elatusmaksunsa hoitavan isän? Muija lähtee kolmen tenavan kanssa,jää elatusmaksut sellainen 600e/kk ja pitäis itsensäkkin elää ja yrittää etsiä uutta elämänkumppania,kyllä on kädet sidotut sillä isillä! EX-muijalla,tällä "yksinhuoltaja äidillä menee hyvin,rahaa tulee joka nurkasta!.Olen itse neljän lapsen äiti ja kasvattanut kolme vanhinta ukkoni kanssa,vain nuorimmaisen yksin. Surrut olen näiden vastuuntuntoisten miesten kohtaloa...........
Kukas ottais
9
429
Vastaukset
- teema olisi kyllä!
Nythän itkeä ruikutetaan vain yh-äitien kohtaloa. Mutta mies kuitenkin yleensä maksaa viulut. Tiedän asian. On oma kokemus taustalla. Olisikos esim. Hirvosella tähän lääkettä, kun tuntuu vähän joka asiaan lääke häneltä löytyvän?
- reippaasti kantaa.
Tämä on aihe josta usein vaijetaan. Mies on "aika kusessa" tuossa tilanteessa. Maksaa koska rakastaa lapsiaan. Mutta oma uusi elämä on hankala aloittaa. Yh-äidit osaavat paremmin vaatia ja olla äänessä omassa asiassaan. Miehet tyytyvät kohtaloonsa ja ovat hiljaa...
- vähän yli
että,rahaa tulee joka nurkasta,mutta ei ole yksi eikä kaksi isää,jotka on kokeneet jopa nälkää,että saavat elatusmaksut maksettua! Yhdelle kaverilleni jäi kahdenviikon tilistä,vanhan rintamamiestalon kuukausilyhennys ja kolmen lapsen elatusmaksut maksaessaan 30e käteen,kun hän siitä meille kertoi,kehoitimme häntä menemään soskuun. ---Hän kävi ja sai ainoastaan kehoituksen myydä mökki pois ja luopua vanhasta autosta ja työmatka oli 20km,että silleen.
- Persut,tässä
vähän yli kirjoitti:
että,rahaa tulee joka nurkasta,mutta ei ole yksi eikä kaksi isää,jotka on kokeneet jopa nälkää,että saavat elatusmaksut maksettua! Yhdelle kaverilleni jäi kahdenviikon tilistä,vanhan rintamamiestalon kuukausilyhennys ja kolmen lapsen elatusmaksut maksaessaan 30e käteen,kun hän siitä meille kertoi,kehoitimme häntä menemään soskuun. ---Hän kävi ja sai ainoastaan kehoituksen myydä mökki pois ja luopua vanhasta autosta ja työmatka oli 20km,että silleen.
olis teille asialinjaa,vai ettekö ole koskaan maksaneet elatusmaksuja??? Jaa ette! Ette sitten tiedä edes,mistä on kysymys?
Persut,tässä kirjoitti:
olis teille asialinjaa,vai ettekö ole koskaan maksaneet elatusmaksuja??? Jaa ette! Ette sitten tiedä edes,mistä on kysymys?
Mutta ei parane narista, olen oppinut että suomessa naisille on oikeuksia ja miehille velvollisuuksia. Toisinaan on miehiä jotka luistavat näistä velvollisuuksista, asia sinänsä on eduskunta ei kuntavaaliasia.
- peräänkin
wonterghem kirjoitti:
Mutta ei parane narista, olen oppinut että suomessa naisille on oikeuksia ja miehille velvollisuuksia. Toisinaan on miehiä jotka luistavat näistä velvollisuuksista, asia sinänsä on eduskunta ei kuntavaaliasia.
sitä miehen,isän asemaa ja olen 10lapsen isoäiti!Enkä jätä tätä asia tähän. Tuntuu kuin kaikki olis jäykistyneet tämän asian äärellä!!!!!
- näköjään edes
peräänkin kirjoitti:
sitä miehen,isän asemaa ja olen 10lapsen isoäiti!Enkä jätä tätä asia tähän. Tuntuu kuin kaikki olis jäykistyneet tämän asian äärellä!!!!!
ymmärretä isän asemaa,jolta ykskaks viedään kaikki.
- PerusRaul
Asiaa on käsitelty PS Kymenpiirin kokouksessa huhtikuussa 2008. Asiasta käytettiin puheenvuoroja ja mm. sellaiset ihmiset puhuivat asioistaan joilla on kipeitä, omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka mies joutuu kuseen kirjaimellisesti.
Tämä ei kuitenkaan ole kuntavaalikysymys. Asiasta puhuttiin silloin, koska se nousi esiin asiana, joka vaatii korjausta. Asiasta lähetiin kirjelmä myös eduskuntaryhmälle ja en ole varma menikö se vielä ao. ministerille. Työ asian tiimoilla jatkuu.
Joten asia on kyllä tiedostettu Perussuomalaisissa.
Raul Lehto
PerusS - Elat us maksu
Hyvä lehto, että laitoit asian esiin.
Tää on helevtin vaikea asia lähteä ajamaan, ne jotka tarviis mukaan kertomaan omakohtaisia totuuksia jää yleensä hiljaa, eikä uskalla tulla esiin.
Kun lähdet peräämään miehenä oikeuksias niin saat kyllä tulta ja tulikiveä niskaan. Yhteiskunnan asenne on kova, selkeästi naisen puolella, huolimatta tilanteesta.
Toki on paskavarpaita ukkoja, jotka on omaa tyhmyyttään menettänyt kaiken ja sitten on niitä akkoja jotka rahastaa häijysti tilaisuuden tullen.
Sitte vielä se paha homma että tilanteesta on kaksi totuutta, häijy akka saa miehen helposti syyllistettyä ja hiljaseksi. Ei tarvi kun vihjata pahoinpitely ja väkivalta väitteillä vaikka ukko olisi oikeasti puolet muijaansa pinempi, mutta naista yleensä uskotaan.
JA SORRY, kaikki naiset jotka olette tulleet kaltoin tahi väkivaltaisesti kohdelluksi, tämä purkaus ei koske teitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492