Yhteiset polttarit morsiamelle ja sulhaselle

Sister

Olen siskoni kaasona ensi kesänä ja pitäis alkaa jo suunnitteleen polttareita. Morsiamelle ja sulhaselle pidetään yhteiset polttarit. Olen ajatellut jotakin mukavaa ja rentouttavaa puuhaa, josta jää pysyvä muisto. Olisiko ideoita tai kokemuksia??

19

8121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

Ohjelma riippuu polttariseurueen koosta ja käytettävistä rahoista.

Esim. yhteinen hieronta pariskunnalle, yrttikylpy kynttilöiden valossa jne.

Kannattaa myös miettiä mies/nainen vastakkainasettelua. Eli tuo yrttikylpy on enemmän naisten makuun, mutta sitähän voisi edeltää vaikkapa jalkapallopeli polttariseurueen kesken?

• yksi vaan

Miksi järjestätte yhteiset polttarit? Eikö ole kyse viimeisestä poikamies/tyttönainen -illasta?
        Jospa vaikka alottaisitte erillään ja viettäisitte loppuillan yhdessä?

• Sister
        yksi vaan kirjoitti:

Miksi järjestätte yhteiset polttarit? Eikö ole kyse viimeisestä poikamies/tyttönainen -illasta?
        Jospa vaikka alottaisitte erillään ja viettäisitte loppuillan yhdessä?

Yhteiset polttarit pidetään siksi, että siskoni mies on ulkomaalainen, eikä hänellä ole täällä Suomessa kovin hyviä kavereita, jotka voisivat hänelle polttarit järjestää. On siis järkevämpää pitää ne samaan aikaan heidän yhteisten kavereiden kanssa!

• miks?

polttarit on erikseen vai meinaako ne olla pelkästään kahdestaan koko loppuelämän?
      hiton huono idea. kaverit varmaan tykkää...

• Sister

Tarkottaako sun mielestä, että jos on yhteiset polttarit, niin tulee oleen loppuelämänsä VAAN KAHDESTAAN?! Aika ahdasmielistä ajattelua! Ja ehkä, jos naimisiin mennään, niin OLLAAN loppuelämä yhdessä. Että semmosta...

• yksi vaan taas
        Sister kirjoitti:

Tarkottaako sun mielestä, että jos on yhteiset polttarit, niin tulee oleen loppuelämänsä VAAN KAHDESTAAN?! Aika ahdasmielistä ajattelua! Ja ehkä, jos naimisiin mennään, niin OLLAAN loppuelämä yhdessä. Että semmosta...

Ymmärrän kyllä tuon tilanteen, mutta eikö morsiamen kavereilla (jos tässä nyt puhutaan naispuolisista kavereista) ole esim. poikaystäviä, jotka voisivat järjestää sulhaselle myös omaa ohjelmaa? Tai eikö morsiamella ole miespuolisia ystäviä, veljiä, serkkuja tms., jotka voisivat tehdä saman? Tai sitten osa naispuolisista ystävistä?

KOKONAAN yhteiset polttarit eivät kyllä ole oikein polttarit.... mutta jokainen taaplaa tavallaan. Se vaan, että vaihtoehtojakin varmasti olisi.

• Sister
        yksi vaan taas kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon tilanteen, mutta eikö morsiamen kavereilla (jos tässä nyt puhutaan naispuolisista kavereista) ole esim. poikaystäviä, jotka voisivat järjestää sulhaselle myös omaa ohjelmaa? Tai eikö morsiamella ole miespuolisia ystäviä, veljiä, serkkuja tms., jotka voisivat tehdä saman? Tai sitten osa naispuolisista ystävistä?

KOKONAAN yhteiset polttarit eivät kyllä ole oikein polttarit.... mutta jokainen taaplaa tavallaan. Se vaan, että vaihtoehtojakin varmasti olisi.

Aivan, olisi ehkä mukavaa molempien kannalta, että ei välttämättä oltaisi koko poltari-iltaa samassa porukassa. Täytyy vähän ottaa selvää, josko morsiamen puolelta tai yhteisistä kavereista löytyisi miespuolisia, jotka voisivat ainakin osan iltaa viedä sulhasta...

• ...

Mikä siinä nyt on niin ihmeellistä ettei muka voi yhteisiä polttareita pitää?!
      Mistäs se tuleva aviopari pitää? Olisko ratsastusretki ihan syvältä? Tai joku muu luonnonhelmassa tehty juttu, vaikka melontaa tms?
      Sitten vaikka hyvä ateria itse tehtynä?sauna ja kenties loppuillasta vaikka perinteistä kännäämistä...Jotain mistä he pitävät..

• Sister

Toi ratsastusretki vois olla aikas hyvä juttu. Eikä melontakaan hullumpi idea olis. Tuleva aviopari tykkää just jostakin tommosesta luonnossa liikkumisesta, etenkin sulhanen on täysin ihastunut Suomen luontoon. Täytyypä miettiä... Kiitos ideoista!:)

• polttarijärkkääjä

Kaverit kun menivät kuluneena kesänä naimisiin, pidettiin "yhteispolttarit" parin omasta tahdosta. Värikuulasotaa, jossa morsian ja sulhanen valkkasivat omat joukkueensa, siitä saunaan ja syömään, sitten banaaniveneajelulle, ja Särkänniemen laitteisiin, sitte kotio ryyppäämään, tässä vaiheessa oltiinkin jo kahdessa paikassa, kunnes sulhanen lauloi karaokea baarissa, yön pariskunta vietti eri paikoissa. Kivaa oli kaikilla.

• Reijo

Ei kukaan halua yhteisiä polttareita, ainakaan kukaan MIES. Mistä perkeleestä se johtuu etti muka polttareita edes voi enää vittää eri osoitteissa. Ei se mies ainakaan halua yhteisiä ja jos sulle on sellainen tunnelma jäänyt että haluaisi, olet aivan väärässä. Raukka ei vaan uskalla sanoa mitään. Tyhmin idea mitä olen koskaan kuullut. Heillä on koko loppuelämänsä aikaa olla yhdessä (ainakin oletuksena). Älä pilaa polttareita olemalla naiivi ja tyhmä.

• Sister

Hääpari on itse toivonut yhteisiä polttareita, koska sulhanen on ulkomaalainen eikä hänellä ole Suomessa kavereita, jotka voisivat polttarit järjestää. Eikä polttareiden tarvitse aina olla pelkät ryyppyjuhlat, kuten sinä ilmeisesti ehdottaisit. Itse asiassa NE vasta ovatkin "tyhmä idea"!!

• yksi
        Sister kirjoitti:

Hääpari on itse toivonut yhteisiä polttareita, koska sulhanen on ulkomaalainen eikä hänellä ole Suomessa kavereita, jotka voisivat polttarit järjestää. Eikä polttareiden tarvitse aina olla pelkät ryyppyjuhlat, kuten sinä ilmeisesti ehdottaisit. Itse asiassa NE vasta ovatkin "tyhmä idea"!!

Kiinnostavaa keskustelua. Toivottavasti löydät mukavan polttarien viettotavan!

Itse olen joskus miettinyt samaa. Vaikkei mieheni ole ulkomaalainen, hänellä ei oikein ole hyviä ystäviä, jotka voisivat järjestää polttarit. Vain työ- ja opiskelukavereita jne. Itselläni taas on laaja ystäväpiiri, johon miehenikin siis on tullut. Tuntuisi ikävältä jos vain minulle järjestettäisiin polttarit, mutta toisaalta voi se siihenkin mennä. Kuitenkaan yhteispolttarit eivät tunnu mahdottomilta!

• yhteisiä polttareita järjes...
        Sister kirjoitti:

Itse olen jo kahdesti ollut järjestämässä polttareita, joissa morsian ja sulhanen ovat pääsääntöisesti koko päivän yhdessä tai ainakin päätyvät yhteen illaksi. Molemmilla kerroilla toive on tullut hääparilta ja päivä on ollut varsin onnistunut. Ei kyse ole nolaamisesta, "viimeisen poikamies/tyttöpäivän viettämisestä railakkaasti (nolosti?!)", vaan ystävien yhteisestä päivästä, jolla juhlitaan rakkautta!

• ....
        yhteisiä polttareita järjes... kirjoitti:

Itse olen jo kahdesti ollut järjestämässä polttareita, joissa morsian ja sulhanen ovat pääsääntöisesti koko päivän yhdessä tai ainakin päätyvät yhteen illaksi. Molemmilla kerroilla toive on tullut hääparilta ja päivä on ollut varsin onnistunut. Ei kyse ole nolaamisesta, "viimeisen poikamies/tyttöpäivän viettämisestä railakkaasti (nolosti?!)", vaan ystävien yhteisestä päivästä, jolla juhlitaan rakkautta!

Oon ehdottomasti samaa mieltä. Itsellä on häät pian tiedossa eikä kumpikaan olla innostuneita rellestyspolttareista...pieni vauva ja kaikkee.
        Kiva olis vaan päästä viettämään yhdessä kavereitten kanssa aikaa ja tehdä jotain kivaa.
        NIIN KERTA

• Tytti-chan
        yhteisiä polttareita järjes... kirjoitti:

...myös minäkin. Olen itseasiassa hieman haaveillut yhteisistä polttareista. Ei ainakaan tulisi noloja kömmähdyksiä, joita hävetä tai joista pitäisi olla mustasukkainen.

• N22

..tuntuisi että mielipiteet jakautuvat sukupuolen mukaan. Naisten mielestä yhteiset polttarit ovat hyvä homma ja miehillä nousee karvat pystyyn. Toki on niitäkin miehiä jotka haluavat yhteiset polttarit, mutta kyllä kai suurin osa haluaa olla kavereiden kanssa ja viettää viimeistä iltaa josta polttareissa perinteisesti on kyse.

Itse ainakin haluaisin polttarit erikseen.

• Sister

Polttareihin on aikaa enää reilu kuukausi, joten kiire alkaa pian tulla.
      Olisiko vielä joitakin hauskoja ideoita??
      Ajattelin ratsastusta ja sen jälkeen vielä jotakin muuta ohjelmaa (ideoita?). Ilta vietetään luultavasti mökillä, missä mukavaa ajanviettoa ja pientä ohjelmaa...

• Kaaso 04

Minäkin olen saanut kunnia tehtävän toimia kaasona kaverini häissä heinäkuussa, ja olen itsekkin vasta alkutekiöissä polttari suunnitteluissa, mutta onko siellä teillä päin esim. keilahallia, itse olen ajatellut vuokrata paikkakunnan hienosta keilahallista saunatilat ja hohtokeilaus radat illaksi, kun morsian ei haulua mitään kauhean koheli häitä mutta jotain kivaa kuitenkin perinteisten mökki iltojen sijasta ajattelin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7047
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1128
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe