Voiko sienisalaatin tehdä vasta ryöpätyistä sienistä, niin että ei suolaa sieniä? Eli hakkaa sienet pieneksi, lisää hienonnetun sipulin ja ripottelee suolaa sekaan? Olen tehnyt sienisalaatin aina suolatuista säilösienistä.
Sienisalaatin ohjetta...
6
6087
Vastaukset
- onnistuu
Ihan hyvin voi tehdä, minä kyllä lisään kermaviilit ja oikeata kermaa. Ei se myrkyllistä ole, jos on ryöpätty oikein, erittäin hyvää myös "tuoreeltaan".
- Ruma mies
Hyvää sekin on, mutta ei ehkä yhtä hyvää kuin suolasienistä. Testasin kerran perheenjäsenillä ja useimmat olivat sitä mieltä, että liotetuista suolasienistä tulee parempi salaatti kuin suolalla maustetuista vasta ryöpätyistä.
Voisikohan suolauksen aikana tapahtua joku prosessi, joka parantaa makua?
- * Uroskokki
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/36934/ Sienisalaatti
- ainakin...
Pakastan rouskut aina (tästä ollaan montaa mieltä kannattaako niin tehdä...).
Suolaaminen ja liottaminen tuhoavat sienten vitamiineja. En ole huomannut, että pakastaminen tekisi rouskuista jotenkin "huonoja". Joten kun teen salaatin, niin suolaan samalla kun hakkaan sienet pieneksi. Ja käytän kerman tai smetanan sijasta kermaviiliä. Olen kait lapsena tottunut sen makuun. Kermaviili vain tuntuu ainoalta ja oikealta sienisalaatissa :)- on herkkua
Teen sienisalaatin aina suolasienistä. Liotan sopivan miedon suolaisiksi. Silppuan sipulin ihan pieneksi, samoin sienet.
Vaahdotan kerman aina. Ainoa mauste sienissä olevan suolan lisäksi on valkopippuri.
Vaahdotan kerman, sillä tämä salaatti on ihanaa vaikka ruisleivän päällä, sillä pysyy koossa, ei valu.
Joulu ei ole joulu ilman sienisalaattia! - pimu
on herkkua kirjoitti:
Teen sienisalaatin aina suolasienistä. Liotan sopivan miedon suolaisiksi. Silppuan sipulin ihan pieneksi, samoin sienet.
Vaahdotan kerman aina. Ainoa mauste sienissä olevan suolan lisäksi on valkopippuri.
Vaahdotan kerman, sillä tämä salaatti on ihanaa vaikka ruisleivän päällä, sillä pysyy koossa, ei valu.
Joulu ei ole joulu ilman sienisalaattia!...Eikö kukaan laita sienisalaattiin etikkaa? Kannattaa ehdottomasti kokeilla!
Siis ei litrakaupalla vaan "loraus"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238