Mistä löytyy elämänilo ja millä jaksaa eteenpäin, mikä pitää tyytyväisenä.
Onko se sinulle raha, rakkaus vai jokin muu?
Mihinkäs turvaatte vanhana
25
916
Vastaukset
- Jekku Konttori.
Kaikkinainen nautinto pitää elämäniloa yllä.Eikä vähäisin niistä ole seksualisuus.
- Yxitypy
murheita. Siis miten turvata vanhuus. Eihän sitä tiedä riittääkö elonpäiviäkään vanhuuteen saakka.
Tässä vaan elelee tätä päivää :=))
Mutta tällä iällä olen erittäin tyytyväinen, kun pääsen sydäntalvella lähes kolmeksi kuukaudeksi etelän lämpöön. Auringon valolla on niin ihmeellinen vaikutus, että mieli pysyy virkeänä aina seuraavan talven matkaan asti :=))- Heikunkeikku
...mutta OHHHOH HOO, että K O L M E K S I kuukaudeksi.
Ai ai ai ai ai ja oi oi. Olen muuttumassa vihreäksi.
ENHÄN minä kadehdi, en toki, en vaan voi YMMÄRTÄÄ, että tämän väriseksi yhtäkkiä naamataulu värjääntyy.
Ja juuri, kun piti lähteä käymään kioskilla.
Täytyy vähän aikaa odotella jos vaikka tuo naama tuosta asettuisi.
En minäkään tuota vanhuutta vielä murehdi, nuori ihiminen vielä :) - Yxitypy
Heikunkeikku kirjoitti:
...mutta OHHHOH HOO, että K O L M E K S I kuukaudeksi.
Ai ai ai ai ai ja oi oi. Olen muuttumassa vihreäksi.
ENHÄN minä kadehdi, en toki, en vaan voi YMMÄRTÄÄ, että tämän väriseksi yhtäkkiä naamataulu värjääntyy.
Ja juuri, kun piti lähteä käymään kioskilla.
Täytyy vähän aikaa odotella jos vaikka tuo naama tuosta asettuisi.
En minäkään tuota vanhuutta vielä murehdi, nuori ihiminen vielä :)Lähde völjyyn, niin vihreys kasvoissa saa ruskehtavan sävyn :=))
Viime talvena en ollut kun 2 kuukautta, ja nyt lähes kolme.
Vanhana, jos terveyttä piisaa, oon ajatellut laittaa talon myyntiin, ja ostaa suomesta kesämökin jossa kävisin asustelemassa kesät :=)) - Heikunkeikku
Yxitypy kirjoitti:
Lähde völjyyn, niin vihreys kasvoissa saa ruskehtavan sävyn :=))
Viime talvena en ollut kun 2 kuukautta, ja nyt lähes kolme.
Vanhana, jos terveyttä piisaa, oon ajatellut laittaa talon myyntiin, ja ostaa suomesta kesämökin jossa kävisin asustelemassa kesät :=))...HETI tuo leuhkiminen, muuten mä en voi mennä huomenna edes töihin. KUKAAN oppilas ei uskoisi, jos peruisin tunnit sen takia, että olen yltympäriinsä vihreä :))
Mun Haaaaaaave on kans jos sitten joskus-joskus-joskus asuisin talvet etelässä ja kesät tietysti, ehdottomasti Suomessa.
Manner Espanjaan tai ehkä Sisiliaan, kuiteskin sen verran lähelle, että lapset perheineen voisivat jokseenkin helposti tulla kylään.
Olis se makeeta :)
Sulla on MAHTAVA "talvi" edessä. Tosi ihanaa :) - Yxitypy
Heikunkeikku kirjoitti:
...HETI tuo leuhkiminen, muuten mä en voi mennä huomenna edes töihin. KUKAAN oppilas ei uskoisi, jos peruisin tunnit sen takia, että olen yltympäriinsä vihreä :))
Mun Haaaaaaave on kans jos sitten joskus-joskus-joskus asuisin talvet etelässä ja kesät tietysti, ehdottomasti Suomessa.
Manner Espanjaan tai ehkä Sisiliaan, kuiteskin sen verran lähelle, että lapset perheineen voisivat jokseenkin helposti tulla kylään.
Olis se makeeta :)
Sulla on MAHTAVA "talvi" edessä. Tosi ihanaa :)odottamaan aina kun syksy tulee.
Keväällä kun tulin lämmöstä kotiin, ajattelin että tämän talven vietän kotona, mutta eihän siitä mitään tullut. Kamala hinku taas päästä, ja lennot piti tilata :=))
Sulla taitaa olla sellanen työ, että vaikea järkätä pidempiä vapaita.
Mä olin viime talvena vuorotteluvapaalla, ja ens talvena pidän siitä vapaasta loput.
Manner Espanjassa olin milleniumina kolme kuukautta.
Marraskuusta helmikuun loppuun. Tammi-ja helmikuu siellä oli niin kylmää, että päätin etten sinne enää lähde.
Eikös Sisiliassakin ole aika koleaa keskitalvella.
- HTZA
sellaisten hyttysten painoisten.
Palstalle kirjoittelu
Kuvaaminen (kameralla)
Kirja pitäs laittaa
Ka, siinä niittä.
On jokunen muukin harrastus mutta niistä ei voi kirjoittaa.
Paljastuu vielä henkilöllisyys.
Rahaa on tarpeeksi, luulen että saan pari ylimääräistä kananriekaletta vanhainkodin keittoon ja omat vaipat.
Ja kunhan pidän yöpöydänlaatikossa jokusen kolikon niin vaihtokin tapahtuu, riittävän usein.- papusoppa
on sopiva, joten ehkä hommaan rollaattorini virtaaville vesille, joissa vihdoin voin sydämeni kyllyydestä kalastaa!
Kuusi vuotta viel. Perhojen värkkääminen on kuin lennokin teko... pieni on kaunista. Ja kun itse tekee, voi hymyillä :) - suostu hoitamaan
edes rahalla, sen verran veemäistä porukkaa...eikä ole hoitajiakaan, kersat kiertää kaukaa hoitsun hommat.
Ja kun ekonomistit pyörittää hoitolaitoksia, hyvä jos saat aamulla vesivelliä....
- edes elänkö
vanhaksi. Ja jos elän niin mitään noista ei ole toistaiseksi, paitsi sitä elämäniloa.
- susa51
Positiivisuudella pärjää pitkälle. Olen tyytyväinen että olen terve ja läheiseni ovat terveitä.
Kyllä rakkaus kantaa ja luonto antaa voimia.
Pidetään siitä kaikki huolta.
- tankavaara
Minulla on aina ollut henkinen vapaus kuolemaan...
(=koko lapsuus taistelua "sitä" vastaan).
Kuolema on hyvä paradigma, koska sitä vastaan mikään
ihmiskunnan vaihtuvat tieteellisesti todistetut "luulot" eivät voi "mitään" :)
Syntymä on oikeastaan paljon vielä mielenkiintoisempi.... minkä tahansa "syntymä" ...Sinulla ja minulla taitaa olla samankaltaisia lapsuuden kokemuksia. Ja voiton palkintona ikuinen elämänilon nälkä.
Minulle sitä elämäniloa tulvii sisään aina vaan lisää, koko ajan ovista ja ikkunoista, ehkäpä juuri siksi.
- Meriläinen
vanhana??? Kun mä täytin 30 silloin olin vanha ja luulin kaiken elämässäni kokeneeni, sekä hyvän että pahan.
Menneet parikymmetä vuotta on tuoneet sen tuloksen että ikä on pelkkiä numeroita. Elämä on nyt, eikä sitten joskus tänään ajattelin, että mitenkähän sitä vanhana..kukahan se pitää minustakin huolta, - kuka soittaa piipaa auton jos mie kaadun tai, jne., jne...
*olenkohan mie tulossa vanhaksi* :(
Ei pitäisi ajatella..Huomenta Pirre. Olipas sinulla synkkiä ajatuksia yöllä.
Onko sinulla nyt jotain iloisia suunnitelmia tälle päivälle tai kenties tulevaisuudelle?- Pirre*
miljoona kirjoitti:
Huomenta Pirre. Olipas sinulla synkkiä ajatuksia yöllä.
Onko sinulla nyt jotain iloisia suunnitelmia tälle päivälle tai kenties tulevaisuudelle?ja - kiitos empatiastasi, olet kultainen ihminen.
Mutta, taas uusi aamu, ja elossa ollaan, eikö olekin hienoa :)
Tänään pääsen uimaan, - on vesijumppa iltani, uinti on yksi intohimoistani :) Pirre* kirjoitti:
ja - kiitos empatiastasi, olet kultainen ihminen.
Mutta, taas uusi aamu, ja elossa ollaan, eikö olekin hienoa :)
Tänään pääsen uimaan, - on vesijumppa iltani, uinti on yksi intohimoistani :)Minulla on justa myös uimasuunnitelmat. Tehtiin juuri uutta työvuorolistaa ja sovittiin päivä kun työt alkaa uimahallista. Ihanaa kun sellaisesta lystistä saa vielä palkkaakin.
Minä saan elämäniloa lapsista, eläimistä, kukista, ja kuvaamataiteista.
Rakkaus, terveys ja turvallisuus (raha ?).
Niillä pärjäisi mukavasti loppuelämän :)- Anskuliini
hartaasti vanhuutta, sitten minä vaihdan pienempään asuntoon ja istun kaikki kauniit päivät mato-ongella lastenlasten kanssa.
Kudon sukkia niin kauan kuin silmukat pysyy puikoilla ja jumppaan rakastelulihaksia etten tarvitsisi vaippoja.- Pirre*
, voi siun kanssas...:)
Toivottavasti terveyttä piisaa vanhaksi asti, - hyyyyyyyyyyvin vanhaksi.
- 65:n
Ei ole mitaan aikarajoja.
Jos on tyytyvainen 50:sena niin on myos 65:na.
Eivat muutokset, kuten elakoityminen, tule yllatyksena.
Joku valmistelee muutoksen.
Toinen ei.
Elamanilo ja tyytyvaisyys (tyytymattomyys) on korvien valissa.
Rikas ei ole se jolla on paljon vaan se jolta puuttuu vahan! - kuolo korjaa
pois kun se aika koittaa?
- 09900ooyyys
Totanoin-
Mulla se on rakkaus-
Vastasin tähän, kun on itellä tuttu keski-suomesta, jota puhuteltiin "lehmä":ksi.
Jos tunnetaan, hyvät jatkot. Jos ei tunneta, hyvät jatkot.
=DW=
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869