putki päällä

Possuti

Hei. Halusin purkaa tänne tuntojani... En ymmärrä miksi minun pitää aina vain ahmia, olen monesti kysynyt itseltäni olenko sen jäljeen onnellisempi aj vastaus on en. Älytön morkkis vian ja tuskastelu pallomaisen mahani takia. Olen nyt kaksi viikkoa tunkenut turpaani joka päivä kaiken maailman herkkuja. Samalla turpoan kuin pullatakina ja kaiken lisäksi rahaa on mennyt paljon jokapäiväisen kauppareissuni takia. En ymmärrä mikä saa minut toimimaan aina näin. Olen kärsinyt anoreksiasta ja nyt BEDistä... ainoastaan bulimia puuttuu ja sekin koska en vain osaa oksentaa... Ihmettelen usien itsekin toimintaani sillä tässä ei ole enää mitään järkeä... Osaisinpa vain syödä niin kuin normaali ihminen.

4

953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla :'(

      olisin voinut itse kirjoittaa sanasta sanaan samanlaisen viestin.. :/

      • myös täällä

        Tänään taas uusi alku maanantain kunniaksi joka päättyi kuitenkin aivan samanlailla kuten jokainen päivä tähänkin asti reilun parin viikon ajan. Hajottava olo. Ei tässä muu auta enää kuin olla ostamatta muuta kuin täydellisen turvallisia ruokia.. ei tätä vaan muuten enää kestä ja tän on loputtava :(


    • täällä...

      Juuri samanlaista ongelmaa ollut!!! Mutta nyt olen ollut viikon ahmimatta, kun olen laittanut itselleni aina viikon tavoitteen, etten ahmi! Ja tavoite1 on siis läpäisty. Nyt menossa tavoite2 ja se on tiistaina. keskiviikkona alkaa sitten tavoite3 jne.

      En ymmärrä miten vaikeaa on olla ahmimatta, kun tietää että siitä ei KOSKAAN seuraa muuta kuin huono olo psyykkisesti ja fyysisesti. Sitä kuitenkin vaan haluaa mätätä kaiken naamaan. Aina jollain tekosyyllä "no nyt kun aloitin, ei mitään väliä enää" tai "huomenna en syö sitten enää roskaruokaa"...

      Pitäisi vaan sallia itselle KOHTUUDELLA joku herkku, ja se ei kaadu siihen! Ei ole pakko jatkaa ahmimista, vaikka söikin jo "kielletyn hedelmän." Pienetkin onnistumiset, ja ahmimiskohtauksen estäminen antaa tosi paljon lisäpontta jatkamaan!

      Itse olen ahmimiskohtauksia välttänyt tiedostamalla, milloin on riskialtista syödä esim.joku pieni suklaapala. Esim. jos on tylsää, on surullinen, tekee ihan sairaasti mieli ahmia jotain hyvää.. SIlloin ei vaan kannata syödä mitään.
      Riskialtis aika on ruokailuaikojen välissä ja iltapala. Iltapalana ja välipalana vältän leipää, kun siihen jää niin helposti koukkuun..
      Jos tekee mieli lisää jotain herkkua, niin juo lasin vettä ja purkka suuhun. Kohta huomaa, ettei ole edes pakko syödä..

      Tässä oli tälläisiä pikkuvinkkejä, millä olen onnistunut, mutta myös takapakit pitää hyväksyä ja ottaa niistä opiksi! Ja yrittää jatkaa aina eteenpäin. Jaksamisia

    • kun sitä on riittävästi...

      Ei taida auttaa tai lohduttaa, mutta kerron mikä auttoi minua vastavassa tilanteessa. Söin salaa, joskus jopa ravintolassa syönnin jälkeen kotona, vaikka ei oikeastaan ollut nälkä. Töissä söin aina tarjotut kakut viimeiseen mureneen jne. Olin tosi paksu (=ylipainoinen). Aloin miettiä, että toiset kuolee nälkään ja minä ylipainoon. Aloin lahjoittaa pieniä summia rahaa unicefille ja vastaaville. Aina kun houkutti ostaa ruokaa, yritin ajatella nälkäisiä lapsia ja pistin rahaa sivuun köyhiä lapsia varten. Naurakaa vain! Sain puhuttua järkeä itselleni ja nykyään olen aika normaalipainoinen ja yritän kantaa huolta köyhemmistä. Edes vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe