SCANIA R

Prrr

Olen ajanut nyt muutaman kymmenen tuhatta R-sarjalaisella,jossa on ilmajouset.Muuten tosi näppärä työkalu,mutta mua ihmetyttää hytin heiluminen sivusuunnassa.Hytti ei juurikaan hypi ylös ja alas,mutta se sivuttain kitkutus,varsinkin tyhjänä huonommilla teillä ottaa välillä tosissaan kaaliin.Väliin ei tiedä itkiskö vai nauraisko.Olen ajanut ennen sisuilla ja mersuilla,eikä niissä ole tuollaista "tehosekoitusta"
Onkohan hytin jousituksessa menty liian pitkälle?

26

7771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan!

      Minä taas nautin "löysästä" hytistä.

      • tottuu

        Aja se 100 000 km niin ehkä totut siihen .Niin ne täysilma jousitteiset autot huojuu .Ittekin ajan täys ilma jousi autolla huonolla tiellä ikävä ajaa.


      • sinulle.
        tottuu kirjoitti:

        Aja se 100 000 km niin ehkä totut siihen .Niin ne täysilma jousitteiset autot huojuu .Ittekin ajan täys ilma jousi autolla huonolla tiellä ikävä ajaa.

        Tiedätkö mikä ero on täysilmajousitetulla autolla ja löysällä hytin jousitukella? Edellisessä kommentissa et ainakaan näytä osaavan noita erottaa. Voi jeesus millaisia rekkapenoja täällä.


      • Prrr
        tottuu kirjoitti:

        Aja se 100 000 km niin ehkä totut siihen .Niin ne täysilma jousitteiset autot huojuu .Ittekin ajan täys ilma jousi autolla huonolla tiellä ikävä ajaa.

        Edellinen auto oli täysilmajousitettu mersu ja oli huomattavasti mukavampi ajaa tuon hytin keinumisen suhteen.Mersussa hytti keinui auton mukana,mutta scaniassa hytti elää rungon päällä ihan omaa elämää.Vähän huolestuttaa,että miten tuolla pärjää,kun tulee liukasta.Tuntuma tiehen on niin huono.Väliin ei voi kuin nauraa kun jossain pihoissa on vähän kuoppia,niin hytti heilahtaa,että kamat lentelee pitkin hyttiä.
        Harmittaa,kun on muuten niin sopivan tuntuinen peli.


      • tasapanoelin
        Prrr kirjoitti:

        Edellinen auto oli täysilmajousitettu mersu ja oli huomattavasti mukavampi ajaa tuon hytin keinumisen suhteen.Mersussa hytti keinui auton mukana,mutta scaniassa hytti elää rungon päällä ihan omaa elämää.Vähän huolestuttaa,että miten tuolla pärjää,kun tulee liukasta.Tuntuma tiehen on niin huono.Väliin ei voi kuin nauraa kun jossain pihoissa on vähän kuoppia,niin hytti heilahtaa,että kamat lentelee pitkin hyttiä.
        Harmittaa,kun on muuten niin sopivan tuntuinen peli.

        vaimentamaan jollain lisä systeemillä tms


      • 620
        tasapanoelin kirjoitti:

        vaimentamaan jollain lisä systeemillä tms

        Kannattaisi varmaan hakeutua merkki korjaamoon ja pyytää tekemään asialle jotain.
        Esim jäykemmät hytin iskarit...
        Viat pitää korjata kuntoon eikä narista niistä netissä!


      • scaniavabis
        620 kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan hakeutua merkki korjaamoon ja pyytää tekemään asialle jotain.
        Esim jäykemmät hytin iskarit...
        Viat pitää korjata kuntoon eikä narista niistä netissä!

        korjaamoon siitä!Ei scanian viosta ja vaivoista
        sovi huudella pitkin kyliä ja pientareita!
        Ja milli ajettu jo,eikä mitään suurempaa..(voi
        kiesus!)


      • Prrr
        scaniavabis kirjoitti:

        korjaamoon siitä!Ei scanian viosta ja vaivoista
        sovi huudella pitkin kyliä ja pientareita!
        Ja milli ajettu jo,eikä mitään suurempaa..(voi
        kiesus!)

        "Ei scanian viosta sovi huudella" Voi jum......ta
        Ei se oo vika vaan ominaisuus,kun on kyse uudesta autosta.


      • Kanja korjamo
        Prrr kirjoitti:

        "Ei scanian viosta sovi huudella" Voi jum......ta
        Ei se oo vika vaan ominaisuus,kun on kyse uudesta autosta.

        Veistä koivupöllistä sopivat kalikat sinne hytin ja rungon väliin. Loppuu huojumiset ja varaosia saa melkein joka parkkipaikalta. Sopivia iltapuhteita yötauolle. Eiks je...?


      • ja paha vika
        Prrr kirjoitti:

        "Ei scanian viosta sovi huudella" Voi jum......ta
        Ei se oo vika vaan ominaisuus,kun on kyse uudesta autosta.

        kun on suunnitteluvika.

        Kania vapisee, muut mänöö.


      • selvinpäin
        Prrr kirjoitti:

        Edellinen auto oli täysilmajousitettu mersu ja oli huomattavasti mukavampi ajaa tuon hytin keinumisen suhteen.Mersussa hytti keinui auton mukana,mutta scaniassa hytti elää rungon päällä ihan omaa elämää.Vähän huolestuttaa,että miten tuolla pärjää,kun tulee liukasta.Tuntuma tiehen on niin huono.Väliin ei voi kuin nauraa kun jossain pihoissa on vähän kuoppia,niin hytti heilahtaa,että kamat lentelee pitkin hyttiä.
        Harmittaa,kun on muuten niin sopivan tuntuinen peli.

        Onko kohtuuton vaatimus kun vaikerrat ammatinvalintaasi.


      • MB mp2
        Prrr kirjoitti:

        Edellinen auto oli täysilmajousitettu mersu ja oli huomattavasti mukavampi ajaa tuon hytin keinumisen suhteen.Mersussa hytti keinui auton mukana,mutta scaniassa hytti elää rungon päällä ihan omaa elämää.Vähän huolestuttaa,että miten tuolla pärjää,kun tulee liukasta.Tuntuma tiehen on niin huono.Väliin ei voi kuin nauraa kun jossain pihoissa on vähän kuoppia,niin hytti heilahtaa,että kamat lentelee pitkin hyttiä.
        Harmittaa,kun on muuten niin sopivan tuntuinen peli.

        Siinähän sinä juuri vastasit omaan kysymyksees!Mercedes on tekniseti ollu aina ja tulee olemaan kymmenen vuotta edellä muita merkkejä.Kyllä ne vielä ruotsissakin saa nuo ajomukavuus asiat linjaan,kun vaan malttaa odottaa!


      • nyt____-
        Prrr kirjoitti:

        Edellinen auto oli täysilmajousitettu mersu ja oli huomattavasti mukavampi ajaa tuon hytin keinumisen suhteen.Mersussa hytti keinui auton mukana,mutta scaniassa hytti elää rungon päällä ihan omaa elämää.Vähän huolestuttaa,että miten tuolla pärjää,kun tulee liukasta.Tuntuma tiehen on niin huono.Väliin ei voi kuin nauraa kun jossain pihoissa on vähän kuoppia,niin hytti heilahtaa,että kamat lentelee pitkin hyttiä.
        Harmittaa,kun on muuten niin sopivan tuntuinen peli.

        istut r-scaniassas korkeamalla kuin kaivos mallin mersussa eli kaikki kallistelut tuntuu vaan suuremmilta


      • ,,,
        nyt____- kirjoitti:

        istut r-scaniassas korkeamalla kuin kaivos mallin mersussa eli kaikki kallistelut tuntuu vaan suuremmilta

        et oo sit ikinä käyny mb:n hytissä. Actroksen hytissä olet huomattavasti korkeammalla ku scaniassa.. Ja tämä on tietoa, ei abc:n puheita


    • tässäkin

      30 vuotta Kaniaa eellä. Ensimmäisissä -70 -luvun puolivälin jälkeen markkinoille tulleissa F10/12 Volvottimissa oli sama vaiva.

      Maailma tarvitsee esikuvia.

      • volvossa

        olla ilmaa silloin vielä kun korkeintaan jarrujärjestelmässä ja sielläkin niukasti. ainaski jos sammutti pääkoneen vartiksi niin ilma oli loppu, joten mikähän oli mitäki edellä?


      • hytit
        volvossa kirjoitti:

        olla ilmaa silloin vielä kun korkeintaan jarrujärjestelmässä ja sielläkin niukasti. ainaski jos sammutti pääkoneen vartiksi niin ilma oli loppu, joten mikähän oli mitäki edellä?

        mm. rekisterinumeroilla URB-144, HUU-417, MCR-933, REM-345, RER-491, RER-675, REU-165, REU-168, RHL-430, RHT-337, RJB-585, RJB-588...jeneJene..


      • muita
        hytit kirjoitti:

        mm. rekisterinumeroilla URB-144, HUU-417, MCR-933, REM-345, RER-491, RER-675, REU-165, REU-168, RHL-430, RHT-337, RJB-585, RJB-588...jeneJene..

        rekkareita, jarrujärjestelmän ongelmat ei sun litanniasi takia vielä poistunut.


      • molo
        muita kirjoitti:

        rekkareita, jarrujärjestelmän ongelmat ei sun litanniasi takia vielä poistunut.

        ilmajousia,se on sama asia kuin Valmetin traktori
        tehdas alkaa tekemään tietokoneita.
        Näin se vaan on.


      • ole yhtään
        muita kirjoitti:

        rekkareita, jarrujärjestelmän ongelmat ei sun litanniasi takia vielä poistunut.

        rekkaria johon vois kytkee jarrujärjestelmäonkelmia.


      • patu58
        volvossa kirjoitti:

        olla ilmaa silloin vielä kun korkeintaan jarrujärjestelmässä ja sielläkin niukasti. ainaski jos sammutti pääkoneen vartiksi niin ilma oli loppu, joten mikähän oli mitäki edellä?

        kyllä niitä perkeleen jarru onkelmia oli jokaisessa autossa ennen. se oli normaalia. itse olen scanialla ajanut ikäni ja sillointällöin volvolla. voin sanoa että vaihteistoissa volvo on ollut kokoajan ainaki 15-20v edellä. sekä kytkimen kestävyydessä. moottoritkin on kierroskoneita ja kampiakselin katkeaminen ei ole uutta, mutta mitä sen väliä. ajakoon kuka millä tykkää. itse pidän scaniasta koska olen paljon ajanut scanialla


    • kymppitoni

      Lisää,ja olen tullut siihen tulokseen,että tuo hytin keikkuminen johtuu vetelästä rungosta.
      Kun etupyörän alle sattuu joku patti tms. tiessä,niin rungon etupää kiertyy ja kallistuu,koska jousi on liian jäykkä verrattuna rungon kiertojäykyyteen.Eli jousi ei jousta riittävästi vaan runko kallistuu.Hytti on kiinni rungossa ilmajousilla ja kallistuksenvakaajalla ja näin kallistuksenvakaajasta tulee kallistuksenaiheuttaja.
      Mainittakoon vielä,että runko on ns. yksinkertainen.

      • ja paukkuu

        Omaani hiukan vanhempaan ajattelin värkätä paremmat/paksummat pohjaanlyöntikumet hytin alle.
        Jos ottais isot iskut paremmin vastaan.
        Ei teknisesti ehkä mikään ylivoimainen projekti tällaiselle tumpelolle.
        Originaalit on ihan lelun oloiset, jysähtää raudat vastakkain kun isompaa kuoppaa osuu renkaan alle.
        Näin siis Scaniassa.


      • Vassagor
        ja paukkuu kirjoitti:

        Omaani hiukan vanhempaan ajattelin värkätä paremmat/paksummat pohjaanlyöntikumet hytin alle.
        Jos ottais isot iskut paremmin vastaan.
        Ei teknisesti ehkä mikään ylivoimainen projekti tällaiselle tumpelolle.
        Originaalit on ihan lelun oloiset, jysähtää raudat vastakkain kun isompaa kuoppaa osuu renkaan alle.
        Näin siis Scaniassa.

        Jos kyseessä on nelipiste ilmajousitus niin säädöt sulla pielessä. Hytin ns. pohjaanlyöntikumit ei ole tarkoitettu ottamaan iskuja vastaan. Säädä ylöspain tai mene merkkikorjaamolle. www.scania.fi löydä lähin.


    • Anonyymi

      Ihan sama ongelma 16 mallin 580 8×4 alusta pitäis olla hyvä ajaa mutta viime aikoina hytti alkanut heilumaan sivuttain ettei kamat pysy pöydällä, tod.näk hytin iskarit sökönä vaikka eivät vuoda mitään ulos,,,,

    • Anonyymi

      Kaania Alkuperäinen vika perä huutaa samalla myös omistaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe