Elikkäs miten veitsi ja haarukka pitäisi laittaa, jos esim. hienossa ravintolassa käydään kesken ruokailun vaikkapa vessassa? Lautaselle vai viereen? Ja mihin asentoon, ettei lautasta vain tulla korjaamaan pois? Onko tässä jotain sääntöä? Vai eikö kesken ruokailun saisi lähteäkään mihinkään?
Mihin aterimet "nenän puuteroinnin" ajaksi?
11
3656
Vastaukset
- Tseni
Aterimet ovat merkki ravintolassa että mitä tehdään.. Jos aterimet ovat aseteltuna niin että haarukka on noin kello seitsemässä ja veitsi noin kello viidessä, tarkoittaa että ruokailu on vielä kesken.. Jos aterimet puolestaan asetetaan vierekkäin kello kolmeen niin tarkoittaa että ruokailu on päättynyt..
Kesken ruokailun ei mielellään lähdetä mihinkään.. Onhan se hieman huomiota herättävää..pöydästä voi nousta silloin jos seuraava ruokalaji tilataan vasta edellisen jälkeen ja tässä menee aikaa..- viisarimies
ET TAIDA TUNTEA KELLOA!!!!!!!! KUN TUOLLAISIA OHJEITA ANNAT!!!!! OTAPPA KÄYTÖKSEN KULTAINEN KIRJA KÄTEESI JA KATSO MITENA ASIAT IHAN OIKEASTI OVAT ENNEKUIN RUPEAT NEUVOMAAN"!!I"R)"YHJBCMS:R
- Tseni
viisarimies kirjoitti:
ET TAIDA TUNTEA KELLOA!!!!!!!! KUN TUOLLAISIA OHJEITA ANNAT!!!!! OTAPPA KÄYTÖKSEN KULTAINEN KIRJA KÄTEESI JA KATSO MITENA ASIAT IHAN OIKEASTI OVAT ENNEKUIN RUPEAT NEUVOMAAN"!!I"R)"YHJBCMS:R
Mä olen varma että mä osaan paljon paljon enemmän asioita ku sinä.. On minittäin sen verran ammattiin opiskeluja ja käytäntöä takana että..
Saatto olla että tosta tekstistä jäikin jotain puuttumaan kun kiireissäni kirjotin mutta sen mä sanon että turha mulle tulla urputtamaan jostain asioista jos on jostain asiasta kyse..
Taidan jättää kaiken tietämykseni omaan tietooni täst edes enkä kerro edes sulle mikä musta tulee isona.. Sen vaan sanon että jos tuntisin sut niin se olis stop heti jos yrittäsit mun ravintolaan..
Ja ihmiset osaa lukea jos kirjoitetaan ilman CAPS LOCKIakin !!!!!!!!!!!!!!!!! - joojo
Tseni kirjoitti:
Mä olen varma että mä osaan paljon paljon enemmän asioita ku sinä.. On minittäin sen verran ammattiin opiskeluja ja käytäntöä takana että..
Saatto olla että tosta tekstistä jäikin jotain puuttumaan kun kiireissäni kirjotin mutta sen mä sanon että turha mulle tulla urputtamaan jostain asioista jos on jostain asiasta kyse..
Taidan jättää kaiken tietämykseni omaan tietooni täst edes enkä kerro edes sulle mikä musta tulee isona.. Sen vaan sanon että jos tuntisin sut niin se olis stop heti jos yrittäsit mun ravintolaan..
Ja ihmiset osaa lukea jos kirjoitetaan ilman CAPS LOCKIakin !!!!!!!!!!!!!!!!!Ei millään pahalla mutta kyllä sun kannattaa vielä mennä tarkistamaan tietosi oppikirjoistasi.
Kellotaulusi mättää pahemman kerran. - minä
Tseni kirjoitti:
Ja ihmiset osaa lukea jos kirjoitetaan ilman CAPS LOCKIakin !!!!!!!!!!!!!!!!!se on kylläkin kello viiden asennossa kun lopetetaan.
- Heh
Tseni kirjoitti:
Ja ihmiset osaa lukea jos kirjoitetaan ilman CAPS LOCKIakin !!!!!!!!!!!!!!!!!Jospa siellä sun koulussas opetettas vielä asiakaspalvelua niin vois olla, että sinne ravintolaas joku kenties haluasikin tulla :) Kritiikin sietäminen on kypsyyttä ja asiakaspalvelussa sitä tarvitsee -varsinkin jos se on aiheellista! :)
- conn
Heh kirjoitti:
Jospa siellä sun koulussas opetettas vielä asiakaspalvelua niin vois olla, että sinne ravintolaas joku kenties haluasikin tulla :) Kritiikin sietäminen on kypsyyttä ja asiakaspalvelussa sitä tarvitsee -varsinkin jos se on aiheellista! :)
Ja ulkomailla hyvä illallinen voi kestää yli neljä tuntia, joten kyllä siinä vessaan pitää välillä päästä. Kun juodaankin sen verran paljon.
Ja parhaat ravintolat vaihtaa ruokailijan lautasliinan sillä aikaa kun hän on vessassa. Se on harvinaista, mutta todella hyvän paikan merkki!
- sow
"Pese kätesi" ennen ruokailua, ei trvitse hyppiä ruokilun aikana mihinkään.
- maalaistyttö
kyllä meillä maalla on opetettu kun ateria on päättynyt aterimet kello 5:een.
- bella
Hei.Laita kestomeikki, esim Estee Laude ,ennen
kuin menet hienoon paikkaan,istu paikallasi
keskustele ja nauti.Kukaan ei mene vessaan kesken illallista,se on huono tapa.Jos voit huonosti
on kohteliasta pyytaa anteeksi ,sitten voit poistua sivistyneesti paikalta,ilman etta toisilta
menee ruokahalut Terveisin Bella - jaska
Kuule siihe vaa nakkaat lautaselle ruuan sekaan nii eiköhän miellytä!? Niin yksinkertasta se o!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.921366Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1221170Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949