katon eristämiseen,Isoverin mineraalivilla vai Parocin vuorivilla?
Toinenhan on lasista tehty ja toinen kivestä.
Onko jollain kokemusta kumpaa mukavampi asentaa?
kumpi parempi
2
838
Vastaukset
- kasassa kuin
kivinen, muuten ei väliä. Kumpikin kutisee ja pölyää, eli hyvä suojavaatetus ja hengityssuojain on asentaessa tarpeen. Asennuspäivän jälkeen vaatteet pyykkiin ja suihkuun.
- nm hm
Onko vino yläpohja? Jos ei ole, niin olisko kuitenkin puhallusvilla parempi...? Täyttää kaikki kolot, ja selluvilla/ekovilla on boorisuolojen takia myös tavaraa joka ei kelpaa jyrsijöille eikä hyönteisille, eikä palotuvallisuudessakaan ole juuri eroa vuorivillaan/lasivillaan (selluvilla palaa toki kytemällä jos liekissä pitää, mutta ilman ulkoista liekkiä sammuu saman tien).
Jos äärimmäistä paloturvallisuutta haluat (tämä lähinnä omassa mielessä, mutta sitäkään ei pidä väheksyä), niin lasivilla sulaa paljon matalammassa lämpötilassa kuin kivivilla (lasin sulamispiste vs. kiven sulamispiste).
Tuossa puhallusvillassa on kuitenkin asentamisen kannalta se hyvä puoli, että yleensä joku muu tulee sen "asentamaan", ja koska se on melkoisen nopeaa, niin siihen ei paljoa rahaa pala. Eli jos ei ihan kaikkea tee itse ihan periaatteesta, niin yläpohjan eristys levyvillalla on homma jossa pääsee ehkä surkeimmalle tuntipalkalle itse (verrattuna siihen että tilaa jonkun puhaltamaan sinne villat).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211240
- 113951
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus274683- 42680
- 15610
- 59597
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38495- 36491
- 59485
- 54470