Keittiökoisan torjunta + linnut

Tympiintynyt

Parin vuoden ajan olen taistellut kyseistä otusta vastaan tuloksetta ja lähinnä voimakkaimpia keinoja välttäen lintujen ( neljä undulaattia ) takia.
Eniten niitä (sekä perhosia että matoja) tuntuu löytyvän samasta tilasta lintujen kanssa (alunperinkin tuli lintujen ruuan mukana ja levisi ennenkuin tajusin ongelman laajuuden).
Olisiko kenelläkään kokemusta miten hävittää kyseinen perhonen sukulaisineen lintuystävällisesti?
Jos käsittelee aerosoleilla huoneen kerrallaan ja pitää ovet visusti kiinni huoneeseen jossa linnut ovat, miten kauan tarvii tuulettaa että huone on taas linnuille sopiva? Purkissa mainitut varoajat varmaankin voi kertoa kymmenillä lintujen hengitysteiden arkuuden takia?
Ruokatavaroista en ole koskaan löytynyt niiden "ruokailupaikkaa".Kuivamuonat ja kaapit on siivottu ja tyhjennetty moneen kertaan. Toisaalta lintuhäkkikin on iso, 180cm x 150cm ja ne näyttävät viihtyvän pääasiassa sen lähistöllä. Lintujen ruuat säilytän ilmatiiviissä purkissa.

Vinkit olisivat tarpeen !

2

2026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piupa

Pakastaminen! Ruoka pakkaseen linnun siemenet ainakin vuorokausi.
      vinkkejä sivustolta
      www.kaijuli.fi

• rakoset

Siementen tuoksu houkuttelee perhosia, ne eivät ole koita.

Intianjauhokoisan toukka kun koteloituu, se etsii pienen raon, jonne se siirtyy seuraavaa muodonmuutosta varten. Toukka on se otus joka syö, lentäjät vain pariutuvat ja munivat. Silloin ne on syytä imuroida. Pitäisi varata kolme kuukautta, koisan muutama elinkiertojakso, jotta populaation saa pois.

Imurointi joka päivä lentäjistä ja toukkien koteloiden keruu kaikista mahdollisista raoista pois, jopa pistorasioista tai kaapin hyllypidikkeen raoista ja tuon suurhäkin poranrei'istä on puhdistettava ja kotelot poistettava. Ruuat jo pakastitkin, sen verran, että munat ja toukat kuolee. Toisaalta niitä ruokia ei ole myrkytetty hyönteisille tarkoitetuille aineilla.

Tulitikun rikitön pää on sopivan kokoinen mitta. Sen kokoiset raot kelpaavat toukille. Perhoset vain lentävät ja hoitavat lisääntymisen. Siementen tuoksu houkuttelee perhosia munimaan sinne.

Ei ole mahdotonta saada kaikkia pois. Ja uusien perhosten ilmestyttyä pitää koko homma uusia. Häkin perusteellinen puhdistaminen kuuluu myös vakioruutiineihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe