Lapsena häpesin ihan kaikkea elämässäni,kaikkea sitä mitä olin,miltä näytin,mitä ajattelin,mitä tunsin,mitä uskalsin sanoa,mitä tein,mistä tulin...elämäni oli siis aivan käsittämättömän ahdistavaa :/ menneitä en voi muuttaa mutta nykyisyyteen voi vaikuttaa...nykyään en itseäni niinkään häpeä.uskallan jopa sanoa mielipiteeni asioihin ja olla sitä mitä olen.enää häpeän vain menneisyyttä,sitä minkälainen olin lapsena,minkälaisena koulutoverini minut muistavat....miten tästä häpeästä pääsee yli?välillä tuntuu että se syöksee minut siihen samaan ahdistuneisuuteen josta olen jo ylös päässyt :/
häpeän/häpesin
2
622
Vastaukset
- hyväksyvästi,
sano: voi pientä!
Ei ole mitään syytä hävetä itseäsi ja lapsuuttasi!
Kun tulet vanhemmaksi, ymmärrät ettei ole mitään syytä hävetä sitä, että on ollut ujo yms.
Jatka eteen päin vain pystypäin! Olet ihan ok ja hyvä omana itsenäsi.
Itse häpesin aikoinaan sitä että olin ujo, koulukiusattukin. Olin kasvanut ympäristössä, jossa muut opettivat minut häpeämään itseäni.
Onneksi olen aika lailla päässyt siitä pois. Näin aikuisena on tullut myös asioita, jotka ovat elämäntiellä olleet oikeasti hävettäviä; vääriä tekoja, jotka ovat vaikuttaneet haitallisesti muihin. Mutta koen että katumani asiat voidaan antaa anteeksi. Tärkeintä on, ettei jää jumimaan pahuuteen ja paskaan, vaan ponnistaa siitä reippain mielin ja paremmin etiäpäin. - itsevarma
Älä turhaan häpeä, jokainen on ollut lapsena erilainen ja ihmisethän muuttuvat. Jotka sinut muistavat, voivat olla vain positiivisesti yllättyneitä, millainen olet tänä päivänä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15010999Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i394003Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58643908Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1893631PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003461Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1003307Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.711958Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis151267Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155948Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun267917