Kaipaisin pakettiauton vakioreikiin hyvin soivia pikkukaiuttimia.
Jos ne pitäisi löytää Turun seudulta, niin onko muita mahdollisuuksia kuin AudioHellman? Onkos kellään kokemuksia noista Focalin pikkukajareista?
Mitenkäs jotkut Biltema / Motonet setit? Voiko niitä suositella?
Entäs ulkomailta, oisko joitain hyviä nettikauppoja, joista löytyisi vastaavia tuotteita?
Hifi korville
6
498
Vastaukset
moroo..
no nyt kannattaa mennä motonettiin..siel on SPL kajareita eika edulliseen hintaan..ja ne on niitä aitoja SPL kajareita..ainakin salon motonetissä.. =)on ihan asiallinen paikka, löytyy tyksin lä'heltä.
- pikku pulma
Kiitos vastauksista.
Jos teidän pitäisi valita näistä, niin kumpaan päätyisitte? Hinta on melkein sama, mutta DLS:n herkkyys olisi parempi.
http://www.spldynamics.fi/td-coax/td-402-s.htm
http://www.audiohellman.fi/sivut/dls-index.html
Oisko näille vielä muita hyviä vaihtoehtoja samaan hintaluokkaan?
5" vois olla ovissa hyvä juttu, mutta saako noihin kaikkiin korotuspaloja?
Hitto, olen ollut viimeksi näitten kanssa tekemisissä joskus 90-luvun alussa, silloin oli kova juttu joku Alpine ja Fujitsu ten, nykyisin olen ihan kuutamolla näistä "uusista" merkeistä.- AudioVision
Hifimesta ja Hifikonex. Käy niissä.
AudioHellman ei myy suoraan kuluttajalle, vaan kaupat käydään myynti liikkeiden kautta.
- vastanneille!
Elikkäs, hain sitten Biltemasta heidän 4" kaiuttimet, jotka olivat halvat kuin saippuat (oisko ollu 23e).
Päällisin puolin ja speksien mukaan haisisi siltä, että bilteman alihankkija voisi olla SPL? Ulkoisesti pieniä eroja on, mutta herkkyys on SPL 4":n kanssa aivan sama ja tehon kesto samoilla metreillä. Joka tapauksessa Biltit ovat ainakin hyvä kopio SPL:n kaiuttimista.
Olen käyttänyt samaa Pioneerin soitinta henkilöautossa mistä lie, mitkä lie 5" kaiuttimien kanssa ja niihin nähden Biltemat soivat aika heikosti. Diskantti tulee paremmin vanhoilla kaiuttimilla, mutta kaikki muu sitten uupuukin. Tuo pakettiauton kojetaulu on varmaan huonoimpia mahdollisia kaiuttimen sijoitus paikkoja, joten täydellinen bassojen puuttuminen saattaa johtua pitkälti siitäkin. Herkkyys Biltemoissa on myöskin heikko, koska ennen 22 pykäläisellä voluumi-säädöllä riitti kohtuulliseen äänen voimakkuuden saamiseen pykälä 12, nyt 18, tehot loppuu siis soittimesta auttamattomasti kesken. Tilanne on siis tällä hetkellä se, että autossani on uutisten kuunteluun sopivat poppikoneet, muuhun ne eivät riitä alkuunkaan.
Olisi mukava testata Biltemat vastaavassa paikassa, esim. etuovissa ja jonkun lisävahvistimen syöttämänä. Ulkoisesti Biltit olivat aika vaikuttavat, isot magneetit ja tukeva runko, mutta ehkä ne olivat vain pelkkää kiiltävää ulkokuorta? En siis suosittele 4" Biltemoja vakiosoittimen ruokkimiksi, ellei sitten ohjelma koostu uutisista ja auto on hyvin hiljainen.- tietysti
...että Biltemoilla diskantit soivat mukavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314024- 442741
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422715- 302453
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82445Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3142263- 381979
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481642- 1411497