Aviopari pidätettiin maanpetturuudesta Virossa
22.9.2008 15:07
Virossa on vangittu korkeassa asemassa työskennellyt virkamies ja hänen puolisonsa maanpetturuudesta epäiltynä.
Mies työskenteli 1990-luvulla poliisiylijohtajana ja sen jälkeen puolustusministeriössä muun muassa sen turvallisuusosaston johtajana.
Miestä epäillään luottamuksellisten tietojen keräämisestä ja niiden vuotamisesta toiselle maalle. Uutistoimisto BNS:n mukaan tietoja olisi luovutettu Venäjälle.
Vakoilusta epäillyn huippuvirkamiehen vaimo on myös vangittu. Sisäministeriön poliisiosastolla juristina työskentelevää puolisoa epäillään avunannosta maanpetturuuteen.
Puolustusministeri Jaak Aaviksoo valitti maanantaina tapahtunutta. Hänen mukaansa rikoksen paljastuminen on kuitenkin osoitus valtiollisen valvonnan tehokkuudesta.
Pääministeri Andrus Ansipin mukaan seuraavaksi pitää arvioida, kuinka paljon vahinkoa valtiolle on tapauksesta koitunut.
Virossa maanpetturuudesta voi saada enimmillään 15 vuotta vankeutta.
maanpetturuudesta
9
372
Vastaukset
- ..nyt yllätys?
Virolainen myy vaikka lapsensa kunhan hinnasta sovitaan.
- .......
kuse housuun!
- lisää
yksi syy lisää suomelle olla liittymättä natoon. nyt oltaisiin ilmeisesti tilanteessa, jossa suomeakin koskevat tiedot olisi vuodettu venäjälle.
nato heikkeni huomattavasti, kun siihen otettiin viron kaltaisia maita, jotka on rasite, eikä anna puolustusliitolle muuta kuin ongelmia.- lisää
miks peab olema ettevaatlik, kuna viimasel ajal on eriti aktiviseerunud ka soomlastest "ajaloo ümberkirjutajad" ning muud "teadlased", kes aitavad Eesti riiki õõnestada seestpoolt.
- vakoilija ?
lisää kirjoitti:
miks peab olema ettevaatlik, kuna viimasel ajal on eriti aktiviseerunud ka soomlastest "ajaloo ümberkirjutajad" ning muud "teadlased", kes aitavad Eesti riiki õõnestada seestpoolt.
- tulee esiin
lisää kirjoitti:
miks peab olema ettevaatlik, kuna viimasel ajal on eriti aktiviseerunud ka soomlastest "ajaloo ümberkirjutajad" ning muud "teadlased", kes aitavad Eesti riiki õõnestada seestpoolt.
viroa ei taida paljon heikentäää jonkin hörhön suomalaiskommunistin kirjoittelut.
viron heikkous tulee sisältä, eli riitaiset puolueet, korruptio, heikko talous ja olematon maanpuolustushenki.
virolaisia on myös erittäin helppo provosoida ja ärsyttää, mikä tulee esille tälläkin palstalla :).
näitä heikkouksia venäjä käyttää nyt täysillä ja virolaiset juoksee kuin pässit narussa.
pankaa omat rivit kuntoon ja lopettakaa hölmöily talousasiossa. nostakaa maanpuolustushenkeä ja panostakaa myös rahaa maanpuolustukseen. niin kauan kuin nämä asiat ei ole kunnossa, niin kannattaa olla hiljaa.
aika naurettavaa on NATOn selän takaa huutelu, kun itsellä ei ole mitään tämän huutelun tueksi.
vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset. - teile
tulee esiin kirjoitti:
viroa ei taida paljon heikentäää jonkin hörhön suomalaiskommunistin kirjoittelut.
viron heikkous tulee sisältä, eli riitaiset puolueet, korruptio, heikko talous ja olematon maanpuolustushenki.
virolaisia on myös erittäin helppo provosoida ja ärsyttää, mikä tulee esille tälläkin palstalla :).
näitä heikkouksia venäjä käyttää nyt täysillä ja virolaiset juoksee kuin pässit narussa.
pankaa omat rivit kuntoon ja lopettakaa hölmöily talousasiossa. nostakaa maanpuolustushenkeä ja panostakaa myös rahaa maanpuolustukseen. niin kauan kuin nämä asiat ei ole kunnossa, niin kannattaa olla hiljaa.
aika naurettavaa on NATOn selän takaa huutelu, kun itsellä ei ole mitään tämän huutelun tueksi.
vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset._vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset._
Samat sõnad sinusugustele valvekommentaatoritele ja suleseppadele.
Vähem vahtimist naabrite põllule kui omal kasvab malts põlvini.
Pole vaja võtta omale maailmaparandaja rasket koormat, kui saad ise oma Soomemaa heaks palju rohkem ära teha. Kasvatad omale vaid küüru selga.
Või on nõrkus sinu kontides juba liiga suur töötegemiseks? teile kirjoitti:
_vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset._
Samat sõnad sinusugustele valvekommentaatoritele ja suleseppadele.
Vähem vahtimist naabrite põllule kui omal kasvab malts põlvini.
Pole vaja võtta omale maailmaparandaja rasket koormat, kui saad ise oma Soomemaa heaks palju rohkem ära teha. Kasvatad omale vaid küüru selga.
Või on nõrkus sinu kontides juba liiga suur töötegemiseks?Selline kasvab tema ajus ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644