Olen käynyt keväällä yksityisellä ihotautilääkärillä ja saanut 2 kk antibioottikuurin Differin geelin. Antibioottikuurista oli jonkun verran apua, mutta luonnollisesti sen vaikutus lakkasi melko pian kuurin loppumisen jälkeen. Differiniä en ole pystynyt käyttämään, koska ihoni on todella herkkä ja pintakuiva ja kyseinen geeli ärsytti ihoa sietämättömästi kaikista totutteluista yms. huolimatta.
Lääkärin kanssa oli puhetta, että jos lievähkö (?) akneni jatkuu syksyllä niin sitten tulen uudestaan ja saan tod.näk. Roan. Olen kuitenkin TODELLA epäileväinen Roan suhteen (sivuvaikutukset ja muut, olen esimerkiksi sairastanut masennusta ja se puskee päälle edelleen ja pelkään Roan pahentavan sitä) enkä ole varma onko ihoni niin huonossa kunnossa ettei olisi enää muita vaihtoehtoja. Toisaalta en haluaisi lähteä turhaan koettaa onnea epävarmoilla keinoilla.
Onko siis muita mahdollisuuksia mistä voisin neuvotella lääkärini kanssa?
Lääkärin kanssa oli puhetta, että jos lievähkö (?) akneni jatkuu syksyllä niin sitten tulen uudestaan ja saan tod.näk. Roan. Olen kuitenkin TODELLA epäileväinen Roan suhteen (sivuvaikutukset ja muut, olen esimerkiksi sairastanut masennusta ja se puskee päälle edelleen ja pelkään Roan pahentavan sitä) enkä ole varma onko ihoni niin huonossa kunnossa ettei olisi enää muita vaihtoehtoja. Toisaalta en haluaisi lähteä turhaan koettaa onnea epävarmoilla keinoilla.
Onko siis muita mahdollisuuksia mistä voisin neuvotella lääkärini kanssa?
Vastaukset 7
Vanhimmat
jos haluat oikeasti finnit pois niin roa tekee sen. Muut voiteet ja antibiootit ei poista ongelmaa joka on hormonaalinen ja geeneissä.
Olen syöny 2 roa kuuria ja vieläki on finni-ongelma.
Jetta:: mulla on ihan sama ongelma.Mietin tässä nytte et pitäskö ottaa se roa vai ei...ylppärijuhlat keväällä ja en todella haluis stressaa ihooni kaiken muun lisäks...mullaki on lievä ja oon syöny e-pilllereitä nyt puolisen vuotta mut pakko lopettaa ne sivuvaikutusten takia.eikä ihokaa oo niistä nyt niin paljoo parantunu...itteeni pelotta roassa vaa se että hiukset lähtee :DD saako sen muuten jotenki lyhyempänä/lievempänä jos ei oo niin paha akne?
Kiitos vastauksista.
Itsekin mietin pitkään e-pillereiden pyytämistä, mutta en ole monestakaan syystä halunnnut niitä käyttää eivätkä ne toisaalta poista aknea, hävittävät vain oireet. Eli luultavasti pilsujen lopettamisen jälkeen naama palaa entiselleen...
Roan sivuvaikutukset (ja hinta, huhhuh) pelottavat, kun mulla on jo ennestään ohut, helposti ärsyyntyvä ja pintakuiva iho. Olen myös kuullut, että monille on jäänyt punoitusta naamaan kuurin jäljiltä ja varmasti herkkäihoisille sitä tulee helposti.
Voi kun olisi joku Roaa lievempi, mutta tehokas keino :/
Oletko syönyt tetrasyklineitä ?! MIksi ihmeessä Roa ! Minulla on "lievä" akne, finneljä ei yleensä ole kuin ehkä kaksi mutta näppylöitä tuli. Syön antibioottia nimeltä terasyklin/apocyklin.. noilla nimillä suunnilleen ne on.. Mutta tuossa siis ei sivuoireita, hoidetaan samalla myös klamydiaa ja tuollasta... Se on yleisin aknen hoitoon käytetty antibiootti.
Olen syönyt Tetralysal kuurin eikä siitä ollut kuin hetkellinen apu (eikä esim. poistanut mustapäitä, joita on PALJON). Lisäksi mulle tuli jonkun verran sivuvaikutuksia ja hiivatulehdus pitkähköstä antibioottikuurista. Muutenkaan en oikein perusta pitkistä antibioottikuureista.
Minulle sanottiin lääkärissä ettei isotretinoin (Roa) voi aiheuttaa masennusta, koska se on kuitenkin vaan A-vitamiinin johdannainen. On jenkkien höpötystä tommonen.