mikä on vyöhyketerapia

äippä

mikä on vyöhyketerapia ja miten sitä annetaan..?Vinkkejä 1,5kuukautisen vatsavaivoihin voiko se olla allergiaa esim.koira jos myös naama ja iho on näppyjä täynnä aika pahan näkönen

12

3873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

      Tuo vyöhyketerapia kuulostaa helposti uskomuslääkinnältä. Meillä on kuitenkin kokemuksia vyöhyketerapiasta vauvalla, mahavaivoissa. Se auttoi, aivan välittömästi. Kannattaa kokeilla!

      • anna

        Enemmän mua kiinnostaa et mitä siinä tapahtuu!?Voisitko selittää..Kiitos


      • Jaakko
        anna kirjoitti:

        Enemmän mua kiinnostaa et mitä siinä tapahtuu!?Voisitko selittää..Kiitos

        Minä olen ymmärtänyt operaation idean näin: ajatus vyöhyketerapiassa on vähän samanlainen kuin akupunktiossa. Eri sisäelimillä on hermoyhteyksiä ihon pinnalle ja nyt kun noita iholla olevia hermonpäitä ärsytetään, ne sitten vaikuttavat suoraan siihen sisäelimeen. Vilkastuttavat sisäelimen toimintaa tai jotain sellaista. Vyöhyketerapiassa noita hermonpäitä hierotaan, akupunktiossa niitä ärsytetään neuloilla.

        Minä olen ollut aika skeptinen vyöhyketerapiaa kohtaan. Käsitykseni siitä kyllä muuttui, kun vyöhyketerapian apu lapsellemme oli niin selvä.


    • isä

      Vyöhyketerapiassa hoidetaan akupunktiopisteitä hieromalla. Tällä tavoin voidaan hoitaa monia vaivoja. Vauvojen kanssa neuloja ei tarvita, koska vauvat reakoivat hierontaan paljon herkemmin kuin aikuiset

      Jos vauvan koliikkia hoidetaan vyöhyketerapialla, niin vauva ensin rauhoitetaan esim tissillä ja tämän jälkeen vauvan jalkapohjia hierotaan hellästi. Jalkapohjasta löytyy mahan ja suolen akupunktiopisteet, joita hierotaan suolen suuntaisesti molemmista jalkapohjista. Lopuksi saatetaan hieroa (sivellä) vauvan mahaa.

      Meillä auttoi jonkin verran esikoisen koliikkiin. Suosittelen jos vatsavaivoja ja varaa on. Hinta on yleensä puolet aikuisen vyöhyketerapian hinnasta.

      Joistain neuvoloista ja kaikilta vyöhyketerapian antajilta löytyy myös ohjeita joilla vauvaa voi hieroa kotosalla.

      Vyöhyketerapiaa parempi ja halvempi keino on kuplatoni. Meidän vyöhyketerapeutti sanoi, että kuplatonia ei saa antaa jos käy vterapiassa.

      Vauvat eivät reakoi vielä ilman epäpuhtauksiin allergioilla. Allergian aiheuttajia ovat eri ruoka-aineet, joita vauva saa suoraa tai epäsuorasti rintamaidon kautta. Tätä tapahtuu vasta noin kahden ikävuoden jälkeen.

      Kuivasta atooppisesta ihosta ei kannata kärsiä, vaan vauva lääkäriin ja ihotesteihin maitoallergian tai muun allergian toteamiseksi.

    • mamax2

      Esikoisemme sai jalkapohjahierontaa pahaan koliikkiin 22 kertaa. Osui kuulemma kohdalle ainutlaatuinen tapaus, johon hoito ei tehonnut.
      Älkää hyvät ihmiset aina yleistäkö asioita. Vanhempina meillä toki on hätä lapsistamme, mutta aina nämä terapiat ei auta.
      Toki hoitoa voi kokeilla jos haluaa, itse en sitä ole suositellut kenellekään. Koittakaa ensin itseenne, ennenkuin pieneen vauvaanne. Se tekee kipeää, todella!!!

      • minä

        se tekee kipeää?

        Omiin kokemuksiini; Jos esim: poskionteloissa on tulehdus ja menet vyöhyketerapiaan, terapeutti hieroo ontelon heijaste alueita jalkapohjissa jotka ovat helv..kipeät. Kipu vähenee sitä mukaan kun tulehdus paranee.

        Eikö terapeuttisi kertonut sinulle hoidon jälkeen niistä sinun aristavista kohdistasi? Jokaisen terapeutin pitää kertoa asiakkaalleen mikä kohta oli kipeä ja mitä asialle voi tehdä. Eli jos sinulla oli paljon kipeitä kohtia jaloissa, kertoo se siitä että kroppasi on "huonossa kunnossa". Esim: selän, niskan hartioiden kipu pisteet aristavat samoin vatsan... tekisi mieli aina potkaista hoitajaa.


      • sandi

        Tunnen erään vyöhyketerapeutin ja hän on auttanut menestyksekkäästi useita koliikkivauvoja. Olen myös itse ottanut häneltä hoitoja niska- ja hartiaseudun kipuihin ja myöskin saanut apua. 'Tukkeutuneiden' alueiden hoito tekee todella kipeää, mutta aikuisten hoitaminen on vähän erilaista kuin lasten. Hän antoi ensiapuohjeeksi koliikkiin jalkapöydän sivelemisen, ei siis hieromisen, vaan vauvoja sivellään todella hellävaraisesti!


      • 2 lapsen äiti
        sandi kirjoitti:

        Tunnen erään vyöhyketerapeutin ja hän on auttanut menestyksekkäästi useita koliikkivauvoja. Olen myös itse ottanut häneltä hoitoja niska- ja hartiaseudun kipuihin ja myöskin saanut apua. 'Tukkeutuneiden' alueiden hoito tekee todella kipeää, mutta aikuisten hoitaminen on vähän erilaista kuin lasten. Hän antoi ensiapuohjeeksi koliikkiin jalkapöydän sivelemisen, ei siis hieromisen, vaan vauvoja sivellään todella hellävaraisesti!

        Hei!
        Ensimmäisellä lapsellamme oli tosi paha koliikki. Meidän tapauksessamme se ei loppunut kolmeen kuukauteen vaan itkua ja huonounisuutta jatkui vielä pitkän aikaa. Itse asiassa melkein viisi vuotta lapsemme oli tosi huono nukkumaan. Kun vähänkin narahti oli lapsemme hereillä. "Siihen aikaan" ei vielä neuvolasta paljoa suositeltu tätä vuohyketerapiaa ja niinpä me emme tästä tienneet yhtään mitään. Kun aloimme odottamaan toista lastamme vajaa viisi vuotta myöhemmin, otimme jo hyvissä ajoin selvää kaikista mahdollisista hoitomuodoista. Toinen lapsemme oli jo syntyessään paljon rauhallisempi, mutta noin kahden viikon iässä hänelläkin alkoi vatsaa kipristämään. Sain hänelle avun eräältä Jorvissa työskentelevältä kätilöltä joka on perehtynyt tähän hierontaan. Hän hieroi vauvan kauttaaltaan ja lopetti kantapäiden hieromiseen. Ja voi sitä vauvan autuasta ilmettä. Neljä kertaa meillä käytiin ja vauva sai tarvittavan avun ja nyt reilu yksi vuotiaana on hyväuninen kaveri. Olen kuitenkin varma, että esikoisemme oli niin paljon kipeämpi ettei tämä olisi ollut hänelle niin tehokas apu, mutta ei varmasti aivan hyödytönkään. Minäkin olin ennen aika skeptinen tämän hoidon suhteen, mutta suosittelen lämmöllä.


      • Hmph...

        Käsket viestissäsi olla yleistämättä ja samaan hengenvetoon yleistät oman kokemuksesi perusteella!!?? Meillä autooi kolmen kerran vyöh.terapia-hoito 5-viikkoisen koliikkiin, se loppui siihen. Kyllä on vikaa terapeutissa jos käyttää lasta 22 kertaa hoidossa, meillä kun ammattitaitoinen terapeutti sanoi että vaikeammatkin tapaukset vaativat max 7-8 hoitokertaa. Oma terapeuttimme on tehnyt hoitoja ammattikseen jo yli 12v ja on yhden ainoan kerran törmännyt vauvaan jolla hoito ei auttanut koliikkiin, silloinkin takaa löytyi paha ruoka-aineallergia joka aiheutti vatsavaivat. Valitkaa sellainen terapeutti joka on koulutettu vauvojen hoitoon.


      • sinulle

        Nämä tällaiset tekstit on hunajaa tavallisille pulliaisille(terv.kesk.lekureille)..
        Vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin uskon enemmän kuin tavallisten lekureiden hoitoihin-ne kun harvoin tietävät mitään!
        Ihminen on niin monimutkainen yksilö,että siinä tavalliset matti meikäläiset menee ihan hämilleen kun kuulee ettei se ihmiskeho olekaan niin yksinkertainen mitä ne luulee!
        Minulle vaihtoehtoisten hoitomuotojen käyttäminen merkitsee sitä,että kokeilen itse asioita,joista uskon olevan apua ja vasta silloin suosittelen niitä muillekin.
        Ei pitäisi nääs uskoa ihan kaikkea,mitä tuputetaan-pitää käyttää sitä omaakin järkeä-näinhän se pitäisi olla elämässä muutenkin.
        Me suomalaiset vaan tahdomme ajatella kaikista eniten sitä,että "mitähän ne nuo naapurit ajattelee"...ajatelkaaa joskus omilla aivoillanne.


      • Tytteli
        sinulle kirjoitti:

        Nämä tällaiset tekstit on hunajaa tavallisille pulliaisille(terv.kesk.lekureille)..
        Vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin uskon enemmän kuin tavallisten lekureiden hoitoihin-ne kun harvoin tietävät mitään!
        Ihminen on niin monimutkainen yksilö,että siinä tavalliset matti meikäläiset menee ihan hämilleen kun kuulee ettei se ihmiskeho olekaan niin yksinkertainen mitä ne luulee!
        Minulle vaihtoehtoisten hoitomuotojen käyttäminen merkitsee sitä,että kokeilen itse asioita,joista uskon olevan apua ja vasta silloin suosittelen niitä muillekin.
        Ei pitäisi nääs uskoa ihan kaikkea,mitä tuputetaan-pitää käyttää sitä omaakin järkeä-näinhän se pitäisi olla elämässä muutenkin.
        Me suomalaiset vaan tahdomme ajatella kaikista eniten sitä,että "mitähän ne nuo naapurit ajattelee"...ajatelkaaa joskus omilla aivoillanne.

        Tiedän terveyskeskuksia, jotka hoitavat potilaitaan akupunktiolla. En usko, että lääkärit yleisesti enää pitävät akupunktiota minään huuhaa-hoitona vaan varteenotettavana apuna potilaan ongelmiin! Olen itse nähnyt, kun terveyskeskuslääkäri helpotti pyörätuolissa istuvan vanhuksen kipu- ja turvotusongelmia akupunktiolla. Ja vyöhyketerapiahan perustuu samoihin pisteisiin kuin akupunktio.
        Muut "vaihtoehtolääkitykset" ovatkin sitten asia erikseen... Jotkut ehkä auttavat, jotkut ei. Nykyaikainen "tavallinen lekuri" on kyllä perillä asioista ja harvoin täysin tyrmää vaihtoehtoisia hoitomuotoja potilaalta, usein jopa ehdottaa niitä! Varsinkin nuoria lääkäreitä kiinnostaa myös perinteisen lääketieteen ulkopuoliset asiat. Perinteistä lääketiedettä ja sen ansioita yhtään väheksymättä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe