eli kun ivf-hoidossa siirretään yksi alkio niin tarkoittaako se yhtä lasta. pyysin lääkäriltä kahden alkion siirtoa, mutta sanoi että ei mun ikäiselle siirretä kuin yksi huippualkio. (olen 31 v)
ivf alkion siirto
18
7061
Vastaukset
- ymmärsin
että voi siitä yhdestäkin vielä tulla vaikka kaksoset, sanoi hoitaja ainakin, että sitten ne on takuulla identtiset. Tuskin tuo vitsaillutkaan on. Tietäiskö kukaan muu milloin alkio jakautuu jos jakautuu kahdeksi?
- voi..
tulla identtiset kaksoset, se alkio saattaa jakaantua kahdeksi vielä kohdussa siirron jälkeen. Kysyin itse lääkäriltä. Oon myös käsittänyt, että alkioita yleensäkään ei ainakaan ekoilla hoitokerroilla siirretä kerralla useampia, koska kaksosraskauksissa on niin paljon suuremmat keskenmeno, muu komplikaatio- ja äidin terveyden vaarantumisriskit. Ja julkisella siirtää erittäin nihkeästi kahta kerralla missään tapauksissa; yksityisellä hieman helpommin.
- Susa
Meillä on menossa toinen yritys,ensimmäisellä kertaa siirrettiin yksi alkio kun ei enempää silloin hedelmöittynyt.(ei kiinnittynyt). Mut nyt on hedelmöittynyt kaksi alkiota ainekin tämän päivän tietojen mukaan ja huomenna jos molemmat voi hyvin niin molemmat siirretään. Olemme julkisella puolella hoidossa,olen 36 vuotias,Keski-Suomesta. Et kohta alkaa piinaavat viikot ja toivo on korkealla et nyt kiinnittyis.
terv.Susa- Keski-Suomesta
ja tänään siirto päivä. Jos tulee top-alkio niin vain yksi siirretään mutta jos tulee vähän "heikompia" niin sitten siirretään kaksi.
Pitäisi tietysti toivoa hyviä mutta kun tahtoisin kaksi alkiota. Hankalaa.
Jännitellään yhdessä! - Susa
Keski-Suomesta kirjoitti:
ja tänään siirto päivä. Jos tulee top-alkio niin vain yksi siirretään mutta jos tulee vähän "heikompia" niin sitten siirretään kaksi.
Jännitellään yhdessä!Toivotaan parasta että nyt onnistuis ja onnea piinaville viikoille. Onko teillä mones yritys?
Saa nähdä miten nuo alkiot on jaksanut että siirretääkö yksi vai kaksi! Mut palaillaan.
ps:iltapäivän puolella siirto:) - Päivänpaiste.
Keski-Suomesta kirjoitti:
Jännitellään yhdessä!Minulle tehtiin 2 alkion siirto maanantaina (22.09) Molemmat olivat Top-alkioita.
Syy tämä varmaankin kun ikää jo on runsaan puoleisesti. Kaksi harvemmin kiinittyyn näin ymmärsin. Kahdella alkiolla onnistumis mahdollisuus on noin joka kolmas..
Nyt odoteltava vain ennen kuin voi testin tehdä.
- H&M
Tuossa jo mainittiinkin noita riskitekijöitä. Mulle siirrettiin ekassa IVF:ssä yksi top-alkio josta tuloksena kemiallinen raskaus. Nyt kun kierto on tasaantunut tehdään PAS yhdellä alkiolla. Mulla syy on että olen pienikokoinen joten riskit kaksoisraskaudessa olisi suuret. En ole mitenkään laiha, mutten tajunnu siinä kysyä lääkäriltä että mitä tarkoitti että olen pieni =)
- paremmat mahikset
meillä ensiviikolla ensimmäinen icsi ja haluan että siirretään kaksi alkiota.aluksi olin yhden kannalla,mutta 2 alkion siirros on pikkasen paremmat mahdollisuudet ja vain murto osasta tulee kaksoset,vaikka 2alkiota siirretään. ikää 21vuotta ja yksityisellä puolella.
julkisella puolella päättä hk montako siirretään ei ole pakosta omalla halulla väliä?. - H&M
paremmat mahikset kirjoitti:
meillä ensiviikolla ensimmäinen icsi ja haluan että siirretään kaksi alkiota.aluksi olin yhden kannalla,mutta 2 alkion siirros on pikkasen paremmat mahdollisuudet ja vain murto osasta tulee kaksoset,vaikka 2alkiota siirretään. ikää 21vuotta ja yksityisellä puolella.
julkisella puolella päättä hk montako siirretään ei ole pakosta omalla halulla väliä?.Uskoisin että lääkäri päättää montako sulle siirretään, tietty jos ei ole mitään esteitä, niin ehkä sitten saatte päättää yhdessä. Sun hoitohistoriallakin on merkitystä. Juttele lääkärisi kanssa!
Tsemppiä icsiin =)
- Pohjois-Pohjanmaa
Meillä siirrettiin kaksi pas alkiota vuonna 2004 ja itse olin 28.v = yksi tyttö syntyi. Vuonna 2007 siirrettiin ivf:ssä myöskin kaksi alkiota= yksi poika syntyi ja ikää itsellä siis silloin itsellä 32.v oltiin julkisella puolella hoidoissa molemmilla kerroilla.
- ...
Mulle siirrettiin 2 alkiota ja olin 30 v. Tosin pyysin myös kahta alkiota, jotka siis kumpikin alkoivat. Kaksoisraskaus oli aika rankka kokemus elimistölle, vaikka vauvat syntyivätkin kahdeksan viikkoa etuajassa. Keskosvauvojen hoito ei myöskään ollut mitään juhlaa. Sen kaiken kokeneena päätyisin ehkä uudessa valintatilanteessa yhteen alkioon, vaikka rakkaita lapsia ovatkin.
- Päivänpaiste
aiemmin tehty IVF.
Minua kiinnoistaisi tietää onko joku onnistunut ensimmäisellä yrittämällä?
Minulle nyt siiretty siis 2 alkiota ja olen ensikertalainen. Kallista kun tämä tai nämä hoidot ovat niin miettii pakostakin että jos usaampi yritys edessä ja josta ei onnistu ollenkaan. Toivoo tietysti parasta ja välillä ei usko että voisi edes onnistua vaikka teitäkin joilla on kaikki päättynyt odotettuun loppu tulokseen ..Vauvaan (: - ...
Päivänpaiste kirjoitti:
aiemmin tehty IVF.
Minua kiinnoistaisi tietää onko joku onnistunut ensimmäisellä yrittämällä?
Minulle nyt siiretty siis 2 alkiota ja olen ensikertalainen. Kallista kun tämä tai nämä hoidot ovat niin miettii pakostakin että jos usaampi yritys edessä ja josta ei onnistu ollenkaan. Toivoo tietysti parasta ja välillä ei usko että voisi edes onnistua vaikka teitäkin joilla on kaikki päättynyt odotettuun loppu tulokseen ..Vauvaan (:Mulle tehtiin icsi, joka siis onnistui ekalla kerralla. Tuntui aika uskomattomalta, kun täällä oli yleensä vaan tosi negatiivisia kokemuksia. Olin henkisesti valmistautunut käymään useamman hoidon, joten oli iloinen yllätys, kun kaikki onnistui kertaheitolla. Toivotaan, että sullakin onnistuu jo tällä kertaa! Pidän peukkuja pystyssä.
- Päivänpaiste
... kirjoitti:
Mulle tehtiin icsi, joka siis onnistui ekalla kerralla. Tuntui aika uskomattomalta, kun täällä oli yleensä vaan tosi negatiivisia kokemuksia. Olin henkisesti valmistautunut käymään useamman hoidon, joten oli iloinen yllätys, kun kaikki onnistui kertaheitolla. Toivotaan, että sullakin onnistuu jo tällä kertaa! Pidän peukkuja pystyssä.
Kiitos rohkaisusta! Nyt siirrosta 8 pv,testin voisi tehdä ensi viikolla vasta, ohjeiden mukaan..piinaavaa tämä odottelu. Minulla ikää jo sen verran että kovin monesti ei senkään vuoksi voi yrittää..
- ...
Päivänpaiste kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta! Nyt siirrosta 8 pv,testin voisi tehdä ensi viikolla vasta, ohjeiden mukaan..piinaavaa tämä odottelu. Minulla ikää jo sen verran että kovin monesti ei senkään vuoksi voi yrittää..
Mulle tehtiin testi klinikalla 10 pv:n päästä siirrosta. Parin päivän päästä siitä uskalsin tehdä testin clear bluella nähdäkseni tuloksen myös omin silmin. Tulethan kertomaan miten kävi. Jännittää niin sun puolesta!
- Päivänpaiste
... kirjoitti:
Mulle tehtiin testi klinikalla 10 pv:n päästä siirrosta. Parin päivän päästä siitä uskalsin tehdä testin clear bluella nähdäkseni tuloksen myös omin silmin. Tulethan kertomaan miten kävi. Jännittää niin sun puolesta!
Miten käy(: Nyt siis malttamattomana tänä aamuna tein testin, joka oli plussaa, näkyi heikosti. Tuohon vain ei uskalla luotta kun olen saanut Pregnyt piikejä tueksi kiinnittymiseen. Sunnuntaina pistin viimeisen 1500 iu piikin. Jos ja kun se näkyy tuloksessa.Viikon päästä vasta voisi testin tehdä( sjattelin että kokeilen nyt ja sitten uudelleen kun oikea aika.
- päivänpaiste
... kirjoitti:
Tänään koitti päivä jolloin luvalla testin sai tehdä.
Nukuttua en saanut oikein koko yönä, ja suorastaan pelotti koko touhu ja mahdollinen negatiivinen tulos.
Ja nega han se tulos oli..Nyt yritän jaksaa tajuta tätä vaikka se mahdollisuus kolkutti mielessä vaikka niiin koitti uskoa että jospa tämä kuitenkin onnistuisi.
En tiedä jatkaakko hoitoja vielä..ja huolivatko näin ikä-ihmistä enään.
Alkiot olivat kuitenkin hyviä ja kun ei muuta vikaa kun tämä ikä.. Mutta kestääkkö enää tälläistä surua..Ehkä aika auttaa.
Ihania ja antoisia vauvan odotus päiviä teille kuitenkin..Jos jaksat niin kerro miten teillä sujuu odotus? - ...
päivänpaiste kirjoitti:
Tänään koitti päivä jolloin luvalla testin sai tehdä.
Nukuttua en saanut oikein koko yönä, ja suorastaan pelotti koko touhu ja mahdollinen negatiivinen tulos.
Ja nega han se tulos oli..Nyt yritän jaksaa tajuta tätä vaikka se mahdollisuus kolkutti mielessä vaikka niiin koitti uskoa että jospa tämä kuitenkin onnistuisi.
En tiedä jatkaakko hoitoja vielä..ja huolivatko näin ikä-ihmistä enään.
Alkiot olivat kuitenkin hyviä ja kun ei muuta vikaa kun tämä ikä.. Mutta kestääkkö enää tälläistä surua..Ehkä aika auttaa.
Ihania ja antoisia vauvan odotus päiviä teille kuitenkin..Jos jaksat niin kerro miten teillä sujuu odotus?Olen niin pahoillani puolestasi! Voimia kovasti mahdolliseen uuteen yritykseen. Kyllähän monet vielä onnistuvat reilusti yli nelikymppisinäkin. Eikös Geena Davis ollut melkein 50 v. kun sai kaksosensa?
Meillä odotusaika on onneksi ohi ja kaksi pientä piiperoa (4kk) makoilevat lattialla. Siitä huolimatta palloilen vielä täällä lapsettomuussivuilla, kun lapsettomuuden tuska on vielä niin tuoreessa muistissa...
Kaikkea hyvää sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394518Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522419Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481462- 931298
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281257Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi391204Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541159Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan139994Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161975- 61947