Mihin aterimet "nenän puuteroinnin" ajaksi?

Liisa

Elikkäs miten veitsi ja haarukka pitäisi laittaa, jos esim. hienossa ravintolassa käydään kesken ruokailun vaikkapa vessassa? Lautaselle vai viereen? Ja mihin asentoon, ettei lautasta vain tulla korjaamaan pois? Onko tässä jotain sääntöä? Vai eikö kesken ruokailun saisi lähteäkään mihinkään?

11

3711

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tseni

Aterimet ovat merkki ravintolassa että mitä tehdään.. Jos aterimet ovat aseteltuna niin että haarukka on noin kello seitsemässä ja veitsi noin kello viidessä, tarkoittaa että ruokailu on vielä kesken.. Jos aterimet puolestaan asetetaan vierekkäin kello kolmeen niin tarkoittaa että ruokailu on päättynyt..

Kesken ruokailun ei mielellään lähdetä mihinkään.. Onhan se hieman huomiota herättävää..pöydästä voi nousta silloin jos seuraava ruokalaji tilataan vasta edellisen jälkeen ja tässä menee aikaa..

• viisarimies

ET TAIDA TUNTEA KELLOA!!!!!!!! KUN TUOLLAISIA OHJEITA ANNAT!!!!! OTAPPA KÄYTÖKSEN KULTAINEN KIRJA KÄTEESI JA KATSO MITENA ASIAT IHAN OIKEASTI OVAT ENNEKUIN RUPEAT NEUVOMAAN"!!I"R)"YHJBCMS:R

• Tseni
        viisarimies kirjoitti:

ET TAIDA TUNTEA KELLOA!!!!!!!! KUN TUOLLAISIA OHJEITA ANNAT!!!!! OTAPPA KÄYTÖKSEN KULTAINEN KIRJA KÄTEESI JA KATSO MITENA ASIAT IHAN OIKEASTI OVAT ENNEKUIN RUPEAT NEUVOMAAN"!!I"R)"YHJBCMS:R

Mä olen varma että mä osaan paljon paljon enemmän asioita ku sinä.. On minittäin sen verran ammattiin opiskeluja ja käytäntöä takana että..
        Saatto olla että tosta tekstistä jäikin jotain puuttumaan kun kiireissäni kirjotin mutta sen mä sanon että turha mulle tulla urputtamaan jostain asioista jos on jostain asiasta kyse..

Taidan jättää kaiken tietämykseni omaan tietooni täst edes enkä kerro edes sulle mikä musta tulee isona.. Sen vaan sanon että jos tuntisin sut niin se olis stop heti jos yrittäsit mun ravintolaan..

Ja ihmiset osaa lukea jos kirjoitetaan ilman CAPS LOCKIakin !!!!!!!!!!!!!!!!!

• joojo
        Tseni kirjoitti:

Mä olen varma että mä osaan paljon paljon enemmän asioita ku sinä.. On minittäin sen verran ammattiin opiskeluja ja käytäntöä takana että..
        Saatto olla että tosta tekstistä jäikin jotain puuttumaan kun kiireissäni kirjotin mutta sen mä sanon että turha mulle tulla urputtamaan jostain asioista jos on jostain asiasta kyse..

Taidan jättää kaiken tietämykseni omaan tietooni täst edes enkä kerro edes sulle mikä musta tulee isona.. Sen vaan sanon että jos tuntisin sut niin se olis stop heti jos yrittäsit mun ravintolaan..

Ei millään pahalla mutta kyllä sun kannattaa vielä mennä tarkistamaan tietosi oppikirjoistasi.
        Kellotaulusi mättää pahemman kerran.

• minä
        Tseni kirjoitti:

se on kylläkin kello viiden asennossa kun lopetetaan.

• Heh
        Tseni kirjoitti:

Jospa siellä sun koulussas opetettas vielä asiakaspalvelua niin vois olla, että sinne ravintolaas joku kenties haluasikin tulla :) Kritiikin sietäminen on kypsyyttä ja asiakaspalvelussa sitä tarvitsee -varsinkin jos se on aiheellista! :)

• conn
        Heh kirjoitti:

Jospa siellä sun koulussas opetettas vielä asiakaspalvelua niin vois olla, että sinne ravintolaas joku kenties haluasikin tulla :) Kritiikin sietäminen on kypsyyttä ja asiakaspalvelussa sitä tarvitsee -varsinkin jos se on aiheellista! :)

Ja ulkomailla hyvä illallinen voi kestää yli neljä tuntia, joten kyllä siinä vessaan pitää välillä päästä. Kun juodaankin sen verran paljon.

Ja parhaat ravintolat vaihtaa ruokailijan lautasliinan sillä aikaa kun hän on vessassa. Se on harvinaista, mutta todella hyvän paikan merkki!

• sow

"Pese kätesi" ennen ruokailua, ei trvitse hyppiä ruokilun aikana mihinkään.

• maalaistyttö

kyllä meillä maalla on opetettu kun ateria on päättynyt aterimet kello 5:een.

• bella

Hei.Laita kestomeikki, esim Estee Laude ,ennen
      kuin menet hienoon paikkaan,istu paikallasi
      keskustele ja nauti.Kukaan ei mene vessaan kesken illallista,se on huono tapa.Jos voit huonosti
      on kohteliasta pyytaa anteeksi ,sitten voit poistua sivistyneesti paikalta,ilman etta toisilta
      menee ruokahalut Terveisin Bella

• jaska

Kuule siihe vaa nakkaat lautaselle ruuan sekaan nii eiköhän miellytä!? Niin yksinkertasta se o!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      152
      9255
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      333
      7041
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      101
      6010
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      161
      3954
    5. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      87
      3325
    6. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      34
      3291
    7. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      64
      2782
    8. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      183
      2739
    9. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      71
      1923
    10. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1866
    Aihe