalaisjärjellä ajatellen.... eiköhän paikassa ollut jotain mätää ihan sossujenkin tiedossa kun lapsi sieltä kiireen vilkkaa kotiutettiin eikä perhekodin väen toivetta "jatkoista" lastenkodissa noteerattu mitenkään. Tällaiset ammattitaidottomat sitten huseeraavat ammatillisen perhekodin nimikkeellä ja saavat aikaan mieletöntä tuhoa. Ei kai ole mikään ihme, jos esim. perhekodin kieroilun vuoksi lastenkotiin sijoitettu nuori on täynnä silmitöntä raivoa? Mätäpaiseet pois alalta ja todella tiukat soveltuvuustestit ja yllätystarkastukset kaikkiin paikkoihin, niin eiköhän sijoitettujen nuorten raivarit vähän vähenisi. En tarkoita sitä etteikö eristys missään tilanteessa olisi tarpeen, varmaankin on, mutta sen pahan olon aiheuttajaan pitäisi saada apua.
- ottanut taas
uuden roolin?
Hänhän se kaikella tavalla on täällä taistellut eristämisen puolesta, jopa laittomin keinoin.
Ei saanut enää vastauksia viesteihinsä, niin jotenkin on huomio itseensä käännettävä. - ei yleistetä mitään
asioita!
Jos et ole julkisuudessa kuullut vääristä toimista, niin muut ovat kyllä kuulleet niin julkisuudessa kuin julkisuuden takanakin.
Näyttöä on, aivan turha yrittää tehdä tyhjäksi sitä, että lapsia ja nuoria kohdellaan väärin, eikä se ole ollenkaan harvinaista sijaishuoltopaikoissa. Tämä koskee eristyksen käyttöä siinä kuin muitakin kasvatustoimenpiteitä.
Jos muka tarkkaan luit ketjut, niin kerropa, missä kohdin häirikkö sai kylmää vettä niskaansa?
Koska aiheesta, lain mukaisin syin tehtyä eristystä täällä ei ole vastustettu, mutta aiheetonta väkivaltaa kyllä ja sitä häirikkö itse on täällä revitellyt runsain mitoin. Vai väkivaltaako itsekin kannatat lapsia kohtaan, vaikka eivät mitään raivareita saisikaan?
Uskomatonta, että joku voi puhua tiukasta syynistä, koska valvonnasta vastuussa oleva taho on moneen otteeseen myöntänyt, että mitään valvontaa ei ole!
Mieti vähän, mitä tulet tänne laskettelemaan! - vastata noihin
eilisiin ketjuihin, mutta lepositeet, sänkyyn sitominen ja rauhoittavat pistokset kuuluvat mielisairaalaan, ei lastensuojelulaitokseen.
Sinä puhut nyt vähän eri asiasta kuin mistä tällä palstalla on keskusteltu ennen tuon häirikön kirjoittelua.- puhua totta
että mainitsemiaan metodeita käytetään Suomessa lastensuojelulaitoksissa.
Hän saattaa olla väsynyt ja haluaa että asiat tulevat julkisuuteen. Hänen kaltaisensa uupuvat väistämättä jossain vaiheessa ja toivovat paljastuvansa.
Kaikki lastensuojelulaitokset on kyllä otettava tarkastuksen alle nyt, kun tällaisia kirjoituksia on julkisuuteen tullut. Valvontaviranomaiset lähtevät salauslinjalle. Olen pohtinu, miten on mahdollista, että kaikkien tutkimusten maassa ei liene mitään rekisteriä ja haastatteluja siitä, miten sijoitetuille elämässä käy. Saattaa olla toivottavaa, että sijoitetut alkoholisoituvat, siitä seuraa syrjäytyminen ja kuolema ennen pitkää, tai että sijoitetut lopettavat päivänsä, on henkilökohtainen päätös jne. Huostaanottopäätöksistä ja valvonnasta vastuussa olevat henkilöt tekevät kyllä kaikkensa, ettei tämänkailtaisia keskusteluita ja aloituksia pääsisi ihmisten ilmoille. - johtaja ihmetteli
puhua totta kirjoitti:
että mainitsemiaan metodeita käytetään Suomessa lastensuojelulaitoksissa.
Hän saattaa olla väsynyt ja haluaa että asiat tulevat julkisuuteen. Hänen kaltaisensa uupuvat väistämättä jossain vaiheessa ja toivovat paljastuvansa.
Kaikki lastensuojelulaitokset on kyllä otettava tarkastuksen alle nyt, kun tällaisia kirjoituksia on julkisuuteen tullut. Valvontaviranomaiset lähtevät salauslinjalle. Olen pohtinu, miten on mahdollista, että kaikkien tutkimusten maassa ei liene mitään rekisteriä ja haastatteluja siitä, miten sijoitetuille elämässä käy. Saattaa olla toivottavaa, että sijoitetut alkoholisoituvat, siitä seuraa syrjäytyminen ja kuolema ennen pitkää, tai että sijoitetut lopettavat päivänsä, on henkilökohtainen päätös jne. Huostaanottopäätöksistä ja valvonnasta vastuussa olevat henkilöt tekevät kyllä kaikkensa, ettei tämänkailtaisia keskusteluita ja aloituksia pääsisi ihmisten ilmoille.juuri viikko sitten samaa, että miksi ei ole seurantaa sijoituksen jälkeisestä elämästä, koska se on jo tiedossa, että sijoitetut EIVÄT pärjää hyvin.
Ja hän ehdotti, että jotain bonusta alettaisiin maksaa niille sijaishuollon paikoille, joista nuori valmistuu ihan kuvan kunnialliseen ammattiin, että paikka on siis niinkin siedettävä, että voi opiskella.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802