Metallinhohtospray

44444444

Nyt on pieni epätietoisuus. Maalasin auton puskuria metallinhohto spay maalilla. Purkissa luki että 30min päästä kirkaslakka pintaan. Tein sitten näin ja lopuksi annoin kuivua 14 tuntia. Kävin aamulla ajelemassa ja vettä satoi vähän maalipinnalle ja se rupesi kuoriintumaan pois. Annoinko sen kuivua liian vähän aikaa vai oliko työskentelulämpötila( 10) liian kylmä. Purkissa oli suosituksena 15-20 astetta. Sitten kirkaslakka purkisissa luki että ennen lakkaa pinta hiotaan 600 vesihiomapaperilla.
Eli olisiko mun pitänyt antaa sen maalipinnan kuivua kokonaan ennenkuin suihkutin lakan. Vai oliko syynä pinnan kuivumattomuus.

Spraymaaleista mulla ei ole oikein kokemusta. Olen aina ennen maalaillut ruiskulla eikä ole ollut mitään ongelmia.

3

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä

Spraylla et saa kestävää pintaa aikaiseksi. Kokemusta on, heitin ensin rahaa hukkaan ostamalla monta purkkia sprayta. Lopuksi oli ostettava oikeaa maalia.

Suosittelen ostamaan siihen ruiskuun ihan oikeaa automaalia. Ei ole kallista, kun et tarvi kuin esim. muutaman desin maalia ja pari desiä kovetetta.

• 44444444

Kokeilin nyt viellä kerran tuolla spraylla. Jos nyt ei onnistu niin sitten haen kyllä ruiskumaalia.

Pistetäämpäs tähän viellä työvaiheet tuosta spraymaalaksesta jos joku vaikka osaisi sanoa että mikä on vialla. Ensin hion vanhat maalit osasta puskuria pois, kittasin naarmut, hion ne ja vedin hiottavan pohjamaalin päälle. Annoin sen kuivua, hioin sen 800 vesihiomapaperilla ja vedin siihen päälle mastonin harmaan pohjamaalin. Annoin sen kuivua ja hion sen taas 1000 vesihiomapaperilla. Sitten vedin metallinhohto vihreän maalipinnan. Annoin sen kuivua 30min ja lopuksi ruiskutin siihen kirkaslakka pinnan(merkki oli motip). Pinnat putsasin aina ennen maalausta ja annoin kuivua kunnolla.
        Lopullinen pinta kuivui 14 tuntia 8-10 asteessa.
        Ja siis taivaalta satanut vesi liuotti lakan ja maalin pois.
        Nyt uuden maalaus kerran jälkeen annan sen kuivua 25 asteessa 18 tuntia.

Jos menee vituralleen taas niin sitten siirryn lopullisesti ruiskumaaleihin.

Mitähän maksaisi juuri tuommoinen pari desiä automaalia ja siihen ohennin ja kovetin. Pohjamaalia ja autolakkaa löytyy omasta takaa.

Kiitän vastauksista etukäteen.

• pysynyt

Motip niminen akryylispraymaali kadett c:n pinnassa jo 10 vuotta joten se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1907
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1144
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe