Voiko sienisalaatin tehdä vasta ryöpätyistä sienistä, niin että ei suolaa sieniä? Eli hakkaa sienet pieneksi, lisää hienonnetun sipulin ja ripottelee suolaa sekaan? Olen tehnyt sienisalaatin aina suolatuista säilösienistä.
Sienisalaatin ohjetta...
6
6065
Vastaukset
- onnistuu
Ihan hyvin voi tehdä, minä kyllä lisään kermaviilit ja oikeata kermaa. Ei se myrkyllistä ole, jos on ryöpätty oikein, erittäin hyvää myös "tuoreeltaan".
- Ruma mies
Hyvää sekin on, mutta ei ehkä yhtä hyvää kuin suolasienistä. Testasin kerran perheenjäsenillä ja useimmat olivat sitä mieltä, että liotetuista suolasienistä tulee parempi salaatti kuin suolalla maustetuista vasta ryöpätyistä.
Voisikohan suolauksen aikana tapahtua joku prosessi, joka parantaa makua?
- * Uroskokki
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/36934/ Sienisalaatti
- ainakin...
Pakastan rouskut aina (tästä ollaan montaa mieltä kannattaako niin tehdä...).
Suolaaminen ja liottaminen tuhoavat sienten vitamiineja. En ole huomannut, että pakastaminen tekisi rouskuista jotenkin "huonoja". Joten kun teen salaatin, niin suolaan samalla kun hakkaan sienet pieneksi. Ja käytän kerman tai smetanan sijasta kermaviiliä. Olen kait lapsena tottunut sen makuun. Kermaviili vain tuntuu ainoalta ja oikealta sienisalaatissa :)- on herkkua
Teen sienisalaatin aina suolasienistä. Liotan sopivan miedon suolaisiksi. Silppuan sipulin ihan pieneksi, samoin sienet.
Vaahdotan kerman aina. Ainoa mauste sienissä olevan suolan lisäksi on valkopippuri.
Vaahdotan kerman, sillä tämä salaatti on ihanaa vaikka ruisleivän päällä, sillä pysyy koossa, ei valu.
Joulu ei ole joulu ilman sienisalaattia! - pimu
on herkkua kirjoitti:
Teen sienisalaatin aina suolasienistä. Liotan sopivan miedon suolaisiksi. Silppuan sipulin ihan pieneksi, samoin sienet.
Vaahdotan kerman aina. Ainoa mauste sienissä olevan suolan lisäksi on valkopippuri.
Vaahdotan kerman, sillä tämä salaatti on ihanaa vaikka ruisleivän päällä, sillä pysyy koossa, ei valu.
Joulu ei ole joulu ilman sienisalaattia!...Eikö kukaan laita sienisalaattiin etikkaa? Kannattaa ehdottomasti kokeilla!
Siis ei litrakaupalla vaan "loraus"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014194- 2443354
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12661En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792275Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851943Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391599- 1371256
- 151208
- 481208
- 991121