Onko kellään kokemuksia irlanninsusikoiruliineista. Niitähän on monen värisiä ja -luonteisiakin kai. Onko värillä joku merkitys luonteeseen? Esim. onko harmaa rohkeampi kuin vehnän värinen? Tiedän, että nekin tarvitsevat paljon liikuntaa ja syövätkin kai talon tyhjäksi ja reuhaavat hermot riekaleiksi. Jotenkin ne vaan vaikuttavat kovin symppiksiltä. Kertokaas hei te, joilla on jättihaukku.
irlanninsusikoira
3
639
Vastaukset
- irlis
Olen kasvatanut noita lampaita suden vaateissa.
Värillä ei ole mitään tekemistä luonteen kanssa.
Kasvetuaan aikuisiksi irlikset eivät syö sen enepää kuin esim: rotikka. Irlis on rauhalinen ei paljon viitsi riehua. Mutta kun saat sen innostumaan niin alkaa tapahtua :)
Todella symppis koira isolla K:lla
http://www.sunpoint.net/~jormas/index.html - Kaiholla muistellen
Minulla oli aikoinaan irlanninsusikoira. Kaiken kaikkiaan oikein mukava rotu: kiltti ja hyväntahtoinen. Aggressiivisuutta olen irliksessä nähnyt aniharvoin. Silloin tällöin voivat olla aika jääräpäisiä, jonka tuloksena joku erehtyy luulemaan rotua tyhmemmäksi, kuin se onkaan (sanotaan, että se usein harkitsee, kannattaako jotakin asiaa tehdä, onko siitä hyötyä vai ei ja toimii tai jättää toimimatta sen mukaan...). Minun vehnänvärinen irlikseni oli ujohko, mutta usein sen uteliaisuus kyllä sitten lopulta voitti tuon ujouden. Ulkona menoa piisasi, mutta pentuiän jälkeen se oli sisätiloissa hyvin rauhallinen eikä tuhoja tuskin koskaan tullut. Joskus sai vähän varoa, kun se ystävällisyyttään huiskautteli pitkää komeaa häntäänsä edestakaisin, mutta kun varmuuden varaksi siirsi herkimmin särkyvät esineet pois matalilta tasoilta, niin tuonkaan asian kanssa ei ongelmia ollut :).
Tietenkin iso koira vaatii isommat ruoka-annokset, mutta ainakaan meidän irliksemme ei kyllä mikään suursyöppö ollut eli konkurssiin ei tuon ruokapuolen suhteen menty :). Pentuiässä ruokinnan suhteen kannattaa olla hyvin tarkkana, sillä pentu kasvaa nopeasti ja väärällä ruokinnalla voi saa ikäviä aikaiseksi. Vastuullinen kasvattaja antaa sinulle kyllä tarkat ohjeet ruokinnan, liikunnan ym. hoidon suhteen. - Tilia
Värejä on tosiaan jonkin verran eri muunnoksia. Omani vehnänvärinen oli irlikseksi aika "kovaluonteinen" eli oli vahtiviettiä ja suojeluviettiä (luulikohan se olevansa palveluskoira:). Toinen brindle taas rauhallinen ja kaikille ihmisille ja eläimille kiltti ja haukkui harvoin.
Ja tosta ruokapuolesta...riippuu tietenkin kulutuksesta, mutta nykyinen saksanpaimenkoirani syö enemmän mitä kumpikaan irkuistani:) Joten eivät kokoonsa nähden syö paljoa.
Sisällä tarvitsevat vain sohvan:)Eivät reuho hermoja riekaleiksi, jos niille opettaa hieman käytöstapoja...hännällä vaan tahtoo lähteä kaikki tavarat pöydiltä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892