maanpetturuudesta

STT-BNS

Aviopari pidätettiin maanpetturuudesta Virossa
22.9.2008 15:07
Virossa on vangittu korkeassa asemassa työskennellyt virkamies ja hänen puolisonsa maanpetturuudesta epäiltynä.

Mies työskenteli 1990-luvulla poliisiylijohtajana ja sen jälkeen puolustusministeriössä muun muassa sen turvallisuusosaston johtajana.

Miestä epäillään luottamuksellisten tietojen keräämisestä ja niiden vuotamisesta toiselle maalle. Uutistoimisto BNS:n mukaan tietoja olisi luovutettu Venäjälle.

Vakoilusta epäillyn huippuvirkamiehen vaimo on myös vangittu. Sisäministeriön poliisiosastolla juristina työskentelevää puolisoa epäillään avunannosta maanpetturuuteen.

Puolustusministeri Jaak Aaviksoo valitti maanantaina tapahtunutta. Hänen mukaansa rikoksen paljastuminen on kuitenkin osoitus valtiollisen valvonnan tehokkuudesta.

Pääministeri Andrus Ansipin mukaan seuraavaksi pitää arvioida, kuinka paljon vahinkoa valtiolle on tapauksesta koitunut.

Virossa maanpetturuudesta voi saada enimmillään 15 vuotta vankeutta.

9

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..nyt yllätys?

      Virolainen myy vaikka lapsensa kunhan hinnasta sovitaan.

      • Monet ihmiset myyvät lapsensa, harvemmat pakkaavat lelulaatikkoon.


    • .......

      kuse housuun!

    • lisää

      yksi syy lisää suomelle olla liittymättä natoon. nyt oltaisiin ilmeisesti tilanteessa, jossa suomeakin koskevat tiedot olisi vuodettu venäjälle.

      nato heikkeni huomattavasti, kun siihen otettiin viron kaltaisia maita, jotka on rasite, eikä anna puolustusliitolle muuta kuin ongelmia.

      • lisää

        miks peab olema ettevaatlik, kuna viimasel ajal on eriti aktiviseerunud ka soomlastest "ajaloo ümberkirjutajad" ning muud "teadlased", kes aitavad Eesti riiki õõnestada seestpoolt.


      • vakoilija ?
        lisää kirjoitti:

        miks peab olema ettevaatlik, kuna viimasel ajal on eriti aktiviseerunud ka soomlastest "ajaloo ümberkirjutajad" ning muud "teadlased", kes aitavad Eesti riiki õõnestada seestpoolt.

        http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1413854&s=r?s=k


      • tulee esiin
        lisää kirjoitti:

        miks peab olema ettevaatlik, kuna viimasel ajal on eriti aktiviseerunud ka soomlastest "ajaloo ümberkirjutajad" ning muud "teadlased", kes aitavad Eesti riiki õõnestada seestpoolt.

        viroa ei taida paljon heikentäää jonkin hörhön suomalaiskommunistin kirjoittelut.

        viron heikkous tulee sisältä, eli riitaiset puolueet, korruptio, heikko talous ja olematon maanpuolustushenki.

        virolaisia on myös erittäin helppo provosoida ja ärsyttää, mikä tulee esille tälläkin palstalla :).

        näitä heikkouksia venäjä käyttää nyt täysillä ja virolaiset juoksee kuin pässit narussa.

        pankaa omat rivit kuntoon ja lopettakaa hölmöily talousasiossa. nostakaa maanpuolustushenkeä ja panostakaa myös rahaa maanpuolustukseen. niin kauan kuin nämä asiat ei ole kunnossa, niin kannattaa olla hiljaa.

        aika naurettavaa on NATOn selän takaa huutelu, kun itsellä ei ole mitään tämän huutelun tueksi.

        vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset.


      • teile
        tulee esiin kirjoitti:

        viroa ei taida paljon heikentäää jonkin hörhön suomalaiskommunistin kirjoittelut.

        viron heikkous tulee sisältä, eli riitaiset puolueet, korruptio, heikko talous ja olematon maanpuolustushenki.

        virolaisia on myös erittäin helppo provosoida ja ärsyttää, mikä tulee esille tälläkin palstalla :).

        näitä heikkouksia venäjä käyttää nyt täysillä ja virolaiset juoksee kuin pässit narussa.

        pankaa omat rivit kuntoon ja lopettakaa hölmöily talousasiossa. nostakaa maanpuolustushenkeä ja panostakaa myös rahaa maanpuolustukseen. niin kauan kuin nämä asiat ei ole kunnossa, niin kannattaa olla hiljaa.

        aika naurettavaa on NATOn selän takaa huutelu, kun itsellä ei ole mitään tämän huutelun tueksi.

        vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset.

        _vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset._


        Samat sõnad sinusugustele valvekommentaatoritele ja suleseppadele.
        Vähem vahtimist naabrite põllule kui omal kasvab malts põlvini.
        Pole vaja võtta omale maailmaparandaja rasket koormat, kui saad ise oma Soomemaa heaks palju rohkem ära teha. Kasvatad omale vaid küüru selga.

        Või on nõrkus sinu kontides juba liiga suur töötegemiseks?


      • teile kirjoitti:

        _vähemmän suuria sanoja ja enemmän tekoja virolaiset._


        Samat sõnad sinusugustele valvekommentaatoritele ja suleseppadele.
        Vähem vahtimist naabrite põllule kui omal kasvab malts põlvini.
        Pole vaja võtta omale maailmaparandaja rasket koormat, kui saad ise oma Soomemaa heaks palju rohkem ära teha. Kasvatad omale vaid küüru selga.

        Või on nõrkus sinu kontides juba liiga suur töötegemiseks?

        Selline kasvab tema ajus ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe