Takajarruputket

Carina E

Onkos kenelläkään kokemusta moisten putkien vaihdosta? Ensin epäilin takasylinterin vuotavan mutta, nyt kun jarrut oli auki olivat sieltä kuivat ja näyttäs vuoto olevan lattian alla ennen polttoaine tankkia. Eli uudet putket täytys laittaa ja ilmeisesti kannattaa uusia samalla molemmat. Täytyykö tankko irrottaa että saapi putket vaihdettua ja kannattaako moiseen hommaan ylipäätään ryhtyä itse?
Asiallisia kommentteja kaipailisin tähän... Kiitosta!!!

5

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teetkin

      ni jätä vaan vanhat putket paikalleen ja laita uudet viereen nippusiteillä kiinni.Jotkut ei oo irrottanu tankkia.Kannattavuus on jokaisen itse mietittävä.Jos on paikka missä tekee,ja saa auton ylös ni ei se kauhee homma oo.Laita samalla pyörään menevät kumiletkut myös.Ilmaruuvit voi myös olla aika ruosteessa.Mä vaihdoin sylinterit samalla.Ruuvipenkissa ilmaruuvit kyllä irtos.Hanki myös jarruputken kiristys lenkkiavain.

      • lyte

        Jos itse osaat nuo yllämainitut työt tehdä niin kannattaa tietenkin. Osat eivät paljoa maksa.

        Tutki ennen remontin aloitusta että saat myös etupään jarrusatuloiden ilmausruuvit auki.


        Nosturilla 3-4 tunnin juttu varsinkin jos alkaa tankkia poistamaan, Mutta hyvänä vaihtoehtona tuo nippusiteillä kiinni vanhoihin.

        Mutta jollet saa autoa nosturille,niin unohda koko juttu.


    • itse..

      Jotain tuntumaa tälläseen työhön oltava. Nosturi välttämätön, tankkia ei pakko irroitaa mutta hyvä tarkastaa täyttöputki voi olla pehmeä. Vaihdettava koko putki jatkokset eivät mene läpi sama pätee nippuside vidityksiin, nämä putket katsastumiehen erityis syynissä. Putken takapään irroitus voi olla hankalaa, liotusta, putki poikki aivan ruuvin juudesta, sopiva piippuavain niin aukeaa tai sitten ei.

      • jlsacö

        Vaihdoin putket omaani viimekesänä. Putket ja nipat maksoi hieman alle 100e (Motonet), nippa työkalu oli lainassa. Aikaa paloi koko päivä. Kaikki pultit ja nipat oli tosi tiukassa. Kannattanee vaihtaa taka sylinterit samalla maksaa jotain 10e kappale. Vaihda kaikki taka putket samalla, ovat ruostuvaa materiaalia, Motonet tai Biltema putki ei ruostu.


      • Aloittaja
        jlsacö kirjoitti:

        Vaihdoin putket omaani viimekesänä. Putket ja nipat maksoi hieman alle 100e (Motonet), nippa työkalu oli lainassa. Aikaa paloi koko päivä. Kaikki pultit ja nipat oli tosi tiukassa. Kannattanee vaihtaa taka sylinterit samalla maksaa jotain 10e kappale. Vaihda kaikki taka putket samalla, ovat ruostuvaa materiaalia, Motonet tai Biltema putki ei ruostu.

        Elikkä putket on nyt vaihdettu!
        Tilasin aikaa pajalle ja ukko sano että 30€:n homma. Ei selvästikkään tiennyt mistä puhui...
        Menin sinne, auto nostettiin ylös ja tunti tuumausta.. Ei onnistu ja toivotti hyvää matkaa... kun oli ensin repinyt yhden muovisuojan rikki ja raapinut vuotavaa putkea niin että ei pitänyt enää yhtään... Siitä sitten ilman jarruja 20 kilsaa kotio. Ja soitteleen seur paikkaa. Onneksii pääsin halliin missä oli monttu, ei paras mutta hyvä vaihtoehto. Itse vaihdoin, tankki tosin ei ollut pois asti että ihan samaa reittiä ei nyt mene, mutta se ei haittaa. Putket ja nesteet maksoi jotain 65€ ja muuta ei tarvinnut. Aikaa touhuun meni joku 4 tuntia. Kaikki lähti hyvin irti ja meni hyvin kiinni, eli sen puoleen ei ongelmaa. Ja taas olki katsastus mies tyytyväinen....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe