elatusmaksunsa hoitavan isän? Muija lähtee kolmen tenavan kanssa,jää elatusmaksut sellainen 600e/kk ja pitäis itsensäkkin elää ja yrittää etsiä uutta elämänkumppania,kyllä on kädet sidotut sillä isillä! EX-muijalla,tällä "yksinhuoltaja äidillä menee hyvin,rahaa tulee joka nurkasta!.Olen itse neljän lapsen äiti ja kasvattanut kolme vanhinta ukkoni kanssa,vain nuorimmaisen yksin. Surrut olen näiden vastuuntuntoisten miesten kohtaloa...........
Kukas ottais
9
413
Vastaukset
- teema olisi kyllä!
Nythän itkeä ruikutetaan vain yh-äitien kohtaloa. Mutta mies kuitenkin yleensä maksaa viulut. Tiedän asian. On oma kokemus taustalla. Olisikos esim. Hirvosella tähän lääkettä, kun tuntuu vähän joka asiaan lääke häneltä löytyvän?
- reippaasti kantaa.
Tämä on aihe josta usein vaijetaan. Mies on "aika kusessa" tuossa tilanteessa. Maksaa koska rakastaa lapsiaan. Mutta oma uusi elämä on hankala aloittaa. Yh-äidit osaavat paremmin vaatia ja olla äänessä omassa asiassaan. Miehet tyytyvät kohtaloonsa ja ovat hiljaa...
- vähän yli
että,rahaa tulee joka nurkasta,mutta ei ole yksi eikä kaksi isää,jotka on kokeneet jopa nälkää,että saavat elatusmaksut maksettua! Yhdelle kaverilleni jäi kahdenviikon tilistä,vanhan rintamamiestalon kuukausilyhennys ja kolmen lapsen elatusmaksut maksaessaan 30e käteen,kun hän siitä meille kertoi,kehoitimme häntä menemään soskuun. ---Hän kävi ja sai ainoastaan kehoituksen myydä mökki pois ja luopua vanhasta autosta ja työmatka oli 20km,että silleen.
- Persut,tässä
vähän yli kirjoitti:
että,rahaa tulee joka nurkasta,mutta ei ole yksi eikä kaksi isää,jotka on kokeneet jopa nälkää,että saavat elatusmaksut maksettua! Yhdelle kaverilleni jäi kahdenviikon tilistä,vanhan rintamamiestalon kuukausilyhennys ja kolmen lapsen elatusmaksut maksaessaan 30e käteen,kun hän siitä meille kertoi,kehoitimme häntä menemään soskuun. ---Hän kävi ja sai ainoastaan kehoituksen myydä mökki pois ja luopua vanhasta autosta ja työmatka oli 20km,että silleen.
olis teille asialinjaa,vai ettekö ole koskaan maksaneet elatusmaksuja??? Jaa ette! Ette sitten tiedä edes,mistä on kysymys?
Persut,tässä kirjoitti:
olis teille asialinjaa,vai ettekö ole koskaan maksaneet elatusmaksuja??? Jaa ette! Ette sitten tiedä edes,mistä on kysymys?
Mutta ei parane narista, olen oppinut että suomessa naisille on oikeuksia ja miehille velvollisuuksia. Toisinaan on miehiä jotka luistavat näistä velvollisuuksista, asia sinänsä on eduskunta ei kuntavaaliasia.
- peräänkin
wonterghem kirjoitti:
Mutta ei parane narista, olen oppinut että suomessa naisille on oikeuksia ja miehille velvollisuuksia. Toisinaan on miehiä jotka luistavat näistä velvollisuuksista, asia sinänsä on eduskunta ei kuntavaaliasia.
sitä miehen,isän asemaa ja olen 10lapsen isoäiti!Enkä jätä tätä asia tähän. Tuntuu kuin kaikki olis jäykistyneet tämän asian äärellä!!!!!
- näköjään edes
peräänkin kirjoitti:
sitä miehen,isän asemaa ja olen 10lapsen isoäiti!Enkä jätä tätä asia tähän. Tuntuu kuin kaikki olis jäykistyneet tämän asian äärellä!!!!!
ymmärretä isän asemaa,jolta ykskaks viedään kaikki.
- PerusRaul
Asiaa on käsitelty PS Kymenpiirin kokouksessa huhtikuussa 2008. Asiasta käytettiin puheenvuoroja ja mm. sellaiset ihmiset puhuivat asioistaan joilla on kipeitä, omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka mies joutuu kuseen kirjaimellisesti.
Tämä ei kuitenkaan ole kuntavaalikysymys. Asiasta puhuttiin silloin, koska se nousi esiin asiana, joka vaatii korjausta. Asiasta lähetiin kirjelmä myös eduskuntaryhmälle ja en ole varma menikö se vielä ao. ministerille. Työ asian tiimoilla jatkuu.
Joten asia on kyllä tiedostettu Perussuomalaisissa.
Raul Lehto
PerusS - Elat us maksu
Hyvä lehto, että laitoit asian esiin.
Tää on helevtin vaikea asia lähteä ajamaan, ne jotka tarviis mukaan kertomaan omakohtaisia totuuksia jää yleensä hiljaa, eikä uskalla tulla esiin.
Kun lähdet peräämään miehenä oikeuksias niin saat kyllä tulta ja tulikiveä niskaan. Yhteiskunnan asenne on kova, selkeästi naisen puolella, huolimatta tilanteesta.
Toki on paskavarpaita ukkoja, jotka on omaa tyhmyyttään menettänyt kaiken ja sitten on niitä akkoja jotka rahastaa häijysti tilaisuuden tullen.
Sitte vielä se paha homma että tilanteesta on kaksi totuutta, häijy akka saa miehen helposti syyllistettyä ja hiljaseksi. Ei tarvi kun vihjata pahoinpitely ja väkivalta väitteillä vaikka ukko olisi oikeasti puolet muijaansa pinempi, mutta naista yleensä uskotaan.
JA SORRY, kaikki naiset jotka olette tulleet kaltoin tahi väkivaltaisesti kohdelluksi, tämä purkaus ei koske teitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894130
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353211Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032323Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312188Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell901983Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511